Gå til innhold

Test: Chrome 3.0


Anbefalte innlegg

"Bloat er kombinasjonen plass, ressurser og at ekstra-funksjonene er forstyrrende."

 

Da tror jeg Opera for min del føles bloat på grunn av det siste punktet du nevner, jeg sier ikke at Opera sluker ressurser eller inneholder en haug av unødvendige og idiotiske funksjoner, jeg sier bare at jeg selv ikke har behov for alle de funksjonene Opera leveres med og at jeg ikke syntes Opera har den samme minimalistiske og behagelige feelingen som blant annet Chrome.

Du sier at ekstra-funksjonene er forstyrrende - og årsaken er at du ikke har behov for de? De er altså forstyrrende, utelukkende fordi du vet at de finnes? De står jo ikke i veien eller plager deg på noen annen måte? (i så fall, har du noen eksempler på hva som faktisk er direkte forstyrrende?).

Jeg bruker f.eks verken Mail, RSS eller Torrent i Opera, men disse funksjonene har da aldri stått i veien eller forstyrret på noen måte.

 

For øvrig er Opera sitt interface i mitt tilfelle utrolig mye mer minimalistisk enn Chrome - fordi jeg har justert det slik jeg ønsket det.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forstår ikke hvorfor folk gidder å diskutere hastiget ved bruk av nettlesere når det er snakk om MILLISEKUNDER...

Hvor dårlig tid HAR folk for tida egentlig ?

 

Og det "store" problemet med at nettlesere "sluker" minne..

Vurdert å kjøpe litt mer ? Det koster faktisk ikke skjorta å utvide minnebanken litt..

 

Er jo faan ikke rart maskina bruker "120%" minne når man lar nettleseren stå å gå i to uker i strekk da!!

 

Bruker Opera nå, har brukt FF, IE er utelukket, prøvde Chrome for morro skyld men likte den ikke, likte heller ikke "Eple" sin nettleser (det er jo Eple, hallo?)..

 

Alt er smak og behag, og opp til brukeren å avgjøre hvilken nettleser som passer til sitt bruk, uansett hvordan man snur og vender på det.

 

Hver eneste uke kommer det en ny "verdens raskeste" nettleser "nyhet" på it-sidene, og jeg forstår ikke hvorfor det har noen som helst betydning for noen å ha "den raskeste" nettleseren når den som er raskest på millisekundet i monotome ubrukelige tester, egentlig ikke er det når det kommer til reel bruk av den.

 

:cool:

Lenke til kommentar
Det er klart det er rart at maskinen sluker minne når nettleseren står i en uke, ingen andre programmer reagerer slik.
Ingen andre programmer er som nettlesere heller.

 

 

Nei, men jeg syns det er like drøyt hver gang nettleseren drar forbi photoshop i minneforbruk, når begge programmene har stått på like lenge.

 

Forøvrig har firefox stått på i 4 dager nå, og bruker 97MB ram.

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Nå har jeg brukt Chrome 3.0 siden denne artikkelen ble lagt ut og kan rapportere følgende: Firefox m/ 10 faner åpne: 231 MB ram. Crome med de samme 10 fanene åpne: 302 MB ram.

 

I tillegg har Crome begynte å stuttre noe jævelig. Trodde først det var windows eller harddisk som gjorde det, men fant ut at alt annet på maskinen fungerte knirkefritt, bortsett fra Crome som i snitt ca. hvert 30 sekund gav fra seg et stutter på omlag 1-2 sekunder. Bye bye chrome.

Lenke til kommentar
I tillegg har Crome begynte å stuttre noe jævelig. Trodde først det var windows eller harddisk som gjorde det, men fant ut at alt annet på maskinen fungerte knirkefritt, bortsett fra Crome som i snitt ca. hvert 30 sekund gav fra seg et stutter på omlag 1-2 sekunder. Bye bye chrome.
Eh, med stutter mener du?

 

Merkelig at testen ikke nevner den obskure installasjonsprosessen til Google Chrome; ingen valg av installasjonsmappe, ingen valg av profilplassering. Får man valg for oppretting av snarveier i installeren?
Huff. Dette er turn-off. Spesielt mhp de tusener av småfilene som turbo-fragmenterer ethvert filsystem. Kanskje dette kan fikses manuelt i registeret (regedit).
Lenke til kommentar
I tillegg har Crome begynte å stuttre noe jævelig. Trodde først det var windows eller harddisk som gjorde det, men fant ut at alt annet på maskinen fungerte knirkefritt, bortsett fra Crome som i snitt ca. hvert 30 sekund gav fra seg et stutter på omlag 1-2 sekunder. Bye bye chrome.
Eh, med stutter mener du?

 

Stutter (engelsk) betyr f.eks å stamme eller henge seg opp i en meget kort periode :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...