Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi synes også hovedmenyen fort blir litt rotete. Etterhvert som du installerer nye programmer legger de seg nemlig her, uten at du har noen mulighet til å sortere de eller legge de i mapper.

 

wat? Trykk + (for ny widget) velg "folder" -> "New Folder"

Så legger du alle dine favoritte program / spill whatever

 

Fint og ryddigt :) Har 2 mapper på skrivebordet mitt, 1 for spill og 1 for mine mest brukte programmer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merkelig test av mobil.

 

Tror ikke vedkommende selv har testet Exchange funksjonalitet og har kun lest at noen andre sa det ikke fungere. Jeg bruker Exchange til daglig med proxy server og kryptering uten problem.

 

Konsept bak Android er at du laster ned du trenger fra Android Market, dvs. File Manager, Task Manager, bedre musikk avspilling og ikke minst video avspilling. For eksempel de som går inn i Android Market vil uten tvil erstatte innebygde musikk avspilling med TuneWiki etc.

 

Merkelig at Einar Eriksen ikke nevne om flash avspilling på nettlesere, noe som andre mobil mangler! Og ja, flash avspilling på nettleseren fungere utmerket for meg. Funger så bra at jeg ønsker nu en FlashBlocker plugin nettleseren.

Lenke til kommentar
Vi synes også hovedmenyen fort blir litt rotete. Etterhvert som du installerer nye programmer legger de seg nemlig her, uten at du har noen mulighet til å sortere de eller legge de i mapper.

 

wat? Trykk + (for ny widget) velg "folder" -> "New Folder"

Så legger du alle dine favoritte program / spill whatever

 

Fint og ryddigt :) Har 2 mapper på skrivebordet mitt, 1 for spill og 1 for mine mest brukte programmer

 

 

Det Einar Eriksen mente er Hoved-MENY og ikke desktop, du vet som "Start" menu til Windows.

Lenke til kommentar

Om åpne programmer i bakgrunn:

synes det er greit å vite hva som er åpent i bakgrunnen, noe som du foreløpig ikke har hatt mulighet til i Android-mobiler.

Det burde kanskje nevnes at det også bare er å laste ned fra market.

 

 

Om facebook sync:

Du må imidlertid gjøre dette for hver eneste kontakt i kontaktlisten din.

Nei, man kan gjøre det for hele telefonlisten, for så å sjekke fort over om navn og bilde stemmer. På min syncet den ca. 150 kontakter automatisk og bommet bare på 1.

Ca. 10 stk var den usikker på så de måtte jeg fikse manuelt.

 

Hastighetsmessig vil jeg si (etter en ukes bruk) at den skulle gjerne vært litt raskere.

Man merker den lagger innimellom.

Lenke til kommentar
Snodig at Amobil er så begeistret. Hero ble jo omtrent slaktet av Engadget, som la vekt på at det lugget noe voldsomt i menyene, flashvideoer var umulig å spille av i nettleseren o.l. De sammenlignet også Hero med G1 for å vise at G1 som er en gammel telefon var mye kjappere i frasparket. Konklusjonen var vel at OS-et var supert mens maskinvaren var utdatert.

 

For meg og mange andre er det alfa og omega om telefonen er responsiv, så det er rart Amobil ikke legger mer vekt på det aspektet ved brukeropplevelsen.

 

Jepp, jeg stusset litt på dette også, siden jeg bla. har lest testen til Engadget.

Lenke til kommentar

Begynner å få mer og mer lyst på Android nå, men venter ihvertfall ett telefonbytte til inntil det kommer enda flere og bedre programmer, samt enda bedre specs på telefonene.

En ting jeg kan tenke meg vil bli en svakhet på Hero etter litt tids bruk er navigasjonskulen. Er det slik at det fort samler seg skitt der, og at den nærmest blir som den gode gamle musekula? Kan godt tenke meg at de etter noen måneder fort kan slutte å funke rett og slett...

Lenke til kommentar

Her var det maaaaaange feil.

En del er rettet opp, slik som Exchange støtte, magenetisk? skjerm osv.

Siste posten jeg leste bemerket faceBook sync som selvsagt ikke må gjøres en for en. Selv reagerte jeg på denne:

"Dersom du derimot skal legge til et ord må du viske ut det du prøvde å skrive, slå av ordboken på hurtigtasten, skrive ordet på nytt og trykke på +-tegnet som kommer opp ved siden av. Dette er litt for tungvint. "

Eller man holder en finger over ordet man har skrevet (Første gang) et par sekunder og man får beskjed "saved". Dette kan ikke bli enklere

Videospiller er innebygd og det ville være lurt av tester å sette seg inn i støttede formater.

Rotete hovedmeny? "Hovedmenyen" det snakkes om her er "All Programs" Enig i at den blir litt overfyllt og uoversiktelig, men dette ER IKKE EN HOVEDMENY, tror man det har man ikke forstått filla.

Du lager selv din hovedmeny med widgets, shortcuts og foldere. Det er ikke meningen at du skal trykke på en start knapp, finne programmer og gå videre derfra slik som på windows. Man bruker en enklere og mer direkte måte som er godt tilpasset enheter som har noe færre programmer installert enn en proff arbeidsPC.

Lenke til kommentar
Vi synes også hovedmenyen fort blir litt rotete. Etterhvert som du installerer nye programmer legger de seg nemlig her, uten at du har noen mulighet til å sortere de eller legge de i mapper.

 

wat? Trykk + (for ny widget) velg "folder" -> "New Folder"

Så legger du alle dine favoritte program / spill whatever

 

Fint og ryddigt :) Har 2 mapper på skrivebordet mitt, 1 for spill og 1 for mine mest brukte programmer

 

 

Det Einar Eriksen mente er Hoved-MENY og ikke desktop, du vet som "Start" menu til Windows.

 

Dette er ikke windows og kan derfor ikke vurderes som om det var winows. Å sammnlikne hurtigtasten til "all programs" med windows tasten og kalle det hovdmenyen er skivebom.

Lenke til kommentar
Saken er vel at den skal testes As Is, uten noen ekstra programmer fra Android Marked.

Tenkte faktisk på det samme når jeg leste den, men saken er jo at det er en test av HTC Hero, og ikke Android og mulighetene der. Burde kanskje ta en Android test i tillegg, der man ser på hva Android kan gjøre for å forbedre telefonen din.

 

Tja, man kan kanskje si det slik, men blir ikke det veldig feil når man sammenlikner med mange andre telefoner. Hvordan stiller Omnia HD seg i sammenlikning med Hero. Eller Nokia 5800? Bruker man der ca 1 minutt på å finne og installere et par målekonvertere som man så vurderer opp mot hverandre og beholder den beste? Ville man gi Windows minus for å kutte ut Notepad, eller plus for å ha det installert?

Nå er jo Market vitterlig heller ikke Android OS i seg selv men en markedsplass for androide programmer.

 

Når det er sagt ser jeg gjerne en test av Android som OS og konsept og Market spesiellt. Noen har alt nevnt at market kan stå i fare for å nærmest drepe seg selv gjennom dårlig kvalitetskontroll uten minstekrav som fører til mange programmer som lager en masse rør i en stakkars mobiltelefon.

Lenke til kommentar
Det hjelper ikke om telefonen er pre-production eller ikke om den ikke har 3D-aksellerasjon a la iPhone, Palm Pre, Omnia HD etc. og enten Cortex-A8/A9, Tegra eller Snapdragon CPU. Den vil aldri kunne ta opp høyoppløst video i 30fps, spille av flash-videoer, laste nettsider rasende kjapt osv osv. Ifølge Engadget har den omtrent samme maskinvare som G1 (ARM 11, eller noe, hvis jeg ikke husker feil), og det er eldgammel teknologi. Rett og slett skuffende.

 

For å være helt ærlig begynner jeg å bli litt irritert av at så mange skylder på maskinvaren når det gjelder lagging og slikt i menyene. Dette er ikke tilfellet. Ta for eksempel ytelsen til Touch Pro kontra Touch Pro 2. Begge telefoner kjører Qualcomm 528MHz prosessoren mens Touch Pro 2 er vesentlig raskere. Dette er til dels på grunn av litt mer RAM, men den største bidragsyteren er nok likevel optimalisering i TouchFLO3D av HTC. Når det gjelder eksempelvis Engadget og Gizmodo sin test av Hero så vil jeg nevne at det er definitivt et flertall av tester som beskriver telefonen som svært rask i responsen, så hvorfor Engadget mener så sterkt motsatt vet jeg ikke.. iPhone 3G kjører eksempelvis en 412Mhz ARM11 med PowerVR MBX lite. Qualcomm prosessoren er rett og slett overlegen i forhold og gir nok ytelse for å kjøre Android og Sense.

 

Selvfølgelig kunne HTC smelt inn en raskere prosessor men da måtte de kanskje ofret batterilevetid for eksempel.

 

Avslutter med følgende sitat fra en diskusjon på nettsiden min

 

It is NOT the hardware, it's the lack of optimization of the software and the possibly the hardware graphics acceleration drivers. Comments from actual Hero users say that a lot of the sluggish behavior was gone when they didn't use the Class 4 MicroSD card and used Class 6 instead, which indicates a problem with the IO as Android uses the memory card for its swap file. That means its not the processing time when all these apps are running concurrently after all. Food for thought..
Endret av Lokii
Lenke til kommentar
Det hjelper ikke om telefonen er pre-production eller ikke om den ikke har 3D-aksellerasjon a la iPhone, Palm Pre, Omnia HD etc. og enten Cortex-A8/A9, Tegra eller Snapdragon CPU. Den vil aldri kunne ta opp høyoppløst video i 30fps, spille av flash-videoer, laste nettsider rasende kjapt osv osv. Ifølge Engadget har den omtrent samme maskinvare som G1 (ARM 11, eller noe, hvis jeg ikke husker feil), og det er eldgammel teknologi. Rett og slett skuffende.

 

For å være helt ærlig begynner jeg å bli litt irritert av at så mange skylder på maskinvaren når det gjelder lagging og slikt i menyene. Dette er ikke tilfellet. Ta for eksempel ytelsen til Touch Pro kontra Touch Pro 2. Begge telefoner kjører Qualcomm 528MHz prosessoren mens Touch Pro 2 er vesentlig raskere. Dette er til dels på grunn av litt mer RAM, men den største bidragsyteren er nok likevel optimalisering i TouchFLO3D av HTC. Når det gjelder eksempelvis Engadget og Gizmodo sin test av Hero så vil jeg nevne at det er definitivt et flertall av tester som beskriver telefonen som svært rask i responsen, så hvorfor Engadget mener så sterkt motsatt vet jeg ikke.. iPhone 3G kjører eksempelvis en 412Mhz ARM11 med PowerVR MBX lite. Qualcomm prosessoren er rett og slett overlegen i forhold og gir nok ytelse for å kjøre Android og Sense.

 

Selvfølgelig kunne HTC smelt inn en raskere prosessor men da måtte de kanskje ofret batterilevetid for eksempel.

 

Avslutter med følgende sitat fra en diskusjon på nettsiden min

 

It is NOT the hardware, it's the lack of optimization of the software and the possibly the hardware graphics acceleration drivers. Comments from actual Hero users say that a lot of the sluggish behavior was gone when they didn't use the Class 4 MicroSD card and used Class 6 instead, which indicates a problem with the IO as Android uses the memory card for its swap file. That means its not the processing time when all these apps are running concurrently after all. Food for thought..

 

Hvis det ikke er snakk om hardware men optimalisering, hvordan forklarer man da at eksempelvis 3GS i mange tilfeller er opptil fire ganger så kjapp som 3G? Hadde det vært mulig for 3G å konkurrere mot Pre på nettsurfing om 3G fikk litt mer RAM å kose seg med? Kunne 3G lastet en saftig applikasjon like kjapt som 3GS bare ved hjelp av optimalisering og litt mer minne?

 

Jeg tror rett og slett folk ikke er kresne nok når de stiller krav til telefonene sine. Å laste en nettside på telefonen bør helst ikke ta lenger tid enn det tar på en PC. Menyer skal være responsive og noen form for lugging bør være uakseptabelt, uansett om man kjører applikasjoner i bakgrunnen eller ikke. Om Hero har en respons på linje med iPhone 3G så er den treg og luggete i mine øyne. 3GS har også mye å gå på før den blir virkelig kjapp og fin, for mens jeg skriver dette og skroller litt opp og ned innimellom, så lugger det samtidig som jeg må vente et kvart sekund på at innhold som er utenfor en viss radius skal lastes inn, og det er fryktelig irriterende. Når teknologi anno 2009 ikke er tilfredsstillende nok, virker det for meg som galskap å kjøpe en telefon med 2 år gammel teknologi. Da ber man om å irritere seg så mye over telefonen at man ikke gidder å bruke den.

Lenke til kommentar
Dette kan potensiellt bli min nye telefon, dersom Apple ikke godkjenner Spotify-applikasjonen :) Bare synd den så en smule laggy ut!

Har spotify på min Hero nå :D

Uoffisiell spotify klient som heter Droidify, fungerer veldig bra men har noen småbugs foreløbig.

Endret av masterj
Lenke til kommentar
Hvis det ikke er snakk om hardware men optimalisering, hvordan forklarer man da at eksempelvis 3GS i mange tilfeller er opptil fire ganger så kjapp som 3G? Hadde det vært mulig for 3G å konkurrere mot Pre på nettsurfing om 3G fikk litt mer RAM å kose seg med? Kunne 3G lastet en saftig applikasjon like kjapt som 3GS bare ved hjelp av optimalisering og litt mer minne?

 

Jeg tror rett og slett folk ikke er kresne nok når de stiller krav til telefonene sine. Å laste en nettside på telefonen bør helst ikke ta lenger tid enn det tar på en PC. Menyer skal være responsive og noen form for lugging bør være uakseptabelt, uansett om man kjører applikasjoner i bakgrunnen eller ikke. Om Hero har en respons på linje med iPhone 3G så er den treg og luggete i mine øyne. 3GS har også mye å gå på før den blir virkelig kjapp og fin, for mens jeg skriver dette og skroller litt opp og ned innimellom, så lugger det samtidig som jeg må vente et kvart sekund på at innhold som er utenfor en viss radius skal lastes inn, og det er fryktelig irriterende. Når teknologi anno 2009 ikke er tilfredsstillende nok, virker det for meg som galskap å kjøpe en telefon med 2 år gammel teknologi. Da ber man om å irritere seg så mye over telefonen at man ikke gidder å bruke den.

 

Jeg tror desverre du er litt for kresen med tanke på at det ikke virker som en eneste telefon er rask nok for deg. Optimalt sett skulle jo egentlig ikke lasting av verken svært tunge nettsider eller programmer lugge men jeg tror vi rett og slett må inrømme at mobitelefoner rett og slett ikke er der enda. Snapdragon blir spennende men løsningen feks i Hero sitt tilfelle er ihvertfall ikke å slenge på en samme type prosessor, bare en raskere utgave.

 

Den raskere prosessoren til iPhone 3GS gjør selvfølgelig sitt for at den er rask men jeg henviser igjen til Touch Pro 1\2 eksempelet mitt..

 

EDIT: Forøvrig vil jeg påstå at det ikke er noe vits å sammenlikne ytelsen til iPhone med ordentlige smarttelefoner med tanke på at iPhone ikke har noen form for multitasking og ergo ikke trenger å tenke på at brukeren kan kjøre mange programmer samtidig.

Endret av Lokii
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...