Gå til innhold

EOS 7D: Flaggskip blant crop-kameraer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Greit,men da kunne du vel sitert mer fra samme side, feks:

Hvorfor det? Hva har sitatet ditt med saken å gjøre? Det er jo ikke engang hentet fra den aktuelle artikkelen!

 

 

Nei,men fra samme fora og viser en annen side av samme sak som du nevner, nyanse kalles det visst :cool:

Hva er det du mener at jeg skal nyansere ved å lete frem et allment akseptert utsagn, som jeg selv har kommet med et utall ganger, fra en komplett irelevant artikkel på det samme nettstedet?

 

Hvilken relevans har utsagnet for det som diskuteres?

 

Slik jeg har oppfattet det, har en gjeng Canonister gitt uttrykk for misnøye med at en del Nikonister hevder at noen Nikon-hus (DX00-serie antar jeg) er bedre bygget enn enkelte Canon-hus (X0D- og 5D-serie antar jeg). Canonistene hevder at det ikke finnes grunnlag for å hevde dette.

Arnold tillater seg å lenke til to artikler fra store workshops med 50+ deltakere i Antarktis hhv.i 2007 og 2009, hvor en oppsummeringsartikkel av en høyt respektert og allment anerkjent som merkenøytral fotograf tilsynelatende understøtter i det minste deler av Nikonistenes påstander.

 

Hvorfor må dette "balanseres" med en generell påstand (som i det minste jeg selvsagt er enig i - det har jeg skrevet mange ganger i ulike tråder på dette forumet) om at hvilket merke du velger ikke er viktig, fordi alle er gode? Det er jo en selvfølge for alle tenkende mennesker.

 

Finnes det en "uncool"-smiley?

Nå tuller du mye, du tar deg selv alt for høytidelig. Du mener vel ikke at det du henviser til er mer riktig enn det andre kommer med henvisning til. Tøys heter det

Lenke til kommentar
Greit,men da kunne du vel sitert mer fra samme side, feks:

Hvorfor det? Hva har sitatet ditt med saken å gjøre? Det er jo ikke engang hentet fra den aktuelle artikkelen!

 

 

Nei,men fra samme fora og viser en annen side av samme sak som du nevner, nyanse kalles det visst :cool:

Hva er det du mener at jeg skal nyansere ved å lete frem et allment akseptert utsagn, som jeg selv har kommet med et utall ganger, fra en komplett irelevant artikkel på det samme nettstedet?

 

Hvilken relevans har utsagnet for det som diskuteres?

 

Slik jeg har oppfattet det, har en gjeng Canonister gitt utrrykk for misnøye med at en del Nikonister hevder at noen Nikon hus (DX00-serie antar jeg) er bedre bygget enn enkelte Canon-hus (X0D- og 5D-serie antar jeg). Canonistene hevder at det ikke finnes grunnlag for å hevde dette.

Arnold tillater seg å lenke til to artikler fra store workshops med 50+ deltakere i Antarktis hhv.i 2007 og 2009, hvor en oppsummeringsartikkel av en høyt respektert og allment anerkjent som merkenøytral fotograf tilsynelatende understøtter i det minste deler av Nikonistenes påstander.

 

Hvorfor må dette "balanseres" med en generell påstand (som i det minste jeg selvsagt er enig i - det har jeg skrevet mange ganger i ulike tråder på dette forumet) om at hvilket merke du velger ikke er viktig, fordi alle er gode? Det er jo en selvfølge for alle tenkende mennesker.

 

Finnes det en "uncool"-smiley?

 

Poenget mitt var at du dro fram en artikkel som viste unormalt mye feil på enkelte kamera og vinklingen virket som om det kunn var et merke med feil, dette syntes jeg ble temmelig unyansert og rart siden jeg omgås masse folk i både fotoklubber og privat som aldrig har opplevd slike problemer, samtidig dro jeg frem linker ang Nikon bare for å vise at om man ønsker å fremstille det som om et merke er befengt med feil så er det ikke noe problem.

Nå sier jeg ikke at det var din hensikt,jeg tenker her på artikkelen du linket til .

Ekstra pussig blir det bare når en har drevet med fotografering og brukt dette merket i over 30 år samt har en rimelig stor omgangskrets som også har det og jeg ikke har opplevd ett problem med mine kamera og knapt hørt noen i omgangskretsen som har det.

Nettop derfor blir en slik "merkenøytral" fotograf som det du viser til litt "tvilsom" i mine øyne .

 

Ang byggekvalitet og hvem som har det best bygde huset vet jeg ikke og det bryr meg ikke så veldig da jeg som sagt har hatt mine med ute både sommer og vinter, i regn og i slaps, på overnatting i optill 1 uke i snehule osv og ikke opplevd feil på over 30 år , jeg annser da byggekvaliteten som god nok selv om det skulle være noen andre som hadde en som var hakket bedre :cool:

 

Til slutt vil jeg bare si, det må da være tillatt å si sine meninger om innlegg det linkes til og til måten det gjøres på uten at folk går helt av skaftet :whistle:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Og spiller det egentlig noen rolle om kamera er best eller nestbest?
Neppe siden 99% som skriver her ikke har råd til det beste kameraet uansett.

 

 

Jeg tror de fleste her kan ta seg råd til en d700 eller 5d. Men det blir litt mye bucks for en hobbyfotograf..

Kameraet ja. Men så kommer objektiver i tilegg. Hva er vitsen med topp kamera uten topp objektiver. Ja det funker uten topp objektiver men skal da blir litt av vitsen med topp hus borte

Lenke til kommentar
:wallbash:

Der ser du du gikk på veggen :tease:

Det er jo en åpenbar fare for å gå på veggen når men er dum nok til å forsøke å diskutere med en.

 

Jeg tar selvkritikk for å ha forsøkt.

 

Tja,når du ikke tolererer at andre ser en sak fra en annen synsvinkel enn din egen så greit.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Og spiller det egentlig noen rolle om kamera er best eller nestbest?
Neppe siden 99% som skriver her ikke har råd til det beste kameraet uansett.

 

 

Jeg tror de fleste her kan ta seg råd til en d700 eller 5d. Men det blir litt mye bucks for en hobbyfotograf..

 

For meg er hverken D700 eller 5D det beste kameraet,1D/1Ds har mange av de rette spesifikasjonene men alt for dyre for en amatørfotograf som meg.7D gir meg mange av de spesifikasjonene pluss noen nye.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

ja vil jo tro at 1ds eller D3x er de beste kameraene siden det er det som er toppkameraene til Canon og Nikon. begge koster 59995 (på fotovideo.no) og selv om jeg rent teknisk kan kjøpe meg ett av de er med og ta opp lån vet jeg at jeg faktisk ikke har råd til det.

Endret av Bateman26
Lenke til kommentar
Lik din påstand på Amobil om at kun SonyEricsson er den eneste brukbare mobiltelefon, sprer du her på dette fora den samme underutviklete tankegangen om at det er kun et merke innen foto som er brukbart. Ok at du synes at det eneste merket du har hatt er ok, men det du synes er jo ikke den ultimate sannhet, i allefall ikke for meg. For meg og mange andre som har både Canon og Nikon, og bruker begge daglig stiller saken seg annerledes, vi står ikke og forteller at mitt merke er toppen, vi fotograferer. I tillegg er det forreten mange andre merker som alle er gode.

 

Neida, les det jeg skriver en gang til. At Canonfolket var så alvorlige, var jeg ikke klar over, for de Canonbrukerne jeg omgåes med, er proppfulle av humoristisk sans. Vi ler og hygger oss sammen, jeg med Nikon, de med Canon. ;)

Endret av poe
Lenke til kommentar
Neida, les det jeg skriver en gang til. At Canonfolket var så alvorlige, var jeg ikke klar over, for de Canonbrukerne jeg omgåes med, er proppfulle av humoristisk sans. Vi ler og hygger oss sammen, jeg med Nikon, de med Canon. ;)
Vennskapelig småfleip fungerer som regel mye bedre real life enn på et forum. Det at folk reagerer sier nok mer om mediet vi kommuniserer gjennom, og din forståelse av det, enn om folka du erter på deg.

 

Det er ofte lurt å ta litt hensyn mediet man kommuniserer gjennom.

(Ikke for å påstå at jeg alltid er like flik til å beregne mitt publikum ;) )

Endret av fototim
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...