Gå til innhold

Test: Samsung I8910 Omnia HD


Anbefalte innlegg

Skulle akkurat til å si at

Her er den eneste filmen jeg har funnet som er filmet med HD-en:

 

Hvis du ser på de rolige delene av filmen, så synes jeg egentlig ikke det var SÅ mye bedre enn iPhone 3GS-en.

 

Det der er ikke HD. Søk etter omnia hd sample så finner du mye bedre videoer.

Uansett så greier ikke youtube å gjengi kvaliteten som omnia hd tar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
24 vs 30 fps dreier seg vel også om avspilling på TV apparater.

 

Og da vet du vel at 30fps spiller bedre på 60Hz TV-er enn 24 fps? Mens nyere 120Hz TV-er er omtrent like god på på begge...

 

Poenget mitt er vel at SOHD klarer flere frames i D1 enn i 720p, og at D1 er mer sammenlignbart med 3GS. Når det er sagt, så har jo samsung markedsført 720p ganske sterkt, og da er det synd at akkurat det faller litt igjennom. Telefonen har jo mange andre sterke sider, og skyter bra D1 video.

Lenke til kommentar

De fleste TVer, selv LCD er vel 50HHz i 720P? Altså en jevn to ganger av 24fps. Dog er jeg usikker på dette men i de aller fleste videoavspillings fora snakker man mye om at bildet hakker i panorering om det ikke samstemmer og at 25 og 50 er det mest gunstige. Men det kommer som sagt veldig ann på hva TVen støtter i den nevnte oppløsningen etc. ReCloch er en mye brukt applikasjon i avspillingsøyemed.

 

Ellers topp at du poengterer dette med SOHD og G1.

 

Hvilken telefon ville dere anbefalt av disse tre/fire, og hvorfor? Si da helst noe mer enn "fordi den har Android" etc.

 

- SOHD

- iPhone 3GS

- HTC Hero

- hvilken VM telefon?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Skal man sammenlikne kvaliteten på videoopptak bør man vel først og fremst sammenlikne råformatet, ikke klipp som er konvertert til Youtube-format eller andre formater med kvalitetstap og evt ustabil fps som resultat? Så vidt jeg kan se har iPhone 3GS langt bedre kvalitet på videoopptakene enn det Youtube-klippene gir inntrykk av, og frameraten ser ut til å ligge stabilt på 30 fps så sant det er nogenlunde bra lysforhold når man filmer.

 

Da Engadget skrev sin omtale av iPhone 3GS la de inn en link til et råopptak fra telefonen, i Quicktime-format. Dette kan lastes ned direkte herfra for de som er interesserte, ellers finner dere linken i selve omtalen (omtrent midtveis ned i teksten) dersom dere er skeptiske til å laste ned fra en direktelink her på forumet. Meget imponerende videokvalitet etter min mening i allefall.

 

Forhåpentligvis er videokvaliteten på Omnia HD minst like bra. Kunne vært veldig interessant å se råvideoen fra Omnia HD også, gjerne i en oppløsning som gir 30 fps, hvis noen har en link til noe sånt. :)

Endret av Juke
Lenke til kommentar
var ikke så bra det. her er likt med iphone 3gs festet på bil:

 

http://www.youtube.com/watch?v=FG0UqsplV7I

 

Hmmmm.... Jeg må innrømme at jeg synes det er litt imponerende at den filmen som er tatt opp fra 3GS faktisk er i HD, da ^^ Og også imponerende at det er lik kvalitet på kameraet han filmer 3GSen med og filmen på veien :-)

 

Skulle akkurat til å si at HD-en filmet en del bedre enn iPhonen, før jeg innså at linken din var filmet med en iPhone! :p Var nokså bra det der altså.

 

Her er den eneste filmen jeg har funnet som er filmet med HD-en:

 

Hvis du ser på de rolige delene av filmen, så synes jeg egentlig ikke det var SÅ mye bedre enn iPhone 3GS-en.

 

Samtidig er det veldig mye mer humpete og mer risting på en sykkeltur i skogen, enn på en vei :-P Og heller ikke den som skal være ifra SOHD har HD, men HQ :-P

 

 

hvorfor skryter de så mye av filminga på samsungen? iphonen har like god filmdel

 

Du kan heller sammenligne denne filmen med den du hadde her:

Lenke til kommentar

Jeg har sett hundrevis av video(opptaks)klipp med Omnia HD og iPhone 3GS, jeg skulle svært gjerne si at Samsung er best, men det ville være å lyve.

3GS'en har eksepsjonelt bra bilde og lyden er imponerende god,

noe Samsungs modell totalt mangler, selv etter den italienske firmware-updaten.

 

Vet ikke om det er mulig for Samsung å bli noe særlig bedre på lydsiden med HD-mobilen,

skulle gjerne hatt denne, men siden video-opptak er svært viktig for meg ender jeg

sannsynligvis opp med iPhone i stedet.

Lenke til kommentar

Hmmm... Kan du vise ordentlige referanser til den uttalelsen? For jeg finner kun det motsatte på youtube, hence min forrige post.

 

Og det viser også at Iphone kvalitet kan legges ut, og at det ikke er Youtube som begrenser kvaliteten. Det kan derimot være tilfellet for HD, da jeg ikke finner noe med bedre kvalitet lagt ut (Nå skal det sies at jeg ikke har letet veldig heller).

 

Og dessuten kan du jo laste opp en OmniaHD-film i like stor oppløsning som Iphone, og se forskjellen ;-)

Lenke til kommentar

Hvordan er det med overføringer i forhold til Mac? Har noen erfaringer?

Jeg er svært fersk Mac-bruker (kjøpte i juli) og vurderer iPhone siden alt der glir problemfritt. Har for tiden en Viewty som jeg aldri har orket å sette meg inn i overføringene på... Forsøkte, men ga opp...

Lenke til kommentar
Er nok for stor for min del, dessuten synes jeg valget av Symbian er merkelig i dagens marked. Har også sett noen bilder tatt med telefonen å må si meg mindre imponert, når man ser bildene stort er de til tider uskarpe.

Men telefonen er fin den, men jeg synes de skulle lagt mer jobb i ikon designet da den fremstår litt barnslig.

 

Dere glemte forresten å nevne at skjermen er svak ute i solen...

 

har du prøvd denne mobilen?

Lenke til kommentar
Er nok for stor for min del, dessuten synes jeg valget av Symbian er merkelig i dagens marked. Har også sett noen bilder tatt med telefonen å må si meg mindre imponert, når man ser bildene stort er de til tider uskarpe.

Men telefonen er fin den, men jeg synes de skulle lagt mer jobb i ikon designet da den fremstår litt barnslig.

 

Dere glemte forresten å nevne at skjermen er svak ute i solen...

 

har du prøvd denne mobilen?

 

Ja, over en lengre periode på både regnfulle og solfulle dager!

Lenke til kommentar
Skjermen svak i direkte sollys, i forhold til hva?

 

Av de telefoner jeg har vil jeg si den er svak i direkte sollys om du sammenligner den med; iPhone 3G, HTC Magic, HTC HD og HTC Touch Pro.

 

Er til en forandring sol her jeg sitter på jobb i Bergen nå, og har med meg jobbmobilen HTC Touch Pro og Omina'en. HTC'en er overlegen i direkte sollys, er vel en svakhet ved amoled-teknologien.

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar

Jeg har ikke prøvd noen av dem utendørs selv.

Utifra jeg kan se i denne videoen er det ikke mye forskjell mellom omnia hd og iphone 3g utendørs. Dog har Omnia HD har mye høyere innsynsvinkel.

name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>">
name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">

Se filmen hos Youtube

Kanskje ikke beste videoen...

Lenke til kommentar

Når det gjelder innsynsvinkel kan man jo diskutere om man vil at sidemannen skal se alt du gjør på telefonen din.

For fremvisning av videoklipp, bilder osv til flere personer er det selvsagt en fordel om skjermen har stor innsynsvinkel, men det er egentlig litt begrenset hvor mange som rent fysisk får plass foran en mobil og nært nok til å se hva som skjer på skjermen ;)

 

Snippet fra testen:

Vanlig navigering i menyene er så og si helt fritt for forsinkelser. Generelt sett føles telefonen veldig smidig og sprek, noe vi nok kan takke den solide prosessoren og en fornuftig mengde arbeidsminne for.

 

Så og si helt fritt for forsinkelser......?

 

Telefonen i videoen virker ganske "sirupsaktig" når han sveipet over skjermen, han måtte iblant gjøre det om igjen da telefonen ikke så ut til å ha registrert noe som helst.

Er dette fikset nå, eller skal det være slik?

 

Jeg vil også gjerne se klipp filmet i 30fps med den, noen som vet om noen?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...