Gå til innhold

EOS 7D: Flaggskip blant crop-kameraer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hav skyldes egentlig den syke prisen?

 

http://www.amazon.com/Canon-EOS-7D-Body-Only/dp/B002NEGTTW

Det der er jo neste halvparten av prisen det referes til i artikkelen.

 

Godt spørsmål, avstandene er såpass store at en av prisene må være rimelig feil.

 

Tor

 

Altså, 5D mkII ligger på rundt 18k hos Amazon. Clicky

 

Da finner jeg det merkelig at 7D skal ha samme pris i Norge.

 

50D får du for i overkant av 7000 kroner. Det er like mye som det koster for et 500D her til lands. Clicky

 

Er noe som skurrer prismessig..

Lenke til kommentar
Merkelig hvordan endel Nikonfans "vet" alt om konkurrentenes i deres øyene's "svakheter", og stadig må bare prøve å finne et eller annet negativt om andre merker? Og "byggekvalitet", føler det poenget snart burde være dødt, har aldri hørt om et Canonhus (eller annet merke for den saks skyld) som har gått opp i liminga? Er det noen statistikk som beviser at Nikonhus går mindre opp i liminga enn andre på samme nivå? Om x kamera veier et halv kilo mer enn Y betyr ikke det at kamera x automatisk er bedre bygget.

 

Tor

Akkurat dette lurer jeg også på. Jeg selv har en EOS 30D og jeg synes ikke at en D300 er så forbaska mye bedre bygget. Bedre værtettet, ja. Men ikke noe mer solid. Bare enda tyngre.

 

Tom

Lenke til kommentar

Dette er nok i hvert fall døden for 1.3x crop. Dersom Canon velger å beholde 1D-serien blir det nok fullformat der, men jeg er slett ikke sikker på det heller. Nå kan man spare mangfoldige kilo uten å gi nevneverdig avkall på ytelse i forhold til 1D-serien, hvis de i det hele tatt beholder serien vil jeg gjette på at de putter samme sensor inn der, og speeder opp til 11-12b/s.

 

Et spennende kamera, og det er vel dette kameraet mange har ventet på i en årrekke nå.

Lenke til kommentar
Dette er nok i hvert fall døden for 1.3x crop. Dersom Canon velger å beholde 1D-serien blir det nok fullformat der, men jeg er slett ikke sikker på det heller. Nå kan man spare mangfoldige kilo uten å gi nevneverdig avkall på ytelse i forhold til 1D-serien, hvis de i det hele tatt beholder serien vil jeg gjette på at de putter samme sensor inn der, og speeder opp til 11-12b/s.

 

Et spennende kamera, og det er vel dette kameraet mange har ventet på i en årrekke nå.

Jeg tror også at 1.3x crop er på vei ut.

 

 

Her må akam ha regnet feil på veiledende pris. Som andre allerede har påpekt så er veiledende pris i USA satt til $1699, noe som blir ca. 10300,- NOK (kun hus). Aldri i livet om jeg går for 7D hvis jeg får 5D til ~samme pris.

Vanlig tommelfinger regel er $1 = 10 kroner ... Vi har noe som her MVA i dette landet.

 

Tom

Lenke til kommentar

Hm, ser at Canon som veiledende vil ha 26 000 kroner for 7D /15-85 kitet.

 

De sakene Canon Norge røyker må være jævla bra. Et 5D II med 24-105 koster bare et par tusen mer.

 

Bestilt fra USA vil 7D (12750) og 15-85 (6570) koste 19500 kr. I kit vil det selvsagt bli enda mindre.

 

Amazon har et 7D + 28-135 kit til 14250. Objektivet er sammenliknbart med 15-85, men til fullframe :-(

 

Dette er et kamera jeg virkelig har lyst på, men å bestille fra Norge ser ut til å bli uaktuelt.

 

Syk pris for 7D, syk pris for 15-85.

 

Kanskje jeg skal gå for Nikon i stedet. Eller Pana GH1.

Lenke til kommentar
Vi regner ikke om noe som helst.

 

Sakset fra pressemeldingen:

 

EOS 7D kamerahus: Anb. pris er 18.579,-

EOS 7D m/18-135mm IS kit: Anb. pris er 22.499,-

EOS 7D m/15-85mm IS kit: Anb. pris er 25.999,-

 

Anbefalt pris, det betyr vel at etter juelgrana er kastet er den rundt 12-13.000. Synes den var styggnærme 5DII, men man skal vel først melke de som bare MÅ ha siste ferskvare som vanlig. Men da venter jeg til vårens første svarttrost synger igjen, dvs dersom tester viser at den er betydelig bedre enn 50D..

 

Tor

Lenke til kommentar
FotoVideo har lagt ut Eos 7D hus samt kit med 15-85 eller 18-135 for 8995,- :D

Jeg har allerede lagt inn bestilling så får vi se når herligheten dukker opp...

Per Kristian

hmm, det kan neppe stemme, de har samme pris for hus og inkludert en av de to kit-linsene...

Og hvis den veiledende prisen fra Canon er så høy, så blir det nok MYE dyrere...

Men hvis du bestiller nå, så kanskje du kan få en god pris, hvis de har satt den helt på jordet?

Lenke til kommentar
et fantastisk kamera som jeg tror mange Canon tilhengere har ventet på lenge. Jeg liker spesielt oppgraderinga av AF og 100 % søkerdekning. Jeg liker mindre at de har gått for 18 MP, skulle gjerne sett at de begrensa seg til 15 eller helst 12 MP. Som en annen her på forumet har nevnt tidligere vil reell oppløsning fra sensoren være avhengig av hvor kraftig AA-filteret er. Blir spennende å se de første testene av kameraet.

 

Men hvordan er egentlig dette huset opp mot Nikons D300? Jeg kan ikke set at 7D ser så veldig mer fantastisk ut enn D300.

 

Enig der. Nikon har hatt bedre AF i lang tid. Spesielt med tanken på 3D-tracking.

 

Nikon D5000 ligger over Canon 1DMIII på DXoMark. Så blir spennende og se hvor 7D havner. Og om den klarer å slå Nikon D300s.

 

PS: Selv syns jeg at Canon kamera er utdatert når det gjelder blits og AF. Bygge kvalitet ligger også under Nikon og Pentax.

 

Merkelig hvordan endel Nikonfans "vet" alt om konkurrentenes i deres øyene's "svakheter", og stadig må bare prøve å finne et eller annet negativt om andre merker? Og "byggekvalitet", føler det poenget snart burde være dødt, har aldri hørt om et Canonhus (eller annet merke for den saks skyld) som har gått opp i liminga? Er det noen statistikk som beviser at Nikonhus går mindre opp i liminga enn andre på samme nivå? Om x kamera veier et halv kilo mer enn Y betyr ikke det at kamera x automatisk er bedre bygget.

 

Tor

 

Slik har det alltid vært, og vil nok alltid være slik. Bare å overse.

Det går heller ikke å diskutere med Nikon-folk. De vil alltid hevde at Nikon er best uansett. Det er et behov de har. Bare å la det være.

Jeg finner det veldig underlig at noen skriver vurderinger og tester og konklusjoner uten noen gang å ha holdt i huset de skriver om.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...