Gå til innhold

Nokia N900 - Den store diskusjonstråden


Mr. P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et lite spørsmål her.

Leverte jo mobilen til reparasjon for 2,5 uke siden. Etter to uker så ringte jeg nokia og fikk reklamert på lang behandlingstid og fikk en mail og greier på at det har blitt opprettet en reklamasjon.

Hva er det egentlig som skjer nå? Får jeg tilsendt en ny mobil, eller skal reklamasjonen også behandles en liten stund før jeg får vite noe mer? Og hvor lang tid burde jeg isåfall vente før jeg evt igjen må ringe dem og sjekke opp statusen?

Lenke til kommentar
Så inn i granskauen, altså.

Får det ikke til.

Mener jeg har fulgt "oppskriften" til punkt og prikke - flere ganger.

Men nei: Jeg får følgende feilmelding:

Sending failed:

Error: -2 Name or service not known

Please make sure APN settings are correct

Noen som kan hjelpe en stakkar?

 

 

Har du +47 foran tlf nummer?

Jepp. Både i Configuration og i meldingen som skal sendes.

Det virker ikke.

Har du andre tips?

En liten ting til: Legger merke til at jeg ikke får opp kontaktlista mi når jeg trykker på "TO"-knappen når jeg skal skrive MMS. Må taste inn nummeret manuelt. Skal det være sånn?

 

Hei! Jeg sliter med akkurat det samme, har forsøkt ALT gang på gang uten å få til fMMS. Bruker Telenor Proff Bedrift, er det noen som har fått til en løsning på dette? Ikke feil ip adresse (komma osv), og jeg klarer ikke å finne feilen...... Jeg får "melding" om at MMS er mottatt, men jeg får ikke hentet, og jeg får ikke sendt (får samme feilmelding som er nevnt over her ifb APN)

 

Anyone? Jeg SAVNER MMS!!

Lenke til kommentar

Batteritiden på min er helt håpløs. kom ikke igjennom en hel arbeidsdag i dag før den gikk tom enda jeg skrudde av WLAN og annen nettaktivitet. Kan dere som har god batteritid fortelle litt om hva dere har installert og evt om dere har funnet apps som stjeler mer strøm enn andre?

 

Jeg bruker ingen widgeter og hsr minimalt med programmer installert. Kan det være min telefon det er noe galt med? Hadde vært fint å kunne faktisk bruke den til det jeg trenger. Sånn det er nå får jeg ikke brukt den til noe som helst fornuftig, egentlig.

Lenke til kommentar

Etter jeg fikk den (halvannen uke siden) så kjørte jeg oppdatering av OS'et, og etter å ha funnet andre repositories så installerte jeg alt tjafs jeg kom over av interesse. Batteriet holdt ca 10 timer i standby :p

 

Etter en kræsj av epost-klienten (noen issues med cachinga som jeg fikk renska til slutt) så flashet jeg enheten på nytt. Kun installert vpn-klient og firefox utenom de vanlige repositories og nå merkes en arbeidsdag knapt på batteriet.

 

Har skrudd av 3G og har WLAN på.

Lenke til kommentar

Takk for svar. :)

 

Har lite lyst til å flashe, men hvis det er eneste måte å fikse det på så får jeg se på det. 3G er uaktuelt for meg å skru av siden jeg er avhengig av raskere hastighet enn Edge på jobb. Har ikke installert noe særlig og batteritiden har vært like dårlig helt siden den var ny, så det virker lite sannsynlig at jeg har framprovosert dette.

 

Men, skal prøve å flashe før jeg evt legger den ut på Finn. :)

Lenke til kommentar

Nå kan jeg ikke uttale meg om at det er eneste måten å fikse på.. Det fungerte for meg.

Skal ut på jobbreise i 2-3 dager nå, og blir å teste 3G'en mer grundig. Regner egentlig ikke med å bruke så fryktelig mer batteri men er spent.

 

Hadde den med på en liten tur til Cisco Networkers i forrige uke og der svei den hele batteriet unna på 8-10 timer uten noen særlig bruk. Helt klart forbedring i forhold til idag hvor jeg dro den ut av laderen kl 7isj og plugget til igjen i kveld. Mest for å fylle den opp til flyturen i morgen tidlig. Var sikkert 75% igjen.

Lenke til kommentar

Siste oppdatering er selvfølgelig på plass. ;)

 

Jeg tror faktisk at problemet mitt er løst for min del. Fikk nytt simkort fra jobben i dag, med Telenor abo. Jeg har tidligere brukt OneCall. Telefonen fortsatte å tømme seg for strøm fra morgenen fram til jeg satte inn Telenor simkortet i 10-tiden. Nå har ikke batteriet beveget seg i det hele tatt og alt virker mye mer som det skal være.

 

Virker på meg som at OneCall var synderen for min del, selv om det selvfølgelig kan være en merkelig tilfeldighet. Mener jeg har hørt lignende historier tidligere om andre modeller som har hatt samme problem med OneCall.

Lenke til kommentar

Kan også bekrefte at batteritiden har blitt merkbar bedre!

Min holder i massevis. Har ikke sett behov for å slå av 3g enda. Så er meget fornøyd med hvor lenge den holder =)

 

En trist nyhet da. Leste på nett nettopp at Spotify har bekreftet at de ikke kommer til å utvikle til Maemo plattformen. Dette var jo noe skuff, men ikke helt uventet.

 

Er det EN ting jeg virkelig savner å ha på denne ellers perfekte enheten, så er det nettopp spotify, med muligheten for offline modus!

 

Så gjenstår det å se da, om folkene i Maemo community klarer å ræle sammen noe som funker ;)

Lenke til kommentar

Er det flere som kan bekrefte at bateriet holder lengere uten onecall? Jeg bruker selvfølgelig onecall og batteriet mitt varer kanskje 5 - 9 timer med hardt bruk.. (Hardt bruk går vel nesten ikke å unngå med N900..)

Kan noen anbefale et annet bra selskap med min 500 Mb dataplan til en rimelig penge, så bytter jeg for å teste om batteriet holder lengere..

Har gjort alt for å få lengere levetid på batteriet nå. Oppdateringa lasta jeg ned 1. dagen den kom og jeg kjører minimalt med widgets. wifi og 3g må alltid være på, klarer meg ikke uten nett på denne, så ser jo at det trekker strøm. Men 5 - 9 timer...? Skal vel holde litt lengere? Ellers er jeg storfornøyd med N900. :)

Lenke til kommentar
Er det flere som kan bekrefte at bateriet holder lengere uten onecall? Jeg bruker selvfølgelig onecall og batteriet mitt varer kanskje 5 - 9 timer med hardt bruk.. (Hardt bruk går vel nesten ikke å unngå med N900..)

Kan noen anbefale et annet bra selskap med min 500 Mb dataplan til en rimelig penge, så bytter jeg for å teste om batteriet holder lengere..

Har gjort alt for å få lengere levetid på batteriet nå. Oppdateringa lasta jeg ned 1. dagen den kom og jeg kjører minimalt med widgets. wifi og 3g må alltid være på, klarer meg ikke uten nett på denne, så ser jo at det trekker strøm. Men 5 - 9 timer...? Skal vel holde litt lengere? Ellers er jeg storfornøyd med N900. :)

 

Sitter med Telenor SurfPrat M. 189kr mnd og 500mb + 100 SMS inkludert.

Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale Netcom iforrhold til batterilevetid? Iconnect hadde definitivt vært lønnsomt for meg. Fri databruk og ikke 1000 sms og ringeminutter inkl.

Hvis noen med netcom kan si at dem har en batterikapasitet som er skarp nok i forrhold til hva jeg har oppgitt, så skal jeg ikke nøle med å bytte..

Ser bare ikke hvorfor nettverksopperatør skal ha så mye å si, med mindre dem overvåker deg med lyd og bilde.... (Har liksom liten tro på det...)

Lenke til kommentar

OneCall er litt spesielle fordi de bytter mellom to nett. Som i praksis betyr at telefonen kan bruke mer strøm om den hopper mellom nettverkene.

 

One Call benytter Network Norway sitt mobilnett i Norge. Network Norway er en nettleverandør som startet utbyggingen av sitt GSM-nett i 2006. Selskapet har per i dag et fullt utbygget nettverk kun i deler av Norge.

 

I de områder hvor Network Norway ikke har bygget eget nett, benyttes Telenor Mobil som dekningspartner. Det vil si at du som kunde har Telenor-dekning der hvor Network Norways nett ikke dekker.

 

To nettverk betyr i praksis at alle våre kunder har en dekning tilsvarende Telenors egne kunder, og at noen kan oppleve enda bedre dekning der hvor Network Norway har eget nett i tillegg.

 

Telefonen din veksler automatisk mellom de 2 nettene og du kan oppleve at det står Telenor, Network Norway eller One Call i displayet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...