Gå til innhold

Pondus disser Wow!


Anbefalte innlegg

Han prøver ganske hardt å provosere, og klarer det utrolig bra synes jeg, samtidig som at han får frem humoren. Likevel er dette blitt litt "oppbrukt" på sin måte. Husker folk i klassen stadig disset oss som spilte wow, og sa forskjellige ting som ikke ga noen mening " Nå har endelig fått epic mountain og skal til raids for å levle crits" osvosv. Disse spiller i dag wow selv.

Husker vi hadde besøk av en stortingsrepresentant her i fjor, og han fortalte at også Jens Stoltenberg har fått kastet seg ut i azeroth (ja, det var akkurat slik han fortalte det). Vi diskuterte riktignok det nye spill-linja som skulle komme til skolen vår, så jeg vet ikke helt om han faktisk snakket sant, eller om det bare var for å få vår egen statsminister til å virke litt "cool"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha, morsomt at så mange tar seg nær av dette, nettopp dem det gjelder også. De fleste skjønner jo at man må ta dette med en klype salt, for det finnes jo mange normale wowspillere også, men maaaange passer ganske fint inn i den beskrivelsen av en wowspiller, selv om de argumenterer i hytt og pine imot. Den dagen man setter wow forran noe annet, feks. jobb,skole, venner eller familie. Da burde man tenke seg om litt. ;)

Lenke til kommentar

Selv om han bruker virkemiddler som satire og kraftige overdrivelser, så trenger vel ikke vi wow-spillere å bli så fryktelig fornærmet over dette ? : )

Han sier jo selv at han ikke vet hva spillet går ut på, og alt han gjør er å gjøre narr av den stereotype "geeken". Hvis man virkelig føler seg såret over en så tydelig flåsete tulleartikkel, så synes jeg det er på tid med litt selvgransking! Jeg er dog enig i at dette hadde vært morsommere om det haddet kommet under det verste mediehysteriet for noen år tilbake.

Lenke til kommentar
Selv om han bruker virkemiddler som satire og kraftige overdrivelser, så trenger vel ikke vi wow-spillere å bli så fryktelig fornærmet over dette ? : )

Han sier jo selv at han ikke vet hva spillet går ut på, og alt han gjør er å gjøre narr av den stereotype "geeken". Hvis man virkelig føler seg såret over en så tydelig flåsete tulleartikkel, så synes jeg det er på tid med litt selvgransking! Jeg er dog enig i at dette hadde vært morsommere om det haddet kommet under det verste mediehysteriet for noen år tilbake.

Tviler på at noen blir fornærmet over dette, men alle synes sikkert det er så idiotisk å skrive slik når du kanskje ikke har spilt wow før?

Lenke til kommentar

Spiller wow selv, og jeg syntes artikkelen var ganske morsom igrunn. Alle med litt selvironi takler dette her. Dessuten er det jo bare ment i humor-sammenheng, som alt annet fra Pondus redaksjonen. Det er jo ikke en fagartikkel. Dere som ikke tåler det burde seriøst gå ut å kjøpe dere en pakke med selvironi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det jeg leser er at mange ikke tar seg nevneverdig nær av artikkelen men derimot kommenterer hvordan den er skrevet. Jeg for min del bryr meg døyten av hvilken synspunkter vedkommende har på WoW spillere, kommenterer heller det jeg mener er en dårlig skrevet artikkel ment som humor men som ikke klarer å nå opp.

Lenke til kommentar

"Triple monitorer, med oppløsning så de kan se hudormene i pannehuden på figuren sin." :!:

 

Lo faktisk av den der!

 

Ellers er jeg natulig nok uening i det meste han kommer med. Selv om det garantert finnes en og annen stakkar som de han beskriver, generaliserer han veldig. Men på en annen side burde jo være helt åpenbart at han kun er ute etter å provosere (i samme stil som de fleste andre artikkelene på pondus.no), og det klarer han jo greit..

Lenke til kommentar

Det der var dårlig, som folk sier her, humor for 4 år siden.

 

En ting som nesten fikk meg til å dra på smilebåndet og det var Mø'Khamann, ellers var det trist, nesten som om han prøvde å etterligne Otto Jespersen til tider, ikke at han er særlig morsom heller. (kanskje en sjelden gang)

 

Jeg vet ikke hvem målgruppen var for denne teksten, men som en som ikke spiller WoW, var det ikke spektakulært

Lenke til kommentar
At dere ikke finner humor i dette bekrefter desverre mye av det han sier, noe jeg synes var ganske gøy i grunn.

 

"Dette er feil. I det sekundet du første gang sitter og vurderer om du skal være en "Blood Elf Deathknight" som skal hete "Mø´Khamann", er du ikke normal. Sorry."

 

Jeg gir han 3 dager i Azeroth før han er addict selv.

Det er akkurat det det ikke gjør. For at jeg skal ta selvironi må det faktisk stemme. Hence: It's funny 'cause it's true.

Lenke til kommentar

Tja, kan ikke si jeg lo mye av artikkelen, men mø'khaman dro på smilebåndene mine.

 

Det er ikke det at han disser WoW, men at han tar det absolutt verste eksempelet man kan finne blant våre 11 millioner spillere, og sprer det bildet ut over alle andre.

 

Kunne skrevet mer, men er ikke verdt min tid. :)

Lenke til kommentar
Humor som henger ut grupper eller enkelt personer er ikke morsomt i mine øyne, jeg spiller selv wow og skjenner meg ikke igjen.

 

Men jeg må få lov å si at det med Møhkamann var veldig morsomt =p

Tror du ikke at han selv har spilt WoW når han vet såpass mye om det? :)

 

 

hehe jo når du sier det så =P Leste den faktisk en gang til for å se hva alle andre sier om den, syntes den forsatt er ganske underholdene

Lenke til kommentar

Humor er forskjellig.. noen syns det er morsomt, andre ikke. Det er jo helt greit og normalt.

 

Syns det er helt uproblematisk at han "gjør narr" av en gruppe.. det er jo veldig vanlig i humor, og også i Pondus. Enten det er folk med vestkantgenser, volleyballspiller, golfere, fotball-idioter osv.. viktig å ikke ta seg selv så høytidelig og ha litt selv-ironi ;)

 

Og ja.. lo godt av denne og andre:

"Triple monitorer, med oppløsning så de kan se hudormene i pannehuden på figuren sin." :thumbs:

Lenke til kommentar
Haha, at dere tar dere nær bekrefter jo det han skriver, som gjør det litt morsomt :p

 

 

ok? vil du utype dette?

 

Fordi jeg tar meg nær at en idiot skriver en artikel på nettet om at wow nerder er svette illeluktenen har ikke sosiale evner og bor hos sin mor så er det sant ?

 

Fordi vis du er en person som mener det så greit ha en fin dag med den instillingen, bare rart jeg kjender flere folk som spiller online games alt ifra outwar til wow og mere som har et mere normalt familie liv og gjenerelt liv en mange andre

 

MEN du vet alt som står på nettet som skrivers stygt om andre skal jo bare ignorers

*sarcasm*

 

idiot

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...