Gå til innhold

Test: Corsair H50


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan yter denne hvis man monterer radiatoren fast i kabinettet og så vifta på radiatoren som blåser luft UT av kabinettet? Spør du meg så er dette mer logisk...

 

Det har vært mange diskusjoner rundt dette, det å "dytte" luft gjennom radiatoren eller å "dra" luft gjennom radiatoren.

Selv har jeg ikke merket noe forskjell på akkurat dette, mtp støynivå så har jeg hatt best erfaring med å "dytte" luft gjennom radiatoren.

Lenke til kommentar

Det koster ikke mer enn 600 små kroner, noe som betyr at settet bare er et lite hakk dyrere enn de beste luftkjølerne.

 

vel, prisguiden sier at den billigste koster 640... noe jeg vil si er mer enn 600 små kroner. Eller er små kroner en annen valutta enn kroner? :o

Lenke til kommentar
Nå må du huske at denne bare koster noen kroner mer enn TRUE og er like lett å installere. Hvis den da har bedre ytelse en TRUE er det ingen grunn til å gå for luftkjøling.

Tja... spørs om du mener det etter første anfall av kondens eller lekkasje.

 

Du drar inn vann, hvilket er en risiko. Da vil jeg i det minste ha igjen for det med mye lavere temp, ikke bare litt.

 

slangene er omtrent loddet på rad/pumpe. du skal ha UFLAKS hvis dette settet går i stykker!

Lenke til kommentar

Se her noobs :tease:

 

http://www.testseek.com/computers/cooling/...9449f1b377.html

 

http://www.driverheaven.net/reviews.php?re...19&pageid=7

 

Intel Core i7-975EE som er overklokket til 4400mzh med høy volt 1.45 og bare 61 grader på 100% load er ikke det bra så vet ikke jeg. True har ikke sjans en gang på så lav grad :thumbdown:

 

Og se her :dribble:

http://www.bit-tech.net/hardware/cooling/2...cooler-review/4

 

Dette kittet slår jo nesten et sikkelig vannkjøling sett som koster ca 3000kr

V8 True og alle de andre luft kjølere har ingen sjans som dere ser på testene :w00t:

 

Bare synd at det er utsolgt i de 3 butikkene nå. Det var 10stk på lager men blei tomt bare på en dag :ohmy: Skal kjøpe den med i7 920 D0 stepping som netshop selger for 2275kr

Lenke til kommentar

For dere som sier at dette er en dårlig kjøler og at luft er bedre. Feil!

 

Denne kjøler kanskje ikke like bra som de dyre vannsettene, men er mye bedre enn luft. Selv de dyre luftkjølerene er dårligere. Makstemperaturen kan kanskje bli høyere på her enn med de dyreste luftkjølerene, men det er stor forskjell mellom vannkjøling og luft.

 

Vannkjøling lar vann strømme gjennom og hente varme bare noen millimeter fra varmekilden, på luftkjøling samles det massevis av varme i foten av kjøleren, denne varmen må spres til ribbene før de nøytraliseres.

 

Jeg har et typisk luftkjølingsproblem. Jeg har overklokket, under last får jeg 45-50 grader, men med en gang jeg kjører OCCT med linpack så får jeg 80 grader momentant.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Kjører nå en E8400 @ 3.6ghz 40/70 idle/load så trenger bedre kjøling.

Hvilke temps kan jeg forvente da?

 

Kommer til å kjøre 2x 120mm vifter på radiatoren.

 

Hva er load i dette tilfellet? Vanlig spill og programmer, eller LinX/Prime etc? Er ting ustabilt nå? Skal du klokke høyere? Hvorfor trenger du lavere temperaturer?

Lenke til kommentar
70 grader med Orthos, Intel stock kjøler.

Jeg vil opp til 4ghz og da holder ikke kjølingen min, jeg synes også 70 grader er i det høyeste laget.

PC'n jeg har nå bråker no sinnsykt, så trenger noe stille.

 

Systemet er stabilt, kjørte 10t Orthos.

 

70 grader Orthos betyr neppe over 60 grader ved "vanlig", men tung bruk. Mao har du ingenting å frykte. Dog hvis det hindrer deg fra å klokke til ønsket frekvens så må du ha bedre kjøling. H50 vil nok helt sikkert gjøre underverker for temperaturen din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...