Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Får ikke lagt inn mobilsvarnummeret til OneCall. Får bare denne meldingen: "Voicemail number change unsuccessful."

Hjalp ikke stort med googlesøk heller...

Har lagret mobilsvar i kontaktlisten, så det er ikke noe gigaproblem, bare annoying. Noen andre med OneCall som har opplevd det samme??

 

Jeg har også One Call Abonnement, fikk definert Voicemail fint. Brukte +4747919191 som nr.

Lenke til kommentar
Akkurat det der så skummelt ut. Ikke engang sikker på hva ad-hoc er i forhold til vanlige hjemmenettverk.

 

Ad-hoc er fra én enhet til en annen, for eksempel et nettverk mellom én PC og én mobiltelefon. Da kommuniserer nettverkskortene kun med hverandre, det blir som å koble en nettverkskabel fra mobilen til PC'en.

Det verste som kan skje dersom noe skulle gå galt er med all sannsynlighet at man må wipe telefonen og legge inn et ferskt ROM (dvs, man mister sms'er, innlagte kontakter osv.). Men ved å følge instruksene er det veldig lite sannsynlig at noe ille vil skje. Men hvis man synes fremgangsmåten virker skummel er det nok en god idé å la det hele ligge. Man kan havne i situasjoner hvor det kan bli nødvendig å ha litt kunnskap om linux filstruktur og enkel programmering.

 

Jeg skrev den HOW TO'en for å hjelpe andre som måtte være i samme situasjon. Oppskriften muliggjør tilkobling til ad-hoc-nettverk fra Hero. Informasjonen er overflødig for alle som ønsker å koble sin Hero til internett og/eller en pc gjennom en trådløs router/et trådløst aksesspunkt. Dersom man IKKE har mulighet til å bruke en trådløst router kan man (i de fleste tilfeller) konfigurere laptopen sin til å fungere som en slags trådløs router. HTC Hero har ikke mulighet for å koble seg til slike ad-hoc-nettverk out of the box, men det fine med Android (rootet, vel og merke) er at man kan redigere systemfiler etter eget forgodtbefinnende. Dette har jeg gjort for å kunne koble min Hero trådløst til min laptop (og dens internett-tilkobling) gjennom et slikt ad-hoc-nettverk. Og det fungerer helt strålende. Jeg skriver dette innlegget på min HTC Hero koblet til mitt ad-hoc-nettverk :)

 

For øvrig: Etter å ha brukt fritiden på å koble Hero til laptopen via wi-fi (som jeg beskrev på siden Decaux linker til) har jeg ikke hatt tid til å sette meg inn i RDP-løsninger (remote desktop protocol) for Hero, ennå. Jeg gleder meg til å sjekke det ut. Noen som har gjort noen erfaringer der? Imidlertid har jeg hatt gleden av å teste programmet GMote, som på en måte er en slags forenkelt utgave av RDP. Og det fungerer utmerket :) I korte trekk kan det beskrives som om det gjør Hero til en fjernkontroll for pcen din. Man kan styre musikk, video og lyd fra enheten. Det er også en beta-mode som skal muliggjøre at man kan velge å spille av mediafilene på Hero-en i stedet for på pc-en. En begrensning er at programmet foreløpig kun fungerer med VLC i Linux. Det skal kunne fungere med WMP under Windows, i tillegg. Det hadde vært flott dersom det kom med støtte for flere medieavspillingsprogrammer, f.eks. Songbird. Den kanskje morsomste featuren er at Gmote kan gjøre hele skjermen til Hero om til en stor "touchpad" hvor man ved å bruke diverse finger-gestures styrer musen på pc-en. Det fungerer faktisk overraskende bra. GMote er et fint tilskudd dersom man skal film eller surfe fra sofaen, eller høre musikk og styre den fra naborommet, enten det er på fest eller i hverdagen :)

Endret av Torbjørn.
Lenke til kommentar
Får ikke lagt inn mobilsvarnummeret til OneCall. Får bare denne meldingen: "Voicemail number change unsuccessful."

Hjalp ikke stort med googlesøk heller...

Har lagret mobilsvar i kontaktlisten, så det er ikke noe gigaproblem, bare annoying. Noen andre med OneCall som har opplevd det samme??

 

Jeg har også One Call Abonnement, fikk definert Voicemail fint. Brukte +4747919191 som nr.

 

 

Ja, det er det samme nummeret jeg prøver å legge inn. Abonnementet løper fra i dag, så simkortet er helt nytt. Merkelig...

Lenke til kommentar

Etter hva jeg forstår kommer Paul i modaco med en ny custom ROM så snart HTC kommer med "retail"-versjonen av denne nye ever-so-fantastic ROM-en. For de som ikke ønsker å legge inn nye ROM i tide og utide (og kanskje også wipe enheten) kan det altså være greit å vente noen dager før man legger inn ny custom ROM.

 

Eller man gjøre det med en gang ;)

Lenke til kommentar
Etter hva jeg forstår kommer Paul i modaco med en ny custom ROM så snart HTC kommer med "retail"-versjonen av denne nye ever-so-fantastic ROM-en. For de som ikke ønsker å legge inn nye ROM i tide og utide (og kanskje også wipe enheten) kan det altså være greit å vente noen dager før man legger inn ny custom ROM.

 

Eller man gjøre det med en gang ;)

 

Om man bruker app2sd og cache2sd og syncer kontaktene med google kontoen sin, er det vel egentlig bare homescreen oppsettet samt samtalehistorikken man mister ved å wipe telefonen.

 

Men ja, om man ikke liker å fikle med telefonen til stadighet kan det sikkert være lurt å vente et par dager. HTC har jo sagt 4. september som en mulig dato for når de slipper offisiell update.

Lenke til kommentar
Har nå installert MoDaCo custom Hero ROM, som er basert på testversjonen av HTC sin oppdatering (som vi alle venter på i spenning). Dr3as linket til denne rom'en tidligere i tråden.

 

Telefonen er en helt annen. Responsiv over alt. Ingen lag når man blar i homescreens, tastaturet er mye raskere når man skriver meldinger osv.

 

Opdaterte i samme slengen til et nyere radio image, og synes det er litt bedre dekning i områder jeg tidligere har hatt veldig dårlige forhold.

hva heter orginal rom`en?

Lenke til kommentar
Hei,

noen som vet om man kan og eventuelt hvor man kan få kjøpt HTC Hero med tele2 binding?

 

Håper på raskt svar ellers går jeg nok for dagstilbudet til elkjøp

 

 

Hvorfor ha tele2 med Hero ? Det har jeg og jeg gleder meg til jeg skifter til OneCall. Tele2 er svindyre på datatrafikk, noe du virkelig får lyst til å bruke litt av når du får denne telefonen.

 

Kjøp den til 3995 på elkjop.no og skift operatør !

Lenke til kommentar
Er strålende fornøyd med min hero..men det er en liten ting:

 

Får ikke SPB TV til å fungere?

Kan heller ikke spille av videoer fra for eks tv.no eller nrk.no. Forslag?

Jeg har chess...wap, mms og internett er innstilt. android market fungere bra.

 

Har testet SPB TV både via Wifi og 3G, funker knall her.

Loader den bare ikke eller får du noen feil?

Prøvd å avinstallere og installere på nytt?

En reboot i mellom skader sikkert heller ikke...verdt å prøve :)

Lenke til kommentar
Hei,

noen som vet om man kan og eventuelt hvor man kan få kjøpt HTC Hero med tele2 binding?

 

Håper på raskt svar ellers går jeg nok for dagstilbudet til elkjøp

 

 

Hvorfor ha tele2 med Hero ? Det har jeg og jeg gleder meg til jeg skifter til OneCall. Tele2 er svindyre på datatrafikk, noe du virkelig får lyst til å bruke litt av når du får denne telefonen.

 

Kjøp den til 3995 på elkjop.no og skift operatør !

What he said!

 

 

Byttet til OneCall. Tele2 har fantastisk høye priser på datatrafikk!

Lenke til kommentar
Er strålende fornøyd med min hero..men det er en liten ting:

 

Får ikke SPB TV til å fungere?

Kan heller ikke spille av videoer fra for eks tv.no eller nrk.no. Forslag?

Jeg har chess...wap, mms og internett er innstilt. android market fungere bra.

 

Har testet SPB TV både via Wifi og 3G, funker knall her.

Loader den bare ikke eller får du noen feil?

Prøvd å avinstallere og installere på nytt?

En reboot i mellom skader sikkert heller ikke...verdt å prøve :)

 

Den starte spb tv men skjermen blir svart når jeg trykker på en av kanalene. Det blir med andre ord ikke "liv" i bildet...

 

Når det gjelder wifi..funker bra, mn er det ikke mulig å se nett-tv som for eks nrk.no på tlfen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...