Gå til innhold

Hvilken Anime/Manga holder du på med nå?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I vår ser jeg bare på Mushishi, og det føles som det tar en evighet mellom hver episode, selv om det bare er en uke!

Det er så godt med gjensyn av Mushishi, spesielt med tanke på at det finnes magert med serier som har samme atmosfære som den har. Få serier som passer like bra på kveldstid som den gjør!

Lenke til kommentar

Da var Mushishi satt opp på plan to watch-lista mi på mal

 

Men først sees Trigun. En fornøyelig affære så lang.

 

Trigun viste seg å være en utrolig kul opplevelse. God animasjon, gode karakterer og en god historie. Noen mangler er det, men totalt sett var dette kult.

 

Nå går jeg i en litt annen retning med Toradora! Første fem episodene lover godt

Endret av Tomeito
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nå som Uchuu Kyoudai (Space Brothers) endelig er ferdig (99 episoder, fra 2012-2014) har jeg endelig fått startet på denne animeen. I utgangspunktet virket dette som en noe for lang anime for min smak, men de første 40 episodene har levert som bare det og har ingen store problemer med lengden så langt. Det kan være litt slitsomt å se oppsummering av tidligere episoder, eller ting du har sett før gang på gang når du ser mange episoder på rad, men det blir gjerne slik med ting som er sendt på TV.

 

Fantastisk animasjon og karakterer med god dybde gjør historien veldig sterk, og har fått i alle fall meg til å bli både rørt og veldig spent. Det hele føles utrolig levende ut, og utviklingen i historien faller naturlig og ikke minst realistisk.

 

Litt kjipt at stemningsmusikken gjenbrukes litt vel mye, men heldigvis byttes OP/ED ut med jevne mellomrom (som også er veldig stilige).

 

Anbefales sterkt. Tror de aller fleste vil finne noe de liker i denne animeen.

Lenke til kommentar

99 episoder er jo ikke så mye. I alle fall ikke for meg som har sett/ser Fairy Tail (184 epi så langt), Naruto + Shippuuden (220 + 365 epi så langt), D.Gray-man (103 epi), Bleach (366 epi), One Piece (647 epi så langt), Hitman Reborn (203 epi), Hunter x Hunter (132 epi så langt), Pokemon (833 epi så langt), Gintama (3?? epi) og er halveis på Detective Conan (740 epi så langt).

 

Er kanskje tydelig at jeg er glad i lange serier. :p

Lenke til kommentar

Vel, den lengste animeen jeg har sett er Monster, som er på 70+ episoder. Selv om det er en veldig, veldig god anime, ble den noe lang. Naruto, Bleach, One Piece gidder jeg ikke siden jeg leser mangaen og prioriterer animeer som jeg ikke har lest eller har planer om å lese mangaen til. Jeg binger sjeldent serier uansett type. Blir vanligvis 1-2 episoder om dagen, og da kan det ta sin tid. Men Space Brothers virket interessant, så den kan bli en sommerferieserie

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Men først sees Trigun. En fornøyelig affære så lang.

 

Trigun viste seg å være en utrolig kul opplevelse. God animasjon, gode karakterer og en god historie. Noen mangler er det, men totalt sett var dette kult.

 

Prøve å se Trigun da jeg først startet med anime, men droppa den etter omtrent seks episoder da den ikke falt i smak. Prøve på nytt igjen for et halvt år siden ca, og elsket den. Det var ikke uten grunn at den ble anbefalt for å si det sånn.

 

Nå skal jeg se Baccano, som jeg har blitt mast på til å se på en stund.

Lenke til kommentar

Så Baccano tidligere i vår, en finfin serie (selv om du forblir noe forvirret ganske lenge). Jævli fet introlåt

 

Ja, både OP og ED var meget bra, men holdt på å droppe serien etter første episoden da jeg ikke skjønte noe som helst. Ser bedre ut nå.

Lenke til kommentar

Ble ferdig med Baccano! og må gi den 9/10. Følte den manglet noe de første episodene, men etterhvert var den bare helt magisk. Mye bedre enn Durarara! i hvertfall!

 

Ser nå Another, og jeg tror jeg trenger en barnslig shonen etterpå, herre gud så creepy.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ble ferdig med Baccano! og må gi den 9/10. Følte den manglet noe de første episodene, men etterhvert var den bare helt magisk. Mye bedre enn Durarara! i hvertfall!

 

Ser nå Another, og jeg tror jeg trenger en barnslig shonen etterpå, herre gud så creepy.

Jeg synes Durarara! er mye bedre. For å være ærlig så falt ikke Baccano i smak i det hele tatt hos meg.

 

Har du sett Higurashi no naku koro ni? Kort serie, men creepy den også. Anbefales da.

Lenke til kommentar

Ble ferdig med Baccano! og må gi den 9/10. Følte den manglet noe de første episodene, men etterhvert var den bare helt magisk. Mye bedre enn Durarara! i hvertfall!

 

Ser nå Another, og jeg tror jeg trenger en barnslig shonen etterpå, herre gud så creepy.

Visste du ville like den. Er glad i Durarara og, men som sagt, slutten i Baccano er magisk på helt eget vis. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...