Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Har hatt telefonen i 10 dager og er meget skuffet over batterilevetiden. Ladet den i dag tidlig. Hørte på litt musikk og ringte som vanlig. Batteriet var tomt kl 1800. Flere som opplever det samme. Har ikke på GPS eller 3g. Kun WIFI. Noen tips på hva jeg kan ha gjort feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk melding fra Chess idag om at mobilen er på vei. Hvor lenge tar det som regel? Byttet til ChessPremium og fikk den til 4099,-, bra deal.

 

Men, er det virkelig sant at BT ikke fungerer for å sende filer fra mobil til mobil/PC? Dette høres jo helt utrolig ut.

 

Dette er en mangel som ligger i OS, altså i Android. Dette kommer nok til å ordne seg i en senere oppdatering. Tror nok Google fikk denne dumme ideen fra Apple og deres iPhone OS :p

 

Mener det skal finnes noen 3.parts drivere. Har hvertfall sett det nevnt i forum

Ser uansett ikke det STORE problemet når man har WiFi og USB.

Lenke til kommentar
Har hatt telefonen i 10 dager og er meget skuffet over batterilevetiden. Ladet den i dag tidlig. Hørte på litt musikk og ringte som vanlig. Batteriet var tomt kl 1800. Flere som opplever det samme. Har ikke på GPS eller 3g. Kun WIFI. Noen tips på hva jeg kan ha gjort feil?

 

Jeg har merket meg batterilevetiden jeg også.. Lader om natta og om kvelden er det nesten tomt for min del.

Burde vært slik at batteriet hadde vart 2-3 dager. Umulig å stole helt på batteriet slik det er i dag. Ser det finnes større batteri, men jeg ønsker ikke å gjøre telefonen noe tykkere for det...

Lenke til kommentar
Har hatt telefonen i 10 dager og er meget skuffet over batterilevetiden. Ladet den i dag tidlig. Hørte på litt musikk og ringte som vanlig. Batteriet var tomt kl 1800. Flere som opplever det samme. Har ikke på GPS eller 3g. Kun WIFI. Noen tips på hva jeg kan ha gjort feil?

 

Jeg har wifi på konstant og lader vel ca annenhver dag, og jeg bruker GPS+musikkspilleren en times tid hver dag også....

 

Helt greit det synes jeg

Lenke til kommentar
Elkjøp har den til 4195,- uten abonnement, noen som har funnet den billigere et annet sted?

 

Kjipt den brune ikke har teflon-lag, tror jeg går for den.

 

Liten bump...

 

Noen som vet om mobilen selges billigere et sted?

 

Chess har den til 1699,- med et abbonement (Chess Xtra) som koster 199,- i måneden. Du ender da opp på 4087,- totalt (hvis man pirker, kan man alltids ta med rentene man tjener på å ha pengene på konto en stund til i tillegg..).

Link: https://webshop.chess.no/index.php/Portal/s...n/1#deliverytop

 

Ikke glem 249,- for å opprette nytt nr hvis man ikke er chesskunde fra før.

I tillegg er det 69,- minimumsfakturering pr. mnd.

 

Så totalt sett skal du ha mobilen uten abb. er Elkjøp billigst.

Lenke til kommentar

Vel....synes batterilevetiden er bra jeg.....har ferie og det har blitt en del fikling med tlf, gps og wifi og masse annet batterikrevende......lader annenhver dag. Bruker man en del widgets med fri tilgang til datanettet til teleoperatørene tror jeg nok man kan oppleve ett relativt stor batteriforbruk. Så jeg velger å slå av dette i perioder. Finnes også noen programmer man kan laste ned gratis som holdr kontroll på batteriforbruken og kan hjelpe med en del strømbesparende funksjoner skulle man trenge det.

Lenke til kommentar

Er også skuffet over levetiden, hører ikke på musikk, sender en del meldinger og surfer bitte bitte litt å må lade den hver natt ca, er ofte nede på 50% når natten kommer, er nede på 58% nå, og ladet den i 12 tiden. Synes det rett og slett er for dårlig.

Lenke til kommentar

Til dere som opplever lav batteritid:

 

-Lad med 220 volts lader ikke USB. (Funker mye bedre for meg. Var det samme på Iphone 3G)

-Se også over widgetsene deres om noen av de hele tiden sjekker for oppdateringer.

 

Ellers anbefales Taskiller, denne lukker åpne programmer som suger strøm og gjør telefonen treg.

 

Gi en feedback om dette hjelper..

Lenke til kommentar
Til dere som opplever lav batteritid:

 

-Lad med 220 volts lader ikke USB. (Funker mye bedre for meg. Var det samme på Iphone 3G)

-Se også over widgetsene deres om noen av de hele tiden sjekker for oppdateringer.

 

Ellers anbefales Taskiller, denne lukker åpne programmer som suger strøm og gjør telefonen treg.

 

Gi en feedback om dette hjelper..

 

har brukt taskiller siden første dagen, jeg har aldri på mobil nett eller noe, så ingenting blir oppdatert. Er vel bare crappy batteri:O

Lenke til kommentar

Elkjøp er ubrukelig, får kun betale med kort, og da er det jo moro å taste inn 500 sider med info bare for å få dette midt i trynet:

Exception:

javax.servlet.jsp.JspException: javax.servlet.ServletException: The modelmethod threw an exception, check documentation for information

 

Date/Time:

Tue Aug 11 05:54:20 CEST 2009

 

Edit: Nevermind, var selvfølgelig bare elkjøp sine sider som må fores med IE.

 

Da var telefon avbestilt på netcom (om de lar meg avbestille da:P ) og bestilt fra elkjøp :)

Endret av apollox
Lenke til kommentar
Elkjøp har den til 4195,- uten abonnement, noen som har funnet den billigere et annet sted?

 

Kjipt den brune ikke har teflon-lag, tror jeg går for den.

 

Liten bump...

 

Noen som vet om mobilen selges billigere et sted?

 

Chess har den til 1699,- med et abbonement (Chess Xtra) som koster 199,- i måneden. Du ender da opp på 4087,- totalt (hvis man pirker, kan man alltids ta med rentene man tjener på å ha pengene på konto en stund til i tillegg..).

Link: https://webshop.chess.no/index.php/Portal/s...n/1#deliverytop

 

Ikke glem 249,- for å opprette nytt nr hvis man ikke er chesskunde fra før.

I tillegg er det 69,- minimumsfakturering pr. mnd.

 

Så totalt sett skal du ha mobilen uten abb. er Elkjøp billigst.

 

 

Glemte ikke etableringsgebyret nei. :) Det er ikke minimumsfakturering når du betaler ned på telefonen (199,- i mnd), så så lenge man husker å si det opp etter 12 måneder så er prisen 4087,- med alt inkludert.

 

Har hatt telefonen i 10 dager og er meget skuffet over batterilevetiden. Ladet den i dag tidlig. Hørte på litt musikk og ringte som vanlig. Batteriet var tomt kl 1800. Flere som opplever det samme. Har ikke på GPS eller 3g. Kun WIFI. Noen tips på hva jeg kan ha gjort feil?

 

WiFi sluker strøm, uansett mobil. Men er enig i at det ikke var spesielt imponerende, samtidig er det ikke mange smarttelefoner som er imponerende på batteritiden heller imo..

Lenke til kommentar
WiFi sluker strøm, uansett mobil. Men er enig i at det ikke var spesielt imponerende, samtidig er det ikke mange smarttelefoner som er imponerende på batteritiden heller imo..

Default er wifi kun enablet når skjermen er på, men jeg ser at enkelte har endret denne settingen slik at wifi alltid er på (for å få wifi til å være mer stabilt med enkelte routere/sikkerhetsprotokoller).

Dette vil sluke strøm og ha en dramatisk effekt på batterilevetiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...