Gå til innhold

Diskusjonstråd: Olympus & Panasonic MicroFourThirds (+ FourThirds)


Anbefalte innlegg

Da er nytt rykte postet; 9 bilder pr sekund. Seriebuffer på 11 (RAW).

 

Det er jo egentlig relativt respektabelt.

Spørs om Olympus klarer "uendelig" med jpg slik som de har hatt tidligere dersom hastigheten er 9.

Er enig i at dette virker veldig lovende, 9 bilder per sekund er bra det. Håper for øvrig at kameraet lever opp til forventningene når det blir vist 8. februar. Her er forresten en ny photoshopmontasje av de lekkede bildene, mye OM-4 i dette ja...

 

collage-new-Massimo-2.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er enig i at dette virker veldig lovende, 9 bilder per sekund er bra det. Håper for øvrig at kameraet lever opp til forventningene når det blir vist 8. februar. Her er forresten en ny photoshopmontasje av de lekkede bildene, mye OM-4 i dette ja...

 

collage-new-Massimo-2.jpg

Det ser uforskammet lekkert ut. Og jeg mistenker at sluttproduktet er i den gata.

 

Hvis sensoren holder hva den lover, så er det bare å begynne å spare ...

Lenke til kommentar

Det ser uforskammet lekkert ut. Og jeg mistenker at sluttproduktet er i den gata.

Hvis sensoren holder hva den lover, så er det bare å begynne å spare ...

Jeg lurer på om jeg må overtale fruen til å utsette bryllupet et år...... :-)

 

Dette kan bli bra. Håper for all del ikke dette blir en hype som ikke leverer varene når det endelige produktet kommer. ..., men alle rykter sålangt ser ut til å bekrefte god DR, god video, god design, og nå god FPS med helt ok raw-buffer.

 

En drøy uke igjen, så smeller det. Lurer på prising, men det har blitt antydet 1000€.

 

Edit: Det mange lurer på nå, er om Oly lanserer noe som gir PDAF av høy kvalitet også for å kunne bruke krem-optikken deres. Enten i hus, eller som adapter.

Endret av kiskogl
Lenke til kommentar

Jeg lurer på om jeg må overtale fruen til å utsette bryllupet et år...... :-)

Nå vet du hva du ønsker deg i morgengave, mener du vel ;)

 

Dette kan bli bra. Håper for all del ikke dette blir en hype som ikke leverer varene når det endelige produktet kommer. ..., men alle rykter sålangt ser ut til å bekrefte god DR, god video, god design, og nå god FPS med helt ok raw-buffer.

Jeg tror faktisk at dette stemmer. Jeg er rimelig sikker på at de har hentet en sensor fra noen andre en Panasonic.

 

En drøy uke igjen, så smeller det. Lurer på prising, men det har blitt antydet 1000€.

En prislapp på 10 store høres sannsynlig ut.

 

Edit: Det mange lurer på nå, er om Oly lanserer noe som gir PDAF av høy kvalitet også for å kunne bruke krem-optikken deres. Enten i hus, eller som adapter.

Eller kanskje de har gjort noe spennende med CDAF slik at det virker like godt som PDAF.

Lenke til kommentar

Det ser uforskammet lekkert ut. Og jeg mistenker at sluttproduktet er i den gata.

Hvis sensoren holder hva den lover, så er det bare å begynne å spare ...

Jeg lurer på om jeg må overtale fruen til å utsette bryllupet et år...... :-)

 

Er det taktisk lurt da? Kan du ikke ønske kamera til bryllupsgave?

Lenke til kommentar

Ser ut som det nye kameraet skal ha en GX1-sensor, ikke så uventet, men allikevel litt skuffende, det var ett håp om en sensor fra en annen produsent.

 

http://www.43rumors.com/ft5-camera-name-is-e-m5-full-specs/

 

AtW

E-M5? Boring ;) mangler jo en X ...

 

Nå er jo ikke GX1 sensoren så ille; den er f.eks. noe bedre enn den i GH2, og når Olympus har fått klådd litt på den, så vil den normalt bli enda bedre. Men da er nok "Expanded Dynamic Range", som 43rumors nevner, en JPEG greie.

Lenke til kommentar

Nå er jo ikke GX1 sensoren så ille; den er f.eks. noe bedre enn den i GH2, og når Olympus har fått klådd litt på den, så vil den normalt bli enda bedre. Men da er nok "Expanded Dynamic Range", som 43rumors nevner, en JPEG greie.

Eg har inntrykk av at dei er omlag like bra på høg ISO, men at GH2 har noko betre DR, og er betre til video. Har også sansen for multi aspect-opplegget til GH2. (G3/GX1-sensor er fint det, for all del, men eg lurer jo litt på om det betyr at ryktene om betre video berre er tull.)

Lenke til kommentar

Ser ut som det nye kameraet skal ha en GX1-sensor, ikke så uventet, men allikevel litt skuffende, det var ett håp om en sensor fra en annen produsent.

 

http://www.43rumors.com/ft5-camera-name-is-e-m5-full-specs/

 

AtW

E-M5? Boring ;) mangler jo en X ...

 

Nå er jo ikke GX1 sensoren så ille; den er f.eks. noe bedre enn den i GH2, og når Olympus har fått klådd litt på den, så vil den normalt bli enda bedre. Men da er nok "Expanded Dynamic Range", som 43rumors nevner, en JPEG greie.

 

Ille er den kanskje ikke, men henger jo litt etter de beste på feks høy-iso, og det er jo synd, det er fint å få noe ekstra der...

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg er faktisk litt spent på hva Olympus klarer å få ut av den nye 16mp sensoren til Panasonic. Er også spent på hvorvidt E-M5 lever opp til AF-hypen, samt at de visstnok skal ha klart å implementere en eller annen form for "3D-tracking" for C-AF. Er litt skuffet over at søkeren visstnok bare skal være en VF-2, innebygget i huset. På den andre siden er jeg spent på hva de har å diske opp med av nye objektiver...

 

Alt, i alt, så er jeg fortsatt optimist... :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg er faktisk litt spent på hva Olympus klarer å få ut av den nye 16mp sensoren til Panasonic. Er også spent på hvorvidt E-M5 lever opp til AF-hypen, samt at de visstnok skal ha klart å implementere en eller annen form for "3D-tracking" for C-AF. Er litt skuffet over at søkeren visstnok bare skal være en VF-2, innebygget i huset. På den andre siden er jeg spent på hva de har å diske opp med av nye objektiver...

Alt, i alt, så er jeg fortsatt optimist... :thumbup:

VF-2 er jo fin. Ikkje så bra som den i NEX-7, men eg synest den duger fint. (Har den til E-P3en min.) Tippar dei meiner S-AF, men ein kan vel alltids håpe på betre tracking AF.

Lenke til kommentar

Kanskje det er en sånn EVF?

 

Det hadde jo vært flott, men det står jo at den ikke beregnet på vanlige konsumentprodukter. Ikke mange dager igjen nå. Jeg er spent på hvordan det blir. Som regel er ryktene veldig overdrevet i forhold til det som produsenten faktisk leverer. Jeg har tro på den vanlige 1.44 mill punkter EVF'en til Olympus, muligens i en oppgradert versjon. G3 eller GH2 sensor og ellers ikke de helt revolusjonerende nyhetene utover værtetting.

 

Edit: 1080P60 hadde video gjort seg

Endret av se#
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...