Gå til innhold

Etterllysning: spørsmål det ikke er mulig å svare på


Gjest Slettet-376f9

Anbefalte innlegg

Enkelt: Er universet evig? :)

 

Cracked.com har "universet er stort" som punkt én på lista "vitenskaplige teorier som vil få hodet ditt til å eksplodere". Vet ikke om det er svar nok, men morsom lesing.

 

 

Må si det var mange morsomme svar på bestefar-tidsreise-problemet :D

 

Enda en:

Hva skjer hvis Pinoccio (eller hvordan det nå skrives) sier: "nå kommer nesen min til å vokse"?

Endret av marcusss
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg må komme med enda en:

Hva skjer hvis du reiser tilbake i tid, og dreper din egen bestefar?

Forhåpentligvis er faren/mora di født...

 

Jeg skal være mer presis: hva skjer, hvis du reiser tilbake i tid, og dreper din egen bestefar. På det tidspunktet du dreper ham, er han 15 år, går på skole, og har hverken barn eller kone.

 

Du knuller din egen bestemor og blir din egen bestefar

Dette har Øystein Sunde alerede gjort:

 

 

... i sangen "Jeg er min egen bestefar"

 

For ganske mange år siden, da jeg var 25

jeg gifta meg med ei jente som var gift og skilt igjen.

Jenta hadde ei datter som fylte 19 år

som fatter'n blei så gla' i, at'n gifta seg me'a å.

 

Dermed ble min far min svigersønn,

en riktig grepa kar.

Min datter ble min mor,

for hun var kona til min far.

Og ikke nok med det, selv om gleden var på topp,

så ble jeg snart pappa til en spretten guttesopp

 

Min nyligfødte sønn ble dermed svoger til min far.

Og dermed ble'n min onkel, den eneste jeg har.

Det er klart han er min onkel, fordi han er jo bror

til min kones voksne datter, som igjen er min stemor.

 

Og jeg er min egen bestefar

Ja, jeg er min egen bestefar.

Det er kokeliko,

men det gjør ikke no'

for jeg er min egen bestefar.

 

(Gitarsolo)

 

Da fatter'ns unge kone fikk en sønn, da ble jeg grønn.

For den ble da mitt barnebarn, for han var min pappas sønn.

Min kone er nå min moders moder, men det gjø'kke det spor,

for selv om hu er kona mi, så er'a også min bestemor.

 

Og da er jeg er min egen bestefar

Ja, jeg er min egen bestefar.

Det er litt kokeliko,

men det gjør ikke no'

for jeg er min egen bestefar.

 

Lenke til kommentar
I følge evolusjons teorien må egget ha kommet først. Hvor kom høna fra? Egget. Hvem la egget? Et høneliknende dyr (altså ikke en høne).

 

Et urørligt objekt O1, og et objekt med uendelig kraft O2.

O2 stopper.

 

O1 må absorbere all kraft, og gjøre den om til varme, eller liknende, for å være urørlig. Og når O2 treffer O1 har vi Kraft = Motkraft, altså vil en like stor, uendelig kraft virke på objektet, og det vil ha en konstant fart...

Og...

Da vil den kollidere med O1 igjen...

Og dette ble forvirrende... Hvordan kan objektet ha uendelig med kraft? Noe som dytter på det?

 

Jøss. Du er en smart en du ? :)

Lenke til kommentar
- Hvor blir det hvite av når snøen smelter?

 

 

Akkurat den her er da enkel. Snø er jo vann, men vann på snøform er egentlig veldig mange små vannkrystaller.

Krystallene er så mange at de slipper gjennom mye mindre lys enn vanlig vann på væskeform og heller reflekterer lyset tilbake / til andre retninger så vi oppfatter det reflekterte lyset som en hvit farge :)

 

Slik er det med mange stoffer du kan pulverisere. Noe kan være gjennomsiktig (f.eks glass) når du har det i en glassrute, men hvis du knuser det til pulvernivå blir det mange små krystaller som vi oppfatter som hvite.

 

Mange artige spørsmål ellers. Høna og egget gidder jeg ikke engang å tenke på 7:30 på morran :p

Lenke til kommentar

Jeg tror han mente vinen. Jeg syns det var litt tidlig å begynne å snakke såpass filosofisk om vin klokken 11:59 på en tirsdag, men hvem er jeg til å dømme? :)

 

Et annet spørsmål som ikke er umulig, men som kan gjøres så pinlig/romantisk/sett inn det du vil her er jo klassikeren:

 

Hvis jeg spør deg om du er et-eller-annet nå, ville du da svart det samme som du svarer på dette spørsmålet?

Lenke til kommentar
Jeg tror han mente vinen. Jeg syns det var litt tidlig å begynne å snakke såpass filosofisk om vin klokken 11:59 på en tirsdag, men hvem er jeg til å dømme? :)

 

Et annet spørsmål som ikke er umulig, men som kan gjøres så pinlig/romantisk/sett inn det du vil her er jo klassikeren:

 

Hvis jeg spør deg om du er et-eller-annet nå, ville du da svart det samme som du svarer på dette spørsmålet?

jeg mente VIND! satans skrivefeil! poster det på nytt!

Hvor Kommer VINDEN fra?

Hvor blir det av VINDEN når den har blåst forbi?

Lenke til kommentar

Fins det en skaper?

Hvis ja, hvorfor er han/hun/det historiens største ustabile, narsissitiske drittsekk som aldri har nok penger, og som ikke er fantastisk og aksepterende som alle sier?

Hvis nei, hvis det ikke fins en skaper, hvorfor er det så mange idioter som er bombesikker på dette?

Endret av MaCh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...