Gå til innhold

Stein Erik Hagen flagger ut - toppen av grådighet?


Hva mener du om Hagens utflagging?  

164 stemmer

  1. 1. Hva mener du om Hagens utflagging?

    • Grådig
      83
    • Ikke grådig
      81


Anbefalte innlegg

Vi burde forresten innført i Norge en begrensning i stemmeretten slik at man må ha betalt minst enn million i skatt før man får stemme. Dette ville forhindret at uansvarlige folk som ikke bidrar får ødelegge samfunnet ytterligere.

 

Hadde ikke vært dumt, det er tross alt disse som står for verdiskapningen i landet, dermed burde også de få innflytelse over pengene de må gi fra seg til staten.

 

Selv om det er udemokratisk synes jeg faktisk helt ærlig og bestem at "partier" som Rødt og SV burde vært forbudt. Naturen har skapt oss alle ulike, hvorfor de vil endre på dette fatter jeg ikke. De som er smartere og rett og slett har det i seg burde ikke lide pga av andres inkompetanse.

 

Fatter ikke jeg skal måtte dele det jeg jobber for med andre "evneveike".......

 

Utdanne meg til engeniør og første fly til USA:D 5 år der, hjem igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Drøy? Er klar over at det er politisk ukorrekt, men hvorfor skal vi gi stemmerett til folk som ikke klarer ta vare på seg selv eller bidra til samfunnet?

 

Fordi det er et demokrati. Det er flertallet av folket som bestemmer. Om flertallet av folket vil at det skal gå til hel... med Norge så er det veldig synd, men det er slik et demokrati fungerer. Men det skremmer meg ærlig talt å se hvor mange som støtter den rød/grønne regjeringa sin politikk.

Endret av stekre
Lenke til kommentar
Drøy? Er klar over at det er politisk ukorrekt, men hvorfor skal vi gi stemmerett til folk som ikke klarer ta vare på seg selv eller bidra til samfunnet?

 

Fordi det er et demokrati. Det er flertallet av folket som bestemmer. Om flertallet av folket vil at det skal gå til hel... med Norge så er det veldig synd, men det er slik et demokrati fungerer. Men det skremmer meg ærlig talt å se hvor mange som støtter den rød/grønne regjeringa sin politikk.

 

Faktisk flere som vota blått sist valg, men pga at AP får så mange mandater fra fylkene, vant de med mindretall...... Selv om 100 000 flere stemmer FRP vil fortsatt AP vinne pga mandatfordelingen....

 

er det demokrati? Det er ikke flertallet som bestemmer!!!

 

Edit: sist valg hadde oppiosisjonen 20 000 flere stemmer, men fremdeles vant disse landssvikerne valget.

Endret av HeatSeeKinG
Lenke til kommentar
Drøy? Er klar over at det er politisk ukorrekt, men hvorfor skal vi gi stemmerett til folk som ikke klarer ta vare på seg selv eller bidra til samfunnet?

Hvorfor er man nødt til å betale skatt for å ta vare på seg selv eller bidra til samfunnet? Og hvorfor må man bidra til samfunnet for å bli priviligert med å ha muligheten til å stemme på sin overherre?

Lenke til kommentar

Når det gjelder bidrag til samfunnet opp imot å skatteflykte så kan man jo se på det med et skråblikk: Hvor mye har døtrene til Hagen bidratt til Norge som samfunn?

 

Selvsagt lite og ingenting.

 

Hagen "flykter" fordi han vil ha mer av pengene "sine", noe som jeg forstår. Og at han ble snurt da han ville leke politiker og fikk lanken sin smekket kraftig så svetteperlene på overleppa skvettet i en stråle.

 

Det paradoksale er at han flytter til et annet land kun på papiret. Inntjeningen hans er fremdeles basert på norsk samfunn og norsk næringsliv. Så nå blir han snylter istedet.

Lenke til kommentar

Problemet for oss er ikke Hagens skatt men den dagen kapitalen hans trekkes ut av Norge.

Han er allikevel en positiv bidragsyter for samfunnet. Og når fremtidige investeringer og arbeidende kapital forsvinner så kommer de negative sidene til synet. Mindre investeringer og arbeidsplasser i Norge, ergo mindre skatter og avgifter til mor Norge og større skattebelasting for alle andre her på berget.

 

Når Fredriksen utflagget sine båter og flyttet hovedkontoret til Kypros så forsvant enorme verdier og en del arbeidsplasser fra Norge.

 

Hvem blir den neste?

Lenke til kommentar
Drøy? Er klar over at det er politisk ukorrekt, men hvorfor skal vi gi stemmerett til folk som ikke klarer ta vare på seg selv eller bidra til samfunnet?

 

Fordi det er et demokrati. Det er flertallet av folket som bestemmer. Om flertallet av folket vil at det skal gå til hel... med Norge så er det veldig synd, men det er slik et demokrati fungerer. Men det skremmer meg ærlig talt å se hvor mange som støtter den rød/grønne regjeringa sin politikk.

 

Faktisk flere som vota blått sist valg, men pga at AP får så mange mandater fra fylkene, vant de med mindretall...... Selv om 100 000 flere stemmer FRP vil fortsatt AP vinne pga mandatfordelingen....

 

er det demokrati? Det er ikke flertallet som bestemmer!!!

 

Edit: sist valg hadde oppiosisjonen 20 000 flere stemmer, men fremdeles vant disse landssvikerne valget.

 

Men det blir mer hvordan valgsystemet fungerer. Blir allikvel noe annet å stenge ut folk fra valget, fordi dem ikke har tjent/skattet nok. Det ville stengt ut mange unge, folk i lavtlønn yrker osv. De som bestemmer skal gjøre sitt beste for hele folket, ikke bare de som tjener mest (Selv om i dag er det nesten omvendt...). Også kan man jo selvsagt diskutere om det virkelig er folket som bestemmer når det ikke er de som får flest stemmer som styrer.

Endret av stekre
Lenke til kommentar
Faktisk flere som vota blått sist valg, men pga at AP får så mange mandater fra fylkene, vant de med mindretall...... Selv om 100 000 flere stemmer FRP vil fortsatt AP vinne pga mandatfordelingen....

 

er det demokrati? Det er ikke flertallet som bestemmer!!!

 

Edit: sist valg hadde oppiosisjonen 20 000 flere stemmer, men fremdeles vant disse landssvikerne valget.

 

Vel, samfunnsfagene må styrkes igjen ser jeg. Norge har parlamentarisme og det er sammensetningen i parlamentet som avgjør hvem som blir i regjering. De "blå" var ikke et alternativ da ingen ville samarbeide med Frp. H/V/KrF tapte så det suste.

Ap/Sv/Sp sa før valget at de ville samarbeide. De ville ha samarbeidet i regjering uansett siden det var den største koallisasjonen uansett på stortinget.

 

Og det er tull det du sier om mandatfordeling.

Endret av Luftbor
Lenke til kommentar
Når det gjelder bidrag til samfunnet opp imot å skatteflykte så kan man jo se på det med et skråblikk: Hvor mye har døtrene til Hagen bidratt til Norge som samfunn?

 

Selvsagt lite og ingenting.

 

Hagen "flykter" fordi han vil ha mer av pengene "sine", noe som jeg forstår. Og at han ble snurt da han ville leke politiker og fikk lanken sin smekket kraftig så svetteperlene på overleppa skvettet i en stråle.

 

Det paradoksale er at han flytter til et annet land kun på papiret. Inntjeningen hans er fremdeles basert på norsk samfunn og norsk næringsliv. Så nå blir han snylter istedet.

 

Han er nok absolutt ingen snylter. Hadde vært enda verre om han flyttet alle bedriftene av gårde. La ned arbeidsplassene i Norge og at bedriftene ikke skattet til Norge mer.

Lenke til kommentar
Problemet for oss er ikke Hagens skatt men den dagen kapitalen hans trekkes ut av Norge.

Han er allikevel en positiv bidragsyter for samfunnet. Og når fremtidige investeringer og arbeidende kapital forsvinner så kommer de negative sidene til synet. Mindre investeringer og arbeidsplasser i Norge, ergo mindre skatter og avgifter til mor Norge og større skattebelasting for alle andre her på berget.

 

Når Fredriksen utflagget sine båter og flyttet hovedkontoret til Kypros så forsvant enorme verdier og en del arbeidsplasser fra Norge.

 

Hvem blir den neste?

 

akkurat, det handler om å legge til rette for nærings- og bedriftsutvikling, ett prinsipp var "sosialdemokratiske"(kommunistiske) regjering ikke ser helt ut til å forstå. Men hva kan man forvente av folk som kun vet å lage nye avgifter, avgifter er løsninger på alle problmer i den haugen.

--------------------------------------------------------------------

 

Så var det den inkompetente Sylvia Brustad...... Prøver seg mot Røkke :no: Han har så mange advokater at han har nok alt på det reine. Hun hadde tapt så det suste etter i retten. Gå ut i media si at du er forbanna når du har feilet så stort :wallbash:

Nok en gang viser disse idiotene at de ikke har kompetanse for annet enn avgifter.

Lenke til kommentar
Fordi det er et demokrati. Det er flertallet av folket som bestemmer. Om flertallet av folket vil at det skal gå til hel... med Norge så er det veldig synd, men det er slik et demokrati fungerer. Men det skremmer meg ærlig talt å se hvor mange som støtter den rød/grønne regjeringa sin politikk.

Hos grekerne som oppfant demokratiet hadde ca. 10% av befolkningen rett til å stemme. Vil du påstå at de ikke hadde demokrati?

 

Vi må utforme demokratiet slik at det virker til beste for samfunnet. Idag er mitt forslag antagelig ikke gjennomførbart, men om 100 år kan det være en selvfølgelighet.

 

Jeg savner en god forklaring på hvorfor noen som ikke klarer ta vare på seg selv eller bidra til samfunnet skal få lov til å stemme. Når alle snyltere skal ha like mye å si som de som skaper verdier vil personer som Hagen rømme landet. Jeg synes det er på tide å tenke på å reformere demokratiet.

Lenke til kommentar
Hagen har jobbet hardt, men han har ikke jobbet tusen ganger hardere enn en vanlig lønnsmottaker. Det er meningsløst å framstille det som hagen fortjener på noe vis en så høy lønn. Det er en bieffekt av slik systemet er lagt opp i dag.

Hagen tjente 8 millioner i 2007. Vil du påstå av lønn for vanlige lønnsmottakere i Norge ligger på 8.000 kr?

 

Ja, selvsagt var det det jeg påsto, jeg mener i fullt alvor at en vanlig arbeidsmottaker har 8000 kr i lønn... Mannen har en formue på over en milliard, det burde være mulig å forstå at det er denne formuen det er snakk om, for å ha en slik formue så har man hatt store inntekter igjennom et liv.

 

AtW

Lenke til kommentar
Han er nok absolutt ingen snylter. Hadde vært enda verre om han flyttet alle bedriftene av gårde. La ned arbeidsplassene i Norge og at bedriftene ikke skattet til Norge mer.

 

Selvsagt snylter han nå. Han øker sin formue og lønn, som er helt legalt, i et samfunn han ikke betaler for å bygge opp. Hvorfor betaler mann skatt? Det er i bunn å grunn å støtte "stabs og logistikk-funksjoner" for at mennesker skal kunne leve, arbeide og skape sin egen fremtid. Hagen vil da ikke støtte dette med skatt til Norge, man han vil dra nytte av invisteringer samfunnet Norge gjør fordi han sitter på privat kapital i norske bedrifter.

Dette kalles snylting. Snylting på sosiale goder.

 

Og angående bedrifter og flytting så er det vel det han gjør etter han solgte seg ut av Rimiimperiumet. Å splitte opp og selge ut. En liten Gekko.

Endret av Luftbor
Lenke til kommentar
Hagen har jobbet hardt, men han har ikke jobbet tusen ganger hardere enn en vanlig lønnsmottaker. Det er meningsløst å framstille det som hagen fortjener på noe vis en så høy lønn. Det er en bieffekt av slik systemet er lagt opp i dag.

 

AtW

 

Det er nettopp det dere ikke forstår, hvordan det er å drive ett firma! Hagen startet for seg selv og da var det nok ingen spøk. Faren min driver som sagt sin egen bedrift, dermed er med i NHO, kjenner en del andre bedriftseiere. Lederne tar i nesten alle tilfeller ut fastlønn. Det betyr at de tjener den samme summen penger uansett om de jobber 14 timer hver dag eller 5 timer.

 

Jeg tror jeg siterer rett når jeg sier at lederen av NHO sier at "de rød-grønne ikke forstår hvordan det er å drive egen bedrift"

 

Det gjennomsnittslige arbeidsdøgnet for ledere av små- og mellomstore bedrifter er nesten 12 timer. Fastlønnen er den samme, det er heler ingen som betaler lederne for å regne ut anbud i helgene.

Det er heler få som kan ta ut noe særlig ferie, man må nesten alltid ha folk på jobb, derfor kan man heler ikke alltid bare dra fra jobben helt uten videre.

Spør hvem som helst, Bill Gates, Hagen, Røkke, Brendmoe...... I starten jobbet de alle døgnet rundt for at de i det hele tatt skulle få mat på bordet.

 

Dessuten har de ett ansvar ovenfor ansatte og deres familier. Som eier må du sørge for at arbeiderene får lønna si og har arbeid. En ting er å kunne gå på jobb, sitte litt på nettavisen uten de helt store bekymringene, mens andre må sørge for at bedriften faktisk går rundt.

 

Dere fatter ikke hvor mye arbeid det å drive egen bedrift, dessverre for bedriftseierne.

 

Dette er ett sitat fra Brendemoe:

"- Jeg har foretatt klassereisen og mange har spurt hvordan det er mulig. Jeg startet nederst på rangstigen, der du i dag finner malere fra Øst-Europa og store og små vaskebyråer. Vi var alltid på feil side av bordet. Det lærte jeg enormt mye av og ble i tillegg ydmyk. Jeg har alltid vært glad i å arbeide, jeg har vært fornøyd med å gjøre det jeg gjorde. Jeg ble rik uten noen som helst utdanning eller tanke på rikdom. Mulighetene til suksess er mange i Norge, men det viktigste er hva du har lyst til å gjøre med livet ditt.

 

Finansavisen anslår John Brendmoes formue til rundt 100 millioner."

 

Nå som disse gutta har vært smarte, kansje heldige og sist men ikke jobbet hardt har de sjefer under seg igjen som driver butikken for dem. Fortsatt må pengene forvaltes riktig, det er heler ingen lett jobb;

 

Vollvik(solgte Chess for over 1 milliard) tapte i gjennomsnitt 1 million daglig over 3 år, nå er han personlig konkurs. Dere kan jo spørre han om hvor fet det var i begynnelsen med Chess og.

 

Jeg har også en far som eier egen bedrift, og vet det er hardt arbeid. La oss si Hagen jobber dobbelt så mye som en normalt ivirg arbeidstaker (og mer enn det jobber han neppe). Rettferdiggjør det inntekter som er tusen ganger høyere? Man kan fint mene at hagen ikke har jobbet hardt nok til å på grunnlag av det fortjene tusen ganger bedre lønn, uten at det betyr at man ikke skjønner Hagen har jobbet mer en snittet.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hagen har jobbet hardt, men han har ikke jobbet tusen ganger hardere enn en vanlig lønnsmottaker. Det er meningsløst å framstille det som hagen fortjener på noe vis en så høy lønn. Det er en bieffekt av slik systemet er lagt opp i dag.

Hagen tjente 8 millioner i 2007. Vil du påstå av lønn for vanlige lønnsmottakere i Norge ligger på 8.000 kr?

 

Ja, selvsagt var det det jeg påsto, jeg mener i fullt alvor at en vanlig arbeidsmottaker har 8000 kr i lønn... Mannen har en formue på over en milliard, det burde være mulig å forstå at det er denne formuen det er snakk om, for å ha en slik formue så har man hatt store inntekter igjennom et liv.

 

AtW

 

Det er en formue på papiret. Det er ikke penger han har fått i lønn og puttet på bok. Det er bedrifter som har blitt mer og mer verdt, og ikke nødvendigvis penger som Hagen har sett noe til.

Lenke til kommentar
Fordi det er et demokrati. Det er flertallet av folket som bestemmer. Om flertallet av folket vil at det skal gå til hel... med Norge så er det veldig synd, men det er slik et demokrati fungerer. Men det skremmer meg ærlig talt å se hvor mange som støtter den rød/grønne regjeringa sin politikk.

Hos grekerne som oppfant demokratiet hadde ca. 10% av befolkningen rett til å stemme. Vil du påstå at de ikke hadde demokrati?

 

Vi må utforme demokratiet slik at det virker til beste for samfunnet. Idag er mitt forslag antagelig ikke gjennomførbart, men om 100 år kan det være en selvfølgelighet.

 

Jeg savner en god forklaring på hvorfor noen som ikke klarer ta vare på seg selv eller bidra til samfunnet skal få lov til å stemme. Når alle snyltere skal ha like mye å si som de som skaper verdier vil personer som Hagen rømme landet. Jeg synes det er på tide å tenke på å reformere demokratiet.

 

Forklarte det litt lenger opp:

Blir allikvel noe annet å stenge ut folk fra valget, fordi dem ikke har tjent/skattet nok. Det ville stengt ut mange unge, folk i lavtlønn yrker osv. De som bestemmer skal gjøre sitt beste for hele folket, ikke bare de som tjener mest (Selv om i dag er det nesten omvendt...). Men systemet bør gjøres om slik at man ikke kan leve på stønad selv om man er frisk og rask men ikke gidder jobbe.

Lenke til kommentar
Hagen har jobbet hardt, men han har ikke jobbet tusen ganger hardere enn en vanlig lønnsmottaker. Det er meningsløst å framstille det som hagen fortjener på noe vis en så høy lønn. Det er en bieffekt av slik systemet er lagt opp i dag.

Hagen tjente 8 millioner i 2007. Vil du påstå av lønn for vanlige lønnsmottakere i Norge ligger på 8.000 kr?

 

Ja, selvsagt var det det jeg påsto, jeg mener i fullt alvor at en vanlig arbeidsmottaker har 8000 kr i lønn... Mannen har en formue på over en milliard, det burde være mulig å forstå at det er denne formuen det er snakk om, for å ha en slik formue så har man hatt store inntekter igjennom et liv.

 

AtW

 

Det er en formue på papiret. Det er ikke penger han har fått i lønn og puttet på bok. Det er bedrifter som har blitt mer og mer verdt, og ikke nødvendigvis penger som Hagen har sett noe til.

 

Hva så? Mange har forumer "på pairet" feks et hus. Han kan gjøre om sine aksjer og verdier til penger om han ønsker det.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvorfor er man nødt til å betale skatt for å ta vare på seg selv eller bidra til samfunnet?
At de aller fleste som ikke betaler skatt idag er personer som lever av støtte fra staten, det er det neppe noen vil motsi. Vi har imidlertid noen som utnytter skattesystemet til å ikke betale skatt, men om vi legger om amfunnet til at de må ha innbetalt 1 milllion i skatt for å få fulle borgerretter så skal jeg garantere at disse straks vil få innbetalt en million.
Og hvorfor må man bidra til samfunnet for å bli priviligert med å ha muligheten til å stemme på sin overherre?
Fordi de ikke har noe bidrag som de kan være med å styre. Er klar over at forslaget mitt er politisk ukorrekt idag, men ville det ikke bety at samfunnet ble mere forsvarlig styrt?
Lenke til kommentar
Drøy? Er klar over at det er politisk ukorrekt, men hvorfor skal vi gi stemmerett til folk som ikke klarer ta vare på seg selv eller bidra til samfunnet?

 

Ja, det er jo bare de som skatter over en million som bidrar til samfunnet (eller kan ta vare på seg selv for den saks skyld)... Tvert imot er det mange som bidrar ingenting som tjener godt, aksjespekulanter, meglere, valutaspekulanter osv.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...