Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva er tøffest?


Anbefalte innlegg

Hva syntes dere er tøffest, å ha en yr bil som mange andre har eller bruke litt penger å bygge en tøff bil som mange snur seg etter når du freser forbi?

 

Det jeg synes er tøffest er å ha en Opel Corsa som ser helt original ut med en megachippet 2.0 LET- motor under panseret og et 1.2S merke på bakluka. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har noe som (i noens øyne) er like "harry", mangler bare motoren nå ;)

 

Btw: Kadett E sedan som i utgangspunktet var en 1,3S, nå med 2.0 8v, ny motor på gang nå :)

Eneste mod fra original er skamsenk, fjerna vinga som var original og hvite blinkere forran (sorte ligger klare), sorte på sidene og sotede lykter bak, og et lite eff.anlegg..

Lenke til kommentar
Har noe som (i noens øyne) er like "harry", mangler bare motoren nå ;)

 

Btw: Kadett E sedan som i utgangspunktet var en 1,3S, nå med 2.0 8v, ny motor på gang nå :)

Eneste mod fra original er skamsenk, fjerna vinga som var original og hvite blinkere forran (sorte ligger klare), sorte på sidene og sotede lykter bak, og et lite eff.anlegg..

 

Hvis du går for 8V motoren få fatt i en SEH (i utgangspunktet 130 hk)

 

Personlig hadde jeg anskaffet en LET (turbo) med F20 kassa, går rett nedi motorrommet ved hjelp av skohorn. :cool:

Endret av Skummel_Fyr
Lenke til kommentar
Har noe som (i noens øyne) er like "harry", mangler bare motoren nå ;)

 

Btw: Kadett E sedan som i utgangspunktet var en 1,3S, nå med 2.0 8v, ny motor på gang nå :)

Eneste mod fra original er skamsenk, fjerna vinga som var original og hvite blinkere forran (sorte ligger klare), sorte på sidene og sotede lykter bak, og et lite eff.anlegg..

 

Hvis du går for 8V motoren få fatt i en SEH (i utgangspunktet 130 hk)

 

Personlig hadde jeg anskaffet en LET (turbo) med F20 kassa, går rett nedi motorrommet ved hjelp av skohorn. :cool:

 

Har 20NE nå som jeg lurer på å bygge opp etter et lite ras, men om ikke, blir det enten C20XE med kvassere kammer++, eller en C20LET :)

 

Liker sugehester!

Lenke til kommentar
Hva syntes dere er tøffest, å ha en yr bil som mange andre har eller bruke litt penger å bygge en tøff bil som mange snur seg etter når du freser forbi?

 

Det jeg synes er tøffest er å ha en Opel Corsa som ser helt original ut med en megachippet 2.0 LET- motor under panseret og et 1.2S merke på bakluka. :D

Hehe...

 

Har opplevd no av det samme...lå etter en Fista "1,1l"...den er død som f***!

Med min 760 så er det ikke noe problem å dra forbi sånne biler, men den var fresk...klarte ikke dra forbi den...han kjørte fra meg! :O Stoppa på samme bensin stasjon og ble spurt av han som kjørte bilen om jeg sleit med å holde følge...viste seg å sitte en 1000 Ninja motor i den...xD

Lenke til kommentar
Liker sugehester!

 

Turbohester er heller ikke å forakte.

Har hatt ovenfor nevnte Corsa i litt over en uke nå, sabla morsomt. :D

 

Hadde en tur fra Oslo til Kristiansand for et par dager siden, ble innhentet av en Corvette c4 94-95 modell. (300hk)

 

Girte ned til 4. gir og dro fra stakkaren, i tillegg til en blå Corvette så jeg to sorte streker i bakspeilet. Dette var på 4. gir. Bilen er bremset til 328 hk og godkjent. (Bygget i Tyskland)

 

Mangler selvfølgelig antispinn og abs, men savner det ikke.

Lenke til kommentar

Det jeg liker er strøkne biler som det ikke er gjort noe mer med enn fine felger og tonede ruter, skikkelig grom motor er ikke å forakte :)

 

Pimpa utseende og 1.6 sugemotor er ikke helt min smak...

 

Edit: Og når det kommer til SUV så skal det ikke være lavprofildekk.

 

Edit2: Senking innen rimelighetens grenser er lov

Endret av Wisd0m
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564
Amerikansk muskelbil som triller rolig forbi og plutselig åpner alle slusene og det høres ut som verden skal gå under :p

Men i virkeligheten skjer det svært lite...

 

Tydeligvis aldri prøvd de nyere bilene? det skjer en del for å si det sånn :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564
Nyere biler??? Trenger ikke å ha en ny amerikaner får å ha bra drag. I 1969 hadde f.eks Dodge Charger en hemi motor på 425hester og Chevrolet leverte enkelte biler med 454 motor på 450 hester. Ikke dårlig for en sugemotor, bare tenk om du monterte på en kompressor! :)

 

Jaja, tenkte på at nå har de kommet opp igjen på nivået før oljekrisa i '72 med motor i forhold til aerodynamikken ;)

 

Og etter min mening er noe av sjarmen med muskelbiler at de er naturlige aspirerte.

Endret av Slettet+13412342564
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...