Gå til innhold

Den store lommelykt tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg tatt noen bilder.

Ble ikke de beste, men man får vel en liten feeling på hvordan den lyser! :)

 

Brukte Nikon D80 SLR med lukkertid på 10 sek.

Den sprer lyset veldig mye de første meterene! Får en stor bue rundt deg der du holder lykta. Stålen går i en mer rett stråle, men den er veldig " tykk " om jeg kan si det!?

 

 

 

 

Først ved siden av ei 0.5l cola flaske.

DSC_8880.jpg

 

Så i gangen hjemme :

DSC_8882.jpg

 

 

Ute en plass hvor det var HELT mørkt!

 

Sikta på bilen og tok ett bilde :

DSC_8887.jpg

 

DSC_8888.jpg

 

 

DSC_8890.jpg

 

DSC_8889.jpg

 

DSC_8893.jpg

 

DSC_8886.jpg

 

 

Lenke til kommentar

Flott med en "lomme"-lykt tråd.

Har nettopp bestilt meg en JetBeam RRT-0 XM-L og noen oppladbare batterier.

Trenger en skikkelig EDC lykt. Likte utformingen på denne, med skikkelig trykk-knapp og trinnløs lysstyrke.

Min nåværende Inova X lykt krever konstant trykk med en alt for stram fjær, eller så må jeg skru lokket helt inn. (Er usikker på hvilken modell det er, da min kun har en lysstyrke.)

Har og veldig lyst på en kraftigere lykt, og er nå på det stadiet att 2000,- er en helt ok pris. :p

Er litt sugen på en Nitecore TM11. Forholdsvis liten lykt med veldig kraftig lys.

Koster ca. 260 USD, og ca. 110 USD for lader og dobbelt sett med batterier. Det kommer på ca 2400,- med frakt. + evt. mva og toll.

Har absolutt ikke behov for lykten, men det hjelper lite. :hmm:

Lenke til kommentar

Flott med en "lomme"-lykt tråd.

Har nettopp bestilt meg en JetBeam RRT-0 XM-L og noen oppladbare batterier.

Trenger en skikkelig EDC lykt. Likte utformingen på denne, med skikkelig trykk-knapp og trinnløs lysstyrke.

Min nåværende Inova X lykt krever konstant trykk med en alt for stram fjær, eller så må jeg skru lokket helt inn. (Er usikker på hvilken modell det er, da min kun har en lysstyrke.)

Har og veldig lyst på en kraftigere lykt, og er nå på det stadiet att 2000,- er en helt ok pris. :p

Er litt sugen på en Nitecore TM11. Forholdsvis liten lykt med veldig kraftig lys.

Koster ca. 260 USD, og ca. 110 USD for lader og dobbelt sett med batterier. Det kommer på ca 2400,- med frakt. + evt. mva og toll.

Har absolutt ikke behov for lykten, men det hjelper lite. :hmm:

 

Ser ut som en god lykt. Behov for lykten har man kanskje ikke, men det er morro :D .

Lenke til kommentar

Glemte å si det er 3 forksjellige lykter. Fra toppen Trustfire X6, deretter Skyray 3x XM-L T60, deretter en 65 Watt HID.

 

Mye koster den Skyray lykta?

 

@LeGranDuc: Det er ikke toll på lykter, men 25% moms og evt et tolldeklareringsgebyr.

Og hvor finner man prisene på Jetbeam lyktene?

 

 

Edit: Hva er egentlig forskjellen på ANSI, Torch og LED lumen?

Endret av Hotel Papa Echo
Lenke til kommentar

Glemte å si det er 3 forksjellige lykter. Fra toppen Trustfire X6, deretter Skyray 3x XM-L T60, deretter en 65 Watt HID.

 

Mye koster den Skyray lykta?

 

@LeGranDuc: Det er ikke toll på lykter, men 25% moms og evt et tolldeklareringsgebyr.

Og hvor finner man prisene på Jetbeam lyktene?

 

 

Edit: Hva er egentlig forskjellen på ANSI, Torch og LED lumen?

 

http://www.dealextreme.com/p/skyray-3xt6-850-xm-lt6-5-mode-4300lm-3-led-white-memory-flashlight-1-x-18650-2-x-18650-100215

 

Her kjøpte jeg min.

Lenke til kommentar

Jeg har lest (skummet) gjennom denne tråden, og innser at det er mye jeg ikke vet om lommelykter :whistle:

 

I disse mørketider hadde det vært kjekt med en lommelykt som lyser litt mer enn min sønns Lynet McQueen-lommelykt.

Så - om en amatør skulle kjøpt seg en lommelykt som lyser mye - hva bør jeg kjøpe? Hva lyser mest for pengene?

Jeg tenkte å starte i det små og så heller kjøpe noe skikkelig greier hvis det viser seg at jeg har behovet (vet jo aldri hvilke behov som kan oppstå!) ;)

 

Duger en lykt fra Dealextreme f.eks?

Lenke til kommentar

Kan være fint å starte med å kjøpe seg noen billige lykter. Nå har det seg slik at alle lykter som er relativt kraftige bruker 18650 batterier på Dealextreme. Så da må du kjøpe batterier og lader om du skal ha en lykt som bruker disse.

 

Jeg kan anbefale å kjøpe f.eks denne som først lykt: http://www.dealextreme.com/p/uniquefire-g10-cree-xp-e-r5-1-mode-350-lumen-white-led-flashlight-with-strap-1-14500-1-aa-55846

 

Veldig liten lykt som bare tar 1x AA batteri, men lyser godt.

Lenke til kommentar

Kan være fint å starte med å kjøpe seg noen billige lykter. Nå har det seg slik at alle lykter som er relativt kraftige bruker 18650 batterier på Dealextreme. Så da må du kjøpe batterier og lader om du skal ha en lykt som bruker disse.

 

Jeg kan anbefale å kjøpe f.eks denne som først lykt: http://www.dealextreme.com/p/uniquefire-g10-cree-xp-e-r5-1-mode-350-lumen-white-led-flashlight-with-strap-1-14500-1-aa-55846

 

Veldig liten lykt som bare tar 1x AA batteri, men lyser godt.

Takk for svar!

 

Jeg har egentlig ikke noe forhold til lumen-skalaen. Hvor mye er det f.eks fra en helt vanlig "leke"-lommelykt?

Den du linker til er på 350 lumen.. Jeg ser at andre til bare doble prisen er på 1000+ lumen. Hva med f.eks denne?

Denne bruker 18650-batteri som du sier - men batterier og -lader er jo også ganske rimelig på DX? Noe du vil anbefale av dette?

Lenke til kommentar

Kommer litt ann på hva du vil bruke den til da. Ser ikke ut som at de som ligger på >1000 lumen har så alt for lang lysetid med tanke på batteriet. Jeg har en Surefire som lyser ca 200 lumen, noe som er mer enn nok. Kjøpte den vel i fjor sommer og det er først nå at jeg må bytte batteri, og den har ikke ligget særlig mye stille.

Klart, det er morro med en skikkelig mofo av en lykt som lyser ekstremt (kommer selv til å kjøpe en snart), men tenk bare litt på hva du vil bruke den til. En lykt på over 1000 lumen kan i noen tilfeller kanskje være for kraftig..

Lenke til kommentar

Kan være fint å starte med å kjøpe seg noen billige lykter. Nå har det seg slik at alle lykter som er relativt kraftige bruker 18650 batterier på Dealextreme. Så da må du kjøpe batterier og lader om du skal ha en lykt som bruker disse.

 

Jeg kan anbefale å kjøpe f.eks denne som først lykt: http://www.dealextreme.com/p/uniquefire-g10-cree-xp-e-r5-1-mode-350-lumen-white-led-flashlight-with-strap-1-14500-1-aa-55846

 

Veldig liten lykt som bare tar 1x AA batteri, men lyser godt.

Takk for svar!

 

Jeg har egentlig ikke noe forhold til lumen-skalaen. Hvor mye er det f.eks fra en helt vanlig "leke"-lommelykt?

Den du linker til er på 350 lumen.. Jeg ser at andre til bare doble prisen er på 1000+ lumen. Hva med f.eks denne?

Denne bruker 18650-batteri som du sier - men batterier og -lader er jo også ganske rimelig på DX? Noe du vil anbefale av dette?

 

 

Joda den er genial, har en slik selv. Mye valutta for pengene, går fort tomt for batteri da.

Om du vil ha en med lengre batteritid så er denne genial: TR 1200 Med 3 batterier på medium mode går den i 3-4 timer i 400ish lumen. Eller i 1,5 timer ved litt over 1000 lumen.

 

Det er ingen vits å se på Lumen tallene på Dealextreme, dem sier bare tallene som dioden under maksimale forhold skal kunne klare. Men det er verken driver eller spenning til å kunne drive den lykten på en slik lysstyrke.

 

Jeg har den lykten selv, er på ca 750-820 lumen. Lekelykter med f.eks en 3volt pære kan vare noe slikt som 30 lumen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...