Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Da har jeg fått lekt meg litt med telefonen. Veldig fornøyd hittill.

 

Har installert Advanced task manager og bruker programmet til å lukke aplikasjoner, men er det virkelig ikke noe enklere måte å stenge et program før jeg går ut av det?

 

En annen ting jeg lurer på er noe med kontaktlisten. Da jeg startet telefonen for første gang så logget jeg på med gmail-accounten min. Derfor ligger alle mailadresser jeg har sendt mail til i kontaktlisten min. Dette synes jeg er veldig irriterende. Er det noen måte jeg kan få fjernet disse på? Evt organisert på en annen måte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-3t93k9

EDIT: ikke til han ovenfor, men til en på forige side

Gå på market, søk på Norwegian dictionary, last ned og installer. Søk på Scandinavian keyboard, last ned og installer. Da har du norskt tastatur.

GPS finnes det ganske mye av. Du har google-map innebygd (fungerer greit, men sikkert bedre på markedet)

Video-spiller er vel innebygd, men finnes det bedre, tell me! :>

Endret av Slettet-3t93k9
Lenke til kommentar
Da har jeg fått lekt meg litt med telefonen. Veldig fornøyd hittill.

 

Har installert Advanced task manager og bruker programmet til å lukke aplikasjoner, men er det virkelig ikke noe enklere måte å stenge et program før jeg går ut av det?

 

En annen ting jeg lurer på er noe med kontaktlisten. Da jeg startet telefonen for første gang så logget jeg på med gmail-accounten min. Derfor ligger alle mailadresser jeg har sendt mail til i kontaktlisten min. Dette synes jeg er veldig irriterende. Er det noen måte jeg kan få fjernet disse på? Evt organisert på en annen måte?

 

Gå til Innstillinger/Datasynkronisering/Google/Kontakter, og deaktiver kontakter. Tror det skal hjelpe ;) Om de ikke forsvinner automatisk må du nok slette alle kontaktene du ikke ønsker å ha der.

Lenke til kommentar
Da har jeg fått lekt meg litt med telefonen. Veldig fornøyd hittill.

 

Har installert Advanced task manager og bruker programmet til å lukke aplikasjoner, men er det virkelig ikke noe enklere måte å stenge et program før jeg går ut av det?

 

En annen ting jeg lurer på er noe med kontaktlisten. Da jeg startet telefonen for første gang så logget jeg på med gmail-accounten min. Derfor ligger alle mailadresser jeg har sendt mail til i kontaktlisten min. Dette synes jeg er veldig irriterende. Er det noen måte jeg kan få fjernet disse på? Evt organisert på en annen måte?

 

Gå til Innstillinger/Datasynkronisering/Google/Kontakter, og deaktiver kontakter. Tror det skal hjelpe ;) Om de ikke forsvinner automatisk må du nok slette alle kontaktene du ikke ønsker å ha der.

De ble ikke borte. Får slette de senere.

 

En annen ting. Det lå som default en kontakt-wideget på den ene "fanen" eller hva man kaller det. Der jeg kan legge til hurtikontakter. Problemet der er at når jeg skal legge til en, så kommer bare email-adressene fra gmail opp, ikke telefonnurene min fra simkortet. Har noen løsningen på det?

Lenke til kommentar
En annen ting. Det lå som default en kontakt-wideget på den ene "fanen" eller hva man kaller det. Der jeg kan legge til hurtikontakter. Problemet der er at når jeg skal legge til en, så kommer bare email-adressene fra gmail opp, ikke telefonnurene min fra simkortet. Har noen løsningen på det?

 

Har du huska å velge "Send melding" eller "Ring Mobil" når du legger dem til? Om den står på "Send e-post" er det jo ikke så rart...

Lenke til kommentar
Hvordan kan jeg få GPS til å virke uten å måtte koble mobilen til noen type nett som koster penger.?

 

Jeg antar at du her egentlig mener hvilket navigasjonsprogram du kan bruke sammen med GPS?

Svaret er Co-piolot.

 

GPS brukes av en rekke programmer for å utføre tjenester utfra hvor du befinner deg.

Vær vidgeter, Locale footprint++++ bruker GPSn uten at du er må være koblet til andre nett.

Lenke til kommentar
Da har jeg fått lekt meg litt med telefonen. Veldig fornøyd hittill.

 

Har installert Advanced task manager og bruker programmet til å lukke aplikasjoner, men er det virkelig ikke noe enklere måte å stenge et program før jeg går ut av det?

 

Poenget er å la de være. Android gjør en myyyye bedre jobb en langt de fleste brukerene.

Jeg vil påstå at så mye som 80-90% av rapporterte "bugs" etter siste software oppgradering i Oktober kan spores tilbake til diverse task killere.

Andoid programmer har en spesiell wait state som gjør at de ikke bruker en eneste cpu cykel når de ikke er i bruk. Det gjelder selvsagt å unngå de dåelige programmene som ikke oppfører seg slik. Utover det er det eneste du oppnår er å drepe mer enn du skal, feks klokken og får feil pga dette.

Jeg har også en task killer men den brukes kun til å drepe hengende applikasjoner, dvs CoPilot en gang pr mnd elns

Endret av Babelfisken
Lenke til kommentar
Hvordan kan jeg få GPS til å virke uten å måtte koble mobilen til noen type nett som koster penger.?

 

Jeg antar at du her egentlig mener hvilket navigasjonsprogram du kan bruke sammen med GPS?

Svaret er Co-piolot.

 

GPS brukes av en rekke programmer for å utføre tjenester utfra hvor du befinner deg.

Vær vidgeter, Locale footprint++++ bruker GPSn uten at du er må være koblet til andre nett.

Jeg er egentlig bare ute etter et program eller en mulighet til å skrive inn en adresse hvor jeg skal, også får jeg et kart som viser hvor jeg er og hvordan jeg kommer dit jeg skal. Akkurat som en vanlig GPS :) Men at kartene og slikt er lagret på mobilen og at jeg ikke må betale 1 rødt øre.

Lenke til kommentar
Heisann.. så var det dette med import av kontakter.

Menu- Personer- Menu-Importer- Google og Telefon

 

Står ikke noe SIM noen plass

 

Når jeg går :

 

Personer- Menu -Vis står SIM haket inn men står Sim(0)

 

Hva gjør jeg får å få inn all kontaktene via SIM-kortet mitt?

Mener å huske at når du velger Telefon, så importerer du kontaktene fra sim-kortet til telefonen. Gjorde det selv igår, og da kopierte den over fra sim til telefon, så endret jeg bare visningen, så nå vises ikke kontaktene fra sim-kortet.

Lenke til kommentar

Mener å huske at når du velger Telefon, så importerer du kontaktene fra sim-kortet til telefonen. Gjorde det selv igår, og da kopierte den over fra sim til telefon, så endret jeg bare visningen, så nå vises ikke kontaktene fra sim-kortet.

 

Dette forstod eg desverre ikkje heilt. Korleis legg ein kontaktar frå SIM til telefonen?

Har prøvd å importere: Menu-Import- Google og telefon. Har då valgt telefon men ingenting skjer. Håper du kan forklare dette litt nærmare.

Lenke til kommentar
De ble ikke borte. Får slette de senere.

 

En annen ting. Det lå som default en kontakt-wideget på den ene "fanen" eller hva man kaller det. Der jeg kan legge til hurtikontakter. Problemet der er at når jeg skal legge til en, så kommer bare email-adressene fra gmail opp, ikke telefonnurene min fra simkortet. Har noen løsningen på det?

 

Solved. Var ikke vanskeligere enn at jeg måtte kopiere kontaktene fra SIm til telefonen.

 

 

EDIT: Så har jeg et spørsmål. Jeg sliter ofte med å flytte snarveier og widgets, spesielt snarveier. Når jeg trykker og holder, så er det veldig mange ganger at applikasjonen blir åpnet. Andre som har samme problem?

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar
Jeg har et problem med tilkobling til mobilt nettverk etter at jeg (eller dvs jobben) porterte til NetCom fra Telenor.

 

Tidvis (og hver morgen), virker det som om telefonen ikke helt har koblet seg til det mobile nettverket. Jeg kan ringe og sende SMS, men hvis jeg først forsøker å koble meg på internett over mobilt nettverk får jeg svar "Service not available". Været oppdaterer seg heller ikke til riktig lokasjon.

 

Hvis jeg derimot går inn på 'Mobile nettwork settings' -> 'Network operators' og velger 'Select Autmoatically', så får jeg beskjeden "Registered on network", og alt fungerer perfekt. Ikke noen problemer med 3G datatrafikk etter dette. Inntil neste morgen eller en lang periode med inaktivitet.

 

Hadde ikke det problemet før portingen. Bruker APN-settingene som oppgitt på Netcoms hjemmesider og tidligere her i tråden.

 

NetCom har ingen forslag til hva som kan være galt, og ber meg kontakte HTC. Og de ber meg kontakte min operatør. Sukk.

 

Altså håper jeg at den enorme kollektive brainpower her inne kan hjelpe meg. Det føles litt unødvendig å måtte inn i settings hver dag.

 

Kjenner meg litt igjen her.. kjøpte min HTC Hero i går og er KJEMPE fornøyd sett bort ifra at mobilt nettverk ikke fungerer..... Samme faen hva jeg gjør kommer jeg meg ikke på nett... WiFi fungerer fint men får kunt "Disconnected because Service is unavailable"..

 

Har NetCom Iconnect så skal ha fri tilgang til nett. Problemet er vel heller at den ikke "prøver" å connecte en gang. Denne klæsjer rett på "du får ikke nett"..

 

Prøvd å slette alle APN som fulgte med og oppdatere APN med de som står på netcom sine sider uten at det hjelper. Jeg får ikke nett samme faen og uansett tid på døgnet! er sykt kjipt fordi en av grunnene til at jeg kjøpte denne typen tlf er pga. nettet "anywhere, whenever"

 

hvis noen vet en løsning på dette så gi lyd. Jeg skal ringe både NetCom og HTC i morgen for å prøve å finne en løsning. Poster hvis jeg finner ut av det!! :)

 

Regards Theriddick

Lenke til kommentar
Hvordan kan jeg få GPS til å virke uten å måtte koble mobilen til noen type nett som koster penger.?

 

Jeg antar at du her egentlig mener hvilket navigasjonsprogram du kan bruke sammen med GPS?

Svaret er Co-piolot.

 

GPS brukes av en rekke programmer for å utføre tjenester utfra hvor du befinner deg.

Vær vidgeter, Locale footprint++++ bruker GPSn uten at du er må være koblet til andre nett.

Jeg er egentlig bare ute etter et program eller en mulighet til å skrive inn en adresse hvor jeg skal, også får jeg et kart som viser hvor jeg er og hvordan jeg kommer dit jeg skal. Akkurat som en vanlig GPS :) Men at kartene og slikt er lagret på mobilen og at jeg ikke må betale 1 rødt øre.

Leter også etter noe slikt og appen mapdroyd ser ut som den kan få slike funksjoner etterhvert, men akkurat nå har den desverre bare muligheten til å laste ned kart på telefonen og se på dem og hvor du er, uten å være koblet til noe nett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...