Gå til innhold

WoW - Ny PC og mye lag!


Anbefalte innlegg

Eg oppgraderte nettop det meste i PCen min, dvs alt utenom prosessor, strømforsyning, nettverkskort og hovedkort, sikkert mer også... Eg skiftet også fra XP til Vista Home Premium. Problemet er at når eg spiller WoW får eg veldig ofte slike såkalte "lag-spikes", hvor du fortsatt kan bevege deg rundt og sånn, men alt rundt deg står i ro. Dette skjer minst 1 gang i minuttet og kan vare fra 2 sekunder helt opp til nermere 10.

 

Dette er et ufattelig trasig problem og det er nesten umulig å spille med det!

 

Et annet problem er at når eg er i 25-man raids takler ikke PCen det så bra og alt av grafikk-effekter må settes til null, hvordan en PC med 4GB ram og et godt skjermkort klarer å lagge så ufattelig masse er et stort spørsmål!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøvd å oppdatere skjermkort driveren?

 

Kansje hovedkortet og skjermkortet sliter med å jobbe sammen?

 

Prøvde nettop å oppgradere skjermkortdriveren, men det eneste som skjedde var at den "forsvant" og at det nå står at eg har et vanlig VGA skjermkort, prøver å søke på internet å skaffe meg en ny driver som forhåpentligvis er nyere enn den eg har på CD. vist ikke må eg bare installere den på CDen igjen...

Lenke til kommentar
Prøvd å oppdatere skjermkort driveren?

 

Kansje hovedkortet og skjermkortet sliter med å jobbe sammen?

 

Prøvde nettop å oppgradere skjermkortdriveren, men det eneste som skjedde var at den "forsvant" og at det nå står at eg har et vanlig VGA skjermkort, prøver å søke på internet å skaffe meg en ny driver som forhåpentligvis er nyere enn den eg har på CD. vist ikke må eg bare installere den på CDen igjen...

 

Sikker på at du har satt inn skjermkortet skikkelig?

Lenke til kommentar
Prøvd å oppdatere skjermkort driveren?

 

Kansje hovedkortet og skjermkortet sliter med å jobbe sammen?

 

Prøvde nettop å oppgradere skjermkortdriveren, men det eneste som skjedde var at den "forsvant" og at det nå står at eg har et vanlig VGA skjermkort, prøver å søke på internet å skaffe meg en ny driver som forhåpentligvis er nyere enn den eg har på CD. vist ikke må eg bare installere den på CDen igjen...

 

Sikker på at du har satt inn skjermkortet skikkelig?

 

Det er pappa som har satt inn skjermkortet :p men uansett så virket alt helt fint når eg brukte skjermkortet før eg installerte vista.

Lenke til kommentar

Vær klar over at Vista sluker ressurser i forhold til XP. Du bør helst ha mere enn 2Gb ram og en prosessor som er på 2,8 Ghz høres ut som en single kjerne som ikke er av det beste i dag.

 

Vil anbefale deg å enten installere XP på maskina igjen eller installere Win7 som drar mindre ressurser enn Vista.

 

Edit: Så at du hadde 4gB RAM, men hvis det er 32 bits versjon av Vista så får du kun utnyttet litt over 3Gb.

Endret av Wowaddict
Lenke til kommentar

Du sier at ting står i ro, men du kan bevege deg.

 

Hakker spillet? Eller er det omgivelsen rundt som stopper?

 

Har du trådløs, så prøv kabel.

 

Er det fortsatt det samme så vet du hvertfall at det ikke er nettproblemer. Lettere å starte her først, for så å gå over til hardware issues.

Lenke til kommentar

1. hva er vitsen og poste slike tråder her da vi har et eget data relatert forum? (som kansje kan svare deg bedre iblant?)

 

2. @ Googen: 2.80ghz .. kay... det sier egentlig ingen ting ;) er det dual core? singel core? quad core? også har vi så mye andre ting som spiller inn :)

last ned ATi sine nyeste drivere her: http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx (NB: kom ut nye idag ;) ) spørr faren din om hva slags bit windowsen din er siden han virer som om han kan litt om data ;).

Lenke til kommentar
1. Format C: så du får fjernet Vista

2. Sett inn Xp cden og installer ett "skikkelig" OS

3. Installer nye drivere sjekk; AMD og produsenten til hovedkortet ditt sine hjemesider.

4. Installer riktig DX versjon.

 

ett annet spørsmål, spiller du med trådløst internett?

 

yepp, spiller med trådløst, men har jo selfølgelig ikke vert noe problem før eg fikk vista. :p Dessuten har eg faktisk XP installert på PCen (kan velge ved oppstart), men det bruker evigheter på å starte så eg må enten formatere elns...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...