Gå til innhold

Stein Erik Hagen flagger ut - toppen av grådighet?


Hva mener du om Hagens utflagging?  

164 stemmer

  1. 1. Hva mener du om Hagens utflagging?

    • Grådig
      83
    • Ikke grådig
      81


Anbefalte innlegg

"Positivt" i forhold til hvordan høyrevridd person tolker hva som er bidrag til samfunnet... Å tolke bidrag til samfunnet ut fra skatting som enerådende faktor er interessant, men forferdelig arrogant og unyansert.

Ehh... hvem er det som i denne tråden angriper Hagen for ikke å bidra mere til samfunnet gjennom høyere skatt? :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vil tro at jo mere ansvarlig folk er jo mere vil de se verdien av og satse på utdanning og forskning. Det ser man også idag med at jo mere sosialistisk et parti er jo mindre satses det her.

Men blir man automatisk ansvarlig av å tjene penger?

 

Det er vel noe slikt som 150 000 (?) studenter i Norge, noe som er en rimelig stor, og distinkt, demografi, og jeg ser ikke på hvilken måte du mener de er mindre ansvarlige enn alle som har tilbrakt 3 til 10 år i arbeidslivet.

Lenke til kommentar
Påstår du at vi alle andre er en gjeng med sauer som ikke vet hvordan det er å drive et firma?? Du har nå virkelig meget høye tanker om deg selv når du undergraver andre sin intelligens på dette vise. Er faren din den eneste aktøren i dette samfunnet som eier en privat bedrift??

 

Hvor mange av brukerne på denne delen av forumet tror du har erfaring fra å lede bedrifter som omsetter for en del penger? Det er nok rimelig å tro at det er en svært liten minoritet. Og hva er kluet med det dumme spørsmålet ditt hvor du hinter til en eneste aktør i samfunnet? Har ikke du en god del år med utdanning på baken? Du burde virkelig holde et høyere nivå enn det der.

 

Jeg føyer meg uansett inn i rekken over personer som mener at dere andre er en gjeng med sauer som ikke har peiling på hvordan man skal drive et firma. De som faktisk har erfaring fra å lede bedrifter vil åpenbart ikke føle seg støtt av slike utsagn siden de selv vet at det ikke går under "sau" kategorien.

Endret av toeblast
Lenke til kommentar
Påstår du at vi alle andre er en gjeng med sauer som ikke vet hvordan det er å drive et firma?? Du har nå virkelig meget høye tanker om deg selv når du undergraver andre sin intelligens på dette vise. Er faren din den eneste aktøren i dette samfunnet som eier en privat bedrift??

 

Hvor mange av brukerne på denne delen av forumet tror du har erfaring fra å lede bedrifter som omsetter for en del penger? Det er nok rimelig å tro at det er en svært liten minoritet. Og hva er kluet med det dumme spørsmålet ditt hvor du hinter til en eneste aktør i samfunnet? Har ikke du en god del år med utdanning på baken? Du burde virkelig holde et høyere nivå enn det der.

 

Jeg føyer meg uansett inn i rekken over personer som mener at dere andre er en gjeng med sauer som ikke har peiling på hvordan man skal drive et firma. De som faktisk har erfaring fra å lede bedrifter vil åpenbart ikke føle seg støtt av slike utsagn siden de selv vet at det ikke går under "sau" kategorien.

 

Heatseeking driver heller ikke sin egen bedrifter, og virker til å påberope seg vesentlig større kunnskap enn andre i kraft av at hans far er selvstendig næringsdrivende. Det er jo åpenbart et retoriske spørsmål for å poengtere det åpelige i den måten å framstille det på.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det er godt å se så mange innlegg på så kort tid her inne på politikk og samfunn-forumet. Selv om det er mange av de gamle traverne så er det fint å se "nye" ansikt komme med sine meninger også.

 

Er forøvrig forundret over hvor stor interessen er for Hagen-liksom-utflyttingen i forhold til mange andre tråder som jeg anser som av en langt viktigere karakter. Men så er det vel litt brød og sikrus over denne nyheten, noe som gjør demokratiet så flott!

 

:)

Lenke til kommentar
Men blir man automatisk ansvarlig av å tjene penger?

 

Det er vel noe slikt som 150 000 (?) studenter i Norge, noe som er en rimelig stor, og distinkt, demografi, og jeg ser ikke på hvilken måte du mener de er mindre ansvarlige enn alle som har tilbrakt 3 til 10 år i arbeidslivet.

Studentene vil raskt bli ansvarlige når de har møtt virkelighetens verden og ja, jeg mener at man blir ansvarlig av å ta vare på seg selv og bidra til samfunnet. Har du en bedre og enklere måte å måle dette på?

Lenke til kommentar
Det er ikke noe spill for galleriet. Ved å kun la de som klarer ta vare på seg selv og bidra positivt til samfunnet få stemme vil man få en kraftig høyrevridning i politikken.

 

hahahahahahaha.

Å forandre lover og prinsipper for å tekke sine egne interesser blir noget umoralsk.

Blir litt som kommunistene i Russland i 1917 eller nazistene i 1932 som forandret lovene slik at i prinsippet så var man demokratisk men partiet og den politiske retning altid vant. Kan iallefall absolutt ikke kalles demokratisk.

Endret av Luftbor
Lenke til kommentar

Lurer på hvor mange her som har sett samtalen tv2 har hatt med Hagen på tv?

Hvis man ikke har det, så har man heller ikke noe man skal ha sagt i denne saken.

 

Regjeringen har heller ingen troverdighet, kan ikke komme på en eneste tidligere norsk regjering som har innvilget seg selv og resten av Stortinget så mange SKATTEFRIE frynsegoder i den moderne norske historie. Dette er mennesker som har like godt betalt som bedriftsledere i mellomstore bedrifter, men som i tillegg får omtrent alt de gjør dekket av VÅRE skattepenger...

Lenke til kommentar

Det er ellers interessant å se hvor forskjellig den korrupte rødgrønne regjeringen behandler en milliardær om vedkommende sier han støtter deres politikk. Da Røkke snakket om utflagging hoppet regjeringen straks til og ga ham 5 milliarder og så slo de seg på brystet og sa de reddet Norge arbeidsplasser.

 

Hagen derimot, er en sytekoppe som bare kan flytte og han har ikke skapt noen arbeidsplasser.

 

Med de nye skattereglene er det forøvrig snakk om at han må betale 2-300 millioner i formueskatt, og det i en periode med krise i økonomien.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Hvor mange av brukerne på denne delen av forumet tror du har erfaring fra å lede bedrifter som omsetter for en del penger? Det er nok rimelig å tro at det er en svært liten minoritet.

 

Spekulativ påstand men personlig vet jeg av flere her som er selvstendig næringsdrivende. Samtidig vil jeg presisere at du ikke nødvendigvis trenger å være selvstendig næringsdrivende med stor omsetning for å kunne ha kunnskap om hvordan private foretak fungerer dvs. det finnes mange med tilstrekkelig grunnlag for å kunne uttale seg i forbindelse med dette. At du sitter med inntrykket at majoriteten her på forumet er en gjeng med ”sauer” sier egentlig mer om deg enn om dem.

 

Og hva er kluet med det dumme spørsmålet ditt hvor du hinter til en eneste aktør i samfunnet?

 

Vær varsom hvordan du trår nå. En ting er å bruke uskyldige retoriske triks i diskursen, og en annen ting er å definere mine spørsmål som dumme. La oss ikke gå den vei, for hvis jeg senker meg på ditt nivå så kommer du til å tape den debatten.

 

Påstander som kommer fra forummedlem Heatseeking indikerer at siden hans far eier et firma så er alle andre inkompetente og uvitende i forhold til slike spørsmål. Dette er noe som han gjentar flere ganger, og med stor dedikering. Ut i fra dette var det berettiget å stille spørsmål om han lever i en verden der han tror at kun hans far vet hvordan det er å drive et firma, og dermed gjør han til mentor for alle andre. Hans påstander kan i stor grad tolkes som personlig legitimering for han selv som den allvitende med monopol på debatten knyttet til spørsmålet hvordan private foretak fungerer i praksis.

 

Har ikke du en god del år med utdanning på baken?

 

Hva i guds tresko har dette med noe som helst å gjøre? Er dette måten du ønsker å undergrave mine argumenter? Hvis det siste er tilfelle så sier jeg lykke til, for det kommer du til å trenge.

 

Jeg føyer meg uansett inn i rekken over personer som mener at dere andre er en gjeng med sauer som ikke har peiling på hvordan man skal drive et firma.

 

Aaa, så du har samme preferanse som Heatseeking. Er din far også selvstendig næringsdrivende :roll:

 

De som faktisk har erfaring fra å lede bedrifter vil åpenbart ikke føle seg støtt av slike utsagn siden de selv vet at det ikke går under "sau" kategorien.

 

Hva som gir deg rett til å uttale deg på vegner av alle som leder, eller har ledet, egen bedrift? Det finnes faktisk mange selvstendig næringsdrivende her i Norge som ikke har noen negative innvendinger i forhold til dagens skattenivå. Mange av de er glade for at Norge ga dem mulighet til å tjene seg egen kapital, samt at Norge er et trygt land å investere penger i private foretak på bakgrunn av velfungerende rettspraksis og demokratisk styresett.

Endret av statsviter
Lenke til kommentar
Lurer på hvor mange her som har sett samtalen tv2 har hatt med Hagen på tv?

Hvis man ikke har det, så har man heller ikke noe man skal ha sagt i denne saken.

 

Regjeringen har heller ingen troverdighet, kan ikke komme på en eneste tidligere norsk regjering som har innvilget seg selv og resten av Stortinget så mange SKATTEFRIE frynsegoder i den moderne norske historie. Dette er mennesker som har like godt betalt som bedriftsledere i mellomstore bedrifter, men som i tillegg får omtrent alt de gjør dekket av VÅRE skattepenger...

 

Det er jo ganske mange som diskuterer prinispielle spørsmål eller andre ting i denne tråden der det ikke er direkte relevant akkurat hva hagen har sagt.

 

AtW

Lenke til kommentar
Prikken over i'en er jo Kristin Halvorsens sure kommentar om at han 'stikker av fra sin del av regningen'. Mannen har ikke kostet det norske samfunnet en krone på mange tiår - sannsynligvis ikke siden han gikk på skolen.

 

Halvorsen vet utmerket godt at den årlige mengden kroner og øre som havner i lomma til staten via Hagen og hans selskaper beskatning og forbruk og avlønning av ansatte er ENORMT mye høyere enn de 10 mill. han betaler i direkte personlig skatt.

 

Kristin Halvorsen gjør også sitt til bekrefte sosialistiske politikeres råtne og hykleriske natur, for selv betaler hun ikke formueskatt. Noe som helt klart viser at hun aktivt prøver å lure seg unna de skattene hun mener alle andre skal betale.

Lenke til kommentar
Prikken over i'en er jo Kristin Halvorsens sure kommentar om at han 'stikker av fra sin del av regningen'. Mannen har ikke kostet det norske samfunnet en krone på mange tiår - sannsynligvis ikke siden han gikk på skolen.

 

Halvorsen vet utmerket godt at den årlige mengden kroner og øre som havner i lomma til staten via Hagen og hans selskaper beskatning og forbruk og avlønning av ansatte er ENORMT mye høyere enn de 10 mill. han betaler i direkte personlig skatt.

 

Kristin Halvorsen gjør også sitt til bekrefte sosialistiske politikeres råtne og hykleriske natur, for selv betaler hun ikke formueskatt. Noe som helt klart viser at hun aktivt prøver å lure seg unna de skattene hun mener alle andre skal betale.

 

Man lurer seg ikke unna før man har en formue som utløser formueskatt, er det slik at kristin halvorsen har det, og ikke betaler formueskatt?

 

Edit: sjekket skattelistene, om jeg ikke traff feil person ser det ut til at kristin halvorsen har 0 i formue.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Men blir man automatisk ansvarlig av å tjene penger?

 

Det er vel noe slikt som 150 000 (?) studenter i Norge, noe som er en rimelig stor, og distinkt, demografi, og jeg ser ikke på hvilken måte du mener de er mindre ansvarlige enn alle som har tilbrakt 3 til 10 år i arbeidslivet.

Studentene vil raskt bli ansvarlige når de har møtt virkelighetens verden og ja, jeg mener at man blir ansvarlig av å ta vare på seg selv og bidra til samfunnet. Har du en bedre og enklere måte å måle dette på?

Studenter lever visst ikke i den virkelige verden. Da vet vi det også :roll:

Endret av Geir M
Lenke til kommentar
Man lurer seg ikke unna før man har en formue som utløser formueskatt, er det slik at kristin halvorsen har det, og ikke betaler formueskatt?

 

Edit: sjekket skattelistene, om jeg ikke traff feil person ser det ut til at kristin halvorsen har 0 i formue.

 

AtW

 

Med en inntekt på nestn 80000 og hus og eiendom, så må det planlegging til for å ha 0 formue.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Man lurer seg ikke unna før man har en formue som utløser formueskatt, er det slik at kristin halvorsen har det, og ikke betaler formueskatt?

 

Edit: sjekket skattelistene, om jeg ikke traff feil person ser det ut til at kristin halvorsen har 0 i formue.

 

AtW

 

Med en inntekt på nestn 80000 og hus og eiendom, så må det planlegging til for å ha 0 formue.

 

LOL. Baltazar94. Utifra "vanlig" nick/brukernavn-"fantasi" er du kanskje født i 94?

Det ville forklart mye.

Jeg tjener mer en fru Halvorsen, har høyst sannsynlig mere "gods og gull".

Men har ikke noe formue.

Har du hørt om lån/kreditter/høyt forbruk (= en "nyttig" forbruker) proffessor Baltazar?

Dvs. alt jeg "eier"/har er belånt. En skikkelig ødeland er jeg (og tydeligvis vår finansminster).

Skatteplanlegging er for de som *virkelig* "tjener" penger (flytter på penger) og som ikke bruker de opp på tull og tøys slik dumme rødgrønne gjør.

Man kan jo selvsagt også jobbe svart/"skatte" i Sveits/Cayman Island og dermed hverken ha inntekt, betale skatt eller ha formue.. Offisielt.. I norge.

Kjekt med offentlige skattelister. Der ser vi hvem som bidrar etter evne. Smørbukk Stein og hans Mille gjør ikke det.

:)

 

 

Dobbelt-LOL.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Man lurer seg ikke unna før man har en formue som utløser formueskatt, er det slik at kristin halvorsen har det, og ikke betaler formueskatt?

 

Edit: sjekket skattelistene, om jeg ikke traff feil person ser det ut til at kristin halvorsen har 0 i formue.

 

AtW

 

Med en inntekt på nestn 80000 og hus og eiendom, så må det planlegging til for å ha 0 formue.

 

Hus har av ukjente årsker i norge mye lavere likningsverid enn reell verdi, ofte bare 10-20% av huset, dermed skal du ikke ha mye lån på det huset før du har mer gjeld enn verdi på huset. I tilegg regner jeg med 0 i dette tilfellet betyr under innslaget for formueskatt (jeg har ikke satt meg inn i akkurat denne delen av skattelistene, så jeg kan ta feil) som er 300-400k eller noe i dag?

 

AtW

Lenke til kommentar

Sosialister må være blandt verdens største hyklere.

 

Kristin Halvorsen driver skatteplanlegging og betaler ikke formueskatt, likevel så kritiserer hun andre som ikke vil betale formueskatt.

Hun kaller formueskatten "rettferdig" Mens hun vet at hun selv har ressurser til å lure seg unna formueskatt, mens over 40 % av dem som betaler formueskatt er vanlige pensjonister som ikke kan klare å unngå denne skatten.

Hun vet også at mange kan risikere å miste sine formuer pga formueskatt, for de reglene har hun laget selv. Har man stor formue og liten inntekt, så kan man risikere å måtte betale over 100 % skatt, slik som Hagen har gjort.

 

Og hun kritiserer også de som vil flytte ut av norge fordi de vil betale mindre i skatt,men samtidig så flytter statens egne bedrifter hovedkontoret ut av landet fordi de vil betale mindre i skatt, og Kristin Halvorsen godkjenner det og skryter av dem også.

 

http://e24.no/makro-og-politikk/article2892643.ece

Lenke til kommentar
Sosialister må være blandt verdens største hyklere.

 

Kristin Halvorsen driver skatteplanlegging og betaler ikke formueskatt, likevel så kritiserer hun andre som ikke vil betale formueskatt.

Hun kaller formueskatten "rettferdig" Mens hun vet at hun selv har ressurser til å lure seg unna formueskatt, mens over 40 % av dem som betaler formueskatt er vanlige pensjonister som ikke kan klare å unngå denne skatten.

Hun vet også at mange kan risikere å miste sine formuer pga formueskatt, for de reglene har hun laget selv. Har man stor formue og liten inntekt, så kan man risikere å måtte betale over 100 % skatt, slik som Hagen har gjort.

 

Og hun kritiserer også de som vil flytte ut av norge fordi de vil betale mindre i skatt,men samtidig så flytter statens egne bedrifter hovedkontoret ut av landet fordi de vil betale mindre i skatt, og Kristin Halvorsen godkjenner det og skryter av dem også.

 

http://e24.no/makro-og-politikk/article2892643.ece

 

Sett i forhold til hvilke økonomsike ressurser hun rår over så betaler Halvorsen vesetnlig mer skatte enn Hagen gjør. Hva slags ressurser er det du mener hun må ha for å lure seg unna denne formueskatten? Kritikken går på at det er latterlig å sutra over å betale 10 millioner i skatt når man har gått over en milliard, og det er det vitterlig også. Tror neppe hagen hadde hatt interesse av å betale en relativt sett like stor del av sine økonomiske ressurser som en vanlig lønnsmottaker gjør.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...