Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

jeg har lagt inn den nye rom'en og den funker utmerket! null lagg når man bytter menyer osv..

 

jeg har fortsatt litt lagg når jeg scroller fort nedover kontaktlista som er full av facebook bilder, men mye mindre enn før.. alt språk på telefonen er nå norsk, men det så ut som du kunne velge engelsk hvis du vil ha det også..

 

eneste som fortsatt er litt buggy er twitter programmet peep.. virker som den fortsatt oppdateres litt nå og da..

 

ang. de som har sagt at dette er en uferdig rom som mangler noen deler, så har ikke jeg merket noe enda.. men det dukker vel opp :p

 

Hvordan fikk du lagt inn oppdateringen? Som skrevet i en annen post har jeg en del problemer... HTC Sync finner ikke programmet på PC'en..

Ingen som svarer på rop om hjelp lengre... :(

 

HTC sync må vel installeres på PC'en?

 

Hehe jo selvfølgelig, men når jeg har koblet telefonen til å trykker HTC Sync på telefonen mente jeg...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
JEg sliter med market enabler.

 

Har starter det, velger o2 og fake this provider. Så får jeg spørsmål om jeg vil tillate noe greier, velger allow og tlf restarter.

 

Hva som egentlig skal skje her, og hvordan fjerner jeg cashe for marked?

 

Finnes der en widget som lar meg legge ut 9 eller 12 kontakter på en hel startside som jeg enkelt kan ringe til ved å trykke på kontakten?

 

Vet jeg kan lage snarveier, men blir litt smått da, og bruker jeg htc sin widget "personer" så får jeg for få kontaker.

 

Dette er det som irriterer meg mest med telefonen min nå, at jeg må lete fram kontaktene jeg skal ringe til fremfor å ha de litt tilgjengelig på en egen startsiden.

 

Samme gjelder en bra kalender widget som virser de 3-5 neste avtaler og gjøremål, og som tar meg direkte tl kalendere når jeg trykker på den.

 

PureCalendar iallefall..

 

Kjempe bra, da skal jeg prøve den. Men, for å få brukt den så må jeg jo bruke marked enabler, og for å gjøre det må jeg slette cache, noe jeg ikke vet hvordan jeg gjør:p

 

Jeg testet pureCalendar lite, men dette fører meg ikke inn i kalendere når jeg trykker på widgeten.

 

Ellers synes jeg det er rart om ingen andre irriterer seg over skikkelig "speed dial" på andoid og hero. Jeg savner virkelig å kunne ha den ene startskjermen kun brukt til dette formål hvor de kommer opp med bilde og det som er, og da 9 eller 12 utvalgte kontakter som jeg bruker oftest.

Lenke til kommentar
Noen andre som har opplevd at etter oppgraderingen til nyeste ROM, så er det STORE problemer med sms ikke blir mottat og ofte så "forsvinner" personen på andre siden av telefonen.

 

 

Nei jeg har kun posetiv erfaring. Den forige romen var treg på både mota samtaler og sms. Nå tar den i mot samtaler og sms raskere.

 

Rart, merket lite til det tidligere. Skjer hele tiden etter oppdateringen :cry:

Lenke til kommentar
Ellers synes jeg det er rart om ingen andre irriterer seg over skikkelig "speed dial" på andoid og hero. Jeg savner virkelig å kunne ha den ene startskjermen kun brukt til dette formål hvor de kommer opp med bilde og det som er, og da 9 eller 12 utvalgte kontakter som jeg bruker oftest.

 

Enig det.. den som følger med er ikke god nok, og altfor lite konfigurerbar. Har ikke funnet noe godt alternativ enda..

Lenke til kommentar
Ellers synes jeg det er rart om ingen andre irriterer seg over skikkelig "speed dial" på andoid og hero. Jeg savner virkelig å kunne ha den ene startskjermen kun brukt til dette formål hvor de kommer opp med bilde og det som er, og da 9 eller 12 utvalgte kontakter som jeg bruker oftest.

 

Enig det.. den som følger med er ikke god nok, og altfor lite konfigurerbar. Har ikke funnet noe godt alternativ enda..

 

+1. Irriterte meg fra dag 1! Og hva er egentlig greien med at når man blar gjennom folk, så er det plutselig Å blant f. eks M osv.. Dvs, Tilsynelatende alfabetisk sortert, med endel unntak?

Lenke til kommentar

Sliter litt med det lock bildet.

Jeg har endret bildet... men i går så valgte jeg en mp3 låt som default ringetone.

Siden har album-art bildet ligget på lock.

Jeg har forsøkt å velge lock bilde igjen... jeg har forsøkt å endre default ringetone, men fortsatt er det album-art bildet som kom opp der.

 

Det er album-art bildet med <"> (back/pause/forward) som på musikkspilleren... uten at jeg kan bruke det selvsagt fordi telefonen er jo låst.

 

Ikke farlig for telefonen i seg selv selvsagt, men irriterende...

 

Noen som har noen tips?

Endret av Griffin
Lenke til kommentar
Sliter litt med det lock bildet.

Jeg har endret bildet... men i går så valgte jeg en mp3 låt som default ringetone.

Siden har album-art bildet ligget på lock.

Jeg har forsøkt å velge lock bilde igjen... jeg har forsøkt å endre default ringetone, men fortsatt er det album-art bildet som kom opp der.

 

Det er album-art bildet med <"> (back/pause/forward) som på musikkspilleren... uten at jeg kan bruke det selvsagt fordi telefonen er jo låst.

 

Ikke farlig for telefonen i seg selv selvsagt, men irriterende...

 

Noen som har noen tips?

 

Musikkspilleren skal jo vises slik, også i lock modus så kanskje den har krasjet.. Derfor ville jeg forsøkt en omstart og se om det gjorde en fortskjell.

Lenke til kommentar
Du har jo People widgeten fra HTC da.....

 

Joda, men den er ikke det minste bra nok, og den gir så altfor få personer. Prøver en å kjøre to "people widgeter" side om side så viser jo den bare de samme kontaktene på begge to.

 

Nei, dette burde de klare å ordne, og det er nok ikke vanskelig å få til for de som kan det heller vil jeg tro.

 

Men, spør igjen jeg.

 

Hvordan sletter jeg cache til marked?

Lenke til kommentar

Jeg synker telefonene mot Exchange. Her er det mulig å velge hvor ofte en skal synke. En kan velge å synke etter faste tidsinterval (default 15 min), eller en kan velge "As Items Arrives". Spørsmålet er om "As items arrives" vil bruke mer strøm eller mer datatrafikk en om en velger å synkronisere f.eks. hvert 15. minutt?

Lenke til kommentar

Bare et lite tips til de som setter seg fast på Terms of Service til Market:

 

Det jeg gjorde for å komme inn var å starte telefonen uten sim-kort(tror inaktivt sim-kort har samme effekten, virker det som), som da tvinger Market til å bruke WiFi. :thumbup:

 

Edit:

skriveleif

Endret av Octanium
Lenke til kommentar
Men, spør igjen jeg.

 

Hvordan sletter jeg cache til marked?

 

settings(instilligner) -> applikasjoner -> manage applications(behandle søknader!!?) -> vent på at det laster, og bla ned å trykk på "Market", så velger du "delete cache" eller "fjern hurtiglager" .

 

 

Huff.. er noen grusommer oversettelser på telefonen.. men man overlever :)

 

Det at peoples en plass blir oversatt til personer, og en annen plass til mennesker er jo også ganske utrolig..

Lenke til kommentar

Da har jeg hatt denne telefonen siden fredag, og kan dermed uttale meg litt bedre om den enn hva jeg har gjort tidligere.

 

De tingene jeg irriterer meg over er følgende:

 

- Batteriet. Dette er rett og slett utrolig dårlig. Jeg plugger det ut fra ladere klokken 8 om morgenen, og da klokken 8 på kvelden varsler den om under 10% batteri igjen. Dem burde i det minste klart å holde en dag. Jeg tipper wifi er synderen her da det står på konstant, men skal en holde alle widgeter oppdatert uten å bli blakk så er jo wifi eneste løsningen. Er det noen mulighet her at den kun kobler på wifi ved behov? Altså at den kobler på wifi for å oppdatere widgeter, når jeg går på nettleseren, på marked osv?

 

- Mangel på speed dial. Dette sammen med batteriet er det som irriterer meg mest. Jeg har enkelte kontakter jeg ringer ofte, og da er det dumt at der ikke er en form for speed dial. Vet der er muligheter til å legge inn snarveier, men de blir veldig små og er ikke noen god løsning. Kunne tenkt meg en widget eller noe som dekker en hel homscreen hvor jeg på en bra måte kan legge til de kontaktene jeg bruker mest.

 

- Nettleseren. Denne er treg, og ikke noe kjekk å bruke.

 

- Savner en enklere måte å bytte mellom programmer som er i bruk.

 

- Back knappen. Når en er inne i ett program og trykker back så hadde det vært mye bedre om den stoppet opp i oversikten over programmer, ikke helt ut så jeg må gjøre alt på nytt for å gå inn i neste program.

 

- Epostklient. Savner en bedre epostklient eller en bedre widget her.

 

- Innsetting av smileys i sms. Her må en trykke meny, sett inn... og så velge. Kunne her tenkt meg en direkte snarvei på tastaturet.

 

- Tastaturet ellers. Vil her ha bort noen knapper, feks innstillinger som jeg gang på gang kommer borti. Fjernet en del knapper så hadde det også blitt mer behagelig å skrive.

 

Som dere ser er det fortsatt mange ting jeg irriterer meg over, og mesteparten av de er sikkert ting som enkelt kan ordnes men som jeg ikke har funnet hvordan enda.

 

Så om noen har noen gode råd og tips her tar jeg gjerne i mot:)

Lenke til kommentar
Da har jeg hatt denne telefonen siden fredag, og kan dermed uttale meg litt bedre om den enn hva jeg har gjort tidligere.

 

De tingene jeg irriterer meg over er følgende:

 

- Batteriet. Dette er rett og slett utrolig dårlig. Jeg plugger det ut fra ladere klokken 8 om morgenen, og da klokken 8 på kvelden varsler den om under 10% batteri igjen. Dem burde i det minste klart å holde en dag. Jeg tipper wifi er synderen her da det står på konstant, men skal en holde alle widgeter oppdatert uten å bli blakk så er jo wifi eneste løsningen. Er det noen mulighet her at den kun kobler på wifi ved behov? Altså at den kobler på wifi for å oppdatere widgeter, når jeg går på nettleseren, på marked osv?

 

- Mangel på speed dial. Dette sammen med batteriet er det som irriterer meg mest. Jeg har enkelte kontakter jeg ringer ofte, og da er det dumt at der ikke er en form for speed dial. Vet der er muligheter til å legge inn snarveier, men de blir veldig små og er ikke noen god løsning. Kunne tenkt meg en widget eller noe som dekker en hel homscreen hvor jeg på en bra måte kan legge til de kontaktene jeg bruker mest.

 

- Nettleseren. Denne er treg, og ikke noe kjekk å bruke.

 

- Savner en enklere måte å bytte mellom programmer som er i bruk.

 

- Back knappen. Når en er inne i ett program og trykker back så hadde det vært mye bedre om den stoppet opp i oversikten over programmer, ikke helt ut så jeg må gjøre alt på nytt for å gå inn i neste program.

 

- Epostklient. Savner en bedre epostklient eller en bedre widget her.

 

- Innsetting av smileys i sms. Her må en trykke meny, sett inn... og så velge. Kunne her tenkt meg en direkte snarvei på tastaturet.

 

- Tastaturet ellers. Vil her ha bort noen knapper, feks innstillinger som jeg gang på gang kommer borti. Fjernet en del knapper så hadde det også blitt mer behagelig å skrive.

 

Som dere ser er det fortsatt mange ting jeg irriterer meg over, og mesteparten av de er sikkert ting som enkelt kan ordnes men som jeg ikke har funnet hvordan enda.

 

Så om noen har noen gode råd og tips her tar jeg gjerne i mot:)

 

Speed dial er der: Trykk på phone og bruk det som hva som helst annet. Du kan jo skrive smileyer med tastaturet? Ta opp symboler og skriv inn. HTC Mail og Gmail er to veldig gode mobil e-post klienter. Batteriet mitt holder hvertfall ut dagen ved tung bruk :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...