Gå til innhold

Pondus disser Wow!


Anbefalte innlegg

gjør meg bare irritert for det er det typiske "nerdestemplet" som har eksistert like lenge som nerd i seg selv og jeg finne det langt fra noe morsomt.

Vel, Pondus har lagt merke til den dirrende harmen. Eg siterer:

Vår gjennomgang av World of Warcraft forrige har brakt sinnene i kok i den norske gamer-communityen. Vi vil med dette rekke en utstrakt hånd til de som føler seg opprørt.

Håper Wow folket trives bedre med homo-stempelet da :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bear^: Drittkasting hvor?

 

"Det finnes ikke ETT normalt menneske som spiller WoW. "

"Du sitter kanskje akkurat nå og tenker "Hold an litt! JEG spiller WoW, og jeg er jo normal!".

 

Dette er feil. I det sekundet du første gang sitter og vurderer om du skal være en "Blood Elf Deathknight" som skal hete "Mø´Khamann", er du ikke normal. Sorry."

 

"WoW-spilleren er selve definisjonen på mannebarn med innehud og sterke morsbindinger. De har sannsynligvis alle blitt ammet litt for lite som barn og har nok stort sett alltid vært sistemann til å bli valgt ut i kanonball."

 

"Eneste forskjellen er at de nå har penger. De har fast jobb, men bor likevel i kjellerstua hos mamma. Noe som gjør at de alltid kan unne seg det siste og ypperste i sin lille gaming-dungeon."

 

"Og det er bra for dem. For ihuga WoW-spillere er ikke så opptatt av sekkebegrep som "hygiene", "ansikt-til-ansikt-kommunikasjon" eller "liv som sådan". RL er bare noe de må igjennom før de på ny kan rigge seg til foran skjermen, med Ventriloen på full guffe, en halvannen liters colaflaske strategisk plassert rundt tissefanten, slik at de kan sitte uavbrutt i Nightwish-T-skjorta og skjelle ut andre N00Bz som er enda mer tafatte enn dem selv."

 

Alt jeg gidder nå. Dette er ikke humor, det er Otto Jespersen gulp isped Anne Kat Herland avføring. Jeg ler ikke, drar ikke engang på smilebåndet. Dette har ingen ting med humor å gjøre, det er dritkasting på barnehagenivå og ikke det engang.

 

@freke

 

Forventet vel egentlig ikke noe vetugga fra den siden slik sett, når man ser "nivået" de legger seg på er det vel ikke rart at humoren deres består av å drite ut mengder av folk ved å generalisere og kaste dritt mot dem ved første øyekast.

Lenke til kommentar
når man ser "nivået" de legger seg på er det vel ikke rart at humoren deres består av å drite ut mengder av folk ved å generalisere og kaste dritt mot dem ved første øyekast.

Nei, det er klart; Pondus er jo ikke akkurat Arthur Arntsens "Oluf", eller "Kliff Arne fra narvik" fremstil av Honningsvåg revyen. Det skal jeg tro på :)

Lenke til kommentar
når man ser "nivået" de legger seg på er det vel ikke rart at humoren deres består av å drite ut mengder av folk ved å generalisere og kaste dritt mot dem ved første øyekast.

Nei, det er klart; Pondus er jo ikke akkurat Arthur Arntsens "Oluf", eller "Kliff Arne fra narvik" fremstil av Honningsvåg revyen. Det skal jeg tro på :)

 

Poenget var hvordan humoren fremstilles, her fremstilles "humoren" ved å dra en hel folkeguppe ned i søla og fremstille dem med pomp og prakt i et nedverdigende sammenheng, noe man klart ser når på ordbruket og hvordan alle WoW spillere fremstilles som "Unormale". Det er ikke humor lengere, det har faktisk aldri vært humor, det er bare dritkasting på bekostning av en hel folkegruppe.

 

Egentlig ikke rart derimot at slikt fremstilles som humor når folk som Otto Jespersen har gjort mobbing til humor.

Lenke til kommentar
når man ser "nivået" de legger seg på er det vel ikke rart at humoren deres består av å drite ut mengder av folk ved å generalisere og kaste dritt mot dem ved første øyekast.

Nei, det er klart; Pondus er jo ikke akkurat Arthur Arntsens "Oluf", eller "Kliff Arne fra narvik" fremstil av Honningsvåg revyen. Det skal jeg tro på :)

 

Poenget var hvordan humoren fremstilles, her fremstilles "humoren" ved å dra en hel folkeguppe ned i søla og fremstille dem med pomp og prakt i et nedverdigende sammenheng, noe man klart ser når på ordbruket og hvordan alle WoW spillere fremstilles som "Unormale". Det er ikke humor lengere, det har faktisk aldri vært humor, det er bare dritkasting på bekostning av en hel folkegruppe.

 

Egentlig ikke rart derimot at slikt fremstilles som humor når folk som Otto Jespersen har gjort mobbing til humor.

 

Enig, det er litt som mobbing. Det er greit at man ikke liker at noen spiller WoW eller måten de som gjør det, generelt lever på, men respekter det. Selv spiller jeg ikke WoW, men velger man å gjøre det så må man få lov til det uten "humor" på denne måten.

Lenke til kommentar

Debatten ble noe amper. I henhold til retningslinjene §1 påpekes det at innleggets art skal holdes i en høflig og saklig tone. Vær saklig og høflig når du argumenterer for noe. Dette gjør at andre oppfatter deg mer seriøst. Kommenter og still spørsmål ved tematikken, men da på en saklig og skikkelig måte. Diskuter anstendig.

 

I henhold til retningslinjene ble '29' innlegg slettet fra tråden. Videre overtredelse vil kunne medføre reaksjoner.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Personlig Melding".

 

:)

Lenke til kommentar

Dette er så typisk slikt mange tenker om wow spillere(tro det eller ei, jeg får høre det hver dag). Hadde seinest ei jente jeg kjenner som jeg kranglet veldig med der hun plutselig utbrøt at jeg umulig kunne ha noe liv siden jeg spilte wow og var på the gathering(hun var både seriøs og var hånlig mot meg pga dette)

 

Jeg er 22 år , ikke jomfru, har verdens herligste kjæreste og utolig mnage venner. Jeg dusjer hver dag , og drikker vell strengtalt bare red bull på the gathering. Når man er på the gathering bruker jeg halvparten av tiden med å spille og resten med å snakke med andre. De fleste som er der er faktisk ganske sosiale. 5500 mennesker sier seg selv, du finner som regel alltid en man kjenner. Noen velger fotball,jeg velger wow.

Gleder meg til den dagen folk får litt mere respekt for WoW spillere og ikke tror alle er stinkende nerder som spiller 24/7 bare forde noen kanskje gjør det(man har alltid noen spessielle folk over alt ) og av 11 mill spillere er det litt vannskelig å unngå at noen av disse er stinkene folk som aldri har fått veivisning til dusjen. Desverre finnes det fortsatt folk som tror på denne artikkelen som pondus skriver og tar det seriøst og fortsetter å tro slike ting om "oss wow spillere"

Endret av estella_87
Lenke til kommentar

"Du sitter kanskje akkurat nå og tenker "Hold an litt! JEG spiller WoW, og jeg er jo normal!".

 

Dette er feil. I det sekundet du første gang sitter og vurderer om du skal være en "Blood Elf Deathknight" som skal hete "Mø´Khamann", er du ikke normal. Sorry."

 

 

Hm, riktignok har ikke jeg en DK belf, men ene char'en min heter Villageidiot :(

 

 

btw, hva er normalt for tiden?

Lenke til kommentar
btw, hva er normalt for tiden?

En fisefin person som kler seg etter moten og har god lønn?

 

Nei, det er vel mer en streber det. :hmm:

 

The Gathering. Også kjent som "Vi kommer alle til å dø som jomfruer"

Jeg må si jeg lo. :!:

 

Og det å si at alle WoW spillere er en jeng med tafatte tapere med inne hud er å ta litt hardt i. Selv kjenner jeg flere oppegående folk som spiller WoW.

Kan ikke akkurat stille meg selv under den gruppen da det brukes litt mer tid foran PCen en det som er sunt. Men allikevel gikk de hardt til angrep på WoW der. :p

Lenke til kommentar

Må vel å sies at når en artikkel, som i utgangspunktet bare er laget for moroskyld, men som da feil"informerer" omverdnen om hvordan "vi" er, så blir det jo ikke moro for de wow-spillerne som ikke faller innenfor kategorien "Hjemme-hos-mor unormal cola-drikkende uhygienisk The Gathering-jomfru som stinker mer enn en svett idrettsutøver". Og de som ikke faller innenfor dette området, men blir "anklaget(sett på)" for å være i denne kategorien har sin fulle rett til å være uenige.

 

Og det kan jo hende folk ikke har "pondus-humor". For alt er jo satt på spissen, noe noen ikke klarer å fordøye - og da blir igjen alle wow-spillere like han ene som ikke skjønte humoren i artikkelen.

Lenke til kommentar
Men hvis du ikke er en slik "typisk" WoW-spiller hva er da problemet? Omverdenen vet jo ikke at du spiller WoW eller data engang..

Jeg har ikke noe problem med Pondus sin artikkel. Jeg har problemer med folk som klassifiserer samtlige personer som "tapere" bare fordi vi ikke ser humoren i Pondus-artikkelen.

Lenke til kommentar
Hvorfor er WoW-spillere så hårsåre egentlig? Det virker jo som at de ikke har det bra med seg selv..

 

Har ikke noe med innholdet av artikkelen men hvordan humoren fremstilles, om man kan kalle dette humor. Det som skal være humor fremlegges på en slik måte at en hel gruppe generaliseres, dras ned i møkra og trampes på. Når man går så langt å kalle alle som spiller WoW for unormale hjemmeboende kvisete nerder har man gått vekk fra humor og bare driver med dritkasting.

 

Det kunne like greit vært frimerkesamlere de snakket om her eller andre interesser, det har ikke noe med innholdet å gjøre men hvordan innholdet presanteres som humor. Jeg fordrar ikke denne "Otto Jespersen" metodikken som dagens humorbilde består av, det er ikke noe annet enn dritkasting på bekostning av andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...