Gå til innhold

Test: Samsung I8910 Omnia HD


Anbefalte innlegg

Jeg prøvde en av Samsung sine touch-mobiler (S8300) for første for et par dager siden - og unnskyld uttrykket - men det var noe av den største dritten jeg har prøvd på svært lang tid. UI-et er overhodet ikke touch-tilrettelagt i samme grad som hos iPhone, det minnet mer som det var klasket på et eksisterende menysystem i all hast. Er dette også tilfellet med denne modellen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har vurdert denne mobilen lenge før den ble lansert i Norge. Akkurat nå har jeg en Nokia N95, men jeg er ikke fornøyd med kamera-funksjonene på den; den lagrer f.eks. ikke de siste instillingene jeg satte da jeg brukte kameraet sist - blits/ikke blits, makro/ikke makro-nivå, osv. Jeg er også misfornøyd med musikkspilleren; selv om jeg organiserer forskjellige musikk-sjangre i spesifikke mapper så er det ikke mulig å se musikkfilene fordelt i mapper når man er inne på mobilen og skal lage spillelister.

Er det noen som vet hvordan dette "små-pirket" fungerer på Samsung Omnia hd?

Lenke til kommentar

Da har jeg tatt en ny titt på Samsungs mobil, og jeg forstår ikke hvordan anmeldere kan akseptere alle de åpenbare svakhetene i UI'et som eksisterer. Ta f.eks. når du skal opprette en e-post konto, der er det en rekke felter man skal fylle inn ulike kontodetaljer. De to første er navn og epost-adresse, og i teksten på disse to feltene kan man lese følgende:

 

Skriv inn din ...

Skriv inn din ...

 

Siden jeg ikke har peiling på hva som er hva, må jeg markere feltet med en finger og da begynner teksten å scrolle frem og tilbake slik at jeg etterhvert ser hva den faktisk ønsker seg. Hvorfor kunne de ikke bare likegodt skrevet "navn" og "epost" i boksene? Personlig blir jeg bare irritert over sånne detaljer, og UI'et er dessverre gjennomsyret med liknende eksempler.

Lenke til kommentar

Hva? Hvor har du dette i fra? Er i hvertfall ikke sånn på min telefon.

Mail funker fint.Greit nok å sette opp.

 

Da har jeg tatt en ny titt på Samsungs mobil, og jeg forstår ikke hvordan anmeldere kan akseptere alle de åpenbare svakhetene i UI'et som eksisterer. Ta f.eks. når du skal opprette en e-post konto, der er det en rekke felter man skal fylle inn ulike kontodetaljer. De to første er navn og epost-adresse, og i teksten på disse to feltene kan man lese følgende:

 

Skriv inn din ...

Skriv inn din ...

 

Siden jeg ikke har peiling på hva som er hva, må jeg markere feltet med en finger og da begynner teksten å scrolle frem og tilbake slik at jeg etterhvert ser hva den faktisk ønsker seg. Hvorfor kunne de ikke bare likegodt skrevet "navn" og "epost" i boksene? Personlig blir jeg bare irritert over sånne detaljer, og UI'et er dessverre gjennomsyret med liknende eksempler.

Endret av Gjermundsen
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Denne telefonen spiser så absolutt ikke alt av video.. Nå har jeg prøvd med 19 ulike filmer (ulike filformat og codecs), kun 4 ville spille av uten at jeg måtte konvertere dem først.

 

Og symbian er et særdeles rotete system, selv om jeg ikke vet helt hva jeg ville hatt til alternativ (ikke mac os, ikke winmo, kanskje android?). Jeg skulle ønske symbian tok på seg tenkehatten og fant ut hva de egentlig har gjort galt i alle disse årene, for med enkle grep kunne det blitt så mye bedre.

 

Hardwaremessig er telefonen knallbra, det beste du får. Pr. dags dato har ingen telefon bedre skjerm, for eksempel. Godt kamera, gode eksterne høyttalere, bra batterilevetid, knall kvalitetsfølelse, alt av teknologi du kan få i en telefon. Bare synd softwaren ikke henger med.

Endret av apegryn
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Leverte min tilbake. Samtaler ble til spraking etter få minutter. Den kunne rett og slett ikke brukes som telefon. Forøvrig enig med alle andre, at skjermen er i en klasse for seg. Hadde det ikke vært for to ting; elendig lyd under samtale og dårlig oppfølging av firmware for Norge, så hadde denne telefonen vært et flott kjøp. Med åpenbare mangler som dette er den ubrukelig til annet enn som et leketøy til noe under 6000 kroner.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...