Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Kjenner igjen den beskrivelsen der. Det var akkurat slik min var med 2.1..

 

Bare vent til den begynner å låse seg akkurat i det alarmen går. Forsov meg til jobb 2 ganger pga det.

 

Endte opp med froydvillain, og er kjempefornøyd med det. i siste versjonen fungerer kameraet også!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste jeg vet er at det bestemmer klokkefrekvensen på mobilen i "søvnmodus" og i bruksmodus. DVS at den går på 19 MHz i søvnmodus (ekstremt batterisparende) og opp til 768 MHz om man skulle trenge det.

 

Men jeg venter til neste versjon av FroydVillain, 1.20. De har nevnt at det er noen bugs i 1.19 som de får fikset til da.

Lenke til kommentar

På en 19-768MHz kernel er det ikke hardkodet at det er den frekvensen den "sover" i, og den frekvensen den opererer i. Det er bare hva kernelen kan kjøres med, noe du selv styrer ved hjelp av en app. F.eks. OverclockWidget eller SetCPU.

 

Prøvde selv å sette sleep til 19MHz og telefonen våkner fra den, bare veeeeeeeeeeeeeeeeeeeldig tregt. Så ikke direkte å anbefale :p

 

Selv kjører jeg 245-352 i sleepmode. Da takler den det den skal i standby uten å bli treg på wakeup, eller ha for liten kraft til å f.eks. spille av musikk.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883

DET er nice.

Jeg for min del flasher Cronos 2.1.3 nå, visstnok ingen stor update.

 

Ikke så stor update nei, men absolutt verdt å få med seg hvis du ikke har siste kernel patch. De to siste kernel patchene fra Cronos har virkelig satt fart på min Hero. Merkbart mer responsiv og stabil.

Lenke til kommentar

Noen formeninger om hva man kan få for en strøken Htc Hero? Vurderer å legge den ut for salg.

www.finn.no og se hva folk der tar for den, vil tro i hvert fall 1000,-

Dama fikk 700,- for sin Samsung S5600. Skikkelig møkkatelefon med lav oppløsning og generelt labert med funksjoner. Finn en pris du synes er grei. Så legger du deg noen hundrelapper over. Får du ikke solgt den er det ikke verre enn å senke prisen litt og litt. Det verste er om du legger den ut og så blir den solgt på ti minutter. Da har du mest sannsynlig priset den for lavt ;)

Lenke til kommentar

DET er nice.

Jeg for min del flasher Cronos 2.1.3 nå, visstnok ingen stor update.

 

Ikke så stor update nei, men absolutt verdt å få med seg hvis du ikke har siste kernel patch. De to siste kernel patchene fra Cronos har virkelig satt fart på min Hero. Merkbart mer responsiv og stabil.

 

 

Jeg flashet Cronos_2.1.3.zip, ikke patchen. Det gikk bra, men jeg syns mobilen er litt mer luggete nå, selv etter 2-3 reboots

Lenke til kommentar

Synes Heroen min ble en god del tregere med A2.1, og jeg får stadig ubesvarte anrop. Jeg har flere ganger sett på telefone at den ringer, men det kommer ingen lyd (jada, lyden er på).

 

Samme erfaring. Jeg ser jeg har 2.1 Update1, men har ikke sett noe varsel om dette er oppdatert. Telefonen lagger veldig mye nå. Får ikke tatt telefonen før det har ringt noen ganger, ikoner oppdateres svært tregt f.eks. WLAN lyser først etter ca 5 sek etter jeg har menyen oppe. Forsøkt å restarte mange ganger, uten det hjelper. Dessuten kræsjer sense de 10-15 første gangene etter restart når et program lukkes og menyen skal hentes. Er helt fortvilet over dette. Bør jeg resette hele telefonen og starte fra scratch av? Eller bør jeg forsøke et av de modifiserte ROM'ene? Har jo ikke så mye å tape på dette lenger, men skal jeg installere modifisert ROM må ting virke. Noen anbefalinger?

 

Rart 2.1 funker så forskjellig fra telefon til telefon. Jeg har ingen av problemene som nevnes..

Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883

DET er nice.

Jeg for min del flasher Cronos 2.1.3 nå, visstnok ingen stor update.

 

Ikke så stor update nei, men absolutt verdt å få med seg hvis du ikke har siste kernel patch. De to siste kernel patchene fra Cronos har virkelig satt fart på min Hero. Merkbart mer responsiv og stabil.

 

 

Jeg flashet Cronos_2.1.3.zip, ikke patchen. Det gikk bra, men jeg syns mobilen er litt mer luggete nå, selv etter 2-3 reboots

 

Jeg kjører fortsatt 2.1.1 med kernel 2.6.29-40, og her går det som hakka møkk. SetCPU er satt til 264 - 691 og Ondemand scaling governor.

 

Kan ikke si at jeg har sett noen rapporter om plagsom treghet med 2.1.3 på cronosforumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...