Gå til innhold

Hvordan sette crossfire med Sapphire 4870?


EmilHen

Anbefalte innlegg

Hei, har tenkt og kjøpe enda et Sapphire Radeon HD 4870 1GB til og sette i crossfire. Bare lurte på hvordan jeg gjør det? Jeg fikk med en CrossfireX Brikke da jeg kjøpte pc'n. Vet ikke om jeg trenger denne, bare lurer på hvordan jeg gjør det.

Pc'n min ser du i signaturen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle gjerne sett bak der, hvor ledningene er tilkoblet.

Sånn at jeg vet hvor de skal kobles inn.

Eller er det bare den ene fra skjermkortet til PCI Express 2.0?

 

 

 

Edit: Kommer jeg til og få problemer med kabinett eller hovedkort pga. plass osv? Kommer det til og bli veldig varmt, og lite plass?

Endret av EmilHen
Lenke til kommentar

Hvilke ledninger mener du? DVI kabelen for skjermen kobler du til det kortet som står i Master slot, på bildet skulle det være kortet til høyre.

Du må ha fire PCIe strømkabler fra PSUen din, to strømkabler til hvert kort.

 

Du skulle ikke få noen problemer med plass i kabinettet ditt eller med HK. Det vil si, har du andre kort i noen sloter, så vil et skjermkort "stjele" en ekstra kort plass da.

Varmere blir det jo så sørg for god ventilasjon. Mindre plass blir det jo etter som du setter inn et HD 4870 kort til, men det burde gå fint som sagt.

Lenke til kommentar

Jeg koblet opp et 4870 1gb i cf med 4870x2 jeg har forige uke. Hadde noen problemer hos meg for å få dette til å fungere.

 

Etter å ha montert 4870 kortet og bootet maskinen, så mente windows at jeg ikke hadde koblet på CF broen(flatkabel mellom 2 gfx kort som du ser på bilde over). Uansett hva jeg prøvde så fikk jeg ikke cf til å virke. Her er hva jeg måtte gjøre for å få dette til å fungere:

 

1. Med kun 1 kort i maskinen. Avinstaller alle drivere. Reboot. Bruk så driver cleaner eller noe annet som fjerner alt av gfx drivere. Reboot.

2. Installer nye drivere(9.7) skru av maskin.

3. Montert gfx kort nr 2, ikke koble på CF flatkablen!. dobbelsjekk at drivere blir installert for gfx kort nr 2. Skru av maskin.

4. Monter CF bro flatkablen som på bildet over. Skru på maskin. Enable CF in Catalyst control panel. Reboot maskin.

 

Da skal alt være ok. Litt tungtvindt, men jeg måtte gjøre dette hos meg for å få crossfire til å virke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...