Gå til innhold

trenger tips til rpg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei folka! :D

Er det noen som har noen bra tips til rollespill (Rpg)

Vil helst ha noe i duren av gothic og oblivion... og ikke sånn titan quest og diablo konsept.

 

på forhånd takk

 

Fallout 3 er jo det selvfølgelige svaret (samme utviklere som Oblivion).

Ellers har du jo KOTOR 1 og 2, samt Mass Effect.

Lenke til kommentar
Age of Conan (yeah, yeah, MMO, men bare spill det den tida det tar å komme deg til level 80, så minner det mest om et vanlig RPG)

takk for svar ;) men orker ikke månedlige betalinger :p

Det er derfor jeg foreslo du kunne spille det i en måned eller to. Det blir en fast sum, noe sånt som 200kr. ;)

Lenke til kommentar
Age of Conan (yeah, yeah, MMO, men bare spill det den tida det tar å komme deg til level 80, så minner det mest om et vanlig RPG)

takk for svar ;) men orker ikke månedlige betalinger :p

Det er derfor jeg foreslo du kunne spille det i en måned eller to. Det blir en fast sum, noe sånt som 200kr. ;)

aha

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Jeg prøvde med på enchanced edition av det spillet, og valgte noe adventures greier, kunne ikke hoppe engang? og kunne bare gå i vannet visse steder? er den vanlige witcher champaign greia bedre?

 

Å herregud......var det ikke for WoW aktig for deg eller? Fatter ikke hvorfor folk er så opptatt av å må hoppe og svømme. Alle de beste RPGene har ikke hopping/svømming. Neverwinter Nights, Baldurs Gate serien, KOTOR, osv osv.

 

Her dreier det seg om Lore og GOD handling, det å kunne hopping og svømme er slett ikke viktig. Hvor ofte hopper du egentlig til dagelig?

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Jeg hopper som regel 8 ganger daglig.

 

Jeg henger meg på å støtter Kotor I og II og Fallout I og II.

 

Neverwinter Nights er et annet spill du kan ha særdeles mye glede av. Når du en dag er ferdig med official campaigns har du en haug med modules, mange av en svært høy kvalitet og enkelte som er bedre (imo) enn de orginale historiene.

Lenke til kommentar
Jeg prøvde med på enchanced edition av det spillet, og valgte noe adventures greier, kunne ikke hoppe engang? og kunne bare gå i vannet visse steder? er den vanlige witcher champaign greia bedre?

 

Å herregud......var det ikke for WoW aktig for deg eller? Fatter ikke hvorfor folk er så opptatt av å må hoppe og svømme. Alle de beste RPGene har ikke hopping/svømming. Neverwinter Nights, Baldurs Gate serien, KOTOR, osv osv.

 

Her dreier det seg om Lore og GOD handling, det å kunne hopping og svømme er slett ikke viktig. Hvor ofte hopper du egentlig til dagelig?

 

Nei, WoW var ca 100x mer ræva. men duden i the witcher var jo helt funksjonshemmet.. pg svømming kan faktisk redde liv.. ikke at du klarer å dette utfor et stup heller i spillet, jeg gikk og gikk, men stod (gikk) på samme sted hele tida.. (og ja, var helt åpent..)

 

"Alle de beste RPGene har ikke hopping/svømming. Neverwinter Nights, Baldurs Gate serien, KOTOR, osv osv." du må bli mer up-to-date.. I den beste RPG'en noen gang: Fallout 3, kan du utmerket hoppe, svømme og andre helt naturlige ting.. men huff.. du har jo skytevåpen, og ikke masse fancy magi-juks!

 

Og, jeg hopper ikke så mye hver dag, men om jeg vil/må hoppe, har jeg ingen problemer med å få det gjort..

Lenke til kommentar

Meh, Fallout 3

 

Smak og behag det der..

 

Akkurat hoppingen og free-roam reagerte jeg også på i The Witcher, men for å være ærlig, det har absolutt ingenting å si om man instiller seg på å ville oppleve historien som ligger bak spillet, jeg har så langt bare kommet til Chapter 2, og er ikke videre imponert over de små sidequestene, jeg føler hvert chapter er bygget opp av bittesmå sidequests som kan minne om MMO grinding, før man kommer til ett chapterklimaks og man bare sitter tilbakelent og koser seg med vanvittig bra utviklede karakterer og ett fascinerende lite plot, jeg tenker da såklart på den lille villagen :innocent:

 

Men som sagt, jeg tror man må instille seg litt på å "jobbe litt" før man får godbitene, og for meg og veldig mange andre er en god story en real lekkerbisken.

 

Så har man stemning, The Witcher presenterer en svært mørk og dyster germansk \ polsk stemning, fantastisk bra, digget fjellene ved Witcherfortet i starten, og regnet i landsbyen i mørket er strålende, og mørke skyer på dagtid med gjennomtrengende solskinn + regn = win for The Witcher.

 

For den som er glad i Lore finnes det også, vel, jeg er under definisjonen uinteressert i å ta ett helt semesterkurs i ett spills bakgrunn så per min definisjon, ett hav av ekstra dilldall man kan lese om i spillet, karakterene, landsbyene, plantene etc om man er fascinert av slikt.

 

Men så har vi combat da... Combat.... :\

 

 

Jeg er allerede dritlei av å sitte å se på musmarkøren og vente på at den skal bli flammegul så jeg kan trykke av neste combo, for så å vente igjen, dette kunne de gjort bedre, jeg tenker.... Gothic 2! Gi oss i det minste litt mestringsfølelse når vi slår av en syk combo på tastaturet mot en vanskelig fiende og oppdager at vår strategi var suksessfull, istedetfor å undre på om karaktèren, ja for det er jo den eneste variabelen, er sterk nok.

 

Inflytelse til det som skjer, så langt kan man bomme på potions før kamp, hvilken stance i kamp, og om man misser en combobeat. Ikke bra nok.

 

Alt i alt ett spill jeg ønsker å like, jeg vil like det, fordi folk sier det har en skikkelig bra story, og fordi jeg ser tegnene til at storyen finnes der, jeg har allerede blitt overasket av en hel del beats og vendepunkter i historiefortellingen, og kameravinklene og grafikken får meg til å smile gang på gang.

Endret av MrDolce
Lenke til kommentar

Jeg gleder meg stort til Diablo 3, det blir en helt suverent RPG!! World of warcraft er dessverre det eneste rpg jeg liker akkurat nå :). Jeg ikke likte fallout 3 og ikke oblivion heller, men Hellgate london var faktisk ganske artig.

Endret av jackbrennan2008
Lenke til kommentar

Hvordan er Gothic 3 nå egentlig? Husker jeg prøvde det rett etter release og syntes det var et artig spill, men det var så sinnsykt buggete at jeg måtte gi opp.

 

Savner litt og sette meg ned med et godt rpg spill selv. Siste spillet jeg spillte var Oblivion og Two Worlds som og var et underholdenes spill. Men der kom jeg til en quest jeg ikke klarte, og gidde bare opp pga. frustrasjon. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...