Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Noen som syns det er litt slapp dekning iblant på Hero? Bor i Oslo, så antar at signalene skulle være i orden. Hadde Tele2 på den først, byttet over til Chess (begge bruker Netcoms nett). Signalstyrken ligger stadig og surrer på 1-2 streker, og hopper veldig. Som regel H-dekning, men faller av og til ned til E. Samtaler funker perfekt, ingen problemer med lydkvalitet.

Angående dekning/signal på Hero så tror jeg at indikatoren lyger litt.

Var nede i en kjeller tidligere denne uka hvor det bortimot er null dekning.

En kollega av meg som var med har en Nokia N82 med telenor og min Hero har også telenor dekning.

Jeg klarte å ringe ut men det klarte ikke han.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er MoDaCo 2.0 ROM ute http://android.modaco.com/content/htc-hero...the-new-update/

 

Denne er basert på den offisielle oppdateringen som mest sannsynligvis kommer offentlig i dag.

 

MoDaCo har også en oppdatert radio del separat som for de fleste har økt signal mottak.

 

Som nevnt tidligere så har MoDaCo også postet ROM filene som ikke er modifisert her: http://android.modaco.com/content/htc-hero...ate-zip-format/

 

@PetterPe: Om du kommer fra stock Hero ROM eller fra MoDaCo 1.2 eller tidligere så ja. Da må du kjøre en wipe på telefonen først etter det jeg forstår. Går forøvrig an og kjøpe et backup program fra market som vi nordmenn desverre ikke har tilgang til :\ Sprite Backup tror jeg det het.

 

@newman221: Google offentliggjør aldri når market vil bli tilgjengelig i et land desverre :\

 

P.S: Ser ikke ut til at Norsk keyboard språk er med i MoDaCo sin ROM. (Edit: Du må bruke Norsk locale for å få norsk ordbok nå. English (Norway) fungerer ikke)

Endret av ShadowMaster
Lenke til kommentar

Ok, er litt grønn på dette med android osv :blush:

 

EDIT: Hvor kan jeg forresten følge med på når HTC sin update blir lagt ut? følger litt med på Support siden deres for Hero. Og vil de legge det til rette for at "hvem som helst" kan klare å oppdatere sin Hero til nyeste versjon?

 

Hehe, Mvh Olav B, G ;)

Endret av olavgulb
Lenke til kommentar
Ok, er litt grønn på dette med android osv :blush:

 

EDIT: Hvor kan jeg forresten følge med på når HTC sin update blir lagt ut? følger litt med på Support siden deres for Hero. Og vil de legge det til rette for at "hvem som helst" kan klare å oppdatere sin Hero til nyeste versjon?

 

Hehe, Mvh Olav B, G ;)

 

Du følger med på riktig sted. Eventuelt kan du følge @HTC på twitter. Regner med de gir lyd fra seg der når updaten blir lagt ut.

 

Merk dog at hvis du bruker HTC sin offisielle oppdatering windows installer sak, så blir telefonen flashet med en ny bootloader som gjør det kronglete å roote samt å legge inn custom ROMs senere.

 

edit: leif

Endret av Igniztion
Lenke til kommentar
Ok, er litt grønn på dette med android osv :blush:

 

EDIT: Hvor kan jeg forresten følge med på når HTC sin update blir lagt ut? følger litt med på Support siden deres for Hero. Og vil de legge det til rette for at "hvem som helst" kan klare å oppdatere sin Hero til nyeste versjon?

 

Hehe, Mvh Olav B, G ;)

 

Du følger med på riktig sted. Eventuelt kan du følge @HTC på twitter. Regner med de gir lyd fra seg der når updaten blir lagt ut.

 

Merk dog at hvis du bruker HTC sin offisielle oppdatering windows installer sak, så blir telefonen flashet med en ny bootloader som gjør det kronglete å roote samt å legge inn custom ROMs senere.

 

edit: leif

 

Hvordan anbefaler du å oppdatere da?

 

Jeg har nå rom'en som fulgte med telefonen og har ikke gjort noe enda. Men planen er å leke når man får tid.

Lenke til kommentar
Hvordan anbefaler du å oppdatere da?

 

Jeg har nå rom'en som fulgte med telefonen og har ikke gjort noe enda. Men planen er å leke når man får tid.

 

MoDaCo har lagt ut update.zips som er helt standard, men uten denne bootloader oppdateringen. Last ned HTC Generic 2.73.405.5 with radio 63.18.55.06EU_6.35.06.18 fra MoDaCo

 

Fremgangsmåte for å gjøre dette er det mange guider på rundt forbi

Lenke til kommentar
P.S: Ser ikke ut til at Norsk keyboard språk er med i MoDaCo sin ROM. (Edit: Du må bruke Norsk locale for å få norsk ordbok nå. English (Norway) fungerer ikke)

 

 

Hvor finner jeg Norsk locale?

 

Dette velges under menu -> settings -> Locale & Tekst -> Select locale -> Norwegian

 

Merk dog, dette er med MoDaCo 2.0. Vet ikke om stock ROM har Norwegian som valg.

Lenke til kommentar

Jeg kom i uhell for å slette de standardbildene som følger med, de som brukes for bakgrunn/låseskjerm osv. Nå er det blitt litt tungvint å låse opp telefonen, vanligvis bruker man jo bare å dra litt ned skjermen etter å ha trykket på en av knappene. Dette går ikke an lenger, nå må jeg trykke to ganger på Menu for å låse opp. Noen som vet om dette er mulig å fikse? Helst uten å nullstille telefonen.

Lenke til kommentar
Hvordan anbefaler du å oppdatere da?

 

Jeg har nå rom'en som fulgte med telefonen og har ikke gjort noe enda. Men planen er å leke når man får tid.

 

MoDaCo har lagt ut update.zips som er helt standard, men uten denne bootloader oppdateringen. Last ned HTC Generic 2.73.405.5 with radio 63.18.55.06EU_6.35.06.18 fra MoDaCo

 

Fremgangsmåte for å gjøre dette er det mange guider på rundt forbi

 

kan du legge ut en link til en guide?

Lenke til kommentar

Er det noen som har erfaring med replacement batterier? Jeg bestilte 2 stk batterier fra Hong Kong forrige torsdag, og fikk de i postkassen i dag! Det var gratis frakt og jeg betalte totalt 95,-!

 

Har prøvd ett av batteriene litt nå, og det virker, var fulladet når jeg mottok det.

Spørsmålet er om det er noen risiko ved å bruke slike batterier, kan batteriet eksplodere?

 

edit: Lurer også på om det er noe å satse på å installere ny ROM nå, eller bør man vente til HTC slipper den? Er det noen forskjeller i det heletatt?

Endret av Chriselv
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...