Gå til innhold

Nokia N900 - Den store diskusjonstråden


Mr. P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har også bestilt N900, gleder meg veldig. Og det varmer ett gamelt nokia hjerte at de igjen tar ett overtak. Tror nok telefon blir en klassiker for oss som er ute etter egenskaper og alle de seriøse mulighetene som ligger der. Har kikket litt rundt på nett og så nylig en video av at de lastet ned torrent med god hastighet og kunne spille av filmen direkte etterpå. Kjekt når man er på reise og vil ha med seg serien. De sa det ikke fantes unrar til maemo 5, men ser det finnes til tidligere versjoner så dette skulle løse seg enkelt. Veldig kjekt å få remote desktop.

 

Leste at ved 6 timers aktivt bruk var batteri kapasiteten nesten halvert. åltså 12 timers aktiv bruk før den må lades. Tviler på jeg har tid å fikle særlig mer enn en time eler to om dagen. Skulle bety at den varer over tre dager, med normalt bruk. Noe som er godt nok for meg.

Lenke til kommentar

Noe nytt her? Ser forventet på lager hos Elkjøp står i 15.11.09. Noen som har hørt noe mer ang. dette? MPX har flyttet sin forventet dato til 23.11.09, mens Komplett fortsatt har ubekreftet 03.11.09. De mente dog at det ville komme ny dato fra leverandør i morgen og at det mest sannsynlig ikke forelå noen telefon på lager på den datoen som står pr i dag.

Lenke til kommentar
Noe nytt her? Ser forventet på lager hos Elkjøp står i 15.11.09. Noen som har hørt noe mer ang. dette? MPX har flyttet sin forventet dato til 23.11.09, mens Komplett fortsatt har ubekreftet 03.11.09. De mente dog at det ville komme ny dato fra leverandør i morgen og at det mest sannsynlig ikke forelå noen telefon på lager på den datoen som står pr i dag.

 

Ikke hørt noe nytt utenom det du har sett og hørt. Vi må nok dessverre vente noen uker til. Jeg fikk høre tidligere at Brightpoint skulle få det inn rundt 5.11, men den blir helt sikkert utsatt der også.....

Lenke til kommentar
Hva kan kjøres av programmer på denne? Støtter den apps skrevet for Symbian? Eller må alt lages på nytt her?

Den kjører et GNU/Linux-OS basert på Debian med ARM-prosessor. Dette betyr at det i teorien er et sted mellom 20 og 30 tusen pakker i Debians pakkebrønner ferdig kompilert for denne enheten. Mange av de grafiske applikasjonene kjører sikkert ikke, men de fleste av bibliotekene skal fungere som betyr at det bare må lages grafiske QT-frontends for å få applikasjonene kjørende.

 

Har siklet veldig på iPhone en stund nå, og den har jo en haug av nyttige apps. Spesielt trafikanten osv er det jeg kunne tenkt meg. Hva er oddsen for at noe slikt dukker opp på N900/maemo
Odsen er 1. Trafikantens API er åpent og siden N900 støtter bakgrunnsapplikasjoner og widgets vil det kunne gjøres mye bedre enn på iPhone.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...