Gå til innhold

Den store lommelykt tråden


Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

 

Jeg har nok en kopi av en kopi av en kopi av denne... Uansett, personlig synes jeg den er "ekkel" å holde. Min optimale lykt hadde hatt 3x 26650 og noen XM-L T6 U3 :)

 

26650 er en fin størrelse, rart det ikke lages flere lykter med det batteriet...

Da har jeg fått meg en SkyRay King 6500Lumen. Byggekvaliteten er rett og slett imponerende, jeg hadde ikke trodd at en lykt i denne prisklassen var så solid bygd.

Den lyser veldig bra, kastelengden er ikke veldig god men du har en vegg av spillys fra rett foran beina og 40-60meter.

Ang. Lumen spesifikasjonen på 6500Lumen så er nok den en smule optimistisk.

Sammenlignet med Nitcore TM26 så er SkyRayen definitivt sterkere, men jeg tipper den ligger på nærmere 4000lumen enn 5000.

 

Min 750lumen Olight M21-X lyser definitivt lengre distanse men er sjanseløs mot spillyset til SkyRayen.

 

Jeg kjøpte lykta på Finn av en Ragnar fra Figgjo som sendte lykta umiddelbart på lørdag kveld i oppkrav og lykta var på posten påfølgende tirsdag.

 

Så jeg legger ut en anbefaling her da han har flere annonser på Finn som ligger der fast. Greit å vite at man får det man betaler for.

 

Jeg lovte også en review av Pila IBC Batterilader og AW 18650 batteriene jeg kjøpte for flere måneder tilbake. Har nå ladet både AW batteriene flere ganger og en haug med 18650 laptopceller og laderen fungerer utmerket. AW Batteriene har ekstremt lang batteritid så disse produktene anbefales også på det varmeste. Kjøpt hos Lightman.no.

Endret av vidarkri
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

 

Sorry. Due to new air flight regulation. We cannot ship batteries to your country. We understand you may disappointed but the situation cannot be control. If we confirm new shipping company can ship battery to your country, we will inform you. At the moment, we will arrange full refund and cancel order. Hope you can arrange good feedback for us as we try our best to provide service. Sorry for inconvenience that may cause

 

 

Kjøpte noen nitecore batterier på ebay, og fikk denne i retur. Noen som har sett denne før?

 

Så det er derfor mine ikke kommer heller :(

Lenke til kommentar

Ser etter en ny lykt, da min trofaste surefire er borte vekk..

 

Hva er det som anbefales? Pris rundt 500-700kr. Burde ikke være for stor og må tåle litt. Gjerne en 200-400 lumen.

Kan anbefale denne, Olight M22 Warrior på 950Lumen til 699kr hos XXL.

Har 3 stk av den gamle modellen på 750Lumen og det er ei satans god lommelykt.

Guttungen har hatt sin i snart halvannet år nå uten å klare å ødelegge den og det borger for god kvalitet da han ødelegger alt han får.

 

Merk at du må kjøpe 2 oppladbare 18650 batterier og lader da det er vanvittig dyrt å kjøre på CR123 batterier. Et batteriskift med CR123 koster fra 90-140kr så oppladbart er et must.

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar

 

 

Ser etter en ny lykt, da min trofaste surefire er borte vekk..

 

Hva er det som anbefales? Pris rundt 500-700kr. Burde ikke være for stor og må tåle litt. Gjerne en 200-400 lumen.

Kan anbefale denne, Olight M22 Warrior på 950Lumen til 699kr hos XXL.

Har 3 stk av den gamle modellen på 750Lumen og det er ei satans god lommelykt.

Guttungen har hatt sin i snart halvannet år nå uten å klare å ødelegge den og det borger for god kvalitet da han ødelegger alt han får.

 

Merk at du må kjøpe 2 oppladbare 18650 batterier og lader da det er vanvittig dyrt å kjøre på CR123 batterier. Et batteriskift med CR123 koster fra 90-140kr så oppladbart er et must.

Den har jeg faktisk sett på. Hvor er det man får kjøpt gode oppladbare batterier?

Lenke til kommentar

Forskjell på led lumen og "vanlig" lumen? Ser ellers ganske bra ut det der!

 

Har du den?

Har den selv, synes den er ganske god, god lysstyrke iforhold til størrelse og vekt.

 

Vet ikke helt forskjellen på led lumen og lumen.

 

Her er forresten anmeldelse av lykten:

http://www.candlepowerforums.com/vb/showthread.php?357531-Eagletac-TX25C2-(XM-L2-1x18650-2xCR123A-RCR)-Review-RUNTIMES-VIDEO-BEAMSHOTS

 

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

DEFT – X

 

Noen som har holdt en ovenstående i hånden? En led-lykt som lyser 2 km.

 

 

Har hatt lyst på den. Har modifisert en lykt selv slik at den lyse ca 1km, og det er ganske rått.

 

 

Den blir litt for lys for mobilkameraet mitt på maks innendørs.

post-62564-0-62796800-1409565627_thumb.jpg

 

Her på lavest lysstyrke:

post-62564-0-91570300-1409565631_thumb.png

 

Slik ser modufikasjonen ut:

 

post-62564-0-13618400-1409565637_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...