Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Jeg bruker FroydVillain, og eg kjempefornøyd :) :)

 

- Sinnsykt kjapp, ingen lagging

- Stabil og ingen krasjing

- 4-5 dager batterilevetid med diskret bruk.

 

Minus for at fokuseringa på skjerm til kamera ikke virker enda.

Hvilken versjon bruker du? 2.1.2 på min Hero har en batteritid på under 24 timer med moderat bruk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker FroydVillain, og eg kjempefornøyd :) :)

 

- Sinnsykt kjapp, ingen lagging

- Stabil og ingen krasjing

- 4-5 dager batterilevetid med diskret bruk.

 

Minus for at fokuseringa på skjerm til kamera ikke virker enda.

Hvilken versjon bruker du? 2.1.2 på min Hero har en batteritid på under 24 timer med moderat bruk

FroydVillain 1.1.1

Lenke til kommentar

Darf, prøvde å lese litt på Androidforums, men forstod ingenting av dette med root. Noen som kan poste en komplett guide til hvordan jeg rooter telefonen min(2.1) og legger inn custom ROM? Hadde satt stor pris på dette!

 

Takk :)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=645253

 

Der har du step-by-step for å få på plass recovery image, og custom rom. Ja, det er kronglete første gangen, men så fort recovery og flash er på plass vil det i fremtiden bare være å laste ned ROMen du vil ha -> legge over på SD og rename update.zip -> starte telefonen i recovery -> apply update

:)

Lenke til kommentar

Darf, prøvde å lese litt på Androidforums, men forstod ingenting av dette med root. Noen som kan poste en komplett guide til hvordan jeg rooter telefonen min(2.1) og legger inn custom ROM? Hadde satt stor pris på dette!

 

Takk :)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=645253

 

Der har du step-by-step for å få på plass recovery image, og custom rom. Ja, det er kronglete første gangen, men så fort recovery og flash er på plass vil det i fremtiden bare være å laste ned ROMen du vil ha -> legge over på SD og rename update.zip -> starte telefonen i recovery -> apply update

:)

 

Takk! Denne guiden så mye mer ryddig ut en de jeg har kommet over. Eneste jeg stusser over er at det er 2 guider der? Så jeg har et lite noob spørsmål..

Hvilken av disse guidene er det jeg skal følge? Med tanke på at den ene er for 2.1, hva er den andre for da?

 

Guide 1

 

Guide 2

 

Takk igjen! :)

 

Glem det!

 

Edit: Bruker jeg Nandroid etter jeg har Rootet, eller før?

Endret av LasH
Lenke til kommentar

Det jeg trodde, men der kan jeg bare velge "Bare WCDMA", "Bare GSM" eller "GSM / WCDMA auto" har på sistnevnte.

Bare WCDMA - Kobler deg kun til 3G nettet.

Bare GSM - Deaktiverer 3G, og du bruker bare det "valige" (gsm) mobilnettet.

GSM/WCDMA - Dobbelmodus, bruker det "vanlige" mobilnettet og 3G dersom det er tilgjengelig.

 

 

Så telefonen din skal vel egentlig ha 3G aktivert alerede..

Lenke til kommentar

Darf, prøvde å lese litt på Androidforums, men forstod ingenting av dette med root. Noen som kan poste en komplett guide til hvordan jeg rooter telefonen min(2.1) og legger inn custom ROM? Hadde satt stor pris på dette!

 

Takk :)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=645253

 

Der har du step-by-step for å få på plass recovery image, og custom rom. Ja, det er kronglete første gangen, men så fort recovery og flash er på plass vil det i fremtiden bare være å laste ned ROMen du vil ha -> legge over på SD og rename update.zip -> starte telefonen i recovery -> apply update

:)

 

Takk! Denne guiden så mye mer ryddig ut en de jeg har kommet over. Eneste jeg stusser over er at det er 2 guider der? Så jeg har et lite noob spørsmål..

Hvilken av disse guidene er det jeg skal følge? Med tanke på at den ene er for 2.1, hva er den andre for da?

 

Guide 1

 

Guide 2

 

Takk igjen! :)

 

Glem det!

 

Edit: Bruker jeg Nandroid etter jeg har Rootet, eller før?

Jeg brukte denne guiden da jeg innstallerte Villain 10.3 (har ikke giddi å oppgradere til 12). Det er egentlig ganske merkelig at den guiden skal være såpass vanskelig å finne. Selv om jeg har funnet den flere ganger tidligere brukte jeg 5minutter på å finne den igjen nå.

 

Nandroid bruker du til å ta backup av telefonen i dens nåværende tilstand. Er du ikke fornøyd med den ROMen du innstallerer har du Nandroid backupen som lar deg gå tilbake til den standen telefonen var før du innstallerte custom ROMen.

 

Lykke til. Da jeg endelig fant ut hvordan jeg skulle begynne var det egentlig ganske lett.

Lenke til kommentar

Fikk ikke tid til å teste, fant ut at jeg skulle forsøke å laste "downgrade" mobilen først før jeg kjørete igjennom guiden for å teste en gang til. Det ble en slående suksess, kjører nåChocolateEclair 2.0 med sense 2.1 og er strålende fornøyd. Kanskje jeg kjører igang og startet test av 2.2 til uken. :)

 

(overse skrivefeil mm. jeg er trøtt som en dupp og skal opp tidlig.. :p ) Takker for tips.. :)

Endret av Lock-Aze
Lenke til kommentar

Jeg sliter som bare det med å få telefonen koblet til HTC Sync på pc-en. Har prøvd flere guider innkludert de på HTC sine hjemmesider og denne(her funket ikke driverene som var lagt ved).

 

Noen som har forslag til hva som kan være problemet? Pc-en finner telefonen som lagringsenhet, og jeg har ingen problemer med å lade den eller å få tilgang til minnekortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...