Gå til innhold

Etterllysning: spørsmål det ikke er mulig å svare på


Gjest Slettet-376f9

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg la en firepack med Coca Cola i fryseren. Glemte de, og dagen etter tok jeg de ut. Tre av Colaene var helt gjennomfryst, mens èn var is-fri... Flaskene lå i en plastforsegling, som var ubrutt...

?

 

Jeg husker ikke navnet på det fenomenet, men det er veldig vanlig. Når du åpner den ufryste flasken vil den nesten med en gang fryse igjen.

Lenke til kommentar
Ah. Vinden oppstår av sentripetalakselerasjonen til jorda og friksjonen mot atmosfæren. Vindenergien absorberes sakte av friksjon mot luft og f.eks trær og andre store objekter.

 

Feil!

JEg sier det i veldig grove trekk nå da.

Når det et sted blir varm luft som stiger. Blir det mangel av luft der. Dvs at det kommer kald luft fra et annet sted for å fylle luftrommet. når luften beveger seg bort dit får vi vind.

Lenke til kommentar

Det går jo egentlig ikke ann å svare på hva som kom først av egget og høna, fordi dyrene har alltid utviklet seg. Det har sikkert tatt millioner av år før en høne er blitt som en høne er i dag, så det er ikke sånn at plutselig var det bare en dinosaur som la et helt vanlig hønseegg. Om 10 millioner år kommer få dyr til å se ut som de ser ut nå (hvis jorda finnes fortsatt).

Lenke til kommentar
20 Gud sa: «I vannet skal det myldre av liv, og fugler skal fly over jorden, under himmelhvelvingen.» 21 Og Gud skapte de store sjødyrene og alt liv som det yrer og kryr av i vannet, hvert etter sitt slag, og alle dyr som har vinger til å fly med, hvert etter sitt slag. Og Gud så at det var godt.

 

... eller så kom høna først. Men alt er jo et spørsmål om hva man velger å tro på, da.

Lenke til kommentar
Jeg skal være mer presis: hva skjer, hvis du reiser tilbake i tid, og dreper din egen bestefar. På det tidspunktet du dreper ham, er han 15 år, går på skole, og har hverken barn eller kone.

 

 

En ny dimensjon skilles ut, der du aldri ble født. Men i den dimensjonen du kom fra vil ikke du ikke ha drept bestefaren din, og alt er som normalt.

 

Feil! En ny dimensjon?

Det er jo ikke logisk. :p

 

Kanskje du mente tidslinje? Eller et annet lignende begrep.

 

Det som skjer er at det forgreines en ny tidslinje fra den 5. dimensjon.

Som fører til at rommet til den tidslinja (6. dimension) forandres.

 

Derfor vil det bli skapt mange univers der du ikke ekstisterer, men det finnes jo allerede. (Dette er rent "teoretisk", jeg sier ikke at det finnes parallelle univers)

 

Det forgrenes gogooler av tidslinjer med alle de mulige måtene du kunne ha drept bestefaren din, og alle de måtene du mislyktes på, så han vil fortsatt leve.

 

Det finnes sikkert flere univers der du har en pult et hamster enn det finnes stjerner i verdensrommet.

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...