Gå til innhold

Den store lommelykt tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En bør ikke bruke noe lys når en filmer fyrverkeri, men heller ha et kamera hvor en kan maunelt stille inn og låse instillingene. Om du alikavel skal ha en liten lykt så det blir lettere å se når du tenner på fyrverkeri o.l så er det sikkert helt ok med en slik en: http://dx.com/p/sipik-sk68-cree-q3-wc-120-lumen-convex-lens-led-flashlight-black-1-aa-1-14500-39585 har kjøp en del av dem selv, helt greie.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har ikke noe spesielt forbruk til lommelyktene mine, like å gå på tur når det er mørkt med dem. Det som er spesielt med disse lykten er at dem stort sett ikke eksisterer i norge. Det en får i norge er stort sett med 3-4 år gamle led-dioder, og utdatert allerede.

 

I tillegg er det liten interesse for disse lyktene da dem bruker 18650 eller 26650 batterier som ikke er lett å oppdrive i norge.

Endret av Ekinorak
Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe spesielt forbruk til lommelyktene mine, like å gå på tur når det er mørkt med dem. Det som er spesielt med disse lykten er at dem stort sett ikke eksisterer i norge. Det en får i norge er stort sett med 3-4 år gamle led-dioder, og utdatert allerede.

 

I tillegg er det liten interesse for disse lyktene da dem bruker 18650 eller 26650 batterier som ikke er lett å oppdrive i norge.

Kan være enig i at det er liten interesse for slike "leketøy" her på berget, men når jeg tar med meg olight SR 90 lykta mi et sted og den blir slått på, da holder alle helt kjeft og glaner med relativt store øyne. Like morsomt hver gang :p Folk er jo generellt vant til maglite av diverse størrelser.

Lenke til kommentar

Bare lurte på en ting:

 

Er folk ute etter lommelykter med 18650-batterier og liknene, eller går det i AAA type batterier?

 

Personlig liker jeg best å kjøpe lykter med 18650 eller kraftigere batterier. (spessielt om det følger med lader)

 

 

Hva mener dere? :D

 

 

 

Definitivt 18650, hovedsakelig fordi det brukes litium teknologi som er mye bedre en vanlige batterier, men det finnes litium batterier i størrelse som er identisk AAA og AA, dem kalles 10440(AAA størrelse) og 14500(AA størrelse), disse leverer mye mer strøm. Fordelen med AAA og AA er jo at en får det i alle dagligvarebutikker.

Lenke til kommentar

 

 

 

Definitivt 18650, hovedsakelig fordi det brukes litium teknologi som er mye bedre en vanlige batterier, men det finnes litium batterier i størrelse som er identisk AAA og AA, dem kalles 10440(AAA størrelse) og 14500(AA størrelse), disse leverer mye mer strøm. Fordelen med AAA og AA er jo at en får det i alle dagligvarebutikker.

 

Må si meg helt enig der. Kjøpte just ei lykt som bruker 2x26650 lithum batterier. Utrolig hva små lykter får till med slike batterier!

Endret av Lommelykter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...