Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den der er brun.

Tror ikke de kommer med en svart med mindre de lanserer en eller annen "Limited Edition".

Brun og brun! Jeg sitter med den såkalte brune, men jeg fatter ikke hvorfor den har fått dette navnet. Den er for det meste svart, men det metallet som er rundt skjermen er mørk metalikk i en mørk sjampanje-farge. Det kan kanskje minne om brunt, men i så fall er det en kjempefin brunfarge. Det eneste som definitivt er brunt er de bittesmå bokstavene på baksiden. Forøvrig vil jeg nevne at det svarte ikke er blank fingermerke-plastikk, men behandlet slik at den er myk, matt og absolutt fingermerkesikker. Jeg kjøpte min fra England (Expansys), men den svarte/brune skal også finnes i visse nettshopher i Norge. At dette skulle være en "limeted edition" har jeg ingen tro på ...

Lenke til kommentar

Re. Å, Æ og Ø

 

...i tillegg er det sån at den HAR norsk og f.eks svensk ordliste så sålenge du angir at T9 skal vara norsk så er du ikke avhengig av at skrive å, æ etc. I de fleste tilfellen endrer/foreslår T9 det for deg (jeg har svensk ordliste og når eg skriver 'baten' så foreslår Hero bland annat å endre det til 'båten').

Lenke til kommentar
Andre som har merket svak susing fra høytaleren når den spiller av musikk?

ja men det forsvant etter at jeg puttet inn hodetelefoner og ut igjen.

 

Batterieffektiviteten er ikke den beste, dog har jeg på wifi hele dagen og husker hvordan andre smart telefoner reagerer da... Altså er ikke det en stor bombe, det som derimot er fryktelig deprimerende er at den ikke lot seg lade via usb inatt. Noe hadde skjedd som gjorde at den ikke fikk lest simkortet (dette er ikke første gang) og skjermen var ikke responsiv. Jeg tok ut/inn batteriet 2-3 ganger og da fungerte telefonen igjen. Litt kjipt da jeg fant ut av dette, jeg fikk ikke skrudd av alarmen...

 

Jeg har allerede snakket med one call om nytt simkort, det kan være litt slitt, men har andre her det samme problemet?

Lenke til kommentar

Noen fler som har problemer med å slette meldinger? jeg prøvde å slette en tråd med ca 800 meldiger i, men den blir jo ikke borte og hele meldingfunksjonen fucker seg opp, skrudde av og på telefonen og tråden er fortsatt der og er like vanskelig å slette

 

edit: og når jeg går inn i meldingene igjen etter å ha taskill'a programet, så er det ingen meldinger der. dette er SINNSYKT irriterende

Endret av Tskui
Lenke til kommentar

En liten headsup til dere som har kjøpt tlf gjennom netcom. Dersom dere har problemer med browseren og android marketplace er fixen for dette rimelig enkel, Default internet settings er nemlig feil, men det vet tydligvis ikke netcom for de ville ha mobilen i retur. Men jeg ringte HTC og heldigvis satt de på infoen som måtte til.

 

Gjør følgende for å løse problemet:

 

Naviger deg frem til APN settings.

Menu - Settings - Wireless Controls - Mobile Network Settings - Access Point Names

 

Når du er her trykker du på menu knappen, og New APN.

 

Name: NetCom WEB

APN: internet.netcom.no

Username: åpne, trykk enter og OK.

Password: åpne, trykk enter og OK.

APN Type: Sjekk at det ikke står noe her. (skal altså stå som <Not set>

 

Ingenting annet skal røres.

 

Trykk menu knappen igjen, og Save.

 

Deretter velger du NetCom WEB som default APN.

 

 

Nå skal både browseren og android marketplace fungere finfint.

 

 

Denne fixen er for netcom. Usikker på om problemet er for andre operatører.

Lenke til kommentar

Netcom har gått over till felles APN for alle sine tjenester.

 

Her er oppsett for HTC Magic/Hero

 

WAP-oppsett

 

* Velg Menu

* Velg Settings

* Velg Wireless controls

* Velg Mobile networks

* Velg Access Point Names

* Velg Menu og New APN

 

Fyll inn som beskrevet nedenfor:

 

* Name: NetCom Mobil

* APN: netcom

* Proxy: 010.254.254.010

* Port: 8080

* Username: wap

* Password: netcom

* APN type: wap

 

Resten av innstillingene trenger du ikke å fylle ut. Trykk på meny og Save.

 

MMS-oppsett

 

* Velg Menu

* Velg Settings

* Velg Wireless controls

* Velg Mobile networks

* Velg Access Point Names

* Velg Menu og New APN

 

Fyll inn som beskrevet nedenfor:

 

* Name: NetCom MMS

* APN: netcom

* Proxy: not set/blank

* Port: not set/blank

* Username: mms

* Password: netcom

* Server: not set/blank

* MMSC: http://mm/

* MMS proxy: 212.169.66.4

* MMS port: 8080

* MCC: 242

* MNC: 02

* APN type: mms

* Velg menu og trykk på Save

 

 

Internett-oppsett

 

* Velg Menu

* Velg Settings

* Velg Wireless controls

* Velg Mobile networks

* Velg Access Point Names

* Velg Menu og New APN

 

Fyll inn som beskrevet nedenfor:

 

* Name: NetCom internett

* APN: netcom

* Trykk på Menu og save

 

Resten trenger du ikke å fylle ut.

Lenke til kommentar
Iphone 3GS, eller HTC hero? Hva mener dere?

 

Kommer jo så klart ann på hva du legger vekt på. iPhone sine styrker kommer gjerne ann på subjektive formeninger slik som design og grensesnitt. Rent teknisk er det ikke særlig mange fordeler med den men dog en del ulemper:

 

Ikke integrert støtte for MMS

Ingen multitasking -> (fører indirekte til at stor andel av programmer på programvaremarkedet er ubrukelige)

Svært streng policy på programvare på programvaremarkedet. Hovedregelen sier at det ikke er lov til å slippe programmer som gjør noe som telefonen gjør fra før. Ergo kan du glemme en bedre epost klient eller en nettleser som gir deg mulighet til å skjule bilder og liknende (for å spare datatrafikk).

 

Konklusjonen min etter en måneds bruk av iPhone er at det den gjør, gjør den meget bra. Det er likevel svært mye den ikke gjør. Det er fult mulig du kan fint klare deg uten multitasking, mms, morsomme programmer og mulighet til å skreddersy systemet slik du vil. Og det er mulig du tåler tvangen til å bruke iTunes men hvis ikke ville jeg ikke anbefalt å bruke 5000,- på en telefonen du vil bli lei av etter en måned.

 

HTC Hero sin store styrke er Android. Det er ikke bare et godt operativsystem men det er svært morsomt å bruke samt at utviklere har stor frihet til å utvikle og gi ut stort sett det de vil. Hvorvidt du liker det estetiske bedre enn iPhone blir også subjektivt. Personlig er jeg gørr lei av å se homescreen'en til iPhone som egentlig bare er rutenett av ikoner delt inn i 3 sider mens man i Android kan skreddersy disse sidene med diverse widgets, snarveier og programmer.

 

Ankehælen til Android er hvis du ikke bruker gmail og\eller google calendar og contacts. Etter jeg fikk meg min ADP1 og opplevde hvordan Gmailen min, kalenderen og kontaktene mine blir pushet til telefonen virker tradisjonelle pollete løsning for sjekking og synking av epost\kalender\kontaker gammeldags og tungvindt.

 

Det finnes altså ikke noe fasitsvar på hvilken telefon du bør skaffe deg og jeg anbefaler deg å teste dem begge og finne ut hva du trenger\vil ha.

 

Hvor god er skjermen på HTC Hero? Jeg så en sammenligning av skjermene på HTC Magic og Samsung Galaxy, og da så skjermen på Magic veldig dårlig ut. Bruker Hero og Magic samme skjerm?

 

Skjermen er den samme som på HTC Magic ja. Samsung Galaxy sin skjerm er fin men personlig synes jeg Hero\Magic sin har en fantasisk fargegjengivelse og kontrast som jeg sjeldent har sett. Skjermen i seg selv er også overflatebehandlet i likhet med iPhone som gir en god kvalietsfølelse samt resistanse mot fettmerker og riper (til en viss grad).

Endret av Lokii
Lenke til kommentar
Den der er brun.

Tror ikke de kommer med en svart med mindre de lanserer en eller annen "Limited Edition".

Brun og brun! Jeg sitter med den såkalte brune, men jeg fatter ikke hvorfor den har fått dette navnet. Den er for det meste svart, men det metallet som er rundt skjermen er mørk metalikk i en mørk sjampanje-farge. Det kan kanskje minne om brunt, men i så fall er det en kjempefin brunfarge. Det eneste som definitivt er brunt er de bittesmå bokstavene på baksiden. Forøvrig vil jeg nevne at det svarte ikke er blank fingermerke-plastikk, men behandlet slik at den er myk, matt og absolutt fingermerkesikker. Jeg kjøpte min fra England (Expansys), men den svarte/brune skal også finnes i visse nettshopher i Norge. At dette skulle være en "limeted edition" har jeg ingen tro på ...

 

Kan du/noen poste bilde av den brune?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...