Gå til innhold

Test: Samsung I8910 Omnia HD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har brukt proff telefoner i mange mange år.. og har brukt alle 3 generasjoner av iPhone... kjøpte iPhone 3GS for noen dager siden.. har brukt Omnia HD i ca. 2 mnd nå..

 

Det er kun en ting å si. Omnia HD er den mest fantastiske telefonen jeg har hatt til dags dato! Jeg klarer ikke å forstå at folk kan pirke på denne telefonen. Skjermen er fantastisk og telefonen er faktisk ikke så mye større enn iPhone.

 

Hele poenget med en proff telefon er at man skal kunne taste inn på en effektiv og grei måte (i tillegg til masse annet seff.. og alt det har Omnia også).. men denne telefonen er en DRØM å taste på.. vibreringen i skjermen når man trykker er fantastisk. Har også testet HTC touch HD i et halvt år, og dette er en helt annen verden når det gjelder Omnia HD!

 

Skjermen er jo noe av det mest vanvittige jeg har vært borti. Kameraet er faktisk såppass bra at man kan ta bilder som kan brukes til noe! HD videorecording er sykt bra!

 

Dette ER verdens beste proff telefonen!

 

The end! :)

Veldig interessant innlegg du kommer med her. Jeg har iPhone selv, og har vudert å få tak i 3GS. Det eneste som har holdt meg tilbake er at "ok, det er mer ram, raskere CPU og autofokus", men utenom det er det ikke nok nytt, føler jeg.

Har derfor også blitt nysgjerrig på Omnia HD...deilig navn :p

 

Spørsmål: Er det noe du syns er bedre på iphone enn Omnia HD? Lyst til å lage en kort Versus liste? =)

Lenke til kommentar
Har telefonen norsk tastatur? Altså at du slipper å trykke 5 ganger for å få til en æ slik som originale Omnia? Kan man søke i biblioteket, slik som orig. Omnia ble trukket for?

 

Den har norsk tastatur, og absolutt det beste tastaturet jeg har hatt, og jeg har hatt ALT av mobiler siste 15 år !

Du kan velge mellom fult qwerty liggende, eller alfanummerisk med ordliste som vanlig telefon.

Lenke til kommentar

Jeg har lyst på denne, men blir noe betenkt når mange her sier at du kan glemme å få særlig oppdateringer fra Samsung?

 

Hvordan fungerer TomTom Navigator 7 på denne og får man oppdatert den via TomTom Home? (min nokia E51 får ikke til det og da er mye av poenget med GPS borte). Har den integrert GPS mottaker? Kan evt. denne deaktiveres og heller benytte BT mot ekstern GPS mottaker? Tenker batteritid(eks. holux 1000).

 

Jeg liker at den bruker Symbian siden jeg er mest vant til Nokia telefoner. Jeg merker meg mange "nei takk pga symbian", kan dere utdype dette takk så dere ikke bli stående som hodeløse fanboys?

 

Hvilke reelle alternativer finnes det til denne telefonen? Jeg har lenge stått på trappene til å kjøpe en fullverdig smarttelefon med stor touchskjerm, men det har alltid vært noen store mangler som har holdt meg tilbake.

 

PS!

Er det noen som vet om man får kjøpt de ripefrie pålimbare plastfilmene til denne telefonen?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det er mange som kommenterer på samsungs manglende vilje til å oppdatere telefonene sine. Dette har sannsynligvis vært tilfelle tideligere, men ting tyder på at det er i ferd med å endre seg.

 

SOHD har blitt oppdatert én gang her i norge siden (første) release i Juni, men har også blitt oppdatert ytterligere i andre europeiske land. Italia har vært først ute med å få viktig firmware updates, men det går nok ikke lang tid før alle andre land følger etter.

 

Hvis man ikke gidder å vente på nordiske firmware updates, kan man flashe firmwaren til f. eks. Italiensk (med engelsk språkvalg, mister norsk tastatur), og evt. flashe tilbake når oppdateringene har kommet hit.

 

Nåværende italienske firmware er bra, og har fikset et par viktige ting. Det ryktes at en ny update kommer denne uken for denne versjonen.

 

SOHD anbefales!

Lenke til kommentar

Denne testen lover jo godt mens jeg venter på Omnia II :)

 

Jeg kunne absolutt ha tenkt meg denne selv, men dessverre er jeg ikke fullt så gira på Symbian lenger. Jeg hadde N95 tidligere og likte absolutt Symbian sånn sett, men problemene med sertifikater ved programinnstallasjoner o.l. gjorde at jeg prøvde WM, og fikk en åpenbaring :)

Ergo venter jeg nok litt til, og går for Omnia II :thumbup:

Lenke til kommentar

Har lenge vurdert å kjøpe denne telefonen men jeg er litt sketpisk - det står på iPhone 3GS og denne.

 

Jeg har på følelsen at jeg vil få en bedre totalopplevelse med iPhone på grunn av operativsystemet. Jeg tror jeg vil bli irritert over småting i s60. I tilleg får jeg jo mange flere programmer med iPhone som vil være svært praktisk. Finnes det "app store" for denne som fungerer, og har den på nær like mange programmer?

Lenke til kommentar
Chivas:

Kan du gi noen konkrete eksempler på det med sertifikater og programvareinstallasjoner?

Tja...når du innstallerer programmer må disse være signert opp imot din IMEI. Dette var ofte et problem hvis man da ikke hadde en betalt konto hos SymbianSigned. Tidligere var dette gratis, men var ikke lett å få registrert seg der. Jeg hadde en konto, men så skulle de ha betalt for signeringer, noe jeg ikke var villig til. Heldigvis hadde jeg fått laget meg en unik nøkkel som jeg kunne bruke i div. programmer og dermed klarte jeg å signere programmer igjen.

Det er godt mulig at dette har forandret seg endel siden jeg hadde Nokia N80 og N95, men ser på forum at folk fortsatt maser om å få signert sine programmer.

På WM trengs ikke dette, og er dermed grunn nok føler jeg til å droppe Symbian. Pluss at TomTom ikke kobler seg mot den interne GPS'en (på N95 ihvertfall), og andre programmer jeg bruker som ikke fantes til Symbian, gjorde valget enklere.

 

Dog skal det sies at jeg var skeptisk til WM, men hadde lyst til å teste det. Jeg ser fortsatt svakheter ved WM (noe jeg håper kan bli bedre med 6.5/7), men til min bruk er det ikke noe alternativer enda...kanskje Android etterhvert :hmm:

Lenke til kommentar

Ok, så det er først og fremst et problem for de som lager programmer til Symbian selv. Der ser man hvor fort man kan villede andre med utilstrekkelig informasjon om problemstillinger.

 

Det jeg hører om WM er at den er generelt treg og lite snappy og ligger langt bak i utviklingen. Versjon 6.5 ble skrapet for mange ting de hadde lovet brukerne.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...