Gå til innhold

Sniktitt: Panasonics lille systemkamera

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samsung kommer vel med noe lignende snart. Jeg synes det er minimumskrav at disse kameraene har følgende egenskaper:

- stabilisator i huset

- 720p video eller bedre

- Kompakt størrelse

Hittil er det bare Olympus EP1 som har det og det synes jeg er for dyrt. Selv om utvalget av objektiver begynner å komme seg så vil jeg gi disse kameraene mer tid på markedet før jeg kaster meg på bølgen.

Skrevet

Har lenge sittet på gjerdet og lurt på om jeg ikke skulle fått meg et nytt kompaktkamera (det gamle Canon S70 er defekt) - har vært mest interessert i Panasonic LX3. Men - det virker mer og mer fristende med et Micro Four Thirds-kamera.. :)

Skrevet

Nå er erfaringen med Leica-optikk til Fourthirds at det ikke akkurat bare er en logo du betaler for. Alle Leica-objektiver til Fourthirds har så langt vært mer eller mindre feilfrie.

Med unntak for prisen, selvfølgelig. :)

Skrevet

Usj, fortsatt for høy pris for min del, dessuten likte jeg ikke designet helt :p. Et EP-1 med en slik elektronisk søker hadde dog vært sweet. Får håpe Olympus får det på plass på neste m4/3 de lanserer.

Skrevet

Hot. 20/1.7 + 45/2.8 + enten E-P1 eller dette høres ut som en formidabel kombinasjon. Og om 6-12 måneder kanskje til en rimelig pris også.

Nå er erfaringen med Leica-optikk til Fourthirds at det ikke akkurat bare er en logo du betaler for. Alle Leica-objektiver til Fourthirds har så langt vært mer eller mindre feilfrie.

Med unntak for prisen, selvfølgelig. :)

Det er i alle fall min erfaring.

Skrevet

Utviklingen går fremover, men ting tar tid. Om 3 år tipper jeg man får mFT-kameraer med video, stabilisator og kit-objektiv for 2000 kr.

Jeg har lagt inn varsling og link til dette innlegget 4. september 2012, så får vi se hvordan det går. :)

• 3 uker senere...
Skrevet (endret)

Når er dette kameraet ventet å komme på markedet? Det finnes ikke i produktguiden.. Ikke er det lett å finne relaterte artikler ved søk heller.

Endret av Haraball
Skrevet

Siden pressen har fått tilgang på tidlige utgaver av kameraet som fungerer relativt bra så vil jeg tro at det lanseres i ganske nær fremtid. Antagelig i god tid før jul. Skal jeg tippe måned så må det bli oktober.

Det ligger her i produktguiden.

• Opprett ny...