Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrev ikke noe ulogisk der, men uansett hva er ulogisk med å påpeke at HTC selger samme prosessor i 3år uten å fornye seg på det området? Tenk hvis Intel eller AMD hadde gjort det samme i PC verden? Eller tenk hvis Apple hadde lansert 3GS uten bedre prosessor, men fortsatt brukt 3år gammel teknologi. Selvfølgelig går det ut over opplevelsen.

Tror du har misforstått ganske kraftig. I telefoner og annet småelektronikk er det IKKE vanlig å skifte prosessor og HW for hver utgave, eller særlig ofte for den saks skyld. At en prosessor innenfor mobiltelefoni er 3 år gammel trenger overhodet ikke å bety at den er utdatert eller ikke henger med lenger. Du har tydeligvis hengt deg fullstendig opp i rene papirspecs og det virker som om du ei heller har testet i praksis det du snakker om. Selv om feks. Iphone nå har kommet med en nyere 3GS utgave betyr ikke det at den forrige utgaven er fullstendig utdatert og gir en dårlig brukeropplevelse, selv om den har noe eldre HW.

Som sagt, det er innlysende at telefoner blir bedre i fremtiden men det betyr ikke at dagens telefoner er dårlige. :no: Selvsagt kunne HTC ha dyttet inn HW med helt topp-spesifikasjoner, men da hadde de priset seg selv ut av markedet og trolig kun solgt noen få eksemplarer til svært spesielt interesserte som deg.

Så hvorfor diskuterer jeg med deg selv om det ikke er min sak? Fordi det er morsomt å se hvordan dere reagerer så sterkt på å forsvare noe som ikke er verd å forsvare, det er jo bare en gjenstad som du ringer med.
Man kan jo selv trekke konklusjonen om hvem som egentlig reagerer sterkt her. At du går til det skritt å ty til personangrep for å forsvare noe som du, ifølge deg selv, ikke anser som viktig i det hele tatt, sier det meste. :thumbdown:
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skrev ikke noe ulogisk der, men uansett hva er ulogisk med å påpeke at HTC selger samme prosessor i 3år uten å fornye seg på det området? Tenk hvis Intel eller AMD hadde gjort det samme i PC verden? Eller tenk hvis Apple hadde lansert 3GS uten bedre prosessor, men fortsatt brukt 3år gammel teknologi. Selvfølgelig går det ut over opplevelsen.

Tror du har misforstått ganske kraftig. I telefoner og annet småelektronikk er det IKKE vanlig å skifte prosessor og HW for hver utgave, eller særlig ofte for den saks skyld. At en prosessor innenfor mobiltelefoni er 3 år gammel trenger overhodet ikke å bety at den er utdatert eller ikke henger med lenger. Du har tydeligvis hengt deg fullstendig opp i rene papirspecs og det virker som om du ei heller har testet i praksis det du snakker om. Selv om feks. Iphone nå har kommet med en nyere 3GS utgave betyr ikke det at den forrige utgaven er fullstendig utdatert og gir en dårlig brukeropplevelse, selv om den har noe eldre HW.

Som sagt, det er innlysende at telefoner blir bedre i fremtiden men det betyr ikke at dagens telefoner er dårlige. :no: Selvsagt kunne HTC ha dyttet inn HW med helt topp-spesifikasjoner, men da hadde de priset seg selv ut av markedet og trolig kun solgt noen få eksemplarer til svært spesielt interesserte som deg.

Så hvorfor diskuterer jeg med deg selv om det ikke er min sak? Fordi det er morsomt å se hvordan dere reagerer så sterkt på å forsvare noe som ikke er verd å forsvare, det er jo bare en gjenstad som du ringer med.
Man kan jo selv trekke konklusjonen om hvem som egentlig reagerer sterkt her. At du går til det skritt å ty til personangrep for å forsvare noe som du, ifølge deg selv, ikke anser som viktig i det hele tatt, sier det meste. :thumbdown:

 

Ingenting av dette er viktig, men det er vi jo alle enig om allerede. Men det meste du sier er direkte forvregning av fakta. HTC Hero har en udatert prosessor og om 3-6. mnd. er det ingen som bruker den i en telefon til 4-5000,- kr. Ny prosessor er som sagt allerede tatt i bruk av minst 2 sterke konkurrenter, tror du virkelig HTC tørr å melke den kua en gang til? Svaret er nei.

 

"da hadde de priset seg selv ut av markedet og trolig kun solgt noen få eksemplarer til svært spesielt interesserte som deg."

 

Ehh, vet du egentlig hva produksjonskostnadene ligger på for slike telefoner, det virker ikke slik nei. 1200-1800,- kr er det vanlige om du sjekker litt fakta. 15-200kr fra eller til betyr ingenting i denne sammenhengen for salget av telefonen. Nå ser vi helt tydelig hvem som prater tøv.

 

"spesielt interesserte som deg"

Det var neppe ment som noe positivt fra din side, mer jeg velger å ta det som et pluss. Personangrep ser ut til å være mer rettet mot meg fordi at jeg tørr å presentere fakta. Det er tydelig at Hero ligger noen så nært til hjertet at de ikke tåler å høre sannheten, selv om jeg gjentatte ganger har sagt at Hero er en bra telefonen, og at den fortjener karakter 5 av 6.

 

Vi kan snakkes om 6. mnd. så skal vi se hvem som fikk rett, ARM11 blir IKKE å se i flere telefoner i denne klassen. ARM11 har gjort jobben sin i flere år men er nå "passee".

Lenke til kommentar
Følge muligheter kunne lett ha vært en realitet:

Videopptak i 720P

Videoavspilling i 1080P via HDMI

Avansert og hurtig videoredigering

Grunnlaget for en spillplattform i liket med det potensialet som nå ligger i iPhone 3GS

 

Derfor sier jeg TENK hvor bra Hero KUNNE ha vært om HTC giddet å bruke $25 ekstra på telefonen. Jeg sier ikke at Hero er en treig telefonen, men den kunne ha vært sååå mye mer.

 

MSI Wind'en min klarer ikke en gang det der.. Ikke iPhone 3Gs heller... Poenget er at HTC Hero har mer enn god nok maskinvare til å takle de funksjoner den er i stand til å utføre. Dessuten er det følgende element å tenke på:

 

Android finnes per i dag på HTC Dream\G1\ADP1, HTC Magic, Samsung Galaxy og Hero, hvor sistnevnte kom ut nesten under en måned etter at HTC Magic ankom Norge. Hvis Hero hadde hatt en Snapdragon eller Tegra brikke som hadde gjort den i stand til de mulighetene du etterlyser ovenfor måtte Google gjort et slags skille med tanke på Android. Da må programmer på Market som kun ville fungere på Hero bli gjort utilgjengelige for Magic, Galaxy og Dream, noe som ville gjort det lite attraktivt for meg som utvikler å rette inn noe mot Hero.

 

Jeg sier ikke at alle Android telefoner skal være helt like, men jeg er ikke skuffet over at Hero'en ikke kan kjøre 1080p video ut til TV'en. (Har et stort minnekort, men at jeg skal begynne å drasse rundt på 1080p filmer er ikke helt aktuelt for min del).

 

Når det gjelder din påstand at vi om et halvt år ikke ser flere ARM11 prosessorer i nye mobiltelefoner stiller jeg meg svært tvilende til at det blir et faktum, rett og slett fordi HTC's telefoner føles fortsatt raskere og raskere ut for hver telefon som kommer. Touch Pro 2 er raskere enn Touch Pro, samme gjelder Diamond 2 vs Diamond, til og med Touch HD i forhold til Touch Cruise osv, osv.

 

Med din retorikk kan jeg like så godt kritisere iPhone 3Gs for at den ikke støtter 1080p over HDMI, muligheten til å spille Far Cry 2 eller at den ikke klarer å laste inn nettsider like fort som jeg klarer på PC'en. "Tenk hvor bra den KUNNE ha vært!!"

 

Nei, jeg tror vi alle må bare godta at Hero'en er som den er og at den, i likhet med alle andre telefoner som finnes eller ryktes å komme i nærmeste fremtid, ikke er i stand til å tilfredstille dine behov.

Endret av Lokii
Lenke til kommentar

Skrev ikke at vi ikke kommer til å ARM11 i mobiltelefoner, men vi kommer ikke til å se ARM11 i denne(øvre) klassen. Og det vil snart bli programmer som bare kan brukes på ny generasjon telefoner, det er helt uunngåelig og utenkelig at utvikling skulle stanse opp og basere seg på ARM11 i flere år til. Dette gjelder både AppStore og Market.

 

Ja jeg kritiserer gjerne Apple med sin iPhone 3GS for å ikke kunne spille av HD materiale. Men det handler ikke om at prosessoren er for dårlig, men at Apple er så utrolig sææære. Men HTC Hero med ARM CortexA8 prosessor hadde vært en herlig kombinasjon som ville kunne gjøre det uten problem.

Lenke til kommentar

Som jeg sa, det er tydelig at ingen telefoner på markedet i dag har sjangs til å tilfredstille dine krav.

 

Personlig tror jeg at jeg hadde blitt vanvittig sint hvis jeg hadde kjøpt en HTC Magic, og 3 uker senere kom HTC Hero med tidenes villeste spesifikasjoner, funksjoner og til tilnærmet samme pris. HTC hadde nok virkelig blitt populære...

 

Eller hvor misfornøyd folk ville vært hvis de kjøpte tidenes teknisk mest overlegne telefon bare for så å finne ut at verken Android eller Sense er optimalisert nok til å dra utnytte av maskinvaren og derfor opplevde "lagg" uansett.. :)

Endret av Lokii
Lenke til kommentar

Trollis troller ikke, han debatterer. Derimot er det noen som bedriver frekkheter med tilhørende spamming og ikke bidrar til debatten, eller hva sier du Thhe?

 

Uansett har det vært interessant å lese debatten så langt. Selv vil jeg ikke vurdere Android før vi ser push notifications, større utvalg i Android Market og kjappere maskinvare i telefonene. Minstekravet jeg stiller til en telefon i dag er at den kan kjøre IM i to dager i strekk på én opplading, laste Amobil.no på ca. 5 sekunder og være såpass populær at store aktører utvikler programmer til den. Her faller Android foreløpig igjennom.

Lenke til kommentar

Nei, enhver form for personangrep er selvfølgelig unødvendig, men det er også en aggressiv tone når man debatterer, så jeg kan nesten forstå at den lille glippen fra Trollis kom. Om noen kaller mine innlegg håpløse og sier de blir irritert av det jeg skriver, så vil jeg også føle meg provosert og føle for å svare med sterkere lut. Om alle bruker fakta og argumenter istedenfor å kalle innlegg og personer håpløse, så går det straks bedre :)

Lenke til kommentar
Nei, enhver form for personangrep er selvfølgelig unødvendig, men det er også en aggressiv tone når man debatterer, så jeg kan nesten forstå at den lille glippen fra Trollis kom. Om noen kaller mine innlegg håpløse og sier de blir irritert av det jeg skriver, så vil jeg også føle meg provosert og føle for å svare med sterkere lut. Om alle bruker fakta og argumenter istedenfor å kalle innlegg og personer håpløse, så går det straks bedre :)

Jeg er enig i det meste du skriver her :) Imidlertid var mitt inntrykk av at provokasjonene startet med Trollis sin bombastiske og lite gjennomtenkte påstand om at "alle jo må innrømme at maskinvaren i Hero er tragisk". Det er jo selvsagt ikke riktig at alle må innrømme dette. Folk skal ha lov til å mene akkurat det de vil uten å "måtte" mene noe som helst. Noen synes Hero yter bra i forhold til sine forventninger. Andre stiller veldig mye høyere krav. Når man i tillegg blir kalt evneveik og håpløs dersom man er uenig med nevnte meningsinnehaver havner totalen under kategorien dårlig argumentasjonsteknikk.

Lenke til kommentar
Trollis troller ikke, han debatterer. Derimot er det noen som bedriver frekkheter med tilhørende spamming og ikke bidrar til debatten, eller hva sier du Thhe?

 

Uansett har det vært interessant å lese debatten så langt. Selv vil jeg ikke vurdere Android før vi ser push notifications, større utvalg i Android Market og kjappere maskinvare i telefonene. Minstekravet jeg stiller til en telefon i dag er at den kan kjøre IM i to dager i strekk på én opplading, laste Amobil.no på ca. 5 sekunder og være såpass populær at store aktører utvikler programmer til den. Her faller Android foreløpig igjennom.

 

Min Hero varer lett to dager hvis alt jeg gjør med den er å kjøre Google talk :) I tillegg kan jeg lett laste inn Amobil.no på under 5 sekunder hvis jeg bruker Opera Mini. Sist, men ikke minst er Android definitivt den mobile plattformen som øker mest i popularitet, og jeg vil påstå at det er mer fristende for en utvikler å utvikle programmer til Android en eksempelvis iPhone, da Google ikke lager et helvete for en hver utvikler som prøver å lage noe spennende.

 

Nå skal ikke jeg forsvare Android eller Hero til det uendelige ettersom jeg definitivt ser mangler også. Men Android er såpass spennende og utvikler seg såpass raskt at jeg klarer ikke la være å bli revet med :D

 

Hvorvidt Trollis troller eller debatterer kan sikkert diskuteres opp og ned. Jeg ble bare provosert over hans bastante utsagn. Men det er nå slik.

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hva man skal forvente av en smartphone av denne typen når det gjelder batterikapasitet. Jeg måtte lade telefonen i natt etter å ha tynt batteriet til å vare i fire dager. Det var ikke så ille, synes jeg, men da har jeg heller ikke brukt telefonen tungt (har ikke brukt wi-fi, gps, mobile data osv). Har imidlertid spilt litt musikk.

 

For sammenligning, hvor lenge varer batteriet på en iPhone?

Lenke til kommentar
Nei, enhver form for personangrep er selvfølgelig unødvendig, men det er også en aggressiv tone når man debatterer, så jeg kan nesten forstå at den lille glippen fra Trollis kom. Om noen kaller mine innlegg håpløse og sier de blir irritert av det jeg skriver, så vil jeg også føle meg provosert og føle for å svare med sterkere lut. Om alle bruker fakta og argumenter istedenfor å kalle innlegg og personer håpløse, så går det straks bedre :)

Jeg er enig i det meste du skriver her :) Imidlertid var mitt inntrykk av at provokasjonene startet med Trollis sin bombastiske og lite gjennomtenkte påstand om at "alle jo må innrømme at maskinvaren i Hero er tragisk". Det er jo selvsagt ikke riktig at alle må innrømme dette. Folk skal ha lov til å mene akkurat det de vil uten å "måtte" mene noe som helst. Noen synes Hero yter bra i forhold til sine forventninger. Andre stiller veldig mye høyere krav. Når man i tillegg blir kalt evneveik og håpløs dersom man er uenig med nevnte meningsinnehaver havner totalen under kategorien dårlig argumentasjonsteknikk.

 

Hallo, du må jo nesten være evneveik når du gjentatte ganger ikke ser hvem som først tok ordet håpløs i sin munn. Hvor mange ganger skal du forsøke å antyde at det hele startet med meg? Hvem var det først som reagerte så sterkt på min mening og ikke kunne respektere den?

 

Trollis troller ikke, han debatterer. Derimot er det noen som bedriver frekkheter med tilhørende spamming og ikke bidrar til debatten, eller hva sier du Thhe?

 

Uansett har det vært interessant å lese debatten så langt. Selv vil jeg ikke vurdere Android før vi ser push notifications, større utvalg i Android Market og kjappere maskinvare i telefonene. Minstekravet jeg stiller til en telefon i dag er at den kan kjøre IM i to dager i strekk på én opplading, laste Amobil.no på ca. 5 sekunder og være såpass populær at store aktører utvikler programmer til den. Her faller Android foreløpig igjennom.

 

Min Hero varer lett to dager hvis alt jeg gjør med den er å kjøre Google talk :) I tillegg kan jeg lett laste inn Amobil.no på under 5 sekunder hvis jeg bruker Opera Mini. Sist, men ikke minst er Android definitivt den mobile plattformen som øker mest i popularitet, og jeg vil påstå at det er mer fristende for en utvikler å utvikle programmer til Android en eksempelvis iPhone, da Google ikke lager et helvete for en hver utvikler som prøver å lage noe spennende.

 

Nå skal ikke jeg forsvare Android eller Hero til det uendelige ettersom jeg definitivt ser mangler også. Men Android er såpass spennende og utvikler seg såpass raskt at jeg klarer ikke la være å bli revet med :D

 

Hvorvidt Trollis troller eller debatterer kan sikkert diskuteres opp og ned. Jeg ble bare provosert over hans bastante utsagn. Men det er nå slik.

 

Når konkurrentene lanserer mobiler med mer enn dobbelt så rask prosessor er maskinvaren tragisk. Det står jeg fortsatt ved.

 

"Men Android er såpass spennende og utvikler seg såpass raskt at jeg klarer ikke la være å bli revet med :D"

Hallo mann, jeg har ikke kritisert Android men utelukkende HTC Hero.

Lenke til kommentar
Nei, enhver form for personangrep er selvfølgelig unødvendig, men det er også en aggressiv tone når man debatterer, så jeg kan nesten forstå at den lille glippen fra Trollis kom. Om noen kaller mine innlegg håpløse og sier de blir irritert av det jeg skriver, så vil jeg også føle meg provosert og føle for å svare med sterkere lut. Om alle bruker fakta og argumenter istedenfor å kalle innlegg og personer håpløse, så går det straks bedre :)

Jeg er enig i det meste du skriver her :) Imidlertid var mitt inntrykk av at provokasjonene startet med Trollis sin bombastiske og lite gjennomtenkte påstand om at "alle jo må innrømme at maskinvaren i Hero er tragisk". Det er jo selvsagt ikke riktig at alle må innrømme dette. Folk skal ha lov til å mene akkurat det de vil uten å "måtte" mene noe som helst. Noen synes Hero yter bra i forhold til sine forventninger. Andre stiller veldig mye høyere krav. Når man i tillegg blir kalt evneveik og håpløs dersom man er uenig med nevnte meningsinnehaver havner totalen under kategorien dårlig argumentasjonsteknikk.

 

Hallo, du må jo nesten være evneveik når du gjentatte ganger ikke ser hvem som først tok ordet håpløs i sin munn. Hvor mange ganger skal du forsøke å antyde at det hele startet med meg? Hvem var det først som reagerte så sterkt på min mening og ikke kunne respektere den?

Det er smått vittig å bevitne hvordan du nok en gang ubevisst beviser Thhe's og mine påstander. Snakk om å argumentere mot sin egen sak :)

 

Hva personangrep gjelder er det mindre viktig hvem som begynte. Det er ikke noe unnskyldning for ens handlinger. Denne prepubertale logikken er du alene om. Men siden det er av stor betydning for deg: Ja, Loki brukte beskrivelsen "håpløs" først, da han omtalte at kommentaren din var håpløs. Deretter var trollis-showet i gang da du raskt fulgte opp med å skrive at Lokii var håpløs. Er det virkelig så vanskelig for deg å begripe forskjellen på å omtale en kommentar vs. en person?

 

Jeg tror jeg har fått frem poengene mine for lenge siden, og jeg kommer til å ignorere deg fra nå av. Det er å kaste borte tiden min å diskutere med slike som deg. Desto verre er det at det er ødeleggende for tråden og temaet. Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar

Det var ikke mye ubevisst, men 110% med overlegg at jeg gjentok fy ordet evneveik, det var mer passende enn noensinne når du gjentatte ganger prøver å vri det til at jeg startet hele greia. Jeg driter i om jeg får advarsel for å forsvare meg selv.

 

Når noen kaller min kommentar for håpløs er det starten på et personangrep. Og når andre følger opp i samme spor så er personangrepet en realitet, UTELUKKE DERFOR svarte med samme mynt.

 

Neste gang får dere lære dere å argumentere, ikke kalle en kommentar håpløs fordi dere er uenig. Det viser bare at enkelte ikke har argumenter.

Lenke til kommentar
Ehh, vet du egentlig hva produksjonskostnadene ligger på for slike telefoner, det virker ikke slik nei. 1200-1800,- kr er det vanlige om du sjekker litt fakta. 15-200kr fra eller til betyr ingenting i denne sammenhengen for salget av telefonen.
Så du tror altså at kunden er så heldig at han får betale kostpris for evt. oppgraderinger?? Det er heller ikke bare kostnaden av selve prosessoren som skal faktureres inn i sluttprisen ved en slik oppgradering.
"spesielt interesserte som deg"

Det var neppe ment som noe positivt fra din side, mer jeg velger å ta det som et pluss. Personangrep ser ut til å være mer rettet mot meg fordi at jeg tørr å presentere fakta.

Det var som sagt du som begynte med personangrep i denne tråden ved å referere til en annen bruker som håpløs. Ellers var det heller ingen som hadde rettet noe personangrep mot deg, men det ble kun referert til en håpløs påstand som ble fremmet av deg.

Vi kan snakkes om 6. mnd. så skal vi se hvem som fikk rett, ARM11 blir IKKE å se i flere telefoner i denne klassen. ARM11 har gjort jobben sin i flere år men er nå "passee".

Når/hvor har jeg sagt at det ikke vil komme nye prosessorer i framtidige telefoner??

Lenke til kommentar
Når konkurrentene lanserer mobiler med mer enn dobbelt så rask prosessor er maskinvaren tragisk. Det står jeg fortsatt ved.

 

"Men Android er såpass spennende og utvikler seg såpass raskt at jeg klarer ikke la være å bli revet med :D"

Hallo mann, jeg har ikke kritisert Android men utelukkende HTC Hero.

 

Er veldig interessert i å få vite hvilken telefon som har en dobbelt så rask prosessor som Qualcomm 528MHz prosessoren som sitter i Hero.

 

Har aldri sagt at du kritiserer Android.. :S Dog hvis du først kritiserer Hero for dårlig maskinvare må nesten HTC Magic og resten av Android telefonene også gå inn i kategorien din med "tragisk maskinvare"

Lenke til kommentar
Når konkurrentene lanserer mobiler med mer enn dobbelt så rask prosessor er maskinvaren tragisk. Det står jeg fortsatt ved.

 

"Men Android er såpass spennende og utvikler seg såpass raskt at jeg klarer ikke la være å bli revet med :D"

Hallo mann, jeg har ikke kritisert Android men utelukkende HTC Hero.

 

Er veldig interessert i å få vite hvilken telefon som har en dobbelt så rask prosessor som Qualcomm 528MHz prosessoren som sitter i Hero.

 

Har aldri sagt at du kritiserer Android.. :S Dog hvis du først kritiserer Hero for dårlig maskinvare må nesten HTC Magic og resten av Android telefonene også gå inn i kategorien din med "tragisk maskinvare"

 

"Er veldig interessert i å få vite hvilken telefon som har en dobbelt så rask prosessor som Qualcomm 528MHz prosessoren som sitter i Hero."

 

http://www.anandtech.com/gadgets/showdoc.aspx?i=3595&p=1

 

Palm Pre og iPhone 3GS har en ny generasjon prosessor.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...