Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kamaksel sett Audi A6 2.5 v6 tdi 2000


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ikke at jeg kan hjelpe deg i dine spm, men du nevner at du må bytte dette igjen. Hvor langt er den kjørt egentlig? Million eller så?

Er du plaget med slitasje så finnes det metallbehandling som henimot eliminerer slitasje...

 

Diesel V6 erne til VAG er generelt shitty grunnet en feilkonstruert ventilmekanisme, og det gjelder ikke bare 2.5.

 

Noen får problemer tidlig, andre ikke.

 

På arbeidsbilen min, en 2007 mod Allroad 2.7 tdi røyk kammene, dieselpumpa og omtrent hele forstillingen måtte byttes på ca 37 000 km.

 

Bilen overtok jeg etter en eldre dame som ikke hadde kjørt den ihjel akkurat.

 

Regningen på rep for hele herligheten kom på nesten 100k, så bilen ble sendt til Tyskland med tog for rep, sparte noen riksdaler på det.

 

Importøren var ikke akkurat samarbeidsvillig, og arbeidsgiveren min tok alt på sin kappe.

 

Hun har nå byttet ut alt av VAG produkter som vi hadde og gitt samtlige ansatte beskjed om at hvis noen i hennes nærvær nevner ordet Audi er det bare å gå til lønningskontoret å hente feriepengene. :D

 

Til trådstarter: som nevnt tidligere i tråden er det masse kompetanse og erfaringer om VAG produkter her:

 

http://forum.vwaudi-club.no

Endret av Skummel_Fyr
Lenke til kommentar
Ikke at jeg kan hjelpe deg i dine spm, men du nevner at du må bytte dette igjen. Hvor langt er den kjørt egentlig? Million eller så?

Er du plaget med slitasje så finnes det metallbehandling som henimot eliminerer slitasje...

 

Diesel V6 erne til VAG er generelt shitty grunnet en feilkonstruert ventilmekanisme, og det gjelder ikke bare 2.5.

 

Noen får problemer tidlig, andre ikke.

 

På arbeidsbilen min, en 2007 mod Allroad 2.7 tdi røyk kammene, dieselpumpa og omtrent hele forstillingen måtte byttes på ca 37 000 km.

 

Bilen overtok jeg etter en eldre dame som ikke hadde kjørt den ihjel akkurat.

 

Regningen på rep for hele herligheten kom på nesten 100k, så bilen ble sendt til Tyskland med tog for rep, sparte noen riksdaler på det.

 

Importøren var ikke akkurat samarbeidsvillig, og arbeidsgiveren min tok alt på sin kappe.

 

Hun har nå byttet ut alt av VAG produkter som vi hadde og gitt samtlige ansatte beskjed om at hvis noen i hennes nærvær nevner ordet Audi er det bare å gå til lønningskontoret å hente feriepengene. :D

 

Til trådstarter: som nevnt tidligere i tråden er det masse kompetanse og erfaringer om VAG produkter her:

 

http://forum.vwaudi-club.no

Da har du vært ekstremt uheldig med bilen. 2.7 V6 Tdi er en kjempemotor. Aldri noe som helst tull med den.

Går MANGE av de i disktriket, og som mekaniker på eneste lokale møller verksted vet jeg dette. Kun service på de.

Lenke til kommentar
Da har du vært ekstremt uheldig med bilen. 2.7 V6 Tdi er en kjempemotor. Aldri noe som helst tull med den.

Går MANGE av de i disktriket, og som mekaniker på eneste lokale møller verksted vet jeg dette. Kun service på de.

 

Uheldig? Kødder du? Ærlig talt: Dette er en bil som koster en arm og en fot. Når driten kollapser etter under 40KKM og 2 år, SKAL en seriøs importør/fabrikk/forhandler ta affære, og sørge for ikke bare vederlagsfri rep, men også lånebil, uendelig antall kaffekopper... Om ikke årsaken er fordi eier har tappet motoren for olje bare på pur faen, så er det en selvfølge at det ryddes opp.

Begrepet "uheldig" blir å håne "Skummel_fyr".

 

Finnes det virkelig andre enn VAG-eiere som ville godtatt en så sinnsyk behandling som dette?

 

Personlig synes jeg at "noen" burde ta ansvar for trådstarters motor også, om ikke den er kjørt unormalt langt, og service er noenlunde holdt. At en 2,5 liters dieselmotor må overhales for andre gang på 8-9 år (med forutsetning at vi snakker om "normale" kjørelengder for privatkjøring), er jo et åpenbart bevis for at Audi har gjort en feil under fabrikasjonen. Som de skryter hemningsløst av sin kompromissløse teknikk og kvalitet burde de stå inne for det også. Eller er det sånn at når man kjøper en VAG, så kjøper man et produkt i Alpha/Beta-stadie? Man må rett og slett forvente at ting kollapser, og man må selv dekke hele kostnaden?

 

Og folk fortsetter å handle VAG til en halv mill... Forstå det den som kan :D

Lenke til kommentar
hun gamle dama må jo ha kjørt uten olje på motoren..

(litt stor fart over fortauskant tar rotta både på bunnpanne og forstilling)

 

problemet med kammene ble utbedret rundt år 2003

 

Nei det var nok olje på motoren, med en større flåte av firmabiler har man (i alle fall vi) et verksted som foretar en enkel ukesjekk på bilene som blandt annet omfatter etterfylling av spylerveske, sjekk av oljenivå og andre småting.

Denne bilen ble kjørt på long life olje, men ikke long life skiftintervaller.

 

Dama kjørte en del på dårlig vei, men det skal en relativt ny bil tåle.

 

Det var jeg som hentet bilen i Tyskland etter rep, og etter en lang samtale med verksmester kom det frem at

kamproblemet langt fra er fikset, hans personlige mening var at ventilmekanismen er feilkonstruert.

Det hjalp litt å lansere rullevippearmer i stedet for sleider, men problemet er langt fra borte.

Synd egentlig, disse motorene har punch så det holder og det er en skikkelig morsom bil å kjøre (når alt funker).

Lenke til kommentar

Det er jo bare helt latterlig om en 07 modell av en audi nærmest kollapser både på motor og forstilling og har ikke engang passert 40K. Det er ikke annet en så latterlig, at om bilen ikke har vært skadet, missbrukt og dengt av forrige eier så burde importøren ryddet opp.

 

Visse i bilbransjen er så gjennomgåent råttent at soppkontrollen burde tatt knekken på de for lengst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...