Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

hei

jeg har akkurat skaffet meg en HTC hero og er veldig fornøyd med mobilen.

men har et problem, når jeg skal inn på market og skal sign inn så får eg hver gang opp meldingen "can`t establish a reliable data connection to the server", har på wifi..

abbonementet jeg har er djuice nonstop.

noen som vet noe som kan hjelpe?

Såvidt jeg har skjønt etter å ha lest en del av postene i denne tråden er at du første gang må bruke mobilnettet.

 

Hadde samme problemet selv, både via wlan og gprs. Måtte ta en hard reset (fabrikkinnstillinger) og sette opp min gmail konto når telefonen starter opp for første gang. Har lest om flere som skippet dette da (blant annet meg) og kom seg ikke på senere.

 

Verdt et forsøk, husk å ta backup!

 

Hmm, greit å huske. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøpte denne i dag og lurer på om noen andre som sliter med wifi? Jeg mister stadig vekk tilkoblingen og selv om det står tilkoblet så får jeg ingen forbindelse. Løsningen er da å koble til på nytt og da fungerer det en stund før det samme skjer igjen.

 

Utrolig plagsomt selvsagt og jeg måtte slå av "connect to internet is off" så det stadig vekk ikke gikk over til edge.

 

Har forøvrig en speedtouch router som har fungert utmerket med min e51.

 

Jeg har også samme problem som deg. Jeg kan være tilkoblet i f.eks 20 min, så mister jeg kontakten, selv om det står at jeg er tilkoblet. Jeg gjør også som deg, skrur av og på wifi, noen ganger varer det i 10 sekunder andre ganger flere minutter. :|

 

Jeg har en gammel ruter, (ZyXEL ZyAIR), jeg har også prøvd å skru av sikkerheten på den, men problemet er der fortsatt...

Jeg hadde en Diamond før, den hadde jeg aldri dette problemet med.

Men til helgen, så skal jeg prøve en annen ruter å se om det fikser problemet.

 

Jepp, problemer her og (Linksys WRT54G). Samme routeren som jeg bruker sammen med X antall pc´er og bla en iPhone 3G det seneste året men aldrig hatt problemer sån som nå med Hero.

 

Prøvet å fikle litt med settinger på routeren og har fått mye bedre stabilitet på Hero etter at ha satt opp den med "WPA2, AES". Tidligere stod den til "WPA, WPA2, TKIP".

 

Fungerte og bedre med "WPA, WPA2, TKIP+AES.

 

Litt tidlig å konkludere men pt ser det ut som om Hero liker WPA2 med AES bedre en WPA+TKIP.

 

Opplevde og bedre stabilitet

Endret av superswede
Lenke til kommentar

Jeg er fortsatt usikker på om jeg skal gå for en iPhone 3G S eller HTC Hero.

 

Det er store fordeler og ulemper med begge mobilene. Den største fordelen med iPhone er AppStore og alle produsentene av alt mulig rart som støtter iPhone OS'et.

 

Den store fordelen med Hero, er muligheten til å gjøre mobilen mer personlig og det spennende nye Sense og Android OS.

 

Etter å ha lest mange innlegg, da spesielt på Apple sin support side, så virker det som om det er veldig mye problemer med den nye 3G S modellen. Bl.a byggekvaliteten til selve telefonen.

 

Jeg er alltid åpen for nyheter og andre merker også selvsagt. Men det virker som om Symbian er det minst attraktive for tiden.

 

Og det føles ut som om Apple og HTC har et relativt velfungerende supportsystem og servicenivå i forhold til andre produsenter.

 

Så derfor lurer jeg, er det noen her som har både 3G S og Hero? Hva er foreløpige inntrykk og konklusjoner?

 

Jeg vet at det er mange fans av både Apple og Android her inne.... Men går det ann å komme med en relativt tilbakelent vurdering og anbefaling av det ene eller det andre?

 

En liten digresjon, jeg har aldri før vært med på en så spennende mobil høst på svært lenge! Den ene godbiten etter den andre lanseres på løpende bånd virker det som. Gøy, men frustrerende! :o) Det var enklere før...

Lenke til kommentar
Etter bruk av telefonen i to døgn nå, merker jeg at den er litt treg.. Gjerne når jeg skal skrive melding, så tar det en stund før bokstaven jeg trykker på kommer opp, og det er svært irriterende.

Visst du bruker Scenen som var da du slo telefonen på for første gang og ikke bruker det av widgets som er på den vil jeg anbefale å bytte til Clean State og hive inn det du faktisk bruker. Forstår ikke hvorfor HTC har lagd til Scener som gjør at telefonen lagger når man "sveiper" i Home bl.a.

Endret av Kaggen
Lenke til kommentar
Jeg er fortsatt usikker på om jeg skal gå for en iPhone 3G S eller HTC Hero.

 

Det er store fordeler og ulemper med begge mobilene. Den største fordelen med iPhone er AppStore og alle produsentene av alt mulig rart som støtter iPhone OS'et.

 

Den store fordelen med Hero, er muligheten til å gjøre mobilen mer personlig og det spennende nye Sense og Android OS.

 

Etter å ha lest mange innlegg, da spesielt på Apple sin support side, så virker det som om det er veldig mye problemer med den nye 3G S modellen. Bl.a byggekvaliteten til selve telefonen.

 

Jeg er alltid åpen for nyheter og andre merker også selvsagt. Men det virker som om Symbian er det minst attraktive for tiden.

 

Og det føles ut som om Apple og HTC har et relativt velfungerende supportsystem og servicenivå i forhold til andre produsenter.

 

Så derfor lurer jeg, er det noen her som har både 3G S og Hero? Hva er foreløpige inntrykk og konklusjoner?

 

Jeg vet at det er mange fans av både Apple og Android her inne.... Men går det ann å komme med en relativt tilbakelent vurdering og anbefaling av det ene eller det andre?

 

En liten digresjon, jeg har aldri før vært med på en så spennende mobil høst på svært lenge! Den ene godbiten etter den andre lanseres på løpende bånd virker det som. Gøy, men frustrerende! :o) Det var enklere før...

 

Jeg har vært i samme posisjon som deg de siste ukene, og jeg skjønner veldig godt frustrasjonen din. Kjæresten min har en iPhone 3G, som jeg syntes var helt topp, og hadde derfor tenkt til å kjøpe 3GS 100% sikkert.

 

Men så kom jeg over HTC Hero. Etter å ha lest meg grønn på den, sett "alle" videoer som finnes, falt altså valget på Hero. Android og Sense er to systemer som appelerer til meg. Jeg kunne aldri tenke meg å skifte til en iPhone.. hadde vel endt med stor frustrasjon - og jeg hadde følt meg "innestengt".

 

HTC Hero en rett og slett en knallgod telefon med mange spennende muligheter. Ja, det er langt i fra like mange Apps som på AppStore, men dette vil nok komme med tiden. Forøvrig, når det gjelder skjermen og touch'en var dette noe jeg bekymret meg over, men HTC Hero har like "ren" touch som iPhone, og ikke minst like god skjerm.

 

Jeg tror neppe du blir skuffet dersom du velger en Hero!

Lenke til kommentar

news24: Først av alt må jeg bare si meg fullstendig enig med dag, dette har vært ett morsomt mobilår med mange spennende nyheter.

 

Jeg er også enig i at Symbian er det minst attraktive for tiden, kjøpte meg en Nokia N97 som jeg beholdt i litt over en uke. Den ble en enorm skuffelse og min konklusjon ble: Symbian er pr. dags dato ikke ment for touch i det hele tatt.

 

Jeg eier i dag en HTC Hero, men har eid og brukt iPhone i godt over ett år før det. Jeg har dessuten hatt muligheten til å bruke 3GS relativt mye i det siste. Å jeg må bare si at HTC Hero er den mest komplette telefonen jeg noen gang har brukt. Jeg har alltid vært glad i iPhone og iPhone OS men etter jeg møtte Hero har jeg insett begrensningene i iPhone og iPhone OS. Sense UI kan du gjøre nesten hva du vil med, jeg får feks. oppdaterte nyheter fra dagbladet rett på homescreen via rss - ett slide med fingeren og det ligger komplett kalender der...akkurat slik JEG vil ha det.

Jeg opfatter dessuten Hero som kjapp (har innstalert TasKiller og har aldri opplevd lagg) responsiv. 3GS er selvsagt noe kjappere med sin nye prosessor, men Hero er på ingen måte treg. Skjerm og skjermteknologi er minst like bra på Hero, den er like responsiv og kvikk i reaksjonen som iPhone.

Hva gjelder musikkspiller synes jeg Hero's spiller er like bra og enkel å bruke (jeg savner iTunes synkronisering men er en smakssak), det som derimot overrasket meg veldig er lydkvaliteten i Hero - den er nemlig meget meget bra! Sammenlignet med iPhone er lydkvaliteten faktisk merkbart bedre i Hero hvis du bruker skikkelige hodetelefoner (testet med klokker fra AKG).

Det iPhone er bedre på er AppStore og synkronisering med tanke på overføring av musikk. AppStore momentet er dog noe jeg ser på som midlertidig, snart åpnes vell Market helt for oss norske brukere og Market bare vokser og vokser.

 

Jeg gikk altså for Hero, ett valg jeg ikke har angret ett eneste sekund på. Hero er rett og slett den mest komplette telefonen jeg noen sinne har opplevd å jeg blir bare mer og mer glad i den.

Lenke til kommentar
jeg har en gammel 524 og en ny 650 fra dlink (sistnevnte med N) som kjører smooth med hero!

 

Vad kjører du for sikkerhetsinstillinger (WEP vs WPA vs WPA2? TKIP og/eller AES?)

 

begge kjører wep, må faktisk legge til at 524 er blitt byttet ut mot en 615 uten at jeg visste om det.

 

 

___________________________

Jeg vil også legge meg på hyllefesten: Hero er en knalltelefon, det tok meg bare noen dager å forstå mobilens potensiale og praksis. Jeg var skuffet i starten, men nå ser alt til å løsne seg. Den har overasskende også blitt poppis i venneflokken blant mine iphone frelste venner. Men det var ikke derfor jeg kjøpte den!

 

Den eneste haken med android er mangle klient for full skype i europa.

"Skype Lite" er ikke noe alternativ. For å være litt konspiratorisk så googlet jeg og ser at google har en direkte interesse iom at de launcher google voice snart, ergo ønsker de kanskje ikke skype. De har også kommet med oppgulp om å fusjonere. Så imellomtiden har jeg startet min personlige vendetta mot skype/google og utlyste tidligere en utviklerdusør til den første som lager/porter programmet.

Endret av anbar
Lenke til kommentar

@ProoZ & @mobifil

 

Takk for gode svar!

 

Jeg lurer på noe mer, og kanskje dere har svaret på dette også.... Tilgi min uvitenhet.... Det som jeg synes er så ok med iTunes, er jo synkroniseringen, men kanskje mest av alt all musikken, lydbøkene og podcaster som er tilgjengelig.

 

Finnes det andre steder på nettet med like godt utvalg? Og hvor det er like billig og lett å overføre filene til Hero, som det er fra iTunes til iPhone?

 

Jeg har sjekket ut Amazon litt, men der er det mye som bare er tilgjengelig for USA eksklusivt.

 

Og ja, jeg liker å handle musikk etc på lovlig vis :o) Nedlasting fra diverse sider helt gratis og "lovlig" er ikke min stil :o)

Endret av news24
Lenke til kommentar
Fikk min hvite helt i går og etter en dag med denne så har jeg dyttet min iPhone 3G enda lenger ned i skuffen.

Dette var over all forventning :)

 

Men jeg har ett par spm. Jeg "rootet" telefonen i går og gjorde ett forsøk på å åpne for betal-programvaren på market.

 

Kunne du oppgi hvilken oppskrift du brukte for å roote. Skal gjøre det selv men synes det har vært litt for mye kluss så langt.

 

Jeg brukte denne guiden http://android.modaco.com/content/htc-hero...-hybrid-method/

 

Utførte dette via min mac, men det fungerer også via PC/Windows.

Dette gjør du seff på eget ansvar. Husk å skru på "USB Debugging" på selve telefonen, hvis ikke får du "device not detected" feilmeldinger. Man skrur på dette via settings - applications - Development

 

Market enabler fungerer forresten nå. Tror det var en reboot som skulle til.

Selve market enabler må kjøres hver gang man har tatt en omstart, men jeg tror noe annet gjorde at det ikke fungerte første gang.

Lenke til kommentar
@ProoZ & @mobifil

 

Takk for gode svar!

 

Jeg lurer på noe mer, og kanskje dere har svaret på dette også.... Tilgi min uvitenhet.... Det som jeg synes er så ok med iTunes, er jo synkroniseringen, men kanskje mest av alt all musikken, lydbøkene og podcaster som er tilgjengelig.

 

Finnes det andre steder på nettet med like godt utvalg? Og hvor det er like billig og lett å overføre filene til Hero, som det er fra iTunes til iPhone?

 

Via "iTunes Agent" kan du synke din HERO med iTunes direkte ;)

http://ita.sourceforge.net/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...