Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Hadde vært fett med sommerjobb der :) Men dere har sikkert nok folk, og vil neppe ha en 16-åring dassende rundt :!:

 

 

Back on topic, så er det litt irriterrende med gamle folk, idag feks skulle jeg kjøpe noe, og gamle fyren stod i veien for betalingsterminalen, så etter 20 sec venting skal ejg til å gå rundt, og akkuratt da begynner han å bevege på seg så jeg må gå unna for å ikke gå på dette gamle mennesket..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jobber i matbutikk med Post i Butikk og får ofte mange rare kunder innom, en jeg husker godt var en dame som skulle ha utlevert en pakke som var for stor for postkassen hennes. Hun møtte opp og jeg scannet inn hentelappen, fikk da opp en mld om at pakken ikke var hos oss, men på et annet postkontor (sikkert noe nærmere henne) sa ifra til henne om dette og fikk fikk da spm om hun ikke kunne få utlevert pakken hos oss nå istedet for :D

 

Jo jøss, vent skal jeg bare be dem teleportere pakken over hit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan sikkert komme med fler historier om rikinger :)

 

Husker en historie, da en kjent personlighet fra Norge skulle opp å fiske i Lofoten. Denne personen er veldig rik og skulle ha privatfly og det var 6 pers som skulle være med. No problemos sa vi og ordnet et fly med 9 seter ombord. Når han kom til flyplassen var han relativt beruset og snøvlet i vei om at vi hadde svindlet han og at det aldeles ikke var 9 plasser på flyet. Vi hadde visst lurt han. Sånn holdt han det gående helt til han var oppe i Lofoten tydligvis. Når han landet var det første han gjorde å skru på mobilen, be assistenen ringe ned til kontoret vårt og klage.

Lenke til kommentar

Jobber i matbutikk med Post i Butikk og får ofte mange rare kunder innom, en jeg husker godt var en dame som skulle ha utlevert en pakke som var for stor for postkassen hennes. Hun møtte opp og jeg scannet inn hentelappen, fikk da opp en mld om at pakken ikke var hos oss, men på et annet postkontor (sikkert noe nærmere henne) sa ifra til henne om dette og fikk fikk da spm om hun ikke kunne få utlevert pakken hos oss nå istedet for :D

 

Jo jøss, vent skal jeg bare be dem teleportere pakken over hit.

 

 

 

Du skylder på kunden.

Sannheten er at Posten stadig sender slikt feil og at dette også kan ha skjedd denne gangen. Om det er tilfellet har en krav på å få sendt pakken til nærmeste utleveringssted.

 

Toppen var da jeg bestilte høyttalere. Så store at de var pakket en og en.

Den ene kom til post i butikk på nærbutikken.

Den andre kom til nærmeste postkontor.

Endret av SamBell
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jobber i matbutikk med Post i Butikk og får ofte mange rare kunder innom, en jeg husker godt var en dame som skulle ha utlevert en pakke som var for stor for postkassen hennes. Hun møtte opp og jeg scannet inn hentelappen, fikk da opp en mld om at pakken ikke var hos oss, men på et annet postkontor (sikkert noe nærmere henne) sa ifra til henne om dette og fikk fikk da spm om hun ikke kunne få utlevert pakken hos oss nå istedet for :D

 

Jo jøss, vent skal jeg bare be dem teleportere pakken over hit.

 

 

 

Du skylder på kunden.

Sannheten er at Posten stadig sender slikt feil og at dette også kan ha skjedd denne gangen. Om det er tilfellet har en krav på å få sendt pakken til nærmeste utleveringssted.

 

Toppen var da jeg bestilte høyttalere. Så store at de var pakket en og en.

Den ene kom til post i butikk på nærbutikken.

Den andre kom til nærmeste postkontor.

 

Han nevnte aldri postnummer til kunden. PiB og Postkontor har soner indelt etter postnummer. Dette betyr at "Nermeste Postkontor" ikke nødvendigvis faktisk ER "Nermeste Postkontor".

 

Men det du skriver i eksempelet ditt, ja det skal ikke skje. Hvis begge pakkene er sent til samme postnummer så skal begge komme på samme postkontor.

Lenke til kommentar

Også så utrolig vanskelig det har blitt etter at MyPack kom på banen da gitt! ALLE DE GANGENE folk kommer inn i butikken og vifter med hentelapp fra posten.

"Sorry, den pakken har vi dessverre ikke her, beklager, den er på Posten. Vi har bare MyPack her. Det er et annet firma."

 

"Jammen... Jeg har jo fått sånn lapp?!?!?!"

 

"Ja, men du ser det står POSTEN på den? Så pakken din er på ditt nærmeste postkontor. Vi har ikke postkontor her dessverre."

 

Så spør de meg hvilket postkontor den er på. Siden jeg antar at de bor i butikkens nærmeste omkrets, sier jeg da at det enten er på bunnpris litt lenger vest, eller i sentrum litt lengre øst. "Selv om jeg bor på [insert sted >3 km unna]???"

 

Altså... nei, men hvorfor i ALLE DAGER kommer de da til OSS og tror at VI har pakken deres? Har også fått den der "Men, kan jeg ikke bare hente pakken her, nå som jeg først er her?" Virker som folk tror at de kan hente pakken sin akkurat der det passer dem, på samme måte som at jeg skrev ut Tryvannbilletten min på en tilfeldig kiosk på veien nedover. Men det er jo ikke AKKURAT det samme :roll:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jobber i matbutikk med Post i Butikk og får ofte mange rare kunder innom, en jeg husker godt var en dame som skulle ha utlevert en pakke som var for stor for postkassen hennes. Hun møtte opp og jeg scannet inn hentelappen, fikk da opp en mld om at pakken ikke var hos oss, men på et annet postkontor (sikkert noe nærmere henne) sa ifra til henne om dette og fikk fikk da spm om hun ikke kunne få utlevert pakken hos oss nå istedet for :D

 

Jo jøss, vent skal jeg bare be dem teleportere pakken over hit.

 

 

 

Du skylder på kunden.

Sannheten er at Posten stadig sender slikt feil og at dette også kan ha skjedd denne gangen. Om det er tilfellet har en krav på å få sendt pakken til nærmeste utleveringssted.

 

Toppen var da jeg bestilte høyttalere. Så store at de var pakket en og en.

Den ene kom til post i butikk på nærbutikken.

Den andre kom til nærmeste postkontor.

 

Joda kan med hånda på hjerte si at det ofte skjer at posten sender feil, får en håndfull pakker/brev hver morgen som er levert hos oss, men som egentlig skal på andre siden av byen så har aldri nektet for at posten er feilfrie.

 

Men som også TheRealL påpeker så er PIB og postkonterer inndelt i soner, og ofte så er det skrevet på hentelappen som blir lagt igjen i postkassen hvilket postkontor/PIB som pakken kan hentes ved, dette var det også gjort i dette tilfelle, men kundene leser ofte ikke lappene nøye og antar at det er hos oss siden det ofte er det nærmeste målt i KM.

 

Uavhengig om den var levert feil eller ikke så er du passe tett i toppen om du tror at du kan få pakken utlevert her og nå når jeg 10 sek tidligere påpekte at den var på et postkontor flere KM unna. Vi er passe langt unna og kunne teleportere ting og ivæftfall til en slik pris at en hver dagligvare/PIB har råd til det.

Lenke til kommentar

Jobber i matbutikk med Post i Butikk og får ofte mange rare kunder innom, en jeg husker godt var en dame som skulle ha utlevert en pakke som var for stor for postkassen hennes. Hun møtte opp og jeg scannet inn hentelappen, fikk da opp en mld om at pakken ikke var hos oss, men på et annet postkontor (sikkert noe nærmere henne) sa ifra til henne om dette og fikk fikk da spm om hun ikke kunne få utlevert pakken hos oss nå istedet for :D

 

Jo jøss, vent skal jeg bare be dem teleportere pakken over hit.

 

 

 

Du skylder på kunden.

Sannheten er at Posten stadig sender slikt feil og at dette også kan ha skjedd denne gangen. Om det er tilfellet har en krav på å få sendt pakken til nærmeste utleveringssted.

 

Toppen var da jeg bestilte høyttalere. Så store at de var pakket en og en.

Den ene kom til post i butikk på nærbutikken.

Den andre kom til nærmeste postkontor.

 

Ofte er også problemet at det på lappen berre står at pakken kan hentast på ditt lokale postkontor, utan å spesifisere nærmare kvar dette er.

Og strengt tatt så betyr postkontor nettopp postkontor og ikkje nødvendigvis post-i-butikk.

Burde det ikkje være mulig å kobble opp pakkesporing til printinga av desse hentelappane slik at det på hentelappen står kvar pakken sist har vært sjekka inn?

Lenke til kommentar

På alle nyere lapper skal det stå "Pakken kan hentes på ditt lokale postkontor eller Post i butikk". Pakkelappene blir printet og sendt ut fra pakkesentralen, så å skrive på hvor den sist har vært sjekka inn vil være uhensiktsmessig. Å skrive til hvilket kontor/PiB den skal til, derimot, kan være en idé. Jeg har allerede sendt inn et forslag om en lignende løsning, men det vil nok kreve ganske mange henvendelser før de tar sånt på alvor. Posten kutter ned på omtrent alle utgiftsposter nå, da, så det er vel usannsynlig at de tar seg bryet med å ordne noe sånt, i hvertfall ikke på ei stund.

Lenke til kommentar

På alle nyere lapper skal det stå "Pakken kan hentes på ditt lokale postkontor eller Post i butikk". Pakkelappene blir printet og sendt ut fra pakkesentralen, så å skrive på hvor den sist har vært sjekka inn vil være uhensiktsmessig. Å skrive til hvilket kontor/PiB den skal til, derimot, kan være en idé. Jeg har allerede sendt inn et forslag om en lignende løsning, men det vil nok kreve ganske mange henvendelser før de tar sånt på alvor. Posten kutter ned på omtrent alle utgiftsposter nå, da, så det er vel usannsynlig at de tar seg bryet med å ordne noe sånt, i hvertfall ikke på ei stund.

 

Om postkontoret/PIB følger rutinene for mottak av pakker så er dette ikke noe problem, alle pakker som mottas skal med en gang scannes ankommet postkontor og så inn i en hylle. Når dette blir gjort vil også pakkesporingen oppdaters og det vil komme opp tidspunktet og ved hvilket Postkontor/PIB det er ankommet.

Lenke til kommentar

Om postkontoret/PIB følger rutinene for mottak av pakker så er dette ikke noe problem, alle pakker som mottas skal med en gang scannes ankommet postkontor og så inn i en hylle. Når dette blir gjort vil også pakkesporingen oppdaters og det vil komme opp tidspunktet og ved hvilket Postkontor/PIB det er ankommet.

 

Det forutsetter jo at kunden tar seg bryet med å spore opp pakken sjøl. Greia her er at de vil ha det skriftlig ført på hentelappen.

Lenke til kommentar

Irriterende med kunder som handler matvarer for mange hundre, for så å få "ikke godkjent" når de trekker kortet. Og setter de tingene tilbake? Nei, får som regel kommentarer som "oja hmm, da må jeg gå hjem og sjekke nettbanken" eller "HÆ, JEG HAR JO OVER 10 000 KR PÅ KORTET!!", for så å nærmest storme ut av butikken og la varene ligge igjen. Ikke like gøy når det er mange kunder i kassen, og varer som skal være på kjølerommet eller i frysen ligger der og tiner. Noen folk as... :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...