Gå til innhold

Test: Samsung I8910 Omnia HD


Anbefalte innlegg

Ok, så det er først og fremst et problem for de som lager programmer til Symbian selv. Der ser man hvor fort man kan villede andre med utilstrekkelig informasjon om problemstillinger.

 

Det jeg hører om WM er at den er generelt treg og lite snappy og ligger langt bak i utviklingen. Versjon 6.5 ble skrapet for mange ting de hadde lovet brukerne.

Hvis jeg forstår deg riktig, så gjelder det ikke kun programmer som brukere har laget selv nei - det gjelder stort sett alle programmer.

Det er en stund siden dette, men mener å huske at ett og annet program kunne man innstallere uten å gå igjennom denne prosessen.

Når det gjelder WM så er det selvfølgelig ting jeg kan sette fingeren på, men generelt gir WM meg såpass mye at jeg klarer å leve med div. problemer. Jeg håper selvfølgelig at fremtidige versjoner bare blir bedre og bedre :) Custom ROM's er jo også ofte løsningen hvis man vil ha ting fikset på...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingen av programmene jeg har installert på Nokia telefoner har gitt noe slik, det var totalt ukjent for meg, så hvordan kan det være et generellt problem?

Det var nå slik den tiden jeg hadde N80 og N95...mulig ting har forandret seg, men ser at man fortsatt tar opp signeringsproblemer rundtom på forum - så noe av det eksisterer fortsatt.

Lenke til kommentar

Chivas:

En kollega av meg hadde begge telefonene du nevner når de var nye og jeg hørte aldri noe slik fra ham, og tro meg, jeg ville hørt det. Derimot kastet han omtrent sin HTC med WM i veggen og kjøpte N95. HTC/WM telefonen solgte han så fort han kunne, N80 og N95 er i bruk den dag i dag.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Chivas:

En kollega av meg hadde begge telefonene du nevner når de var nye og jeg hørte aldri noe slik fra ham, og tro meg, jeg ville hørt det. Derimot kastet han omtrent sin HTC med WM i veggen og kjøpte N95. HTC/WM telefonen solgte han så fort han kunne, N80 og N95 er i bruk den dag i dag.

Så, hva er det du prøver å fortelle? At en kollega av deg ikke har opplevd at applikasjoner må signeres - noe tusenvis av andre kjenner til - og dermed er signering ikke-eksisterende? Eller at han strengt tatt ikke burde hatt en smart telefon?

Ja, WM er for mer avanserte brukere enn Symbian. Og desidert flest "problemer" skyldes brukeren, og ikke systemet...

Lenke til kommentar

Hmmm... Jeg ser en del på dette med signering. Jeg har fulgt den største OmniaHD-tråden siden den startet opp :-)

 

Det er ikke et stort problem. En del programmer trenger signering, ja, men dette er en prossess som ikke tar veldig lang tid. Eller... Du må registrere deg på http://www.s60certkey.com og skrive inn IMEI-nummeret ditt. Du vil få en key og et sertifikat iløpet av 2-3 dager, og deretter tar det ikke mange sekundene hver gang du skal signere et program :-) Det er ingen betalingstjeneste involvert, og det er ikke en veldig komplisert prossess :-)

 

Eneste jeg synes trekker ned med symbian, er den teite baren på siden som man bruker :-P Men da jeg prøvde OmniaHD i butikken, skjønte jeg FORT at dette ikke var noe jeg ville bry meg om :-)

Begge mine brødre og foreldrene mine har kastet seg over 5800, og de er veldig fornøyd med touch-systemet :-) De er ikke videre avanserte brukere av mobil, men har nå installert et program eller to smertefritt :-)

 

Og ja, Espux, det er mulig :-)Du kan hente alt ifra Nokia Beta Labs, og også fra Nokias resterende programvare :-) ALT som kan installeres på N97 og 5800, kan installeres på OmniaHD. Men noe av det krever den omdiskuterte signeringa.

Lenke til kommentar
@dekar24k:

# ARM Cortex-A8 600 MHz processor; HW Graphic Accelerator

# 256MB RAM

 

Den er rask og responsiv. Muligens litt i det minste laget for 720p recording, ettersom de har hatt problemer med audio kodec og framerate.

 

Takk! Godt å se de bruke noe annet enn den utdaterte Qualcomm 528mhz CPUen. :)

Lenke til kommentar

Leifen18:

Kjempebra info. Og det var som jeg tenkte at Chivas overdrev denne saken ganske så betraktelig.

 

 

Hvordan kan symbian ikke trekke ned? Det er dritgammalt.
Hva har gammelt med saken å gjøre så lenge S60 5th er nytt, det blir som å si at WM er gammelt selv om 7.0 er på vei. Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Vel, det er forskjell på gammelt og "vært på markedet lenge". Så lenge programvaren er bloatware eller generelt sett lite gjennomtenkt på grunn av gammel grunnarkitektur, så er programvaren "gammel" per definisjon.

 

I følge flere kilder vil WM 7.0 i stor grad være skrevet fra grunn av - WM vil derfor greines ut i to produktsjangre til å begynne med, hvor WM 7 etterhvert vil gjøre 6.5 overflødig.

 

I mine øyne har iPhone OS og Android størst potensiale, men man skal heller ikke skimse av Microsoft hvis de gjør et helhjertet forsøk på WM 7.0. Og nei, det handler ikke om antall funksjoner - det handler om hvordan funksjonaliteten fungerer i praksis.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...