Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg har lagt inn den nye rom'en og den funker utmerket! null lagg når man bytter menyer osv..

 

jeg har fortsatt litt lagg når jeg scroller fort nedover kontaktlista som er full av facebook bilder, men mye mindre enn før.. alt språk på telefonen er nå norsk, men det så ut som du kunne velge engelsk hvis du vil ha det også..

 

eneste som fortsatt er litt buggy er twitter programmet peep.. virker som den fortsatt oppdateres litt nå og da..

 

ang. de som har sagt at dette er en uferdig rom som mangler noen deler, så har ikke jeg merket noe enda.. men det dukker vel opp :p

 

Hvordan fikk du lagt inn oppdateringen? Som skrevet i en annen post har jeg en del problemer... HTC Sync finner ikke programmet på PC'en..

Ingen som svarer på rop om hjelp lengre... :(

 

HTC sync må vel installeres på PC'en?

 

Hehe jo selvfølgelig, men når jeg har koblet telefonen til å trykker HTC Sync på telefonen mente jeg...

 

sync funka ikke hos meg heller, men jeg hadde telefonen koblet til pcen, reinstallerte sync og da funket det plutselig.. jeg fikk opp en feilmelding om at den ikke kunne koble til telefonen, men sync logoen i systemstatusfeltet var blitt grønn så det virket som den var koblet til alikevel.. da bare prøvde jeg å installere ny ROM og det gikk på 5 min eller noe..

Lenke til kommentar

Får ikke active sync til å fungere, så jeg får ikke oppdatert. Har prøvd å reinstalere men får opp: ERROR:Path blablabla\htc\driver files\xp_x86 not found. Noen som vet hvordan man fikserdet?

 

Fikset. Måtte opprette mappen Program files og instalere htc driverne der.

Endret av Jikla
Lenke til kommentar
Er det noen som helst måte man kan organisere filmer på? I videospilleren jeg bruker (tror den heter kun "Video Player"), vises alt bare som en lang liste temmlig uorganisert...

 

Du kan vel strengt tatt organisere ting slik du vil på SD kortet.

 

Selv har jeg laget meg en mappe ved navn media/ som jeg igjen har undermapper i. Disse vises i album som egne mapper.

 

 

Holder batteriet ditt en hel dag dersom wifi er tilkoblet konstant?

 

Vet denne ikke var rettet mot meg, men føler meg kallet til å gi en kommentar.

 

Nå spørs det hva du mener med wifi tilkoblet konstant? Har du endret wifi instillinger til å alltid være på? Standard her er at wifi slår seg av når skjermen slår seg av.

 

I dag har jeg surfet ganske tungt på telefonen, hatt samtaler på samlet 2 timer, brukt copilot en halv time samt skrevet en del meldinger. GPS er alltid slått på da jeg bruker locale profiler som går på steder og wifi er alltid slått på så lenge skjermen er på.

Siden klokken 06.00 i morges da jeg tok den av laderen er batteriet nå på 40% i følge menu -> settings -> about -> status.

 

Jeg har dog 3g avslått for å spare batteri siden jeg ikke bruker annet en WiFi til data trafikk. Jeg har også overklokket telefonen slik at den kjører på 526mhz stort sett hele tiden når den er i bruk.

Lenke til kommentar

Ja, er merket av at den skal gå over på det mobilenettverket når skjermen er av, men virker nesten ikke som om at den gjør det. Om jeg har skjermen av og tar den på slik at jeg kommer direkte inn i innstillingene så er det alt tilkoblet nettverket.

 

Mitt bruk i dag er ca 40 meldinger, 20 min i telefonen, 2-3 timer hvor jeg bare har lekt med telefonen, testet ut programmer, widgeter og laget home skjermene akkurat slik jeg vil ha de. I tillegg har jeg tatt ca 5 bilder og hørt 10 min på musikk, da da var tlf så godt som tom for strøm.

 

Men, virker nå som om at min tlf ikke er i nærheten av å holde ut så lenge som din gjør med hensyn til batteriet.

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

Har bare et kjapt spørsmål. Har lagt merke til at kontakter legges til fra gmail osv og dette fungerer forsåvidt greit. Men Gmail driver da og auto-adder kontakter til folk jeg har sendt mail til! Selv om jeg ikke vil ha dem som kontakter og dermed dukker de opp på mobilen. Jævla plagsomt :realmad: Ellers er alt helt fint :) Oppdateringen gjorde sitt fårn si!

Lenke til kommentar
et spørsmål ang. rooting...

hvis man følger denne guiden root og når du kommer til punkt 5 og skal laste ned disse to filene.

FlashRec.apk

Cyanogen’s Hero Recovery Image

 

Nå må man unzippe Cyanogen’s Hero Recovery Image og hente ut cm-hero-recovery filen, dette er greit, men når det gjelder FlashRec.apk er også den zippet noe som ikke kommer fram i denne guiden, det står at det er en FlashRec.apk, hvis man unzipper filen finner jeg ikke noen fil som heter FlashRec.apk...noen som har gjort dette før?

Sliter litt med FlashRec.apk enda...noen som har fulgt denne guiden?

Lenke til kommentar
Har bare et kjapt spørsmål. Har lagt merke til at kontakter legges til fra gmail osv og dette fungerer forsåvidt greit. Men Gmail driver da og auto-adder kontakter til folk jeg har sendt mail til! Selv om jeg ikke vil ha dem som kontakter og dermed dukker de opp på mobilen. Jævla plagsomt :realmad: Ellers er alt helt fint :) Oppdateringen gjorde sitt fårn si!

 

Ja, dette plager meg også, så om noen har en løsning er det bra:-)

Lenke til kommentar
et spørsmål ang. rooting...

hvis man følger denne guiden root og når du kommer til punkt 5 og skal laste ned disse to filene.

FlashRec.apk

Cyanogen’s Hero Recovery Image

 

Nå må man unzippe Cyanogen’s Hero Recovery Image og hente ut cm-hero-recovery filen, dette er greit, men når det gjelder FlashRec.apk er også den zippet noe som ikke kommer fram i denne guiden, det står at det er en FlashRec.apk, hvis man unzipper filen finner jeg ikke noen fil som heter FlashRec.apk...noen som har gjort dette før?

Sliter litt med FlashRec.apk enda...noen som har fulgt denne guiden?

 

slik gjorde jeg det.

 

http://qip.no/hero/index.php?subaction=sho...amp;ucat=1&

Lenke til kommentar
Har bare et kjapt spørsmål. Har lagt merke til at kontakter legges til fra gmail osv og dette fungerer forsåvidt greit. Men Gmail driver da og auto-adder kontakter til folk jeg har sendt mail til! Selv om jeg ikke vil ha dem som kontakter og dermed dukker de opp på mobilen. Jævla plagsomt :realmad: Ellers er alt helt fint :) Oppdateringen gjorde sitt fårn si!

 

 

Har bare et kjapt spørsmål. Har lagt merke til at kontakter legges til fra gmail osv og dette fungerer forsåvidt greit. Men Gmail driver da og auto-adder kontakter til folk jeg har sendt mail til! Selv om jeg ikke vil ha dem som kontakter og dermed dukker de opp på mobilen. Jævla plagsomt :realmad: Ellers er alt helt fint :) Oppdateringen gjorde sitt fårn si!

 

Ja, dette plager meg også, så om noen har en løsning er det bra:-)

 

 

Dette har blitt svart på flere ganger i løpet av tråden. Men den har blitt noget uoversiktlig og vanskelig å søke i.

 

people -> groups -> trykk menu -> sync groups -> velg bort "sync all contacts"

 

Er en litt merkelig default synes jeg, og ikke minst nok en instilling som er litt bortgjemt. Men har vent meg til å trykke meny for å sjekke etter instillinger over alt nå :p

 

Driver å leker litt med tanken på å starte en Hero wiki for å prøve å samle litt informasjon. Forum egner seg litt dårlig når det blir mye om enkeltemner som dette.

Endret av ShadowMaster
Lenke til kommentar
Har bare et kjapt spørsmål. Har lagt merke til at kontakter legges til fra gmail osv og dette fungerer forsåvidt greit. Men Gmail driver da og auto-adder kontakter til folk jeg har sendt mail til! Selv om jeg ikke vil ha dem som kontakter og dermed dukker de opp på mobilen. Jævla plagsomt :realmad: Ellers er alt helt fint :) Oppdateringen gjorde sitt fårn si!

 

 

Har bare et kjapt spørsmål. Har lagt merke til at kontakter legges til fra gmail osv og dette fungerer forsåvidt greit. Men Gmail driver da og auto-adder kontakter til folk jeg har sendt mail til! Selv om jeg ikke vil ha dem som kontakter og dermed dukker de opp på mobilen. Jævla plagsomt :realmad: Ellers er alt helt fint :) Oppdateringen gjorde sitt fårn si!

 

Ja, dette plager meg også, så om noen har en løsning er det bra:-)

 

 

Dette har blitt svart på flere ganger i løpet av tråden. Men den har blitt noget uoversiktlig og vanskelig å søke i.

 

people -> groups -> trykk menu -> sync groups -> velg bort "sync all contacts"

 

Er en litt merkelig default synes jeg, og ikke minst nok en instilling som er litt bortgjemt. Men har vent meg til å trykke meny for å sjekke etter instillinger over alt nå :p

 

Driver å leker litt med tanken på å starte en Hero wiki for å prøve å samle litt informasjon. Forum egner seg litt dårlig når det blir mye om enkeltemner som dette.

 

Skal en kun synce "mine kontakter"? Hva er da forskjellen?

Lenke til kommentar

Akkurat oppdatert telefonen, rask og fin ble den.

 

Brukte mybackup for å ta vare på alt jeg ville ta vare på, men nå etter oppdateringen finner jeg ikke den, alt er jo borte!! Har jeg gått glipp av noe vesentlig eller?

 

Vær snill og hjelp meg :(

 

Edit: Fikk det til å funke til slutt, men mybackup raserte jo startskjermene, ingenting var på plass, ingenting fungerte. Eks TaskPanel startet ikke. Merkelige greier.. TouchFlo force close osv

Endret av BeeGee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...