Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan anbefaler du å oppdatere da?

 

Jeg har nå rom'en som fulgte med telefonen og har ikke gjort noe enda. Men planen er å leke når man får tid.

 

MoDaCo har lagt ut update.zips som er helt standard, men uten denne bootloader oppdateringen. Last ned HTC Generic 2.73.405.5 with radio 63.18.55.06EU_6.35.06.18 fra MoDaCo

 

Fremgangsmåte for å gjøre dette er det mange guider på rundt forbi

 

kan du legge ut en link til en guide?

 

 

Så vidt jeg har forstått det må man roote den først(

), så kan man legge inn den ROM'en man vil(
). Og den man vil legge inn nå er da altså HTC Generic 2.73.405.5 with radio 63.18.55.06EU_6.35.06.18. Men er det mulighet for å velge norsk i denne versjonen?

 

 

Mvh Olav B, G ;)

Lenke til kommentar

Det er ikke påkrevd på noen måte å formatere SD kortet. Selv har jeg kun en FAT32 partisjon på kortet.

Forøvrig skal det ikke være nødvendig å roote telefonen først heller siden du uansett skal overskrive det som ligger på telefonen. Er derminot recovery image som må være klargjort så vidt jeg vet.

 

Først trenger du et recovery image. Jeg har valgt å legge dette inn på selve telefonen slik at jeg slipper og laste denne inn hver gang jeg skal oppgradere radio delen eller ROM.

 

Instuksjoner for dette her: http://android.modaco.com/content/htc-hero...ce-permanently/

 

Deretter er det bare å boote til recovery ved å holde inn HOME når du slår på telefonen.

 

Sørg for at rom oppdateringen du skal legge inn ligger på SD kortet og at du har endret navn på arkivet til update.zip

 

Velg Wipe fra menyen (dette steget sletter ALL data på telefonen inklusive SMS og applikasjoner og instillinger med mindre applikasjonen lagrer dette på SD)

 

Velg deretter 'apply sdcard:update.zip'

 

Ta en kopp kaffe og reboote når den er ferdig. Merk at det kan ta en del lengre enn normalt når du starter telefonen første gang.

 

Selv har jeg bare brukt MoDaCo 2.0 Core edition og har ikke tested HTC generic stock ROM da jeg liker de endringer som er gjort på MoDaCo.

Lenke til kommentar
Holder på å bestille meg en Hero nå men er veldig usikker på hvilket abonnement jeg skal velge. Holder det med 500MB i måneden hvis du bruker widgets flittig til å laste ned mail o.l? Eller er det bedre å bare spante på seg et abonnement med fri bruk?

500MB bør holde lenge til bruk med diverse widgets.

 

Det er først ved vedlegg, bilder, tunge nettsider, YouTube osv. at det merkes godt.

 

edit: Med Telenor kan du ha 500MB inkludert som tilleggstjeneste for 99 kr/mnd (kanskje dette du tenker på?). Telefonen er vel og ganske bra subsidiert av Telenor.

Endret av genser
Lenke til kommentar

Er telenor jeg tenker på ja så da tenker jeg at jeg går for det med mindre noen andre vil si noe?

 

Alternativet mitt er å gå for Dag og Natt noe som vil koste meg 299,- i måneden. Er dog ferdig med bindingstiden så hvis noen andre operatører har noen gode tilbud så skrik ut :)

Endret av 2mmy91
Lenke til kommentar
Er telenor jeg tenker på ja så da tenker jeg at jeg går for det med mindre noen andre vil si noe?

 

Alternativet mitt er å gå for Dag og Natt noe som vil koste meg 299,- i måneden. Er dog ferdig med bindingstiden så hvis noen andre operatører har noen gode tilbud så skrik ut :)

Jeg har bestillt min hero med iConnect fra Netcom. Jeg synes det var det beste alternativet. Slippe å bekymre seg for hvor mye jeg har lastet ned. I tilegg kan jeg koble mobilen til laptopen og surfe på hytta..

Lenke til kommentar

På skolen har vi tilgang til trådløst nett som vi kan logge på med passord.

Problemet er at man manuelt må stille inn HTTP-proxy til tjener:hydra.stfk.no og port:8080 - men jeg finner ikke ut hvordan jeg kan stille inn dette manuelt på min HTC Hero. Noen som kan hjelpe?

 

Bildet viser hvordan iPhone skal stilles inn for å koble seg til nettverket (fra veiledning gitt av IKT-tjenesten)

bilde006red.jpg

 

 

Jeg bor i Trondheim, og har gjennom skolen tilgang til Trådløse Trondheim gratis, men også der har jeg problemer med å få logget på. Noen tips?

Lenke til kommentar
På skolen har vi tilgang til trådløst nett som vi kan logge på med passord.

Problemet er at man manuelt må stille inn HTTP-proxy til tjener:hydra.stfk.no og port:8080 - men jeg finner ikke ut hvordan jeg kan stille inn dette manuelt på min HTC Hero. Noen som kan hjelpe?

 

http://androideka.com/android-apps/android-proxy/

 

Kan denne hjelpe?

(ikke at jeg finner den til nedlasting noe sted)

Endret av sveintore78
Lenke til kommentar
På skolen har vi tilgang til trådløst nett som vi kan logge på med passord.

Problemet er at man manuelt må stille inn HTTP-proxy til tjener:hydra.stfk.no og port:8080 - men jeg finner ikke ut hvordan jeg kan stille inn dette manuelt på min HTC Hero. Noen som kan hjelpe?

 

http://androideka.com/android-apps/android-proxy/

 

Kan denne hjelpe?

(ikke at jeg finner den til nedlasting noe sted)

Ja, hadde programmet bare vært tilgjengelig på Android Market her i Norge... men det ser ikke slik ut.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde i går å installere den nye ROMen som er kommet ut. Jeg la da først inn recovery image for å kunne ta backup av ALT jeg hadde, samt gjøre det enkelt å oppdatere med ny ROM via zip-fil på SDkort.

 

Nandroid tar backup av alt som ligger på telefonen, til og med tekstmeldinger. OBS: Ikke det som ligger på minnekort, men dette trenger du aldri formatere heller, så ikke tenk på det;).

Problemet er at nandroid lar deg ikke legge tilbake deler av backupen. Det er liksom alt eller ingenting... (Som jeg har funnet i alle fall)

 

Jeg ville gjerne ha med meg meldingene mine og det fikk jeg til. Kort beskrivelse av hvordan jeg fikk til dette:

 

Rootet mobilen med den gamle ROMen.

Hentet ut /data/data/com.android.providers.telephony/databases/mmssms.db (mms og sms databasen) og la denne på sdkortet.

La inn ny ROM.

Rootet denne og hentet ut samme fil. (pass på å gi nytt navn så du ikke overskriver den gamle).

Brukte SQLite plugin for firefox for å åpne disse to.

Den nye har en ekstra kolonne i sms-tabellen. Den heter index_on_sim og denne må legges til i den gamle databasen. Prøvde først uten, men det gikk ikke så bra. Kunne lese, men ikke skrive, så fikk ingen meldinger inn..

Etterpå må den gamle (med ny kolonne i sms tabellen) legges tilbake på telefonen og gis samme user:group (som er radio:radio) og samme tilgang (som er 660) som den som lå der fra før. Restart telefonen og voilá!

Da er alle gamle meldinger på plass og alt fungerer som før.

 

MMS innhold tror jeg ikke følger med.. Dette ligger et annet sted og jeg hadde ikke MMS, så kan ikke hjelpe der..

 

Litt teknisk post, men savnet noen som forklarte dette til meg når jeg begynte.. Ta kontakt for spørsmål..

 

Edit:

You may also want any files stored here:

/data/data/com.android.providers.telephony/app_parts/

Which are from MMSs (if you've no MMSs saved, then you've no need to bother).

Endret av avikane
Lenke til kommentar
Jeg prøvde i går å installere den nye ROMen som er kommet ut. Jeg la da først inn recovery image for å kunne ta backup av ALT jeg hadde, samt gjøre det enkelt å oppdatere med ny ROM via zip-fil på SDkort.

 

Nandroid tar backup av alt som ligger på telefonen, til og med tekstmeldinger. OBS: Ikke det som ligger på minnekort, men dette trenger du aldri formatere heller, så ikke tenk på det;).

Problemet er at nandroid lar deg ikke legge tilbake deler av backupen. Det er liksom alt eller ingenting... (Som jeg har funnet i alle fall)

 

Jeg ville gjerne ha med meg meldingene mine og det fikk jeg til. Kort beskrivelse av hvordan jeg fikk til dette:

 

Rootet mobilen med den gamle ROMen.

Hentet ut /data/data/com.android.providers.telephony/databases/mmssms.db (mms og sms databasen) og la denne på sdkortet.

La inn ny ROM.

Rootet denne og hentet ut samme fil. (pass på å gi nytt navn så du ikke overskriver den gamle).

Brukte SQLite plugin for firefox for å åpne disse to.

Den nye har en ekstra kolonne i sms-tabellen. Den heter index_on_sim og denne må legges til i den gamle databasen. Prøvde først uten, men det gikk ikke så bra. Kunne lese, men ikke skrive, så fikk ingen meldinger inn..

Etterpå må den gamle (med ny kolonne i sms tabellen) legges tilbake på telefonen og gis samme user:group (som er radio:radio) og samme tilgang (som er 660) som den som lå der fra før. Restart telefonen og voilá!

Da er alle gamle meldinger på plass og alt fungerer som før.

 

MMS innhold tror jeg ikke følger med.. Dette ligger et annet sted og jeg hadde ikke MMS, så kan ikke hjelpe der..

 

Litt teknisk post, men savnet noen som forklarte dette til meg når jeg begynte.. Ta kontakt for spørsmål..

 

Edit:

You may also want any files stored here:

/data/data/com.android.providers.telephony/app_parts/

Which are from MMSs (if you've no MMSs saved, then you've no need to bother).

Genialt! Hadde samme problemet igår med at jeg ikke fikk sms inn etter at jeg kopierte den fila inn. Tenkte å sette av noen timer idag for å finne ut hva som var feil; mistenkte at det hadde noe med databasen å gjøre.

 

PS. Hvis man vil ha backup av samtaleloggen/kontakter så ligger den i contacts fila under:

/data/data/com.android.providers.contacts/databases/contacts.db

 

Fungerer å ta backup/restore av denne på samme måte som på mmssms

Endret av masterj
Lenke til kommentar

Ok, jeg er helt grønn på Android og rooting osv.

 

Men kan noen forklare meg hva som er den enkleste måten dersom jeg vil ha inn den nye romen til Modaco? Eller lønner det seg rett og slett å vente på at HTC skal få fingeren ut av ræva å slippe den nye oppdateringen?

 

Tlf min er helt standard "out of box", ikke flashet på noen som helst måte.

 

Er det slik at dersom jeg rooter, men ikke får det til - så kan jeg gjøre en prosedyre for å tlf slik den var før jeg begynte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...