Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@Lokii: iPhone har multitasking på egne programmer, men tredjepartsprogrammer må nøye seg med push notifications. PN er ingen fullverdig erstatter for ekte multitasking, men er en form for multitasking. Du kan kjøre flere programmer samtidig på en iPhone med PN enn på noen annen telefon, uten at telefonen blir tregere.

 

Hadde vært greit med ekte multitasking dog, helt klart.

Lenke til kommentar

Hehe, jeg har ikke brukt den, så jeg vet ikke :p

 

Men ja, som nevnt tidligere så er det tydligvis ikke så mange som opplever eksempelvis den laggen som Engadget snakker om

 

@Lokii: iPhone har multitasking på egne programmer, men tredjepartsprogrammer må nøye seg med push notifications. PN er ingen fullverdig erstatter for ekte multitasking, men er en form for multitasking. Du kan kjøre flere programmer samtidig på en iPhone med PN enn på noen annen telefon, uten at telefonen blir tregere.

 

Hadde vært greit med ekte multitasking dog, helt klart.

 

Uten å gjøre dette til en iPhone tråd så må jeg si at push notification systemet er helt håpløst og jeg får fortsatt litt vondt hver gang noen kaller iPhone en smarttelefon.

Lenke til kommentar

Har du PRØVD push notifications? Jeg synes det er en myye bedre løsning enn å ha mange programmer kjørende på telefonen samtidig, som gjør telefonen tregere. Er f.eks. konstant pålogget på IM, og får beskjed umiddelbart når noen skriver til meg. Det uten at det går utover ytelse eller batterikapasitet. Selv om det skulle bli mulig med ekte multitasking uten jailbreak, ville jeg fortsatt ha muligheten til å bruke PN.

 

Ang. smarttelefoner, det finnes ingen standard definisjon på smarttelefon. http://en.wikipedia.org/wiki/Smartphone

Lenke til kommentar

Jeg har PRØVD PN-systemet ja, og jeg er enig at det forsåvidt fungerer greit.. Men slik jeg har skjønt det så går jo alt over nettet. Litt kjedelig når du da er i utlandet og ikke kan multitaske plutselig. I tillegg liker jeg absolutt ikke at alt går gjennom Apple.

 

Men slutt med iPhone.. Jeg gleder meg masse til Hero'en min kommer om en dag eller to. Etter at ADP1'en min tok kvelden måtte jeg jo bare slå til :D

Lenke til kommentar

Jeg testa Magic og sync mot exchange, og det fungerte bra. Den synca undermapper og det var lett å sette opp. Men den tok ikke mot security policy fra serveren som extra pinkode alle mailtelefoner hos oss må ha og den fikset ikke remote wipe. Den sluttet riktignok å synce men den slettet seg ikke. Mulig dette er rettet opp i denne versjonen av Android?

Lenke til kommentar

har magic. Radio trengs vel ikke når man kan få spotify ? :p video spiller er det vel med, men vist ikke så er det INGEN problem å laste ned en video player. Har selv invistert hele 7kr på et sikkerlig godt video prog og det er vel verdt det når man ser litt film/serie.

 

Plass er vel veldig relativt siden du selv kan bytte minne kort uten store problemer, du kan få opp til 16Gb som burde holde på en telefon.

Lenke til kommentar
Det som imidlertid ikke finnes er støtte for Exchange, ennå. Dette er på vei av flere tredjepartsutviklere og kommer nok i Android Market i fremtiden, men telefonen har det ikke innebygget og per i dag er det heller ikke mulig å laste det ned.

 

Hvordan er det da mulig at jeg har synka min Hero mot Exchange serveren på jobb?? Og jeg har kun brukt den innebygde funksjonen i Hero. Dette fungerer perfekt både med mail, kalender og kontakter..

 

Syns denne testen virker litt "fortgjort" noe som er rart med tanke på at det snart er 3uker siden Hero kom i butikk

 

Den har -begrenset- støtte for Exchange. Den mangler bla. støtte for sikkerhetsfunksjoner som Remote PIN, Remote Wipe (at innholdet skal kunne slettes remote dersom den kommer på avveie), og IT policies (feks. kan Exchange kreve at mobiltelefoner som synkroniserer MÅ ha passord på skjermblanker).

 

Da jeg kontaktet HTC om dette svarte de at telefonen er rettet mot forbrukermarkedet selv om den har en Exchange-klient, men at de skulle videresende tilbakemeldingen.

 

Det finnes et par 3.parts Exchange klienter. Exchange TouchDown er en klient som støtter så å si alle funksjoner i Exchange inkl. sikkerhetsfunksjonene jeg nevnte. Den er tilgjengelig for nedlasting i Android Market som 5-dagers prøveversjon. Koster 29 dollar om du kjøper den.

 

OBS: Merk at om du prøver Exchange TouchDown på jobben, merk at Exchange-administratoren i tillegg må slå på mulighet for synkronisering for din epost-konto. Det er ikke sikkert det holder å installere TouchDown og prøve..

Lenke til kommentar
Når det er sagt ser jeg gjerne en test av Android som OS og konsept og Market spesiellt. Noen har alt nevnt at market kan stå i fare for å nærmest drepe seg selv gjennom dårlig kvalitetskontroll uten minstekrav som fører til mange programmer som lager en masse rør i en stakkars mobiltelefon.

 

Der er du inne på noe. Det som er slående med Android Market er den gjennomsnittlig lave kvaliteten i forhold til hva som finnes for iPhone. I tillegg er det mangelen på virkelig killer apps, og hvor få kommersielle applikasjoner som finnes. Jeg tror det er viktig at det også finnes kommersielle applikasjoner.

 

Men så har da Apple flere års forsprang, la oss gi et et 6-9 måneder til så håper jeg Android Market har et bedre nivå og utvalg. Forhåpentligvis har vi da også fått multitouch innebygget i Android (Selv om HTC Hero har det, har ikke Android OS det så antall applikasjoner som støtter multitouch vil være meget meget få inntil det kommer).

Lenke til kommentar
Dette kan potensiellt bli min nye telefon, dersom Apple ikke godkjenner Spotify-applikasjonen :) Bare synd den så en smule laggy ut!

Har spotify på min Hero nå :D

Uoffisiell spotify klient som heter Droidify, fungerer veldig bra men har noen småbugs foreløbig.

 

Hei skaffet du deg programmet fra market før det forsvant ?

Har ikke lyst å legge ut på programmet på nett ? :)

Endret av mrMKE
Lenke til kommentar
Helt generelt leverer Hero bra på multimediafronten, selv om det er litt synd at du må laste ned ekstraprogram for å se video.

Syns dere skal rette opp dette..

Dette er jo fullstendig feil, telefonen har innebygd program for video; de formata som telefonen støtter.

 

Gå inn på Albums å start video derifra.

Lenke til kommentar

"synes det er greit å vite hva som er åpent i bakgrunnen, noe som du foreløpig ikke har hatt mulighet til i Android-mobiler."

 

På min HTC Magic med Android 1.5, kan man bare holde "hus" / HOME tasten inne 2-3 sekunder, så kommer alle programmene som kjører i bakgrunnen opp...

Lenke til kommentar
"synes det er greit å vite hva som er åpent i bakgrunnen, noe som du foreløpig ikke har hatt mulighet til i Android-mobiler."

 

På min HTC Magic med Android 1.5, kan man bare holde "hus" / HOME tasten inne 2-3 sekunder, så kommer alle programmene som kjører i bakgrunnen opp...

 

 

Nei kun de programmet du har åpnet sist. De 6 siste programmene kommer opp.

Til og med de programmene som du har avsluttet.

Noen spill er mulig å avslutte og de er der etterpå også.

 

Helt generelt leverer Hero bra på multimediafronten, selv om det er litt synd at du må laste ned ekstraprogram for å se video.

Syns dere skal rette opp dette..

Dette er jo fullstendig feil, telefonen har innebygd program for video; de formata som telefonen støtter.

 

Gå inn på Albums å start video derifra.

 

 

Ja.. har ingen problem med video avspilling på telefonen med de formatene som er støttet.

Lenke til kommentar

Synes testen var grei jeg, selv om det ikke helt virker som de har fått med seg alle funksjonene som er i telefonen.

 

Kanskje testeren selv burde spurt etter hjelp her på forumet under testperioden, så hadde en sluppet så mye feilinfo som der tydeligvis er.

 

Angående å legge til nye ord i ordboken så mener jeg å ha lest i andre tester at mobilen får skryt over hvor enkelt det er i forhold til feks iphone, at alt som skal til er å markere ordet og holde på det, så synes det er merkelig at dette blir kommentert som en tungvindt måte i testen.

Lenke til kommentar
Om åpne programmer i bakgrunn:
synes det er greit å vite hva som er åpent i bakgrunnen, noe som du foreløpig ikke har hatt mulighet til i Android-mobiler.

Det burde kanskje nevnes at det også bare er å laste ned fra market.

.. eller holde inne Menu-knappen når du er i Home.

 

___________________

 

Det skal forresten komme en oppdatering om ca. 2 mnd. som skal fikse laggingen.

Lenke til kommentar

Endenlig en god test! Gratulerer ;) Den var jo et lite friskt pust! Keep up the good work!

 

Liker at dere har skjønt det med å ta bilder av forskjellige applikasjoner, istedenfor å bare forklare de i tekst. Pluss for film. Og dessuten ser det ut som dere har gått dypt i mobilen. Noe som det ser ut som dere ofte lar vær. Spesielt på enklere mobiler!

 

Kamertestene er og et pluss! De vil hjelpe å sammeligne kameraer! ;) Tatt det fra gsmArena?

 

Men et par feil i farten. Det med at du kan bare synce en og en facebook kontakt mot mobil kontakt. Feil! Og exchange støtten er der!

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...