Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Firmware oppdatering på vei..

 

Jeg sier igjen, eventuell lag skyldes ikke prosessoren..

 

NOE av laggen skyldes prosessoren. Uansett hvor mye HTC fikser og trikser vil telefonen være kjappere med kjappere hardware.

 

Det meste vil jo bli raskere med raskere maskinvare, men det er ikke særlig vits å sette inn en raskere og mer strømsulten prosessor når man får mer enn god nok ytelse etter at Sense er skikkelig optimalisert..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Raskere prosessor betyr ikke nødvendigvis mer strømsulten prosessor. Eksempelvis har prosessoren i 3GS dobbel ytelse ift. prosessoren i 3G uten at den bruker mer strøm. Tror nok heller HTC har vært opptatt av å spare penger fordi folk flest ikke tar hensyn til prosessoren når de kjøper telefon.

 

Nekter å tro at den blir like responsiv som Pre, 3GS, Jet og Omnia HD etter optimalisering :)

Endret av Marasmus
Lenke til kommentar
Til dere som elsker HTC Hero, det er jo bare å innrømme med en gang at maskinvaren er tragisk.

Hæ?? Har du noen kilde på dette eller er det bare din personlige tøysete mening?

 

Det er ikke noe tøysete mening, det er fakta. HTC bruker maskinvare som er 3 år gammel i Hero. I steden for å ta den småfrekke tonen kunne du fort få bekreftet dette ved å sjekke litt selv. Det er samme maskinvare som har vært veldig vanlig i andre smarttelefoner de siste årene. Blant annet brukt i iPhone Edge og 3G modellene.

 

Operativsystemet fortjener noe bedre, gammel maskinvare er omtrent eneste årsaken til at Hero ikke slår iPhone 3GS ned i støvlene. Som sagt vent noen måneder å kjøp neste modell. Om Android parres med samme prosessor som iPhone 3GS lukter det HDMI utgang og 1080P støtte i neste HTC Android modell. DET blir fett, og da ryker iPhone 3GS rett ut vinduet. :)

Lenke til kommentar
Til dere som elsker HTC Hero, det er jo bare å innrømme med en gang at maskinvaren er tragisk. At operativsystemet er bra er det ingen tvil om. Nei spar pengene og vent på neste generasjon som sikkert bare er noen måneder unna.

 

Dette er faktisk ukens, hvis ikke månedens mest håpløse kommentar. På hvilken måte er maskinvaren tragisk? Sjekk fakta først! Touch Pro 2 eksempelvis har samme prosessor og er lynrask. Sorry, men jeg blir skikkelig irritert.

Lenke til kommentar
Til dere som elsker HTC Hero, det er jo bare å innrømme med en gang at maskinvaren er tragisk. At operativsystemet er bra er det ingen tvil om. Nei spar pengene og vent på neste generasjon som sikkert bare er noen måneder unna.

 

Dette er faktisk ukens, hvis ikke månedens mest håpløse kommentar. På hvilken måte er maskinvaren tragisk? Sjekk fakta først! Touch Pro 2 eksempelvis har samme prosessor og er lynrask. Sorry, men jeg blir skikkelig irritert.

 

Du er månedens mest håpløse person. Tenk hvor mye bedre den kunne vært før du hisser deg opp. Den kunne slått alle andre telefoner ned i støvlene, men det gjør den ikke grunnet 3år gammel maskinvare. HTC tenkte de var smarte og ville spare noe som $25 i produksjonskostnader. Så ro deg ned.. Kjeft heller på HTC for å gjøre Hero til en nesten perfekt telefon, hvorfor kunne de ikke heller gjøre den helt perfekt? Feilslått grådighet er svaret.

Lenke til kommentar

Det handler ikke bare om flyt i menyene, men også om hvor kjapt den laster inn nettsider, pakker ut arkiver og installerer programvare on-the-fly, starter programmer, ytelse i krevende programmer som GPS-navigatorer og VNC-klienter, ytelse i spill osv. Det fungerer selvsagt greit på Hero (omtrent som på iPhone 3G, vil jeg tro), men sammenligner man 3G med 3GS er det snakk om en helt annen verden, så jeg henger meg på Trollis her.

Lenke til kommentar
Til dere som elsker HTC Hero, det er jo bare å innrømme med en gang at maskinvaren er tragisk.

Hæ?? Har du noen kilde på dette eller er det bare din personlige tøysete mening?

 

Det er ikke noe tøysete mening, det er fakta. HTC bruker maskinvare som er 3 år gammel i Hero. I steden for å ta den småfrekke tonen kunne du fort få bekreftet dette ved å sjekke litt selv. Det er samme maskinvare som har vært veldig vanlig i andre smarttelefoner de siste årene. Blant annet brukt i iPhone Edge og 3G modellene.

 

Operativsystemet fortjener noe bedre, gammel maskinvare er omtrent eneste årsaken til at Hero ikke slår iPhone 3GS ned i støvlene. Som sagt vent noen måneder å kjøp neste modell. Om Android parres med samme prosessor som iPhone 3GS lukter det HDMI utgang og 1080P støtte i neste HTC Android modell. DET blir fett, og da ryker iPhone 3GS rett ut vinduet. :)

Etter det jeg har fått med meg er telefonen hastighetsmessig like bra eller bedre enn alt annet på markedet pr. idag. Dette er også min egen oppfatning etter såvidt å ha testet telefonen. Kan du utdype eksakt hva som gjør at HW er tragisk? Eller er dette kun myntet på det fakta at HW ikke er splitter nytt? Så lenge telefonen er like bra som alt annet kan man knappest kalle HW for tragisk. Hadde også gjerne sett at HW var oppgradert noe, men så lenge ytelsen er like bra som alt annet ser jeg ikke nøyaktig hva som er "tragisk"!?

Lenke til kommentar
Til dere som elsker HTC Hero, det er jo bare å innrømme med en gang at maskinvaren er tragisk.

Hæ?? Har du noen kilde på dette eller er det bare din personlige tøysete mening?

 

Det er ikke noe tøysete mening, det er fakta. HTC bruker maskinvare som er 3 år gammel i Hero. I steden for å ta den småfrekke tonen kunne du fort få bekreftet dette ved å sjekke litt selv. Det er samme maskinvare som har vært veldig vanlig i andre smarttelefoner de siste årene. Blant annet brukt i iPhone Edge og 3G modellene.

 

Operativsystemet fortjener noe bedre, gammel maskinvare er omtrent eneste årsaken til at Hero ikke slår iPhone 3GS ned i støvlene. Som sagt vent noen måneder å kjøp neste modell. Om Android parres med samme prosessor som iPhone 3GS lukter det HDMI utgang og 1080P støtte i neste HTC Android modell. DET blir fett, og da ryker iPhone 3GS rett ut vinduet. :)

Etter det jeg har fått med meg er telefonen hastighetsmessig like bra eller bedre enn alt annet på markedet pr. idag. Dette er også min egen oppfatning etter såvidt å ha testet telefonen. Kan du utdype eksakt hva som gjør at HW er tragisk? Eller er dette kun myntet på det fakta at HW ikke er splitter nytt? Så lenge telefonen er like bra som alt annet kan man knappest kalle HW for tragisk. Hadde også gjerne sett at HW var oppgradert noe, men så lenge ytelsen er like bra som alt annet ser jeg ikke nøyaktig hva som er "tragisk"!?

 

"men så lenge ytelsen er like bra som alt annet ser jeg ikke nøyaktig hva som er "tragisk"

Hvilken ytelse er så bra, scrolle i menyen og starte audio spilleren? Hvorfor være fornøyd med å være like bra som alle andre. Dere må nesten være evneveik for å ikke forstå hvilke muligheter HTC Hero KUNNE hatt med dagens prosessorer kontra en som er 3år gammel. Tenk litt folkens før dere kaster dere i skyttergravene og fyrer løs.

 

Følge muligheter kunne lett ha vært en realitet:

Videopptak i 720P

Videoavspilling i 1080P via HDMI

Avansert og hurtig videoredigering

Grunnlaget for en spillplattform i liket med det potensialet som nå ligger i iPhone 3GS

 

Derfor sier jeg TENK hvor bra Hero KUNNE ha vært om HTC giddet å bruke $25 ekstra på telefonen. Jeg sier ikke at Hero er en treig telefonen, men den kunne ha vært sååå mye mer.

Lenke til kommentar
Følge muligheter kunne lett ha vært en realitet:

Videopptak i 720P

Videoavspilling i 1080P via HDMI

Avansert og hurtig videoredigering

Grunnlaget for en spillplattform i liket med det potensialet som nå ligger i iPhone 3GS

 

Derfor sier jeg TENK hvor bra Hero KUNNE ha vært om HTC giddet å bruke $25 ekstra på telefonen. Jeg sier ikke at Hero er en treig telefonen, men den kunne ha vært sååå mye mer.

At HW er tragisk fordi den ikke innehar avanserte videofunksjoner (eller andre avanserte funksjoner) er ikke en realistisk påstand. Alle skjønner at en telefon kunne vært raskere dersom den hadde raskere hardware, men så lenge ikke telefonen lider på noen annen måte enn at den ikke har funksjoner som ingen andre telefoner heller har, så kan man absolutt ikke kalle den tragisk. Hero hadde ikke blitt noen "mirakeltelefon" dersom man hadde lagt til en raskere prosessor. Pris har i høyeste grad også mye med dette å gjøre. Hero koster vel rundt 5000kr idag. Med vesentlige HW forbedringer hadde nok prisen glatt blitt mye høyere. I det prissegmentet vil telefonen henvende seg til seg svært spesialiserte brukere, noe som trolig heller ikke er ønskelig med tanke på salgsvolum.

Personlig er jeg også litt skuffet med tanke på HW i Hero,hovedsaklig pga. skjerm, men å si at den er tragisk er tøysete.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
I følge retorikken din, trollis, er du misfornøyd med mer eller mindre alle enheter på markedet i dag. Det hjelper heller ikke din sak å benytte usaklige nedlatende personkarakteristikker om alle som er uenige med deg.

 

Hero fyller alle behovene jeg har og jeg er meget fornøyd med den.

 

Hjelper ikke min sak? Dette er ikke på noen måte min sak, kjøp hva dere vil. Om dere er fornøyd med 3 år gammel maskinvare som er utdatert allerede ved fabrikkdøra så gjør det og vær glad. Og om du Torbjørn var så smart som du tror du er hadde du kanskje registrert at jeg ikke var den som startet nedlatende personkarakteristikker. Men det var selvfølgelig det smarteste du fant på å skrive.

 

Ja det er lett for dere å gå i skyttergravene, men innerst inne må dere bare erkjenne at jeg har rett. HTC Hero har for dårlig maskinvare til å utnytte det fulle potensialet, vi snakker ikke om morgendagens teknologi, men vi snakker om noe som konkurrentene allerede har satt i produksjon (f.eks. Apple). Og jeg er helt sikker på at vi allerede om få måneder vil se konkurrenter som lanserer Android telefoner med moderne prosessor tilsvarende 3GS, og da vil alle dere som nå kverulerer si "å for en fantastisk telefon, og så mye bedre enn HTC Hero".

 

HTC Hero er en bra telefon som fortjener karakteren 5, men burde vært lansert med det siste innen mobil prosessorteknologi og ville fått karakteren 6. Salgstallene ville da ha vært det dobbelte og til og med jeg ville kjøpt den.

Lenke til kommentar
I følge retorikken din, trollis, er du misfornøyd med mer eller mindre alle enheter på markedet i dag. Det hjelper heller ikke din sak å benytte usaklige nedlatende personkarakteristikker om alle som er uenige med deg.

 

Hero fyller alle behovene jeg har og jeg er meget fornøyd med den.

 

Hjelper ikke min sak? Dette er ikke på noen måte min sak, kjøp hva dere vil. Om dere er fornøyd med 3 år gammel maskinvare som er utdatert allerede ved fabrikkdøra så gjør det og vær glad. Og om du Torbjørn var så smart som du tror du er hadde du kanskje registrert at jeg ikke var den som startet nedlatende personkarakteristikker. Men det var selvfølgelig det smarteste du fant på å skrive.

 

Ja det er lett for dere å gå i skyttergravene, men innerst inne må dere bare erkjenne at jeg har rett. HTC Hero har for dårlig maskinvare til å utnytte det fulle potensialet, vi snakker ikke om morgendagens teknologi, men vi snakker om noe som konkurrentene allerede har satt i produksjon (f.eks. Apple). Og jeg er helt sikker på at vi allerede om få måneder vil se konkurrenter som lanserer Android telefoner med moderne prosessor tilsvarende 3GS, og da vil alle dere som nå kverulerer si "å for en fantastisk telefon, og så mye bedre enn HTC Hero".

 

HTC Hero er en bra telefon som fortjener karakteren 5, men burde vært lansert med det siste innen mobil prosessorteknologi og ville fått karakteren 6. Salgstallene ville da ha vært det dobbelte og til og med jeg ville kjøpt den.

Hehe, slapp av. Det er ikke noe poeng for meg å fortsette debatten med deg. Innholdet i det første avsnittet alene ditt forklarer hvorfor. Det er fullt av ulogiske slutninger. Hvis det ikke er din sak, hvorfor deltar du da i diskusjonen? :)

 

Og ja, jeg er fornøyd med maskinvaren i Hero. Den kan være 10 år gammel as far as I'm concerned, så lenge det fungerer. Sammen med softwaren utgjør den en flott smartphone. Du må gjerne komme med skyttergrav-argumentet ditt for tredje gang; det gjør det ikke mer gjeldende.

 

Og hva personkarakteristikker angår, det spiller liten rolle hvem som begynte med det. Slik barnehagelogikk drar ned kvaliteten på forumet. Men siden du er opptatt av slikt: jeg har gått tilbake og sett over dagens innlegg. Jeg tror du bør gjøre det samme. Da vil du oppdage at du startet denne utingen i denne diskusjonen. Først med å fastslå at Lokii er "månedens mest håpløse person", før du meget stilfullt kunne kunngjøre at vi "nesten må være evneveike" siden vi tilsynelatende ikke skjønner hvilke muligheter som ligger med bedre hardware. Noe man for øvrig ikke trenger være rakettforsker for å forstå. Imidlertid handler ikke diskusjonen om dette, derimot om den eksisterende hardwaren er "tragisk". Det er den ikke.

 

Jeg avslutter med å si meg enig i Thhe sin kommentar.

Lenke til kommentar

"Det er ikke noe poeng for meg å fortsette debatten med deg"

 

Hvorfor fortsetter du da?

 

"jeg har gått tilbake og sett over dagens innlegg. Jeg tror du bør gjøre det samme. Da vil du oppdage at du startet denne utingen i denne diskusjonen"

 

Gå lenger opp og du ser at ikke jeg startet dette "tøvet".

 

"Innholdet i det første avsnittet alene ditt forklarer hvorfor. Det er fullt av ulogiske slutninger"

 

Skrev ikke noe ulogisk der, men uansett hva er ulogisk med å påpeke at HTC selger samme prosessor i 3år uten å fornye seg på det området? Tenk hvis Intel eller AMD hadde gjort det samme i PC verden? Eller tenk hvis Apple hadde lansert 3GS uten bedre prosessor, men fortsatt brukt 3år gammel teknologi. Selvfølgelig går det ut over opplevelsen.

 

Det er helt logisk å kritisere HTC for å spare $25, det er ren grådighet og/eller dumskap. Og om 6.mnd. kommer de til å selge deg en telefon som heter "Der lurte vi deg" og som du gledelig betaler 4-5000kr for. Bare for å få muligheter som burde ha vært i Hero.

 

Så hvorfor diskuterer jeg med deg selv om det ikke er min sak? Fordi det er morsomt å se hvordan dere reagerer så sterkt på å forsvare noe som ikke er verd å forsvare, det er jo bare en gjenstad som du ringer med. Og det er god underholdning å lese kommentarer som: "Etter det jeg har fått med meg er telefonen hastighetsmessig like bra eller bedre enn alt annet på markedet pr. idag. Dette er også min egen oppfatning etter såvidt å ha testet telefonen".

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...