Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av Ferrari 348


Ulrik91

Anbefalte innlegg

Bilen er godkjent for folk under 24 år jo. Men som sagt, man må ut med en betydelig høyere egenandel. Jeg har blitt stoppet av politiet mange ganger, og hvis den ikke hadde vært godkjent for folk under 24, da hadde jeg ikke fått lov til å kjøre videre. Ansvarsforsikring gjelder selv om man er under 24. Ergo, den er godkjent.

 

Politiet bryr seg ikke om du er dekket av forsikringen. Det står vel ikke akkuratt på noen papirer du har tilgjengelig i bilen heller. De sjekker bare at bilen er godkjent og lovlig på veien (og pittelitt din rett at du kjører den)

Ehh, politiet bryr seg ikke om du er dekket av forsikringen?

 

Prøv igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bilen er godkjent for folk under 24 år jo. Men som sagt, man må ut med en betydelig høyere egenandel. Jeg har blitt stoppet av politiet mange ganger, og hvis den ikke hadde vært godkjent for folk under 24, da hadde jeg ikke fått lov til å kjøre videre. Ansvarsforsikring gjelder selv om man er under 24. Ergo, den er godkjent.

 

Politiet bryr seg ikke om du er dekket av forsikringen. Det står vel ikke akkuratt på noen papirer du har tilgjengelig i bilen heller. De sjekker bare at bilen er godkjent og lovlig på veien (og pittelitt din rett at du kjører den)

Riktig, men den er ikke lovlig uten forsikring... :thumbup:

Lenke til kommentar
Bilen er godkjent for folk under 24 år jo. Men som sagt, man må ut med en betydelig høyere egenandel. Jeg har blitt stoppet av politiet mange ganger, og hvis den ikke hadde vært godkjent for folk under 24, da hadde jeg ikke fått lov til å kjøre videre. Ansvarsforsikring gjelder selv om man er under 24. Ergo, den er godkjent.

 

Politiet bryr seg ikke om du er dekket av forsikringen. Det står vel ikke akkuratt på noen papirer du har tilgjengelig i bilen heller. De sjekker bare at bilen er godkjent og lovlig på veien (og pittelitt din rett at du kjører den)

Ehh, politiet bryr seg ikke om du er dekket av forsikringen?

 

Prøv igjen.

 

Politiet kan kun sjekke OM bilen er forsikret, så vidt jeg vet, men usikker på om de kan sjekke det engang..

Statens Vegvesene derimot, vet jeg kan sjekke, men fortsatt bare OM den er forsikret..

 

On topic: Håper du får oppfylt drømmen din, og ser gjerne at du holder oss oppdatert :)

Lenke til kommentar
For meg så virker trådstarter veldig bortskjemt...;)

 

Og for meg virker alle som kjører billigbiler og kritiserer folk med finere bil enn seg selv som noen misunnelige nisser.

 

Til Ulrik, en Ferrari er dessverre dyr å drifte. Jeg skal selvsagt ikke ta fra deg noen illusjoner, men vil tro det er fornuftig å vente med å realisere bildrømmen til du har en bedre økonomisk buffer. Trenger man lån for å kjøpe en Ferrari til 400 000, har man sannsynligvis ikke råd til å kjøre den særlig langt.

 

Et alternativ som kan være billigere med tanke på drift og vedlikehold, er Honda NSX. Den ble jo i sin tid lansert som en konkurrent til nettopp Ferrari 348. Og rent objektivt sett var den bedre på de fleste måter. Den mangler imidlertid "magien" som hører med en Ferrari.

Lenke til kommentar

kvaliteten er helt sikkert bedre på hondaen slik sett, men hadde nok tatt en ferrari over en riskoker anyday. uansett, finnes jo mye gromt å velge mellom i tysk bil også. Audi og BMW f.eks. S/RS bilene til Audi og M utgavene til BMW.

 

Og for meg virker alle som kjører billigbiler og kritiserer folk med finere bil enn seg selv som noen misunnelige nisser.

 

høres slik ut.. har du interesse for bil, så kjører du ikke KIA eller tilsvarende søppel

Lenke til kommentar

bare rette litt opp i fakta feil, du kan ha bil uten forsikring men da må du ha en formue så stor at du eventuelt kan betale alt av erstatning. da dette kan komme opp i 100millioners klassen så gjelder det veldig få av oss. og til dere som ikke tror meg, start og jobb i staten og du vil få vite dette med en gang du får låne firma bil.

Lenke til kommentar
bare rette litt opp i fakta feil, du kan ha bil uten forsikring men da må du ha en formue så stor at du eventuelt kan betale alt av erstatning. da dette kan komme opp i 100millioners klassen så gjelder det veldig få av oss. og til dere som ikke tror meg, start og jobb i staten og du vil få vite dette med en gang du får låne firma bil.

 

Du får ikke lov til å kjøre på norske veier uten forskring! Du må minimum være dekka for skadene du påfører.

Lenke til kommentar

Jfr. bilansvarslovens §16 er det fritak for forsikringsplikt for kjøretøy som tilhører staten, departementet kan dessuten innvilge fritak for kjøretøy som tilhører kommuner, andre stater samt overnasjonal organisasjon som f.eks. FN. Selv om de ikke har direkte forsikringsplikt er de likevel ansvarlige for skade påført andre, samt berettiget til å kreve erstatning fra skadevolder.

 

Man kan altså ikke slippe forsikringsplikten som privatperson eller bedrift uansett antall milliarder i banken.

Lenke til kommentar

Go for it :D

 

Var så heldig å få kjøre en 360 og F430 i forbindelse med jobb når jeg var 19 eller 20,

men ikke mange på den alderen som har kjørt en Ferrari, langt mindre eid en!

 

Selv har jeg vel ikke aldri hatt spesielt dyre biler, og JA, jeg misunner deg om du får det til,

men om det er en drøm og du greier å få det til, så har du maks cred hos meg ;)

Lenke til kommentar

Kjøp deg en Porsche 911(993) :thumbup:

Den holder seg nok bedre i verdi enn ferrari 348en og er billigere å vedlikeholde. Har hørt at ferrari 348 ikke er en av de beste ferrariene, og at den er ganske "gammeldags" med tanke på kjøreegenskaper. Det er ikke noe elektronikk som hjelper deg om du ikke klarer å styre 300 ville hester.

Lenke til kommentar

som andre påpeker her, dette er blir DYRT, men greit nok, ditt valg.

det som bekymrer meg mer er at du knapt har erfaring når du setter deg inn i bilen. jeg har hatt den ære av å kjøre biler med ~samme egenskaper og litt bedre motor enn det er i 348.

jeg hadde noe problemer med å kontrollere beistet, rompa slapp alt for lett. dette er med erfaring fra bane og mye kjøring med andre lekebiler med en del mindre hester.

jeg klare så klart alltid å rette opp bilen, var ikke noe større problem for meg, men det fikk satt meg på prøve. hadde jeg ikke hatt en del erfaring med slikt hadde det sikkert ikke gått like bra.

 

men, man lever bare en gang ta det med rolig i starten, ikke ødelegg den og ha det morro så går det sikkert bra :)

 

edit: sjekk ut forsikringen, ikke umulig at det blir 20-30k kun i forsikring.

Endret av aklla
Lenke til kommentar
som andre påpeker her, dette er blir DYRT, men greit nok, ditt valg.

det som bekymrer meg mer er at du knapt har erfaring når du setter deg inn i bilen. jeg har hatt den ære av å kjøre biler med ~samme egenskaper og litt bedre motor enn det er i 348.

jeg hadde noe problemer med å kontrollere beistet, rompa slapp alt for lett. dette er med erfaring fra bane og mye kjøring med andre lekebiler med en del mindre hester.

jeg klare så klart alltid å rette opp bilen, var ikke noe større problem for meg, men det fikk satt meg på prøve. hadde jeg ikke hatt en del erfaring med slikt hadde det sikkert ikke gått like bra.

 

men, man lever bare en gang ta det med rolig i starten, ikke ødelegg den og ha det morro så går det sikkert bra :)

 

edit: sjekk ut forsikringen, ikke umulig at det blir 20-30k kun i forsikring.

Tror det vil komme på mer enn bare 20-30k, siden det å få bare ansvarsforsikringa til en Volvo 760 gle på 10 500kr.

Jeg tror det vil komme fort opp i ratt 40k og kanskje mer hvis en bor i en by istedenfor ute på landet.

Lenke til kommentar

Dette blir nok et vanskelig prosjekt ja! Det er veldig mye å tenke på! Du har først innkjøp, deretter forsikring, så er det slitasje og annet "normalt" vedlikehold og i tillegg kommer kanskje kostnaden hvis du er så uheldig å kræsje/kjøre utfor.

 

Som aklla sier, det er en sprek bil som veldig lett kan få de fleste til å se ut som nybegynnere. Jeg husker når jeg fikk lappen, kjørte som et villsvin. Jeg presterte å nesten kræsje to ganger når jeg kjørte ut fra parkeringsbygget hvor bilen stod (20min etter jeg hadde bestått!) Jeg trodde jeg var kongen bak rattet og kjørte deretter.

 

Jeg vil tørre og påstå at jeg var en ganske flink sjåfør med god forholds og avstandsbedømmelse og dette er mye av årsaken til at det gikk bra. Men jeg hadde 2-3 episoder hvor det var kanskje litt mer flaks enn ferdigheter.

 

Uansett, lykke til! Håper du får det til ;)

Lenke til kommentar
Tror det vil komme på mer enn bare 20-30k, siden det å få bare ansvarsforsikringa til en Volvo 760 gle på 10 500kr.

Jeg tror det vil komme fort opp i ratt 40k og kanskje mer hvis en bor i en by istedenfor ute på landet.

 

navnet på bilen har MYE å si, Volvo 760 er standard råne-bil og ofte stygt kjørt og dermed oftere utsatt for ulykker.

jeg har en bil som koster 200 000, går MYE bedre enn en volvo 760, har bare 30% rabatt og betaler rundt 7000kr ett sted, dette er langt ifra en råne-bil.

Lenke til kommentar
Hovedregelen for slike superbiler er at man ikke skal spørre seg selv om man har råd til en, derimot om man har plass i garasjen til enda en. Dette er DYRE biler, kjøp deg heller en helt grei bil til 100k, og bruk resten av pengene på leilighet og damer! ;)

nå er ikke 348 en superbil heller da, men en sportsbil.

superbiler er mer McLaren F1, Ferrari Enzo osv...

Lenke til kommentar
Tror det vil komme på mer enn bare 20-30k, siden det å få bare ansvarsforsikringa til en Volvo 760 gle på 10 500kr.

Jeg tror det vil komme fort opp i ratt 40k og kanskje mer hvis en bor i en by istedenfor ute på landet.

 

navnet på bilen har MYE å si, Volvo 760 er standard råne-bil og ofte stygt kjørt og dermed oftere utsatt for ulykker.

jeg har en bil som koster 200 000, går MYE bedre enn en volvo 760, har bare 30% rabatt og betaler rundt 7000kr ett sted, dette er langt ifra en råne-bil.

Greit nok, men de bilene som ikke er "vanlige" vil også være høy forsikringssum på også...;)

Lenke til kommentar

Det spørs jo også hvor mange eksemplarer det er av bilen i Norge. ev bekjent av meg kjøpt en ferrari engang, husker ikke type. Han begynte å betale 9000 i forsikring, noe han syntes var billig. Så var det EN annen som vraka samme type bil, da hoppa forsikringa til rundt 35,000 neste år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...