Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
er det noen som vet hvorfor det ikke skjer noe når jeg skriver "fastboot devices" når jeg skal flashe til nytt rom?

 

er akkurat det jeg prøver å gjøre. har prøvd adb devices, men det står bare "waiting for devices". eneste jeg har gjort er å roote den. kan det være dette som fucker opp?

Lenke til kommentar
Prøvd å reboote telefonen? Sikker på at du har riktige drivere til Windows/OSX ? Sjekket at du har USB Debuggin enabled på telefonen?

 

prøvd å reboote. innstallerte x86 driverne fra sdk3 pakka (har win xp). usb debugging er enabled.

 

hva er enklest måte for å resette alt/flashe tilbake til original rom?

Lenke til kommentar
Prøvd å reboote telefonen? Sikker på at du har riktige drivere til Windows/OSX ? Sjekket at du har USB Debuggin enabled på telefonen?

 

prøvd å reboote. innstallerte x86 driverne fra sdk3 pakka (har win xp). usb debugging er enabled.

 

hva er enklest måte for å resette alt/flashe tilbake til original rom?

 

Settings -> Security -> Factory data reset vil jeg tro.

 

Litt usikker på om denne gjenoppretter original firmware eller om du må flashe en original ROM over etterpå.

Lenke til kommentar

Takk for forklaring Torbjørn. og espen_s.

 

Skal lese igjennom den artikkelen igjen og se om det virker igjennomførbart nok til å gi det et forsøk.

 

Lukker min mailveksling med htc CS da de til slutt rådet meg til å vente til den nye offisielle ROM'en kommer ut. Det er uansett bra med CS som gir meg følelsen at de virkelig prøver å hjelpe.

Lenke til kommentar
En liten newsfeed, ser ut til at Sprint nede i statene nylig har annonsert en HTC Hero utgave uten "haken".

 

http://phandroid.com/2009/09/03/sprint-htc...11-179-no-chin/

 

Selv lurer jeg på hvordan denne fremdeles kan bli kalt for Hero, ettersom denne utgaven ligner mer på Magic enn Hero.

 

Er den uten scrollhjulet også? Ser ut til å kun være en knapp der framfor ett scrollhjul.

 

Må si jeg likte denne telefonen, så kanskje det er verdt å vente på at denne skal dukke opp:D

Lenke til kommentar

Name: telenor
APN: telenor
Proxy: 10.10.10.10
Port: 8080
Username: dj
Password: dj
Server: <Not set>
MMSC: [url="http://mmsc/"]http://mmsc/[/url]
MMS Proxy: 10.10.10.11
MMS Port: 8080
MCC: 242
MNC: 01
APN type: <Not set>

Jeg har nå fylt inn dette på Heroen min, og dette skal visst få både internett og mms til å virke. Internett virker, men ikke MMS .. Tips til hva som kan være galt?

Endret av Kaggen
Lenke til kommentar
Prøvd å reboote telefonen? Sikker på at du har riktige drivere til Windows/OSX ? Sjekket at du har USB Debuggin enabled på telefonen?

 

prøvd å reboote. innstallerte x86 driverne fra sdk3 pakka (har win xp). usb debugging er enabled.

 

hva er enklest måte for å resette alt/flashe tilbake til original rom?

 

Settings -> Security -> Factory data reset vil jeg tro.

 

Litt usikker på om denne gjenoppretter original firmware eller om du må flashe en original ROM over etterpå.

Man må flashe en original ROM over etterpå.

:)

Lenke til kommentar

MoDaCo har nå postet HTC update ROM, både i vanlig update.zip image og i en HTC windows installer package. I følge dem er dette den offisielle versjonen som er blitt lovet veldig snart av HTC.

 

Paul har også laget en ferdig rooted versjon og har lovet MoDaCo custom ROM basert på denne i løpet av morgendagen.

 

Windows installeren inneholder både ROM og Radio. Om man velger å gjøre det manuelt med update.zip bør man også laste ned 63.18.55.06EU_6.35.06.18 Radio

 

Linkage

Lenke til kommentar
Name: telenor
APN: telenor
Proxy: 10.10.10.10
Port: 8080
Username: dj
Password: dj
Server: <Not set>
MMSC: [url="http://mmsc/"]http://mmsc/[/url]
MMS Proxy: 10.10.10.11
MMS Port: 8080
MCC: 242
MNC: 01
APN type: <Not set>

Jeg har nå fylt inn dette på Heroen min, og dette skal visst få både internett og mms til å virke. Internett virker, men ikke MMS .. Tips til hva som kan være galt?

 

prøvd det gamle trikset med å slå mobilen av og ta ut batteri og simkort?

 

instillingene ser riktige ut, men prøv å skriv proxy adressene med 3 og 3 tall, altså 010.010.010.010 og 010.010.010.011 kanskje?

Endret av madmats
Lenke til kommentar

Noen som syns det er litt slapp dekning iblant på Hero? Bor i Oslo, så antar at signalene skulle være i orden. Hadde Tele2 på den først, byttet over til Chess (begge bruker Netcoms nett). Signalstyrken ligger stadig og surrer på 1-2 streker, og hopper veldig. Som regel H-dekning, men faller av og til ned til E. Samtaler funker perfekt, ingen problemer med lydkvalitet.

 

Syns det er litt merkelig. Og da jeg sto opp idag måtte jeg restarte mobil for å få tilbake data-trafikk. Noen pussigheter er det, men vanskelig å si om det er Chess eller mobil.

 

Dekningsproblem er kjent borti statene, men ikke funnet noe norsk forum som klager over det.

 

Og en siste liten ting: Når kommer betalingstjenestene til Android Market til Norge? Har lyst på litt skikkelig programvare, men vi får jo ikke lov...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...