Gå til innhold

Feature: Disse går vi aldri lei! (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Se. der var del 2 ja. Grei konklusjon. Er Blackwell-spillet med tale eller? Utviklet ved hjelp av fri programvare?

 

Her var det også langt flere spill jeg ikke har spilt. Kanskje jeg får leite frem noen godsaker etterhvret?

 

Stemmene i Blackwell Legacy tilhører høyst levende mennesker. Sjekk ut menyen der for å lese mer om spillet.

 

 

Mye artig her :) Men hva med en link i artikkelen til del 1?

 

Ingen dum idé. Har fikset det nå.

Lenke til kommentar

Et av de desidert beste spillene i denne sjangeren er Cruise for a Corpse (fra Delphine) som kom til Amiga i 1991. Det hadde et ganske så revolusjonerende grafikk/animasjonssystem (liknende det som ble brukt i "plattformspillene" Flashback og Another World), og kunne by på underholdning og problemløsing i mange timer.

 

http://www.abandonia.com/en/games/285/Crui...r+a+Corpse.html

Lenke til kommentar
Har Grim Fandango blitt nevnt i artikkelserien? Finner ikke del 1

 

Har lagt inn linker direkte i artiklene nå, men til opplysning så er naturligvis Grim med i del 1 (side 2).

 

 

Men: Leisure Suit Larry er fra Sierra, som KQ, PQ, SQ og Phantasmagoria, ikke LucasArts. Skjerpings, det bør dere vite.

 

Edit: Ser dere har rettet opp i det nå.

 

Kunne ikke annet enn å rette opp i dette før leggetid i går, ellers hadde det jo ødelagt nattesøvnen. Takk for korreks.

Lenke til kommentar

åh, Phantasmagoria var det. Det er et sjukt spill, spillte det når jeg var liten, og var facinert av den sykt gode grafikken og de brutale scenene, husker en nær slutten når et poltergeist eller noe sånt tar tak i ansiktet hennes å river det ifra hverandere (riktignok dersom man feiler, hehe).

 

Tror det tok 7 cd plater eller noe sånt, og det var mye på en Pentium 75 Mhz med 16MB EDO Ram, 800 MB HDD og MS DOS 6.22.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...