Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjører 2.1. Eneste grunnen til at jeg skulle bruke Sync var for å føre over kontaktene mine osv før Root, men fant en app som funka fint.

 

Etter jeg fikk den guiden som Baltazzar sendte, så virka Root mye lettere. Fikk dog feilmelding når jeg skulle innstalere "Recovery Image". Følgte denneguiden. Feilmeldingen kom på punkt 10, hvor jeg ikke fant noe Image Recovery fil, prøvde å skrive inn en eller annen kommando, men funka ikke.

 

Lurer på om jeg kanskje lasta ned feil Recovery Image? Var jo 4 stk å velge mellom her. Så lurer på om jeg må nedgradere HTC ROM'en min...

 

Synes dette med Root var litt stress, men er nok pga litt lite forståelse. Men jeg er så forbanna lei av lagginga på Heroen min..

 

Edit: Sync, ikke Sense.

Endret av LasH
Lenke til kommentar

Den guiden fungerer ikke med 2.1 rom, det vil desverre ikke fungere å nedgradere heller. Du må bruke denne guiden: http://www.villainrom.co.uk/viewtopic.php?f=110&t=2096 ref: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=726118 aner ikke hvordan Hero'en oppfører seg med "stock" 2.1 rom, da jeg aldri har hatt det. Den fungerer utmerket etter at jeg rootet den og flashet til en 2.1 versjon som ikke var standard. Tenkte jeg skulle ha den til 2.2 kommer i en versjon som jeg synes virker litt mer stabil til Hero'en.

 

Det var en god del fuzz vedrørende HTC's 2.1 oppgradering, for den skulle vistnok gjøre det tilnærmet umulig å roote Hero'en. Noe som holdt en liten stund iallefall..

 

Lykke til, det eneste jeg kan si til deg er les grundig igjennom howto'ene. Man lærer relativt fort og vær meget obs når det står noe om bricking av telefon. Det er litt kjedelig å gjøre mobilen sin til en brevvekt.

Lenke til kommentar

Da kom det enda en oppdatering etter 2.1. Lasta den akkurat ned og innstallerte den, vet ikke hva den forandrer eller fikser, men den var på ca.5,7MB

 

Telefonen har nå:

 

Firmware versjon: 2.1-update1

 

Programvarenummer: 3.32.405.2

 

Jeg håper den fikser problemet jeg har hatt, Sense restarter hele tiden.. Etter at jeg har vært inne i forskjellige programmer må Sense starte på nytt når jeg trykker på home. Det skjer flere ganger om dagen, og er j**lig irriterende. Laster ned oppdatering nå, så håper jeg at det hjelper.

 

EDIT: Har ikke funnet ut om problemet mitt er borte, men har lagt merke til en annen ting: Pleide å ha en htc-widget som het "personer" eller "kontakter" eller noe sånt, hvor man kunne ha f.eks. favoritter i en liten rullemeny. Denne har blitt borte.. Var det derfor man oppdaterte? :)

Endret av andymac
Lenke til kommentar

Da kom det enda en oppdatering etter 2.1. Lasta den akkurat ned og innstallerte den, vet ikke hva den forandrer eller fikser, men den var på ca.5,7MB

 

Telefonen har nå:

 

Firmware versjon: 2.1-update1

 

Programvarenummer: 3.32.405.2

 

Jeg håper den fikser problemet jeg har hatt, Sense restarter hele tiden.. Etter at jeg har vært inne i forskjellige programmer må Sense starte på nytt når jeg trykker på home. Det skjer flere ganger om dagen, og er j**lig irriterende. Laster ned oppdatering nå, så håper jeg at det hjelper.

 

EDIT: Har ikke funnet ut om problemet mitt er borte, men har lagt merke til en annen ting: Pleide å ha en htc-widget som het "personer" eller "kontakter" eller noe sånt, hvor man kunne ha f.eks. favoritter i en liten rullemeny. Denne har blitt borte.. Var det derfor man oppdaterte? :)

 

 

Noen som vet hva denne gjør? Fikk den selv akkurat nå, merker ingen forskjell... er det en "bugfix" liksom?

Lenke til kommentar

Hvor vanskelig er det for uviklerne å lage svart systembar? Det er virkelig det ENESTE som holder meg unna Froyo for tiden. Hvit systembar kræsjer med hele oppsettet mitt.

 

 

 

Er det ikke bare å pakke ut /system/framework/framework-res.apk , fargelegge systembaren, zippe, rename til .apk, signe og putte tilbake? Jeg har prøvd selv (uten hell, klarte ikke å signere), men disse gutta må da få det til?

 

 

Lenke til kommentar

Telefonen har nå:

 

Firmware versjon: 2.1-update1

 

Programvarenummer: 3.32.405.2

Fant at jeg bare har programvarenummer 3.32.405.1, betyr det noe?

 

Synes Heroen min ble en god del tregere med A2.1, og jeg får stadig ubesvarte anrop. Jeg har flere ganger sett på telefone at den ringer, men det kommer ingen lyd (jada, lyden er på).

 

Noe forslag til forbedringer?

Lenke til kommentar

Da kom det enda en oppdatering etter 2.1. Lasta den akkurat ned og innstallerte den, vet ikke hva den forandrer eller fikser, men den var på ca.5,7MB

 

Telefonen har nå:

 

Firmware versjon: 2.1-update1

 

Programvarenummer: 3.32.405.2

Jeg fikk det samme i går kveld, og hos meg sto det at kalibrering for G-sensor skulle oppdateres.

 

Mange Sense-widgets forsvant i samme slengen også, men de kom tilbake da jeg startet telefonen på nytt i morges. Det kom også noen nye widgets: notatblokk, oppgaveliste, terninger, batteri, ringetone etc. Disse er tilgjengelig etter langtrykk eller '+' på skrivebordet -> øverst står det nå "Hent flere HTC-widgets".

Lenke til kommentar

Da kom det enda en oppdatering etter 2.1. Lasta den akkurat ned og innstallerte den, vet ikke hva den forandrer eller fikser, men den var på ca.5,7MB

 

Telefonen har nå:

 

Firmware versjon: 2.1-update1

 

Programvarenummer: 3.32.405.2

 

 

Takk, mann!

 

Har fulgt med på HTCs hjemmesider, men ikke sett noe om denne oppdateringen. Men det gjør jo ikke noe, så lenge jeg ble tipset her! Installerer den nå, og så får vi se hvilke endringer den måtte medbringe.

 

Som på Desire, hadde jeg problemer med kalendervarslinger, noe som ble rettet på i tilsvarende oppdatering. Får håpe det også gjelder på min Hero.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...