Gå til innhold

Stein Erik Hagen flagger ut - toppen av grådighet?


Hva mener du om Hagens utflagging?  

164 stemmer

  1. 1. Hva mener du om Hagens utflagging?

    • Grådig
      83
    • Ikke grådig
      81


Anbefalte innlegg

Det er ingenting som tilsier at man er nødt til å betale trillebårlass med penger til et bestemt land når man tjener så mye som Stein Erik Hagen. At han betaler flerfoldige millioner i skatt og atpåtil blir behandlet som dritt av politikerne er jeg ikke overrasket over at han pakker sekken og drar. Det er nok mer på grunn av prinsipper enn på grunn av grådighet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må innrømme at jeg er skremt over alle som ser på Hagen som en eller annen form for helt. Det finnes ti-tusener som har jobbet like hardt som han. Han har ikke skapt verdier for andre enn seg selv. Han var smart og heldig og sitter med en enorm formue. Han har nytt godt av norske velferdsgoder i alle år og det er kun rett og rimelig at de som har mest også betaler mest. Spørsmålet folk ikke svarer på er: Hvem skal betale om ikke Hagen skal gjøre det?

Lenke til kommentar

Folk kan se til helvete og passe på seg selv? Jeg fatter og begriper ikke hvorfor det er rettferdig at Hagen må betale bare fordi han kan. Er strengt talt ikke hans ansvar og sørge for at Norge går rundt. Norge som stat for stå på egne bein når Hagen flytter og ikke kan betale for oss lengre. Han er definitivt ingen helt, men det er ingen grunn til at han skal betale skatt i huet og i ræva.

Lenke til kommentar

imponerende å se hvor mange som mener hagen gjør galt i å flagge ut.

"de som har mest må betale mest"

 

hvor skal motivasjonen for å jobbe døgnet rundt og bygge opp et eller flere firma komme fra, når du vet at du må betale 80% skatt dersom du faktisk tjener mye penger?

 

det er jo faktisk, etter min mening, helt latterlig at enkeltpersoner i norge skal betale over en million årlig i skatt.

 

få et flatere skattesystem med cap på en million.

 

jeg synes det er provoserende at personer med lavtlønnede yrker omtrent ikke betaler skatt, mens folk som studerer i fem-seks-sju år for å sørge for et godt liv for seg og familien sin skal bli tvunget til å betale utrolig mye mer skatt.

Lenke til kommentar
At han betaler flerfoldige millioner i skatt og atpåtil blir behandlet som dritt av politikerne er jeg ikke overrasket over at han pakker sekken og drar. Det er nok mer på grunn av prinsipper enn på grunn av grådighet.

Jepp :)

 

Dette handler nok ikke i bunn og grunn ikke om pengene, men om at enkelte profilerte politikere er direkte ute etter å 'ta ham' fordi han har en stor formue. Mannen føler seg rett og slett elendig behandlet og gidder ikke mer. Vanskeligere er det ikke.

 

Prikken over i'en er jo Kristin Halvorsens sure kommentar om at han 'stikker av fra sin del av regningen'. Mannen har ikke kostet det norske samfunnet en krone på mange tiår - sannsynligvis ikke siden han gikk på skolen.

 

Halvorsen vet utmerket godt at den årlige mengden kroner og øre som havner i lomma til staten via Hagen og hans selskaper beskatning og forbruk og avlønning av ansatte er ENORMT mye høyere enn de 10 mill. han betaler i direkte personlig skatt.

Endret av TubXtra
Lenke til kommentar

Folk som skaper verdier og arbeidsplasser slik som Hagen har gjort er en trussel for sosialistene.

 

Sosialister ønsker seg at alle skal bli "klienter" og bli fratatt all makt og verdier slik at de står der med lua i hånden og er avhengig av sosialistenes velvilje for å overleve.

 

Det er utrolig at Hagen har holdt ut så lenge i Norge.

Lenke til kommentar

Det som dere forbanna kommunister ikke forstår er hvordan der er å drive ett selskap i Norge, alle tror at så lenge man driver ett eget firma så tjener man masse penger, jobber lite og kan ta fri når enn vil.

 

Feks har J. Stolternberg aldri hat en jobb, noe som klart vises.

 

Faren min driver ett firma, står opp kl 6 og kommer hjem 17.00. Etter han har spist må han innom kontoret for å regne annbud etc. Han kan kun ta ut en uke ferie i år, ifjor 3 dager. I disse tider har han ansvaret for at over 20 mann med familier får mat bordet, itillegg til oss. Hvorfor skal det ikke lønne seg å jobbe så mye? Han er ikke alene, faren til en kamerat av meg driver og eget firma med 14 timers arbeidsdag.

 

Problemet er ikke firmet har fortjeneste, men trippel beskattningen!

 

1.) Firmaet skatter av utbyttet.

2.) Dersom man tar ut penger av firmaet må det og skattes for.

3.) Formueskatt.

 

Hvor faen er logikken? Faren min tjener ca 800 000, skatter over en million!!!

Hagen: tjener 8 mill. skatter 10 mill.

 

Hvorfor i helvete skal man da gidde å gjøre noe? Fordi man har ett ansvar for de familiene som er avhenige firmaet.

 

Hva gjøre hardtarbeidene folk med formuene sine? Jo, de forvalter pengene sine via innvisteringer som generer nye arbeidsplasser! Fond, Forskning etc, alt skaper nye arbeidsplasser. Dessuten er rike folk handlekraftige og mer penger går rundt.

 

Hvorfor skal ikke dem så jobber så forbanna hardt for pengene sine få litt glede av dem? Hvorfor skal de som jobber ræva av seg betale for de idiotene som ikke makter å finne ny jobb, ikke orker å stå opp om morningen. Hvorfor skal folk ha lik lønn når noen virkelig jobber for den? Hvorfor skal de som henger på jobben uten å gjøre en dritt ha det like godt som dem som står på for samfunnet?

 

Jeg har selv jobbet for 3 forskjellige arbeidgivere og det er rettferdig andre tjener dobbelt så mye som meg når de gjør dobbelt så mye og!

 

Dere snakker om grådighet, "de har nok penger".... De har da FAEN jobbet for dem! Se på Røkke, han jobbet seg oppover og gir mat på bordet til mangfoldige tusen!

 

Mange har ikke peiling på hvor urettferdig beskattningen er her i landet og dobbeltbeskattning er faktisk ikke lov, her er det snakk om trippelbeskattning av penger man har jobbet for.

 

Jeg har alt jeg trenger, får dyre ting, har dyre klær til gjendjeld har jeg aldri i syden elr andre plasser fordi far har jobbet.

Endret av HeatSeeKinG
Lenke til kommentar
SKATTELISTEN FOR 2007

 

Stein Erik Hagen

 

INNTEKT - 8.454.622

 

SKATT - 10.042.360

 

Du får si ifra når du betaler mer i % da

 

Jeg tror du bør lære deg hvordan skattesystemet fungerer for de med litt penger. Den inntekten som er oppgitt i skattelistene samsvarer svært sjeldent med deres faktiske inntekter eller formue.

 

Dette er bare det han personlig skatter.

Hva med alle skatteinntektene firmaet hans skaper? Både via direkte skattlegging og skattlegging av alle ansatte i de forskjellige firmaene hans? Slår du sammen alt dette, blir summen LANGT høyere.

Lenke til kommentar

Det som er overraskende her er at Hagen ikke har gjort dette tidligere, at han har funnet seg i å bli robbet for hardtjente penger i flere år er en heltedåd og burde belønnes i evig respekt. At enkelte samfunnstapere nå kaller han grådig er direkte frastøtende - mannen har gitt så mye til dette skattehelvete og blir fortsatt ikke hyllet. For en skam. Staten kan starte med å betale mannen tilbake pengene sine.

Lenke til kommentar
SKATTELISTEN FOR 2007

 

Stein Erik Hagen

 

INNTEKT - 8.454.622

 

SKATT - 10.042.360

 

Du får si ifra når du betaler mer i % da

 

Jeg tror du bør lære deg hvordan skattesystemet fungerer for de med litt penger. Den inntekten som er oppgitt i skattelistene samsvarer svært sjeldent med deres faktiske inntekter eller formue.

 

Dette er bare det han personlig skatter.

Hva med alle skatteinntektene firmaet hans skaper? Både via direkte skattlegging og skattlegging av alle ansatte i de forskjellige firmaene hans? Slår du sammen alt dette, blir summen LANGT høyere.

 

Det er faen meg helt rett! trippelbeskattning heter det! I omtrent alle vestlige land er forumeskatten fjernet! Nettopp fordi det medflrer en rekke positive følge for samfunnet.

Lenke til kommentar
SKATTELISTEN FOR 2007

 

Stein Erik Hagen

 

INNTEKT - 8.454.622

 

SKATT - 10.042.360

 

Du får si ifra når du betaler mer i % da

 

Jeg tror du bør lære deg hvordan skattesystemet fungerer for de med litt penger. Den inntekten som er oppgitt i skattelistene samsvarer svært sjeldent med deres faktiske inntekter eller formue.

 

Dette er bare det han personlig skatter.

Hva med alle skatteinntektene firmaet hans skaper? Både via direkte skattlegging og skattlegging av alle ansatte i de forskjellige firmaene hans? Slår du sammen alt dette, blir summen LANGT høyere.

Firmaenes skatt er ikke Hagens skatt, det er firmaenes skatt.

 

At Hagen flagger ut seg selv skiter jeg i. Synd for han. Bedriftene han har eierandeler i må fremdeles betale skatt til Norge.

Lenke til kommentar
Dere snakker om grådighet, "de har nok penger".... De har da FAEN jobbet for dem! Se på Røkke, han jobbet seg oppover og gir mat på bordet til mangfoldige tusen!

Jeg er enig i argumentasjonen din når det gjelder personer med en rimelig inntekt. På den annen side så har ikke skipsredere osv., som har tjent flere milliarder, jobbet så mye som inntekten skal tilsi... Arbeidsinnsats og inntekt henger rett og slett ikke sammen i de ekstreme tilfellene, døgnet har bare 24 timer.

Endret av DuTTZi
Lenke til kommentar
SKATTELISTEN FOR 2007

 

Stein Erik Hagen

 

INNTEKT - 8.454.622

 

SKATT - 10.042.360

 

Du får si ifra når du betaler mer i % da

 

Jeg tror du bør lære deg hvordan skattesystemet fungerer for de med litt penger. Den inntekten som er oppgitt i skattelistene samsvarer svært sjeldent med deres faktiske inntekter eller formue.

 

Dette er bare det han personlig skatter.

Hva med alle skatteinntektene firmaet hans skaper? Både via direkte skattlegging og skattlegging av alle ansatte i de forskjellige firmaene hans? Slår du sammen alt dette, blir summen LANGT høyere.

Firmaenes skatt er ikke Hagens skatt, det er firmaenes skatt.

 

At Hagen flagger ut seg selv skiter jeg i. Synd for han. Bedriftene han har eierandeler i må fremdeles betale skatt til Norge.

 

 

:wallbash: Hagen er eier av selskapet han driver:

 

1.) Firmaet må skatte av inntekten.

2.) Hvis du tar ut penger av firmaet må det skattes for.

3.) Formueskatt.

 

Det er de samme pengene som det skattes for 3 ganger!

Inntekten til firmaet, som man tar ut penger fra og setter inn på konto eller innvisterer.

Lenke til kommentar
Firmaenes skatt er ikke Hagens skatt, det er firmaenes skatt.

 

At Hagen flagger ut seg selv skiter jeg i. Synd for han. Bedriftene han har eierandeler i må fremdeles betale skatt til Norge.

 

For en fantastisk måte å få få framtidige gründere til å investere i Norge. "Vi gir faen i deg så lenge firmaet ditt kan trippelbeskattes".

Lenke til kommentar
Hagen har ikke skapt noen verdier for andre enn seg selv. Skapt arbeidsplasser? Overhodet ikke. Han har /flyttet/ arbeidsplasser slik at han kan tjene på dem.

Rimi med 260 butikker:

-ingen arbeidsplasser?

-Ingen moms fra omsetningen i butikkene?

-Ingen arbeidsgiveravgift fra de butikkene?

-Ingen skatt fra de ansatte eller butikkene?

 

Bare de 10 millionene han personlig betaler i skatt hvert år er langt mer enn du eller noen andre sosialistiske sytepaver bidrar til samfunnet i løpet av et helt liv.

Lenke til kommentar
Rimi med 260 butikker:

-ingen arbeidsplasser?

-Ingen moms fra omsetningen i butikkene?

-Ingen arbeidsgiveravgift fra de butikkene?

-Ingen skatt fra de ansatte eller butikkene?

 

Bare de 10 millionene han personlig betaler i skatt hvert år er langt mer enn du eller noen andre sosialistiske sytepaver bidrar til samfunnet i løpet av et helt liv.

 

Og du tror liksom ikke folk kjøpte mat før Rimi kom? Du tror ikke alle disse 260 nye butikkene har ført til at omsetningen har flyttet seg fra eksisterende butikker til Rimi? Du tror at plutselig begynte alle nordmenn å kjøpe tre ganger så mye mat etter at Rimi og Rema kom? Jeg gjentar: Han har ikke skapt en eneste verdi for andre han seg selv. Han har /flyttet/ arbeidsplasser slik at de jobber for han og skaffer han flere verdier. Han har sørget for /færre/ arbeidsplasser ved sentralisering og effektivisering (ikke noe galt i effektivisering nødvendigvis men det gir altså /færre/ arbeidsplasser. Personlig ønsker jeg meg butikker hvor det er folk som har det minste peiling på hva de selger og det er jeg villig til å betale for).

Endret av kjeklulf
Lenke til kommentar
Rimi med 260 butikker:

-ingen arbeidsplasser?

-Ingen moms fra omsetningen i butikkene?

-Ingen arbeidsgiveravgift fra de butikkene?

-Ingen skatt fra de ansatte eller butikkene?

 

Bare de 10 millionene han personlig betaler i skatt hvert år er langt mer enn du eller noen andre sosialistiske sytepaver bidrar til samfunnet i løpet av et helt liv.

 

Og du tror liksom ikke folk kjøpte mat før Rimi kom? Du tror ikke alle disse 260 nye butikkene har ført til at omsetningen har flyttet seg fra eksisterende butikker til Rimi? Jeg gjentar: Han har ikke skapt en eneste verdi for andre han seg selv. Han har /flyttet/ arbeidsplasser slik at de jobber for han og skaffer han flere verdier.

 

OMG.

 

Med flere mennesker må man ha flere arbeidsplasser. Dessuten er det tilbud og etterspørsel som gjelder. Med ekstra arbeidsplasser setter man flere i arbeid, skaper mer penger gjennom personskatt, arbeidsgriver avgift etc. Dessuten sparer han samfunnet for penger.

 

Edit: er det lovt å spør om tilfeldigvis stemmer Rødt eller SV?

Endret av HeatSeeKinG
Lenke til kommentar
Med flere mennesker må man ha flere arbeidsplasser. Dessuten er det tilbud og etterspørsel som gjelder. Med ekstra arbeidsplasser setter man flere i arbeid, skaper mer penger gjennom personskatt, arbeidsgriver avgift etc. Dessuten sparer han samfunnet for penger.

 

Hvilke "flere mennesker" er det du snakker om? Hvor har de kommet fra? Og har de sørget for noe økt verdiskaping som ikke ville kommet uansett om vi hadde Rimi-Hagen eller ikke? Hvilke ekstra arbeidsplasser? Hvor kommer de fra? Hva går de på bekostning av? Hvilke penger "sparer" han samfunnet for? Hvor havner disse pengene?

Lenke til kommentar
Heatseaking:

1. lær deg rettskriving

2. du veit ikke hva kommunisme er, les om kommunisme før du driter deg ut enda mer

Var det virkelig det beste du klarte å bidra med i denne diskusjonen?

 

Kommunismen er idealet til sosialistene som styrer Norge. Det sam man for eksempel gjennom at de ønsker å detaljstyre hele samfunnet og ser privatpersoner som oppareider seg makt, gjennom for eksempel å danne bedrifter, som en trussel.

 

Man burde reist statuer av Hagen istedenfor å kalle en av de som har bidratt mest i Norge for en snylter.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...