Gå til innhold

Battlefield: Bad Company 2 - Fakta, videoer og diskusjon.


Gjest Slettet-uVTr2vDm

Anbefalte innlegg

Men er det skjermkortet mitt sin temperatur som får spillet til og hakke?

Jeg har ganske svært kabinett, med kablene bak hovedkortet så er ikke noe flow problem :)

 

EDIT: Oi, Maximum GPU Tempurature (in C) 105 C

Kortet mitt ligger på 105-106 :p

 

Ganske tvilsomt. Det er KUN i BC2? BC2 er veldig heavy på CPU, så my bet er at CPUen din ikke strekker til, og da henger alt etter. Hvilken CPU har du?

 

hehe, se der ja. Det bør du gjøre noe med! :)

 

Har i7 920 overklokka til 3,4ghz, ligger på 70-80c under hva som helst jeg gir den (crysis, BC2, alt egentlig)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men er det skjermkortet mitt sin temperatur som får spillet til og hakke?

Jeg har ganske svært kabinett, med kablene bak hovedkortet så er ikke noe flow problem :)

 

EDIT: Oi, Maximum GPU Tempurature (in C) 105 C

Kortet mitt ligger på 105-106 :p

 

Ganske tvilsomt. Det er KUN i BC2? BC2 er veldig heavy på CPU, så my bet er at CPUen din ikke strekker til, og da henger alt etter. Hvilken CPU har du?

 

hehe, se der ja. Det bør du gjøre noe med! :)

 

Har i7 920 overklokka til 3,4ghz, ligger på 70-80c under hva som helst jeg gir den (crysis, BC2, alt egentlig)

 

hehe, okei. Never mind da. 80C? Det var jo litt. Du burde ikke få den over 80 grader under load. (i7 920 anbefaling) Med mindre det er snakk om prime 95 torture eller lignende.

Endret av Frode789
Lenke til kommentar

Jo men det er vel ikke nok til at det skal begynne og hakke/lagge?

 

Neida, var bare en "by the way". Er ikke godt å si hva som gjør at bare BC2 lagger. Prøvd å skru av HBAO? (Og om ikke det gir utslag evt. fikle med andre settings)

 

Og HBAO er? :p

 

En innstilling i BC2 game settings :) Den er kjent for å lagge spillet hos mange.

Endret av Frode789
Lenke til kommentar

Jeg sliter med dårlig ping og gummistrikk etc etc. Vi har ca 1500/300 linje her nå og det er maks på adsl her. Vi vurderer å gå over til Canal digital kabel.

 

Hva er egentlig minimum linje man bør ha hvis man samtidig deler linja med ca 2 surf/nettbank/youtube folk?

 

5/1mbit er jo en grei oppgradering spesielt på opplastingsdelen, men jeg er redd for spikes i å med at dama bruker youtube mye når jeg spiller bare for å være vrang. Maxi på 12/2.5 er 150 kroner dyrer og det blir litt mye når jeg har 11% stilling på jobben og bil og studielån...

Lenke til kommentar

Hmm, lurer på om skjermkortet rett og slett har begynt og si ifra at når det gjelder temperatur :p

Har fått hvit skjerm 2 ganger nå når jeg gamer. 106c på kortet, og 105 er MAX :p

På tide å fikse noe airflow og/eller støvproblem i skjermkort/kabinettet dit? ;) (95 % er det dette som er problemet) I de resterende 5 % er det vel heller kjøleren som ikke sitter skikkelig på.

 

 

Det blir ikke så varmt uten grunn. Joda, det blir generelt ganske varmt, men ikke SÅ varmt.

 

 

 

 

Er jo ikke SÅ mye bedre kort du får kjøpt foreløpig. GTX 480 er vel bare et lite hakk bedre, og GTX 580 blir heller ikke altfor langt unna i ytelse.

 

Med såklart, med dobbelkjernekort fra AMD og Nvidia når butikken, så er det stort potensiale til en god ytelsesøkning. :)

 

 

Lenke til kommentar

Hmm, lurer på om skjermkortet rett og slett har begynt og si ifra at når det gjelder temperatur :p

Har fått hvit skjerm 2 ganger nå når jeg gamer. 106c på kortet, og 105 er MAX :p

På tide å fikse noe airflow og/eller støvproblem i skjermkort/kabinettet dit? ;) (95 % er det dette som er problemet) I de resterende 5 % er det vel heller kjøleren som ikke sitter skikkelig på.

 

 

Det blir ikke så varmt uten grunn. Joda, det blir generelt ganske varmt, men ikke SÅ varmt.

 

 

 

 

Er jo ikke SÅ mye bedre kort du får kjøpt foreløpig. GTX 480 er vel bare et lite hakk bedre, og GTX 580 blir heller ikke altfor langt unna i ytelse.

 

Med såklart, med dobbelkjernekort fra AMD og Nvidia når butikken, så er det stort potensiale til en god ytelsesøkning. :)

 

Er ikke støv eller airflow som er problemet. Som sakt tidligere så har jeg alle kablene bak HK, bortsett fra noen (ikke modulær PSU). Grunnen er at Lydkortet (Asus Xonar Essence STX) ligger oppå skjermkortet. Støv er ikke så stort problem heller ettersom jeg bruker å spraye gjennom med Air cans:P

 

Merkelig nok har det gått fint å spille nå i 1 og en halv time...

Ingen hvit skjerm

 

EDIT: Er det virkelig så lite forskjell på GTX295 og feks GTX560Ti eller GTX 480 at det ikke er verdt og oppgradere?

Har ikke følgt med i datamaskin verden i de siste åra

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...