Gå til innhold

Ny LCD - 26", 5000+/-, god til spill og bra bilde. s-IPS/TN? Tips?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spennende lesing dette her!

 

Jeg sitter i samme båt som dere! ASUS skjermen eller satse litt pæng på LG skjerm.

 

Grunnen til at jeg sitter i samme båt er fordi min F-Simens 26" 3260W skjerm har plaget meg i 3 måneder, og netshop har gitt meg muligheten til å bytte. (Fikk 3 nye skjermer av F-Simens, de 2 første hadde store feil/mangler, og siste skjerm var faktisk en SL 3260W som jeg sendte til netshop u åpnet. Tørr fan ikke mer)

 

Lest litt om ASUS skjermen, både VH og VK. Det innebygde webcam på VK fungerer ikke på 64bit systemer, og ASUS har ikke "giddet" å gjøre noe med det på 1 år. Tvilsomt at den vil fungere i det hele tatt i fremtiden. En annen ting er HDMI problemer, skjermene våkner ikke fra "sove" modus. (DVI og D-SUB har ikke dette problemet) En siste ting er at flere av "søster" skjermene i mindre størrelse er "black listed" på AMD sine forumer over manglende/dårlig "EDID?" støtte.

 

Derfor vurderer jeg LG sin nå.

 

Finnes det alternativer i 24" størrelsen s-IPS?

 

 

(btw, Netshop.no har super service!)

Endret av Zelkin
Lenke til kommentar
haha....dette begynner å bli riktig koselig :)

 

har denne listen, se på HP LP2475w

(tror jeg har lest noe negativt om denne, så google den opp for evt. kritikk)

Comprehensive List of S-IPS Based LCD Monitors

 

Tror og håper netshop klarer å levere meg min LG W2600HP-BF før helgen.

 

Etter litt lesing, mest fra review'n vist i en tidligere post, så ender jeg også på en LG skjerm gitt. Lever kun en gang, og neste skjerm blir om 3-4år da OLED (eller noe annet bra) koster nogenlunde normalt.

 

Takk for tips :)!

Lenke til kommentar

Ser ut som om jeg økte LG sitt skjermsalg betraktelig med denne tråden. Morsomt å tenke på hvor mye god support har og si, da jeg aldri hadde kommet over denne skjermen i utgangspunkter uten.

 

Mon tro om de som sitter i support noen gang tenker på hvor mange de påvirker totalt med et ordentlig svar.

 

Lykke til mer skjermkjøpe[ne] folkens :)

Lenke til kommentar

Enhver nettsjappe med respekt for seg selv følger selvsagt med i det aktuelle forum for sine produkter. Mer enn noensinne former forbrukeren markedet og dets innhold, muligens også i dette tilfellet.

 

Det som stadig overrasker meg er hvor hyggelige og hjelpsomme folk er på dette forumet, uten annen vinning enn å dele kunnskap.

Som Habitats nevner er det muligens mye makt i dette, som i kunnskap generellt.

 

Jeg er glad for god service fra leverandører, men jeg er hjertelig takknemlig for hjelp til å gjøre de virkelig gode valgene.

 

...og den takken går til brukere av forumet på hardware.no

 

håper også vi holder kontakten til LG'ne våre er godt kalibrerte og velså det, for jeg er ganske så grønn der også :confused:

Lenke til kommentar
Enhver nettsjappe med respekt for seg selv følger selvsagt med i det aktuelle forum for sine produkter. Mer enn noensinne former forbrukeren markedet og dets innhold, muligens også i dette tilfellet.

 

Det som stadig overrasker meg er hvor hyggelige og hjelpsomme folk er på dette forumet, uten annen vinning enn å dele kunnskap.

Som Habitats nevner er det muligens mye makt i dette, som i kunnskap generellt.

 

Jeg er glad for god service fra leverandører, men jeg er hjertelig takknemlig for hjelp til å gjøre de virkelig gode valgene.

 

...og den takken går til brukere av forumet på hardware.no

 

håper også vi holder kontakten til LG'ne våre er godt kalibrerte og velså det, for jeg er ganske så grønn der også :confused:

 

De gjorde en kalibrering i denne testen:

http://www.prad.de/en/monitore/review/2008...0hp-part12.html

 

We used the following settings: Brightness 0, Contrast 70, Gamma 0, R=43, G=39, B=50

 

Litt usikker på om det var i Normal eller User mode.

 

Venter alle på LG skjerm heller eller =)? Hvor mange er vi?

Moro om vi tømte lageret med en gang!

Endret av Zelkin
Lenke til kommentar

...snakka med netshop i dag igjen, mot slutten av neste uke skjer det muligens ting og tang :!:

 

Jeg stod heldigvis langt opp på "listen", men om den listen var lokal eller sentral vites ikke.

 

Bekreftelse på antall enheter som var å oppdrive var heller ikke tilgjengelig.

 

:roll:

Lenke til kommentar

Et lite tips til dere som vurderer å bestille denne skjermen, har snakket med Netshop om min som kom med bristet panel noe som kan komme av hardhendt håndtering av Posten, har bedt dem om at skjermen blir pakket ekstra godt inn og da med boble plast siden Panelet er dårlig beskyttet i pakken, med det mener jeg at Panelet ligger farlig nært pappen og kan lett med feil håndtering hos posten få seg et trykk.

 

Ellers så håper jeg at jeg slipper å vente så lenge på ny skjerm, får krysse fingre og føtter på at jeg er heldigere neste gang.

Lenke til kommentar

De Netshop fikk inn(neste uke?) var allerede bestilt ut.

Ingen skjerm på meg fra dem, om jeg da ikke venter på neste igjen, men slik jeg tolker det kan det ta sin tid. Bør jeg satse på en av de andre butikkene? Eller sitter dem alle med samme lager?

 

Håper en kredittnota varer lenge hos Netshop. Skal jo ha ny PC til høsten, så..

 

btw... heldiggriser!!!

Endret av Zelkin
Lenke til kommentar
De Netshop fikk inn(neste uke?) var allerede bestilt ut.

Ingen skjerm på meg fra dem, om jeg da ikke venter på neste igjen, men slik jeg tolker det kan det ta sin tid. Bør jeg satse på en av de andre butikkene? Eller sitter dem alle med samme lager?

 

Håper en kredittnota varer lenge hos Netshop. Skal jo ha ny PC til høsten, så..

 

btw... heldiggriser!!!

 

 

isjda, synd for deg, men det bør finnes alternativer til denne LG'n da...

 

Kan jo være at det nå kommer inn et parti med LG W2600HP-BF som fordeles til ulike nettbutikker, tror noen har handlet denne skjermen via Amento i.o.m at den er billigst hos de. Om jeg var deg vill jeg hivd meg på telefonen til de nettbutikkene som listes opp her, kan være du er heldig om du tar ringerunden...

 

At LG W2600HP-BF er på vei til norge er det uansett ingen tvil om....... ;)

Lenke til kommentar
De Netshop fikk inn(neste uke?) var allerede bestilt ut.

Ingen skjerm på meg fra dem, om jeg da ikke venter på neste igjen, men slik jeg tolker det kan det ta sin tid. Bør jeg satse på en av de andre butikkene? Eller sitter dem alle med samme lager?

 

Håper en kredittnota varer lenge hos Netshop. Skal jo ha ny PC til høsten, så..

 

btw... heldiggriser!!!

 

 

isjda, synd for deg, men det bør finnes alternativer til denne LG'n da...

 

Kan jo være at det nå kommer inn et parti med LG W2600HP-BF som fordeles til ulike nettbutikker, tror noen har handlet denne skjermen via Amento i.o.m at den er billigst hos de. Om jeg var deg vill jeg hivd meg på telefonen til de nettbutikkene som listes opp her, kan være du er heldig om du tar ringerunden...

 

At LG W2600HP-BF er på vei til norge er det uansett ingen tvil om....... ;)

 

Nei, det er i alle fall sikkert ! =)

Ja, har sett litt på den listen. Skeptisk til mange av dem, men sendt epost til bestbuy, multicom og amentio. De deler vel ikke lager? Vet at mange butikker gjør det. (Kan nesten se det på produktbeskrivelsen, feks: "LG Monitor 26" TFT 3000:1 5ms HAS Black (W2600HP-BF)" brukes av hele 8 butikker)

Endret av Zelkin
Lenke til kommentar

ringte netshop jeg :)

 

ok... Netshop og Komplett har eget lager ( ikke samme lager )

"De andre" har samme lager, hvor lagerstatus speiles i leverandørens lager...

 

...så, en ringerunde vil da være tullball, hils til den idioten som foreslo det å si DUST !!! hehe

Lenke til kommentar
ringte netshop jeg :)

 

ok... Netshop og Komplett har eget lager ( ikke samme lager )

"De andre" har samme lager, hvor lagerstatus speiles i leverandørens lager...

 

...så, en ringerunde vil da være tullball, hils til den idioten som foreslo det å si DUST !!! hehe

 

Takk for info! :)

 

Om jeg bestiller av Netshop, er jeg nummer 2 i køen til neste runde.

Har folk her ventet lenge på nå kommende leveranse?

Er det snakk om måneder?

Endret av Zelkin
Lenke til kommentar

hmmm.... nå vet ikke jeg om "denne leveransen" har utgangspung i en haug av bestillinger fra kunder, eller om den uansett skulle komme, derfor vet jeg fint lite om ventetiden,

Denne tråden ble startet i januar..., og blusset opp igjen i juli.

I den tråden nevner Robin B at han har snakket med LG, som igjen bekrefter at den ER i produksjon. Info på når et nytt parti blir tilgjengelig på markedet tror jeg best oppdrives fra LG....

 

ooops....kom visst borti tlf'n jeg :

Mannen på LG sa:

Its still ønder prodøksjen, ænd ai dånt hæv æni mår ditails rigarding nømbers år deits of availablittihy.

Plis kontakt jår låkal diler får furder ditails abåvt dis prådukt.

Gudd bai !

 

:hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...